Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.
Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20
Задната ми капла е мад с главината формула, проблемът е че оста едвам се въртеше и щракаше. Отворих я днес и видях че единият конус на оста е протрит, смазах я и я затворих но не я затегнах много и оставих трудно забележим луфт и каплата отново започна да се върти не като нова но г/д добре. Въпросът ми е мога ли да карам така и има ли проблем да карам така? МОЛЯ ВИ ПОМОГНЕТЕ МИ СПЕШНО
Най-доброто което можеш да направиш е да я регулираш така, че да се върти свободно, но да няма сериозен луфт. Ако пак блокира или се разлуфти, мисли за нова. В сайта има статия за реглаж на главини.
П.П. Виждал съм да се продава ос със гайки и конуси, ама трябва да пасне на главината ти, а и вероятно не само конусите са износени.
Най-лошото което може да стане е да се разлуфти много, или пък да блокира пак. Можеш да си я караш още известно време, ама ако е много износена, в някой момент ще се скапе окончателно.
Щом конусът е пострадал значи и съчмите няма да са особено наред, айде те конус и сачми се сменят но леглото на съчмите което е в самата главина не се сменя!!! Моя съвет е когато я отваряш пак погледни леглото на лагера в самата главина и ако е надрано или не особено гладко по добре се готви за нова главина купи си някоя НОВА главина не втора ръка защото и тя може да е в същото състояние като твоета ! Аз карам с FORMULA DC32 с капсуловани лагери и съм много доволен вече към 1 година не е мръднала а и не е скъпа