Изкривена ос

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Изкривена ос

Мнениеот electricbuild » Чет Ное 03, 2011 8:50 am

Здравейте колеги. От известно време имам един проблем. Оста на задното движение ми се изкривява. Аз съм около 120кг. и явно е от това. Смених цялата капла с нова нисък клас пак. Знам, че ако сложа скъпа задна главина ще си реша проблема но нямам пари.
Искам да сменя оста но незнам с каква да е за да издържи.
http://screambikes.eu/bg/glavini/1261-k ... dtite.html
Тази дали ще стане без да се сменям главината.
electricbuild
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2011 6:52 am
Местоположение: София

Re: Изкривена ос

Мнениеот azzmaster » Чет Ное 03, 2011 10:37 am

Ако главината ти е на РЕЗБА (по евтините) каквато и ОС да сложиш ще я кривиш. Това е заради несиметрично разположените лагери при този вид главини. Трябва ти здрава главина на шлици, без пари няма да стане.
Аватар
azzmaster
 
Мнения: 272
Рейтинг: 1192
Регистриран на: Чет Юни 18, 2009 2:07 pm
Местоположение: София

Re: Изкривена ос

Мнениеот holandec123 » Чет Ное 03, 2011 10:40 am

Ето примерна главина за венци на шлиц http://screambikes.eu/bg/glavini-mtb-zadni-disk/7458-zadna-glavina-shimano-fh-rm66-2012.html
Само мъртвите риби плуват по течението...
Аватар
holandec123
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1232
Регистриран на: Вто Мар 08, 2011 2:51 pm

Re: Изкривена ос

Мнениеот nihonjin » Чет Ное 03, 2011 11:06 am

electricbuild написа:Здравейте колеги. От известно време имам един проблем. Оста на задното движение ми се изкривява. Аз съм около 120кг. и явно е от това. Смених цялата капла с нова нисък клас пак. Знам, че ако сложа скъпа задна главина ще си реша проблема но нямам пари.
Искам да сменя оста но незнам с каква да е за да издържи.
http://screambikes.eu/bg/glavini/1261-k ... dtite.html
Тази дали ще стане без да се сменям главината.


Колега, при 120 кг. нямаш шанс дори с тази здравата ос. Аз съм 94 кг. и имах същите проблеми.
Между другото, намерих решение за подобряване на главина на резба, но още не съм го тествал. Ето какво е то:
От страната на венците след конуса и малък спейсър вкарваш стандартен капсулован лагер, така че да е плътно по отвора за развиване на венците.
После завиваш последната гайка на остта. Тоест вместо големия спейсър имаш малък спейсър и лагер. Погледнато отзад например, плоскостта на лагера равни с края на касетата с венците.
За стандартните касети на резба Шимано със 7 венеца, лагер, който ще ти свърши работа е с вътрешен диаметър 10мм, външен диаметър 22мм и дебелина 6 мм или 7 мм. Струва около 3 лв.
Ако се чудиш как работи тази система, лагера се превръща в допълнителна опорна точка и натоварването върху остта се разпределя по същия начин, както при главините на шлиц.
nihonjin
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Вто Ное 02, 2010 3:25 pm
Местоположение: София

Re: Изкривена ос

Мнениеот evilzet » Чет Ное 03, 2011 1:34 pm

Това звучи хитро. Но натоварването от този допълнителен лагер се предава на зъбчатките и оттам на резбата им. Ако е алуминиева главината, да не се изкърти резбата при някое слизане от бордюр.
evilzet
 
Мнения: 1598
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Изкривена ос

Мнениеот SPA » Чет Ное 03, 2011 2:54 pm

Аз съм 110+ и досега с това задно колело не съм имал и грам проблем от към здравина, а опеределено не се возя само на байка:
Изображение
Главината е формула на специални лагери (не капсуловани). Най-добре е наистина да минеш на по-висок клас главина на шлитци.
Накрая може да ти излезне по евтино с оглед на постояната смяна на оси, ремонти и т.н.
:wavey:.......................................................................:tophat:
SPA
 
Мнения: 1349
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 04, 2002 11:23 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Изкривена ос

Мнениеот electricbuild » Пет Ное 04, 2011 8:29 am

Да дам малко уточнение.
Става въпрос за колелото което го подготвям на жена ми, но по стечение на обстоятелствата го карам по-често аз.
И определено има оси които ще издържат и много по-тежки от мен.
Моето колело е СКОТТ с Диоре ХТ и няма мърдане, дори и след подскачане от бордюри.
Вчера ходих до магазина на ДРАГ на бул. България и момчетата ме посъветваха да си взема нова много здрава ос http://screambikes.eu/bg/glavini/1259-k ... dtite.html
Главината в момента е Джой.... нещо си с венци на шлици май. Ще направя снимки и ще ги постна..
electricbuild
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2011 6:52 am
Местоположение: София

Re: Изкривена ос

Мнениеот Шлек_народен » Пет Ное 04, 2011 8:48 am

http://screambikes.eu/bg/glavini-mtb-zadni/6569-zadna-glavina-formula-fm31-rqr.html
Мисля, че това ще ти излезе по-евтино. Използваш квото ти трябва,а другото бонус :)
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Изкривена ос

Мнениеот kubetata » Пет Ное 04, 2011 8:53 am

Шлек_народен написа:http://screambikes.eu/bg/glavini-mtb-zadni/6569-zadna-glavina-formula-fm31-rqr.html
Мисля, че това ще ти излезе по-евтино. Използваш к'вото ти трябва,а другото бонус :)

Аз защо ли не мисля така? :idea:
Обосновка: оста на главината която си дал е най-обикновена стоманена куха ос. Спрямо здравината на препоръчания към автора на темата продукт/плътна ос от висококачествена Cro-Molly/ и оста която ти си предложил няма голямо сравнение.

1: Приема се, но забрави да добавиш:"... но по стечение на обстоятелствата го карам по-често аз." към цитата си. Все пак знаеш, че electricbuild тежи 120 кг. :agree: :beer:
Последна промяна kubetata на Пет Ное 04, 2011 9:26 am, променена общо 2 пъти
Тъй кат' стане..
Аватар
kubetata
 
Мнения: 717
Рейтинг: 1709
Регистриран на: Съб Окт 24, 2009 7:48 pm
Местоположение: 0031

Re: Изкривена ос

Мнениеот Шлек_народен » Пет Ное 04, 2011 9:01 am

kubetata написа:Аз защо ли не мисля така? :idea:

Ми не съм Ванга , да ти кажа ,ама... :)
electricbuild написа:Да дам малко уточнение.
Става въпрос за колелото което го подготвям на жена ми,

Айде сега, пак му удари една мисъл :)
Значи хром-молибденовата не е стомана според теб? Нещата се правят от нея заради намаляване на теглото.Ако ще икононмисваш грамове от задна ос....И за какво ще се ползва плътната и здрава ос - за разходки в парка.Големо натоварване има там ше знаеш :))
"Джой -незнамкво си" не е мерило за здравина.Карам същата ос и си е читава все още.
п.п. Верно, не е пълен цитата.Има и още нещо -Деоре ХТ .Тя също е с куха ос, и държала...Та си помислих, че не е проблема дали е куха или плътна оста.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Изкривена ос

Мнениеот electricbuild » Пет Ное 04, 2011 1:54 pm

Въпроса не е в това дали е куха или не. Диорето е с куха ос и няма проблем, ама е на шлици.
Джойтек е главината и не е на шлици а на резба. Проблема е, че явно оста не е здрава стомана.
Ето а главината. Не се вижда дали е права или крива.
IMG_0017.JPG
IMG_0017.JPG (154.69 KiB) Прегледано 7629 пъти
electricbuild
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2011 6:52 am
Местоположение: София

Re: Изкривена ос

Мнениеот electricbuild » Пет Ное 11, 2011 1:08 pm

http://screambikes.eu/bg/glavini/3685-o ... dtite.html
Проблема засега е решен с това. Казаха ми, че ще издържи по тежки от мен.
electricbuild
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пон Сеп 12, 2011 6:52 am
Местоположение: София

Re: Изкривена ос

Мнениеот evilzet » Пет Ное 11, 2011 3:38 pm

Понеже говорите за здрави плътни оси и кухи оси.
Някой може ли да предположи, че тръба с дадено фи е по-здрава от плътен материал със същото фи.
evilzet
 
Мнения: 1598
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Изкривена ос

Мнениеот bikerider » Пет Ное 11, 2011 4:06 pm

Да и ще бъде прав, ако говорим за огъване и кривене на еднакви Ф-та от един и същ материал.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Изкривена ос

Мнениеот subritual » Пет Ное 11, 2011 4:24 pm

А коя ос е за предпочитане?
Здрава и чуплива или по-мека такава?
И по какви критерии да подберем сплавта?
Аз лично съм карал дълго време с обикновенна крива ос без ядове.
Не съм се замислял да слагам необикновенна ос на обикновенна главина.
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: Изкривена ос

Мнениеот bikerider » Пет Ное 11, 2011 4:54 pm

subritual написа:Здрава и чуплива или по-мека такава?


Проблема е в пластичността на плътните, сам знаеш. Аз предпочитам по-леката ос, която ще се счупи и веднага ще разбера, че имам проблем. Доказан факт е, че при еднакви условия кухите оси имат по-дълъг живот от плътните, което завършва картинката. Оттам нататък кой каква да избере са лични предпочитания: всеки си има глава, бюджет, пристрастия.. не е нужно да канонизираме кухата или плътната ос.

Между другото правилото за окончанията e "ен -> на", "нен -> нна" ;)

Edit:
@electricbuild: кухата ос не е панацея и в случая просто ще компенсира донякъде за калпавия дизайн на този клас главини, т.е. с нея лекуваш само симптомите.
@azzmaster: :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: Изкривена ос

Мнениеот Teodor40 » Пет Ное 11, 2011 7:17 pm

nihonjin написа:Колега, при 120 кг. нямаш шанс дори с тази здравата ос. Аз съм 94 кг. и имах същите проблеми.
Между другото, намерих решение за подобряване на главина на резба, но още не съм го тествал. Ето какво е то:
От страната на венците след конуса и малък спейсър вкарваш стандартен капсулован лагер, така че да е плътно по отвора за развиване на венците.
После завиваш последната гайка на остта. Тоест вместо големия спейсър имаш малък спейсър и лагер. Погледнато отзад например, плоскостта на лагера равни с края на касетата с венците.
За стандартните касети на резба Шимано със 7 венеца, лагер, който ще ти свърши работа е с вътрешен диаметър 10мм, външен диаметър 22мм и дебелина 6 мм или 7 мм. Струва около 3 лв.
Ако се чудиш как работи тази система, лагера се превръща в допълнителна опорна точка и натоварването върху остта се разпределя по същия начин, както при главините на шлиц.

Не ми се занимава с дълги обяснения, но тази идея не може да бъде работеща поради ред причини. Завърти свободно касетата и като се вгледаш в движението и, ще видиш едната. Другите са свързани с преразпределение на усилията, което ще доведе до изхвърляне на главината и касетата в кофата за боклук!
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Re: Изкривена ос

Мнениеот Шлек_народен » Пет Ное 11, 2011 8:55 pm

Teodor40 написа: Завърти свободно касетата и като се вгледаш в движението и, ще видиш едната.

Точно това не е причина да не става.Тялото на касетата е неподвижно спрямо главината и подвижно спрямо оста.Венците се въртят около тялото на касетата.Ше има обаче други проблеми, ако там има лагер.Ако беше удачно, биха го сложили производителите.
По принцип тия приказки за калпави главини от тоя тип са за много евтини главини.Осите им нямат никаква термообработка или почти никаква.Плътни.Със гайки вместо "QR". Направени са от калпави материали и без много зор.Както се казва - "За толкова пари -толова" :) Нормално е да не държат на натоварвания като за ДХ.
Ако се поинтересувате точно от устройството на другия тип главини със щлиците и там има много тънки места, дето...Лагера бил близо до края на оста, ама на какво се държи свободното движение не се споменава :)Че не е част от тялото на главината - нема значение, нали? Та това, което се опитвам да кажа е, че зависи каква е оста -ако е качествена,конусите и черупките на лагерите не са тенеке, главината си е достатъчно надеждна и си върши идеална работа.Не забравяйте, че преди тази със щлиците да я измислят, всички са били на тоя принцип.Щом на състезания са устисквали една разходка в парка ли ще ги озори???
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Изкривена ос

Мнениеот subritual » Пет Ное 11, 2011 9:37 pm

Като спомена QR има и още един момент.
Ако рамката няма собствено ухо (както е на снимката по-горе), то тогава QR-a не е много препоръчителен, тъй като дропаутите ще са неравни и ще се размества каплата, особено при голям товар.
От друга страна,не знам дали има достатъчно дълги кухи оси, за да се захванат с гайки :dontknow:
Аватар
subritual
 
Мнения: 1362
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юли 01, 2008 2:02 pm
Местоположение: Джебел

Re: Изкривена ос

Мнениеот Шлек_народен » Пет Ное 11, 2011 10:16 pm

От снимката въобще не виждам какви са ушите(дропаутите) на рамката. По-скоро проблем ще е ако са тънки ушите - под 6-7 мм . Оста стърчи по около 5 мм и трябва разни магии за да стегне QR-a. Не, няма толкова дълги кухи оси за гайки.Иначе не е това проблема -и да са еднакви ушите , пак може да се мести. Само че във другата посока, където е празното.Случвало ми се е -от напъване на веригата се мести напред страната със венците :)
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Изкривена ос

Мнениеот thepowerofone » Съб Ное 12, 2011 9:57 am

Не чак толкова отдавна имах Драг Хакер и, както се досещате, имах същия проблем, а тежа малко над 80 кг. Преди това дълги години съм карал друго колело с главини на резба и проблемът го имаше и там. Колелата не съм ги карал по черни пътища, не съм скачал с тях, но осите си заминаваха. Та, смених оста на Хакера с въпросната на Weldtite със superior quality :rofl: и... и тя се счупи. И то по-бързо, отколкото оригиналната на Формула на Хакера. Истината за мен е, че докато не мине човек на главина на шлици (пък било то и евитна), винаги ще го има този проблем. Проблемът е в точката на лагеруване при главината на резба - прекалено е далеч лагера от дропаута на рамката. А главината на шлици е измислена доста по-рано, отколкото си мислите. От икономия ли продължават да ползват тези на резба...
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Re: Изкривена ос

Мнениеот Шлек_народен » Съб Ное 12, 2011 10:21 am

thepowerofone написа:Проблемът е в точката на лагеруване при главината на резба - прекалено е далеч лагера от дропаута на рамката.

И до утре да обяснявам, никой няма да ми повярва, че не е това проблема,ама...Някой има ли представа на Кампа Рекорд къде точно е лагера - почти на средата:) А и повечето(да не кажа всички) скъпи модели главини със по 4-5 лагера са така. Двата лагера, дето държат свободното движение....ми то затова се казва свободно :))
Карам такъв тип главина(на резба) на шосейка и на едното МТБ. На байка повече от 4-5 години и си е здрава.Знаете къде и как се кара планинско колело. На шосейката по-малко, но няма значение.Щом на шосейката издържа, при положение, че гумите са на 9 атм. и няма почти никаква възможност да обират неравности. Карам из града, павета, дупки и други подробности от ландшафта :))А и съм 90 кг.
Може би просто начина на каране. Има хора дето и главини на шлици чупят, и рамки уж здрави...
А въпросните главини имат някои предимства пред другите и не е единственото, че венците за тях струват минимум 5 пъти по-малко от другите :)) Но нямам за цел да ги рекламирам тука,така че...
А що още ги ползвали - ми цената ! Но това, че някои са евтини....има стари на Кампа, дето са по около 200 евро комплекта :)
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Изкривена ос

Мнениеот thepowerofone » Съб Ное 12, 2011 7:49 pm

Шлек_народен написа:... А и повечето(да не кажа всички) скъпи модели главини със по 4-5 лагера са така. Двата лагера, дето държат свободното движение....ми то затова се казва свободно :)) ...


От това нищо не се разбира. Малко да поясниш какво точно искаш да кажеш?
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Re: Изкривена ос

Мнениеот Teodor40 » Съб Ное 12, 2011 9:14 pm

@Шлек_народен, без да се обиждаш, но мислиш доста ограничено и като те слушам си нямаш никаква идея от механичните свойства на металите, нито пък от устройството на главините. Все едно сам да си предпишеш някакви лекарства, но без да си доктор-не става!


subritual написа:От друга страна,не знам дали има достатъчно дълги кухи оси, за да се захванат с гайки :dontknow:

Ако захванеш такава ос с гайки ще замине много по-лесно, от колкото с QR. Свързано е с разликата в структурата на стоманите и ударната жилавост (ако някой иска да си го гугълне).
Последна промяна Teodor40 на Съб Ное 12, 2011 9:22 pm, променена общо 1 път
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Re: Изкривена ос

Мнениеот Шлек_народен » Съб Ное 12, 2011 9:18 pm

Aми това е модела на повечето скъпи Freehub или свободно движение на което се нанизват венците.Всъзката със тялото на главината са "кученцата" които предават движението.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=25986
Това се нанизва на оста, има два лагера на които се върти. Лагера който държи самата главина е зад това чудо. :) Пада се горе-долу по средата на оста. От другата страна външния лагер е по-близо до края на оста.Дано да съм бил ясен.
Teodor40 написа: нямаш никаква идея от механичните свойства на металите, нито пък от устройството на главините.

Що така си мислиш?Сигурно разбираш повече.Айде светни ме къде точно бъркам и кво не ми е ясно!
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Изкривена ос

Мнениеот Teodor40 » Съб Ное 12, 2011 9:34 pm

Шлек_народен написа:Карам такъв тип главина(на резба) на шосейка и на едното МТБ. На байка повече от 4-5 години и си е здрава.Знаете къде и как се кара планинско колело. На шосейката по-малко, но няма значение.Щом на шосейката издържа, при положение, че гумите са на 9 атм. и няма почти никаква възможност да обират неравности. Карам из града, павета, дупки и други подробности от ландшафта :))А и съм 90 кг.
Може би просто начина на каране.

Погледни си първо разстоянието м/у дропаутовете на 2-те колела. Това е първо.
2-ро прочети малко за термина ударна жилавост при металите и може да започнеш да си обясняваш, защо ти е още жива оста на шосейката и защо твърдата гума спомага за това, а не пречи.
3-то прочети малко материал за плътни и тънкостенни метални профили.
Ще ти отнеме няколко часа, но ако успееш да разбереш нещата, може и да разбереш, че нещата са доста изпипани и си трябват доста знания, за да бъдат подобрени.
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Re: Изкривена ос

Мнениеот Шлек_народен » Съб Ное 12, 2011 9:49 pm

Teodor40 написа:Погледни си първо разстоянието м/у дропаутовете на 2-те колела. Това е първо.
2-ро прочети малко за термина ударна жилавост при металите и може да започнеш да си обясняваш, защо ти е още жива оста на шосейката и защо твърдата гума спомага за това, а не пречи.
3-то прочети малко материал за плътни и тънкостенни метални профили.
Ще ти отнеме няколко часа, но ако успееш да разбереш нещата, може и да разбереш, че нещата са доста изпипани и си трябват доста знания, за да бъдат подобрени.

Ми разликата е 5 мм. Ако това е фатално -ок!
Колко време ще ми отнеме ...сигурно по-малко отколкото на теб за минуса! Що си мислиш, че не съм ги чел тия работи когато е трябвало? Ако твърдата гума помага, що на байка дето е по-мека пак е здрава оста? А по проблема със кухи и плътни профили- всичките ми оси са кухи.Но има едни които са плътни и там натоварванията нямат нищо общо със това което говорим.Говоря за пистови главини.Карат ги едни, дето мязат на културисти и не оста, ами рамката сгъват като напънат както си знаят:))
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Изкривена ос

Мнениеот Teodor40 » Съб Ное 12, 2011 10:06 pm

Шлек_народен написа:Ми разликата е 5 мм. Ако това е фатално -ок!
Колко време ще ми отнеме ...сигурно по-малко отколкото на теб за минуса! Що си мислиш, че не съм ги чел тия работи когато е трябвало? Ако твърдата гума помага, що на байка дето е по-мека пак е здрава оста? А по проблема със кухи и плътни профили- всичките ми оси са кухи.Но има едни които са плътни и там натоварванията нямат нищо общо със това което говорим.Говоря за пистови главини.Карат ги едни, дето мязат на културисти и не оста, ами рамката сгъват като напънат както си знаят:))

5мм за най-широките до 10скорости.
Ще ти отнеме повече време от минуса и ти хубаво може да си ги чел, не е зле обаче да си ги опресниш. С това "защо това е здраво, защо онова не" са го правили хората преди векове, не сега.
Тия, дето мязат на културисти , но са с 29см ръка :lol: Там не може да се сложи крехка ос, при положение, че цялата рамка се гъне. Крехка знаеш ли, какво ще рече, като си чел едно време?
Клуб и вело училище http://gravity-bike.com/
Аватар
Teodor40
 
Мнения: 3019
Рейтинг: 1896
Регистриран на: Чет Авг 05, 2004 1:44 pm
Местоположение: Сен Тропе

Re: Изкривена ос

Мнениеот Шлек_народен » Съб Ное 12, 2011 10:20 pm

Виж сега,говорихме за лагер, дето е в центъра на оста.Нищо по въпроса не ми изясни!Има ли няма ли?Крехки или жилави са осите...Айде вземи ти прочети малко за термообработки и стомани и ще говорим пак как едно желязо е хем твърдо , хем се огъва като ....представи си пружина за по- лесно!Кое е по здраво - стоманата или алуминия?
Със колко венеца е колелото няма значение. Моето е със 6 и пак е 130 мм главината - толкова съм я направил, щото не искам да кривя рамката със по-тясна. И по принцип за байка от 6 до 10 венеца са все 135 мм, а на шосето от 7 до 11 са 130. Пистовите са 120. За задните става дума. Ако не ми верваш - провери!Говоря за сегашните стандарти, не за 70 -те години на миналия век!
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Изкривена ос

Мнениеот krach » Нед Ное 13, 2011 11:30 am

Какво се изпокарахте. Нормално е нещо когато струва 2 -3 лева (обикновенна ос за главини на резба) да не е толкова качествено колко нещо за което ще дадеш повече пари. Те хората са го казали тука е хубавото тука е евтиното.
krach
 
Мнения: 631
Рейтинг: 1451
Регистриран на: Нед Юли 31, 2011 11:27 am

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта