Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот evin » Чет Дек 08, 2011 3:41 pm

Заглавие: Полезна документация и снимки на компоненти

M1010X написа:Тук (http://www.bikeradar.com/gear/article/h ... kes-24345/) има интересна статия за това как BikeRadar тестват хидравлични дискови спирачки - и резултати по-долу. За удобство ги давам и в Ексел, за лесно сортиране - цък.
Инфо за разчитането на информацията - колоните определят силата, с която натискаме лостчето (50, 100 и 150 Нютона), редовете показват негативното ускорение, т.е. забавяне. Колкото по-голямо число, толкова по-добро "спиране". N/A означава, че колелото е блокирало.


Много полезен тест! Но няма Hygia, жалко :V:
Avid Code R изглеждат брутално добри.
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот flex » Пет Дек 09, 2011 12:23 am

Брутално добри е пресилено. Брутално добро за цената си е Deore 595 виж стойностите.Смених лостчетата на двубуталните сейнтове с такива + goodridge маркучи и ефекта е повече от добър.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот evin » Пет Дек 09, 2011 10:31 am

На мен са ми интересни повече данните при 50 нютона, тоест лек натиск с 1-2 пръста.
Но евтиното Deore е учудващо добро от 100 нютона нагоре, наистина.
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот flex » Съб Дек 10, 2011 10:42 am

А забравих да спомена, че 595 стандартно идва с органични накладки и с такива е тествано в сухо и мокро. С тях при лек натиск я няма тази хапливост, но като се сложат други нещата стават доста конкурентни. За справка: http://www.bikeradar.com/gear/category/ ... r-11-37554
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот FastBiker » Съб Дек 10, 2011 7:41 pm

Хмм, Еликсир 3 са по-добри от еликсир р като спирачна сила, или аз нещо не разбирам :dontknow:
Morpher написа:Никът подсказва, че си мъжко, обаче като гледам ъгъла на седалката ти - няма да е за дълго!
Аватар
FastBiker
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Пон Сеп 19, 2011 7:00 pm
Местоположение: Габрово

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот TENDER » Съб Дек 10, 2011 11:09 pm

M1010X написа:Тук (http://www.bikeradar.com/gear/article/h ... kes-24345/) има интересна статия за това как BikeRadar тестват хидравлични дискови спирачки - и резултати по-долу. За удобство ги давам и в Ексел, за лесно сортиране - цък.
Инфо за разчитането на информацията - колоните определят силата, с която натискаме лостчето (50, 100 и 150 Нютона), редовете показват негативното ускорение, т.е. забавяне. Колкото по-голямо число, толкова по-добро "спиране". N/A означава, че колелото е блокирало.
(m/s²) - А това съотношение в какви мерни единици е? Прочетох цялата статия с помоща на речника - но не разбрах. Изгледах и видеото, но английският ми е зле.
TENDER
 
Мнения: 793
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Яну 03, 2005 5:41 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот psixopat » Съб Дек 10, 2011 11:17 pm

Попринцип (m/s²) е единица за ускорение.То в теста си пише Dry Brakes data - pull force (N) vs decceleration (m/s²). Иначе казано "Сухи спирачки-сила на натиск(нютони) срещу намаляване на скоростта(метър върхи секунда на квадрат). " Аз лично го разбирам като анти ускорение. :agree:
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот M1010X » Нед Дек 11, 2011 8:54 am

psixopat написа:Попринцип (m/s²) е единица за ускорение.То в теста си пише Dry Brakes data - pull force (N) vs decceleration (m/s²). Иначе казано "Сухи спирачки-сила на натиск(нютони) срещу намаляване на скоростта(метър върхи секунда на квадрат). " Аз лично го разбирам като анти ускорение. :agree:

Точно така е, аз съм го описал по същия начин:
M1010X написа:колоните определят силата, с която натискаме лостчето (50, 100 и 150 Нютона), редовете показват негативното ускорение, т.е. забавяне.

Отново - колкото по-голямо е числото в съответната колона, толкова повече се стреми да спре (т.е. спира) съответната спирачка. N/A значи, че колелото е блокирало - т.е. това е граничният случай.

Имайте предвид, че това колко спирачно усилие има една спирачка не е единственото мерило за нейните качества. Но все пак е нещо измеримо и сравнимо :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот APD » Нед Дек 11, 2011 9:56 am

flex написа:А забравих да спомена, че 595 стандартно идва с органични накладки и с такива е тествано в сухо и мокро. С тях при лек натиск я няма тази хапливост, но като се сложат други нещата стават доста конкурентни.


Ама трябва да смениш и диска.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот flex » Нед Дек 11, 2011 10:31 pm

APD написа:Ама трябва да смениш и диска.


"Два пъти мери, един път режи" - няма нужда да купуваш нещо което ще смениш без да си го карал. Има достатъчно добри дискове и преходници на много по-добри цени тук и тук и тук. Червените накладки са много добри.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: Полезна документация и снимки на компоненти

Мнениеот APD » Пон Дек 12, 2011 11:11 pm

"Cevlar compound", към сместа какво още има?
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот APD » Вто Дек 13, 2011 11:11 am

Между другото не видях bikeradar да са написали как е симулирано теглото на велосипедиста и на целият велосипед, щото това си е една инертна маса, а с тях биха записали статистически по-верни данни.
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот evin » Вто Дек 13, 2011 11:56 am

Да, не става ясно какво тегло са симулирали, но велосипедът все пак е закрепен на някаква стойка и предполагам добре притиска роторите. Иначе всяка спирачка би блокирала лесно още при 50 нютона, ако се смята само теглото на байка ~ 10 кг. Щом са постигнали 150 нютона без блокиране, това ми говори, че са го натоварили байка сигурно със 100 кг.
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот PtD » Вто Дек 13, 2011 5:07 pm

"Анти-ускорение"?? Доколкото ми е известно, в българския език обратното на "ускорение" е "забавяне".

:wavey:


TENDER, ти не си ли минал вече физика за 6 клас?
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот M1010X » Вто Дек 13, 2011 5:19 pm

Колкото до теглото, от начина на изпълняване на теста изглеждат, че оглеждат такива детайли - и каквото и да е то, е еднакво при всички тестове, т.е. може да се извади от уравнението. Дори имам подозрението, че ползват едни и същи накладки (на производителя, който им е осигурил стенда), така че елиминират и този параметър - и остава спирачната сила :)
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот bio » Сря Дек 14, 2011 3:50 pm

равнозакъснително движение ...
теглото го пренебрегват, както и сцеплението и т.н. външни фактори както казва M1010X, просто сравняват спирачките. мерните единици са леко безсмислени в случая ...
анти-каски !!!
Аватар
bio
 
Мнения: 2512
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2003 9:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот PtD » Сря Дек 14, 2011 5:12 pm



Туй е частен случай на отрицателно ускорение (а = const < 0). Продължавам да твърдя, че в българския език обратното на "ускоряване" се нарича "забавяне". :peace:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот Capoeira » Сря Дек 14, 2011 5:43 pm

както се казва на жаргон:
" брат къде са баш спирачките в това ревю "
Къде са новите магури, Сеинт-а, the One.
То така все знае слагаме 5-6 XC спирачки и code r и гледай койот спира бре.
Освет това това вече го имаше в темата за инстересни снимки и документация.
Още тогава се разбра че е доста субективно защото няма един много важен аспект от тестовете. Интересува ме не как спира докато цялата система е с температура от макс 30-40 градуса а как спира като започнеш да стигаш критичните стойности при различните спирачки, колко точно могат да работят при какво натоварване.
По този начин на мене пи прилича повече на много модерните "паркинг тестове" от място където тестваш всичко на паркинга да видиш дали работи добре.
Така още без да съм тествал нищо мога да ви кажа че и най ефтините хидравлики на Шимано направо коват на място 3-5 пъти повече от The One. Но когато влезнеш в някаква работна температура или започнеш да стигаш лимита на спирачката като натоварване разликата става почти несравнима.
Bikes Intelligence Life
Proud of Boxxer
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот M1010X » Сря Дек 14, 2011 6:50 pm

Имаше го - но Ози го извади в отделна тема, т.к. стана дискусия - за да не се разводнява оригиналната тема.

За останалото съм съгласен - всъщност аз търсех един пдф, който did беше извадил преди няколко години - сканирано немско списание, в което бяха дадени спирачните усилия на различни спирачки (вкл. първия сейнт, густав м и други актуални към онзи момент). За съжаление не го намерих, освен всичко друго информацията в него вече малко или повече не е актуална - а, търсейки го, попаднах на това.

В конкретната статия има 2 интересни съждения (по-скоро резултати, които би следвало да са относително са независими от марката и модела на спирачките):
1. Сравнение на 160мм към 180мм към 200мм (или близките еквиваленти) - 20% скок в забавянето ( :) ) при всеки размер нагоре;
2. Спирачките имат по-голяма сила на мокро - поради охлаждането. Разбира се, това не значи, че гумите имат по-добро сцепление :)

Би било полезно, ако някой набара подобно сравнение (или поне обективни стойности) на актуалните в момента мощни спирачки - но аз лично не открих друго, освен това на BR.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот flex » Сря Дек 14, 2011 11:37 pm

Capoeira написа:


Най-голямо значение за това имаха накладките в конкретния случай с Шимано затова и аз вече не карам с такива. И като говориш за евтина спирачка предполагам имаш напредвид тези, коити излезнаха след появата на Servo Wave. Защото по-старите им хидравлики някак по-трудно задоволяваха хората, които имаха нужда от повече спирачна сила, примерно тези които бяха повечко килограми.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот APD » Пет Дек 23, 2011 10:14 am

Бе, и от ротора има значение.

Виж тези например:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=74216
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... delID=8890

С просто око (ма може и със сложно) се вижда, че имат по-голяма площ на триене. Обаче много скъпи, дге ...
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот psixopat » Пет Дек 23, 2011 2:25 pm

Не ми се мисли втория ротор как ще се охлажда.Това, че не е вентилиран, означава че по-малко/бавно ще се износват накладките, но тава ще е за сметка на прегряването. :agree:
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
:)
Аватар
psixopat
 
Мнения: 1211
Рейтинг: 1867
Регистриран на: Сря Май 16, 2007 8:11 pm
Местоположение: Габрово

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот APD » Пет Дек 23, 2011 3:36 pm

Не би трябвало да има проблеми. В интерес на истината преди година съм ровил като побъркан в мрежата дали има прегряти или изкривени такива дискове. Може би не са толкова популярни, но пък са единственият начин да оправиш "квакането" на Elixir-ите :D Имам G2 и G3 203mm и по думите на хора, вече сменили ги с невентилирани, е изчезнало напълно и почнали да спират осезаемо по-добре с несменени накладки ... Шанс :dontknow:
APD
 
Мнения: 462
Рейтинг: 977
Регистриран на: Нед Юли 17, 2011 1:42 pm

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот evin » Нед Дек 25, 2011 10:04 pm

Отворите в ротора са по-скоро за почистване на праха от накладките, отколкото за вентилация. Ефективността от 1 отвор през 5 сантиметра е нулева за вентилация според мен. Най-добрата вентилация на ротор се реализира от Shimano в XT/XTR класа ротори - стоманен ротор с алуминиева "пеперуда" която дърпа топлината и действа като перка.
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Тест на дискови спирачки в bikeradar.com

Мнениеот flex » Вто Дек 27, 2011 7:41 am

psixopat написа:вентилиран


Ето това е вентилиран. И ако обърнеш внимание, ще видиш, че не е просто надупчен.
Изображение

evin написа:Shimano в XT/XTR класа ротори - стоманен ротор с алуминиева "пеперуда" която дърпа топлината и действа като перка.

Нещо не си разбрал както трябва.
Chuck Norris smells what the Rock is cooking... because the Rock is Chuck Norris' personal chef.
Аватар
flex
 
Мнения: 736
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Окт 02, 2005 9:21 am
Местоположение: /dev/zero


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта