Страница 1 от 1

Педали Wellgo от "със шипчета" на "с винтчета"

МнениеПубликувано на: Нед Фев 26, 2006 6:42 pm
от Rotting
Значи идеята ми беше такава:
Карах има-няма 3 години с педали Wellgo LU-313 http://www.wellgo.com.tw/p-image/LU-313.jpg и от немай-къде си свикнах с тях. Като че ли, това беше последното нещо, на което му идваше ред за ъпгрейд. Сега след изправянето на крака на Клаймър за любимата, съвсем се налага да си остана с тях. И за да си уплътня и без това малкото свободно време, измъдрих следната мизерийка. Необходими боклуци:
Изображение
- платформени алуминиеви педали със шипчета
- пила за метал
- шублер
- маркер
- шило
- акумулаторна бормашина
- бургия 2 и 2.5мм-ва
- метчик 3мм-ов
- върток за метчик
- стопорни ботчера 3мм-ви с дължина 12мм, 40бр + 5 резервни ;). Едното струва 11 стотинки.
- велосипедна четка за зъби ;)
- инбусен ключ

Ето и по-подробно:
- изпилих стойките за светлоотразители
Изображение
- изпилих шипчетата на педалите. За няколкото години каране само тук-таме ги бях поодрънкал ;)
Изображение
- с помощта на шублера отбелязах симетрично къде да са дупките
- с шилото центровах
- първо разпробих с 2мм-овата бургия
- след това и с 2.5мм-овата
- с метчика нарязох резбата, като след всяка дупка се поизчетква :)
- поомазах дупките с едно немско подобие на Локтайт (понеже баща ми си го беше скрил :))
- на следващата сутрин болтчетата бяха стегнали, а педалите готови за монтиране
Изображение

Е, определено педалите щях да си ги карам и без тази измишльотина :). А инвестицията от 5лв си оправда занимавката :D

МнениеПубликувано на: Нед Фев 26, 2006 6:51 pm
от Albinosko
:clap::clap::clap::clap::clap::clap:
Мерси за темата... аз щях да пусна такава след няколко дни (щях да правя същата "измишльотина", но след 2-3 дена :D) Сега поне го имам нагледно и ако закъсам някъде ще си помагам малко :beer:

МнениеПубликувано на: Нед Фев 26, 2006 7:20 pm
от Ozzie
Аааашколсун майна!!!
:clap::clap::clap::clap::clap:

МнениеПубликувано на: Нед Фев 26, 2006 7:34 pm
от HepBeH_XaMcTep
Много добро, колега
:)
тъкмо щях да пускам тема
от де мога да изкопам таквизи болтчета
:)
та направо тебе да те питам...
Лятото на Мусаленска река(пътеката де) ми изпадаха полвината болтове от ВП-тата по канарите

МнениеПубликувано на: Нед Фев 26, 2006 7:37 pm
от Rotting
:agree: Все пак не скривам недостатъка - в полеви условия винчетата няма да бъдат регулируеми поради две причини:
- отворът за инбусния ключ ще трябва да се изчисти с някаква игличка
- резбата на винтчето също ще трябва да е чиста, иначе ще пре*бе резбата на педала

Но това май се отнася и за другите педали с такива "екстри" :D

А може би има и други варианти :dunno::spin:

Едит: мойте в случая са СТОПОРНИ болтчета/винтчета. Продават се в магазините за Крепежни изделия. Аз съм си харесал магазина на ИНОКСТРЕЙД www.king-inox.it
В Пловдив, магазина се намира на ул."Оборище" 9.
Телефоните са 032/ 96 28 03 и 032/ 96 72 60. Предполагам, че на тези телефони ще кажат и адреса на Софийския офис.

МнениеПубликувано на: Пон Фев 27, 2006 8:46 am
от kotka12
Владо, пиши си отличен /6/ и дай да подпиша:naughty:
Съвсем скоро ше правя същата магария на същите педали
Ако не станат - ти си виновен:D
:beer::beer::beer::beer:

МнениеПубликувано на: Пон Фев 27, 2006 9:01 am
от shaggy86
браво!!:agree::^:

МнениеПубликувано на: Пон Фев 27, 2006 9:45 am
от Disturbed
много добра идея
изпълнението и снимките - отличен

@мишок
покрай мусаленска река е болница:beer:

МнениеПубликувано на: Пон Фев 27, 2006 12:07 pm
от bikerider
[quote="Rotting"]

:agree: Все пак не скривам недостатъка - в полеви условия винчетата няма да бъдат регулируеми поради две причини:
[/quote]


От личен опит - не ползвай threadlocker, нито loctite, нито някакъв друг. смазвай и стягай хубаво.

Причината е, че след един два порядъчни слайда по винтчетата, шестограна се прецаква и отвиването на остатъка става порядъчно трудно ако е имало локтайт (Edit: особено в полеви условия!). Тия болтчета са си жив консуматив, затова аз поне гледам да си улесня максимално демонтирането на прецаканите.

Edit2: още по-добре е на местата, където има достъп до обратната страна, да се пробият цели дупки и да се монтират обикновени шестогранни болтчета 12.9, но наопаки, тоест шестограна да е скрит. при тия педали като гледам става както при повечето на предната и задната повърхност...

МнениеПубликувано на: Пон Фев 27, 2006 4:46 pm
от Rotting
bikerider :agree:, май ще има малко промени по педалите и пак ще коментираме резултата :beer:

МнениеПубликувано на: Пон Фев 27, 2006 6:37 pm
от bikerider
:popcorn::beer:

МнениеПубликувано на: Пон Фев 27, 2006 8:15 pm
от nindja
Аз искам да попитам тези педали достатъчно ли са здрави и каква цена са защото и аз бих искал да повандалствам с некои педали пък да видя какво ще стане :jumpref::beer::drunk:

МнениеПубликувано на: Вто Фев 28, 2006 12:35 am
от axelmax
@Rotting-;)готино е станало
@nindja-ВП 55 с сменяеми шип4ета 15 кинта нови в Веломания

МнениеПубликувано на: Вто Фев 28, 2006 1:28 pm
от nindja
axelmax:благодаря:baby:

МнениеПубликувано на: Вто Фев 28, 2006 1:38 pm
от yahutu
браво владо :beer: бъбрека оня ден си прави такива ама с някви видии закалени стоманени в нас неможем 2 часа да ги отрежем с едни клещи ти каам :Д пък ножовката им правеше 0 дмг
твойте са станали по-яки обаче :bigmout:

МнениеПубликувано на: Чет Мар 30, 2006 8:57 pm
от Rotting
За да няма подлъгани, крайният резултат е следния:

- стопорните болтчета са не 3мм-ви, а 4мм-ви
- всички болтчета трябва да сочат с върха навън от педала, т.е. да се навиват с инбусния ключ откъм отвътре ;). При предната и задната тройка достъпът е открит, но при страничните две двойки от срещуположната страна трябва да има дупка, през която да минава инбусният ключ
- по същия начин - с локтайт 243

bikerider, мерси за съвета :agree:. 3мм-вите болтчета са тънки, и при удар, ако са с шестограна навън се еб*ва майката, както на шестограна, така и на резбата. Зат'ва сега 4мм-овите ботчета влизат отвътре-навън. Така, ако се очукат върховете им и резбата, която е над педала, няма да има проблем със смяната - развиват се откъм отвътре-навън ;). И още нещо - тоя немския тред-локър дето го ползвах за 3мм-овите ми разката фамилията тогава :) шестограна става на кръгло-гран :):), добре че бяха едни чирак клещи :). Сега на 4мм-овите съм сложил по-помалко л.243, а освен това са и за по-голям инбусен ключ.
[img]http://www.mtb-bg.com/forum/data/Rotting/2006330125414_SV500068.gif[/img]
Т'ва е. И да не каже някой, че се занимавам с тая простня повече от месец - просто сега ми останаха няколко скучни часа да си уплътня :D

Едит: между другото, bikerider, ако сложа обикновени инбусни болтчета и ги затегна като главата им опре във вътрешната повърхност на педала, тогава ще могат да се отвъват само в посока ->навътре. А ако са дръннати и резбата им е сгомняна ще таковат и резбата на педала ;). Затова остава варианта със стопорни (за да могат да се развият <-навън):agree:

МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2006 9:01 am
от bikerider
поздравления :agree:

МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2006 9:07 am
от NovemberCharlie
Well done, майна!!!:beer:

МнениеПубликувано на: Пет Мар 31, 2006 5:53 pm
от Makintier
Много ама много добре е станало. Преди 2 години аз си направих мойте педали по същия начин заедно със @АМОРТиСЕРА и станаха перфектни само че ми откраднаха колелото и така ... брао братле аз не се бях сетил че това може да се оцени високо ако бях пуснал тема :clap: