Питане за "профилактиране" на вилка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Питане за "профилактиране" на вилка

Мнениеот Lex » Сря Окт 17, 2012 9:42 pm

Здравейте,
преди да задам въпроса си, знам, че вилката ZOOM 650 не я бива, но това имам сега и това ползвам за сега и така или иначе съм я отворил, за това ще съм доволен, ако може да помогнете.

Вилката изгуби ход и реших да я отворя, за да я "профилактирам".
Тази вилка има 2 пружини в единия ботуш. В другия ботуш няма нищо, само шиш.
Двете пружини вътре и въобще всички части бяха много обилно намазани с грес, която беше с почти кафяв цвят. Стените на ботушите бяха почти сухи.
Нормално ли е да е имало толкова много грес и с такъв цвят?

Сега да я мажа ли пак с грес или да пробвам с масло? Стените на ботушите трябва ли да са обилно омазнени? Шишовете трябва ли да са мазни или трябва да са сухи?
Lex
 
Мнения: 55
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Съб Апр 09, 2011 5:59 pm

Re: Питане за "профилактиране" на вилка

Мнениеот motomarzel » Чет Окт 18, 2012 10:01 am

Ще ти трябва грес - литиева, че най-лесно се намира, а и за тази вилка не е нужно да се използва специална грес за вилки. Също така е добре да си набавиш хидравлично масло, по възможност АТФ - с по-малък вискозитет е.

Почисти добре всичко от насъбралите се нечистотии, както и от старата грес. Намажи добре втулките, семерингите и пружините с тънък слой грес, сглоби вилката и я обърни с ботушите нагоре, през отворите за шишовете налей по 30мл от маслото във всеки ботуш. Стегни всички съединения и капни по няколко капки масло на стеншъните. Върни вилката на колелото, излез и покарай, като от време на време почистваш остатъчното количество грес и масло от стеншъните.

Надявам се да съм бил полезен!

Поздрави: Васко Василев
Аватар
motomarzel
 
Мнения: 738
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 14, 2011 11:33 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Питане за "профилактиране" на вилка

Мнениеот Lex » Чет Окт 18, 2012 11:15 am

Благодаря ти! А знаеш ли дали наистина в другия ботуш няма нищо, освен шиш? Защото не съм го отварял, но пък шиша се движи свободно, т.е. няма нищо в ботуша, както в другия ботуш. До колкото си спомням бях чел някъде, че само в единия ботуш има пружини.
Lex
 
Мнения: 55
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Съб Апр 09, 2011 5:59 pm

Re: Питане за "профилактиране" на вилка

Мнениеот Yavkata » Съб Окт 20, 2012 5:18 am

Теоретично в единия ботуш са пружините, а другия е празен. Но тъй като предполагам, че вилката си я взел втора ръка, а това е вилката на която се правят най- много "тунинги" не е изключено да има и "творчество". Греста по пружините нека да бъде колкото да са предпазени от ръжда. Основната идея е да намалиш триенето между втулките, семерингите и стейшъните. Освен по описаната процедура от Васко, може и преди , а и по време на паузите при каране да капваш по няколко капки тънко масълце върху стейшъните, да сгънеш няколко пъти вилката и да забършеш остатъка.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 23 госта


cron