Проблем с декланшор

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем с декланшор

Мнениеот magnumz » Пет Авг 16, 2013 11:43 am

Може мястото да не е точно тук, но реших, че ми трябва отделна тема за проблема ми. Командата ми е чисто нова палцова acera със смазано жило и броня. Декланшора за жалост е търни. Даа сещате се, че проблема е в пружината. Като е под напрежение (наклон, силно въртене) е почти невъзможно да се смени на по-лека предавка. Играх си с настройките и накрая сложих една гайка в края на болта на скобата и от там прекарах през задната страна на рамката един о-пръстен чак до болтчето за H с цел да помага с опъването. Нямам снимки, но ето чертеж.
Изображение
Въпроса е това ще навреди ли на командата ми? Малко трябва с по-голяма сила да натисна лостчето, че да смени на 3ти венец.
ТЪРСЯ ВРЪТКА ЗА XCM ЗА LOCKOUTa. СТАВА ВЪПРОС ЗА МЕХАНИЧЕН ЛОКАУТ
Аватар
magnumz
 
Мнения: 165
Рейтинг: 1135
Регистриран на: Сря Яну 23, 2013 8:16 pm
Местоположение: Североизточна България

Re: Проблем с декланшор

Мнениеот marsa » Пет Авг 16, 2013 11:51 am

В никакъв случай не сменяй предавките под напрежение, защото освен че както си се убедил не винаги се получава, компонентите не са направени да се ползват така и им прилагаш прекомерно усилие на места, където не трябва да го има. Ако сменяш скорости докато въртиш с усилие, резултата дългосрочно варира е от повреди по скоростите, до очистване при падане. Като сменяш трябва да въртиш на празен ход, или с други думи си го представи касетата да се върти с 90% от скоростта на самата капла.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с декланшор

Мнениеот magnumz » Пет Авг 16, 2013 4:41 pm

По съвет на колегата горе смених о-пръстена с ластик от вътрешна гума и с малко чалъм при сменянето проблемът се реши. Може да се затваря темата :)
ТЪРСЯ ВРЪТКА ЗА XCM ЗА LOCKOUTa. СТАВА ВЪПРОС ЗА МЕХАНИЧЕН ЛОКАУТ
Аватар
magnumz
 
Мнения: 165
Рейтинг: 1135
Регистриран на: Сря Яну 23, 2013 8:16 pm
Местоположение: Североизточна България


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 19 госта


cron