Вилка Suntour Epicon X2 Lockout проблем.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Вилка Suntour Epicon X2 Lockout проблем.

Мнениеот Terix » Чет Мар 12, 2015 11:39 am

Здравейте колеги,

Възможно ли е от по-гъсто масло да се загуби lockout-a. (според документацията трябва да е 10W а аз си направих ехперимент с 15W)
Също така се чудя дали е възможно повече от необходимото количество масло и това да е причината да няма lockout? Реално има ли начин да се сложи повече от необходимото количесто масло?
Дали се оставя количество въздух в системата или се запълва целият обем така че буталото да може да се движи вътре(по точно необходимо ли е да се остави въздух в патрона)?
По-късно ще правя експеримети и ще снимам всяко действие как точно сменявам маслото на вилката от заглавито.
Terix
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Фев 19, 2013 2:42 pm

Re: Вилка Suntour Epicon X2 Lockout проблем.

Мнениеот Terix » Чет Мар 12, 2015 10:42 pm

Колеги ситуацията е овладяна. Маслото се оказа малко повече от необходимото. Сега налях точно 54 мл масло и всичко е ОК.
Както обещах по рано ще публикувам снимки и обяснения как точно подменям маслото на вилката.
1. Изпуска се въздуха под налягане от въздушната пружина.
Снимка 1
2. Сваля се капачката за rebount контрола
Снимка 1 Капачка
Снимка 2 Свалена капачка
Снимка 3 Свалена капачка
3. Внимателно се отстранява о-пръстенчето от гайката
Снимка 1 Свален О-пръстен
4. За тази операция е необходим гаечен ключ 10 мм или глух ключ или какъвто инструмент който е достатъчно надежден да развие алуминиевата гайка. След крайното развиване на гайката внимавайте че под нея има тънка шайба който може и да изпадне ако не се внимава.
Снимка 1 Предпочитан инструмент
Снимка 2 Развиване на гайката
Снимка 3 Развитата гайка и шайба
5. Демонтиране на механизъма за дистанционно заключване на вилката.
Необходими инструменти са: шестостенен ключ 2 мм и кръстата отверка.
Снимка 1
с помощта на отверката се развива болта който закрепва механизъма към вилката.
Снимка 2
Снимка 3 Отстранен механизъм за заключване
6. Развиване и изваждане на патрона
Тук препоръчвам задължително тресчотка или лула 27 мм защото е необходим удобен инструмент с който да може да се приложи сила за развиване на патрона без да се повредят стените на гайката.
Снимка 1 Инструмент
Снимка 2 Положение на инструмента
Снимка 3 Развит и почти изваден патрон
Снимка 4 По ясно се вижда от предната
7. Разглобяване и изливане на старото масло.
Снимка 1 Патрон
Изчиства се добре целият патрон от масло (ако има течове) и се преминава към разглобяване.
С помощта на гаечни (аз лично предпочитам звездо-гаечни или лули но за жалост съм услужлив и често забравят да се върнат при мен инструментите ми като услужа)
Снимка 1 Разглобяване на основния цилиндър с буталото на rebount-a
Маслото се изцежда и всичко се обезмаслява.
Снимка 2 Изцедено масло
Ето така изглежда патрона когато се разглоби напълно.
Снимка 3 Разглобен патрон
8. Подготовка за наливане на маслото частично сглобяване на патрона
Снимка с номерация на частите на патрона
В горната част на основният цилиндър (4 на снимката) има пружинка с нея трябва да се внимава да не се загуби.
Важно е да се спази последователността на сглобяване на отделните части на патрона за да се получи желания ефект.
Количеството масло за вилката трябва да е доста точно измерено и трябва да е 54мл
а) след като се вкара обратно буталото 5 в основният цилиндър 4 се завива гайката която пречи на буталото да излезе.
б) буталото се издърпва в крайно изходно положение спрямо основният цилиндър и се от страната на пружината се налива такова количество масло че да не потече.
в) иглата 3 на Lockout-a се намества в тялото 2 на хидравличния lockout след което се завива за основният цилиндър 4
д) до тук сглобения патрон се обръща с буталото на долу и в горната част тялото на lockout-a се долива останалата част от маслото.
е) последната стъпка е да се повдигне буталото леко и бавно на горе за да изкара въздуха ако има такъв но не до крайно положение на горе понеже ще прелее. Буталото се повдига толкова че нивото на маслото да достигне на 1 мм от горният ръб на елемент 2. Когато маслото достигне жаланото ниво се завива капачката 1 към тялото 2. Добре е леко да протече при самото завиване на капачката така със сигурност няма да има останал въздух в системата.
9. Сглобява се в обратен ред
Terix
 
Мнения: 51
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Вто Фев 19, 2013 2:42 pm

Re: Вилка Suntour Epicon X2 Lockout проблем.

Мнениеот fiderota » Пет Мар 13, 2015 7:06 pm

Благодаря за полезната документация!
Мразя насрещен вятър.
Аватар
fiderota
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1262
Регистриран на: Пон Апр 30, 2012 8:07 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bxd и 4 госта