Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот sharkybul » Вто Ное 10, 2015 12:36 pm

Здравейте, обожавам да карам колело, но не разбирам толкова много...
Наскоро си купих RAM HT 2.2 с 29" гуми и съм доволен от него, но доста почнах да карам междуградско и за да не сменямам колелото ми се иска да да си взема гуми за шосе, че мойте са с грайфер и половина сега....

Какво ще ме посъветвате... мога ли да се взема направ готови гуми с капли за градски велосипед и да ги турна на моето колело. Скоростите ми са 27 сега на РАМ-а

Другият вариант, който е по евтин но е бая играчка да сменям външната гума с такава без грайфер, но нз дали ще има такива за 29 инча....

Какво ще ми предложите вие, защото с тея графери над 100 км шосе си е мъчение.... благодаря и се извинявам ако въпросите са смешни :)
sharkybul
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 05, 2015 9:42 am

Re: Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот ectomtb » Вто Ное 10, 2015 1:34 pm

Колелото ти е супер, но за 29" едва ли ще намериш гуми като за шосе.
Варианта с втори комплект капли 28", за които колкото искаш шосейни гуми е добър, но не е никак евтин.
Аз съм с два комплекта капли, но и двата са 28", за 5 минути сменям от слик на грайфер.
Аватар
ectomtb
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Пет Ное 06, 2015 2:22 pm
Местоположение: Търговище

Re: Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот victortrt » Вто Ное 10, 2015 1:45 pm

С тези гуми - http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... uard28.htm
колелото ти ще стане перфектен хибрид, но те са само за шосе и бетон.
Няма как на твоето колело да се сложат съвсем шосейни гуми, но с подобни ще върви по-леко, без возията да пострада.
Другият вариант е типична трекинг гума от този тип - http://www.dimibike.com/velosipedi-kolo ... 70038c.htm
Външните гуми 29 цола могат да се заменят за такива 28 цола с обиколка над 32-35 мм без проблем, каплите са еднакви, но все пак капли за широки гуми. Специално рам ползват доста тънки шини, които позволяват и по-тънки гуми, почти шосейни, но визуално е грозно, а обективно е простотия.
Освен това все пак дебелината на рамката е преценена за определен балон гуми.
Има и някакви по-смесени, но освен че са компромисни, са с грайфер, напр. швалбе смарт сам, максис кросмарк и др.
Вече ако караш и по черни пътеки, ти трябва нещо смесено.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот billclinton » Вто Ное 10, 2015 2:00 pm

Каплата ти е 28 цола - можеш да сложиш всякакви гуми от рода 700x47, може и по тънки 700x40(слик или полуслик)

Ето http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... 5b2d94c7cf избирай
billclinton
 
Мнения: 422
Рейтинг: 1525
Регистриран на: Вто Ное 11, 2014 11:23 am
Местоположение: София

Re: Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот GECKO » Вто Ное 10, 2015 3:15 pm

Написах голямо нещо и след като го пуснах се усетих, че не съм си проверил информацията в детайли - посипвам си главата с пепел :crap:

29" капла отговаря на стандарта за шосейни велосипеди, като уговорката тук е с ширината.
И двете са 622с (622мм от оста до борда на гумата) но ширината на шосейните капли обикновено е по-малка и балона, който правят гумите е по-различен.

В този ред на мисли ще е хубаво шосейната гума която ще смени планинската да е по-широка за да постигне правилният балон.

Едно наблюдение което аз имам е че когато сложа "зимните" гуми на колелото (гладките за тренажор) драстично пада диаметъра и съпротивлението на гумата и много по-лесно си пълня предавките.
В този ред на мисли планинските скорости на HT2-то може да свършат преди краката да са стигнали капацитета си.
Въпреки че аеродинамиката е компроментирана с планинската стойка това ще се забележи ;)

По темата със шосейни капли:
Повечето планински велосипеди са оборудвани с дискови спирачки и дори да може да се сложи каплата ще има един от два проблема:
- спиците ще удрят апарата
- спирачките няма да работят както са предвидени (ще спира със апарат в спиците :D)

Казвам това, защото е по-лесно и евтино просто да си купиш гуми и да загубиш 10 минути повече да смениш между шосейни и планински вместо да се хабиш с нови капли, венци и дискове.

Наслука
Последна промяна GECKO на Вто Ное 10, 2015 4:10 pm, променена общо 3 пъти
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Re: Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот Alexi » Вто Ное 10, 2015 3:31 pm

от горния дълъг пост не става ясно ,че всъщност гуми 700с стават на каплите на 29" планински велосипед тъй като шините и на 2те са 28" .. а избор от тънки и гладки гуми 700с има в изобилие - взимаш нещо и слагаш
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот billclinton » Вто Ное 10, 2015 4:16 pm

Значи аз също го правих този експеримент(да сложа по тънки гуми и без грайфер)защото и аз карам много по асфалт.
Сложих две такива http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... 5b2d94c7cf
Предимставата са големи - значително по лесно въртене и скоростта се качва осезателно.Това което не ми харесва е че тези тънки гуми стоят много грозно на голямата 29" рамка и вилка(това все пак е маунтин байк).
Според мен предложението на колегата по горе за "Big Apple 28x2.00" е най доброто което може да направиш - достачтъчно широка гума без грайфери

П.П Забравих да спомена че моят експериммент приключи след едно спускане от Копитото към Бояна(по асфалта)щях да се пребия,развива се много голяма скорост и с тия тънки гуми е малко несигурно(поради лошата настилка).От тогава реших че възможно най широката гума е по удбна за мен - сега съм с Continental Race king 28x2.2 но мисля да мина Continental Mountain king 28x2.4
Определено със широки гуми се чувставм много по добре(все пак съм дърт вече)
billclinton
 
Мнения: 422
Рейтинг: 1525
Регистриран на: Вто Ное 11, 2014 11:23 am
Местоположение: София

Re: Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот Alexi » Вто Ное 10, 2015 4:56 pm

няма особена полза от сликове с голям балон ( а те биг епъл не са и чисти сликове ) контактната площ с асфалта е голяма ,максималното допустимо налягане - твърде ниско и в резултат не се търкалят осезаемо по леко от състезателна ХС гума като примерно швалбе RR или континентал RK ,отделно много тежат почти 900 грама
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6608
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот sharkybul » Сря Ное 11, 2015 10:00 am

Автора:
Изключително благодаря на всеки един за отделеното време!!! Радвам се, че има все още толкова услугливи хора....стига толкова четки, че взех да ставам мазен :D


Май варианта само с външните гуми е най-добър, най-евтин (въпреки, че трябва да си закупя помпа, че досега помпах на Екото до нас). А да ви питам трябва ли да сменя и вътрешните гуми, ако си взема каквито и да са "градски" 28" външни, нали? или мога да ползвам наличните сега?
sharkybul
 
Мнения: 11
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 05, 2015 9:42 am

Re: Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот kaliopo » Сря Ное 11, 2015 10:34 am

Както ти бяха писали по-горе трябват ти гуми 622х__ Най-малките от тях (шосейните 622х19-622х28) няма да вършат работа на твоите капли, а точно те се помпят до високо налягане и за тях е нужна помпа. Градските и циклокрос гумите (622х30-622х50) се помпят най-много до 7BARа. Това налягане се постига спокойно на "читава" бензиностанция (и аз живея точно до ЕКОто). Ако питаш мен, сравнително тесни гуми (35-40мм) със сравнително високо налягане (6BARа или повече) са най-доброто за града и ще усетиш най-силно положителния ефект. Ако се спреш на такива външни ще трябват и нови вътрешни.
Аватар
kaliopo
 
Мнения: 358
Рейтинг: 1664
Регистриран на: Пон Апр 28, 2008 4:26 pm
Местоположение: Варна

Re: Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот billclinton » Сря Ное 11, 2015 11:19 am

sharkybul написа:Автора:
Изключително благодаря на всеки един за отделеното време!!! Радвам се, че има все още толкова услугливи хора....стига толкова четки, че взех да ставам мазен :D


Май варианта само с външните гуми е най-добър, най-евтин (въпреки, че трябва да си закупя помпа, че досега помпах на Екото до нас). А да ви питам трябва ли да сменя и вътрешните гуми, ако си взема каквито и да са "градски" 28" външни, нали? или мога да ползвам наличните сега?


Препоръчвам ти тези: http://velosiped.bg/pazaruvaj-po-katego ... 0c-bk.html - евтини гуми които ще ти свършат работа(моите ги карах 2-3 месеца и не са мръднали - ако беше от София щях да ти ги да за 15лв)
При мен се наложи да сменям и вътршните(защото наличните ми бяха доста големи - от 1.9 до 2.4)
billclinton
 
Мнения: 422
Рейтинг: 1525
Регистриран на: Вто Ное 11, 2014 11:23 am
Местоположение: София

Re: Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот victortrt » Сря Ное 11, 2015 6:17 pm

Една подобна - http://koleloto.bg/product/752/beto-pom ... achna.html ти решава всички проблеми и инвестицията си струва.
Вътрешните гуми са май три размера според широчината на балона и този вид са най-универсални за трекинг и хибридни велосипеди - http://koleloto.bg/product/828/vatreshn ... -v-42.html
За 29 цола вътрешните са по-голям размер - http://koleloto.bg/product/825/vatreshn ... 40-mm.html
Тоест ще трябва да смениш вътрешните защото по-широки такива не е добре, гънат се във външната, прегъват се и се пукат лесно.
victortrt
 
Мнения: 2130
Рейтинг: 1759
Регистриран на: Пет Май 09, 2014 8:15 am

Re: Искам съвет за смяна на MTB-гуми с шосейни

Мнениеот vladvlad » Вто Ное 17, 2015 4:24 pm

Моето субективно мнение, че разликата в шарката на гумата се усеща след 100-ина км, докато разликата в атмосферите - веднага.

Карам 26ица XC велосипед и при напомани на над 3 - 3,5 атмосфери гуми почти не усещам разлика между 2,25 АМ, 2,1 XC и 1,75 туринг гумите, които съм пробвал. Това, както споменах се отнася до около 100ина км по асфалт.

Във контрола, обаче, лесно се усещат недостатъците на туринг гумите. Имах няколко нелепи падания, които се случваха почти веднага след като излезна на черен път. Просто съм свикнал на доста по-голямо сцепление.

Така че, ако бях на твое място, бих сложил:

- 2,0 XC гума отпред и същата или някоя туринг гума отзад, за карания до 100 км на ден
- 1,5 - 1,9 туринг гуми, за карания до 150 - 180 км на ден
- и бих сменил велосипеда и задника си за карания повече от 200 км на ден

Във всички случаи, обаче, бих помпал гумите до около 0,2-0,3 бар под оказания максимум.

Успех и много безаварийни километри :beer:
Аватар
vladvlad
 
Мнения: 31
Рейтинг: 1225
Регистриран на: Вто Мар 31, 2015 3:25 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 17 госта


cron