1х10 настройка на дерайльор

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот galileo » Пон Юли 04, 2016 1:42 pm

Здравейте,
направих си велосипеда в система 1х10 отпред съм с венец 32 зъба отзад съм с касета Sunrace 11-42 зъба.
За да може да минава на най-големия заден диск трябваше да завъртя Б-болта докрай, след това си настроих първия и последния венец със съответните болтове. Проблема ми е, че превключването на средните венци не става никак мазно и на някои от тях се чува неприятно стържене. Някой може ли да даде идея какво да проверя или да карам велосипеда на майстор да настрои дерайльора?
Прикачени файлове
cube.jpg
(428.8 KiB) 239 пъти
Аватар
galileo
 
Мнения: 92
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Сря Ное 20, 2013 9:21 am
Местоположение: Пловдив

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот ivcho3 » Пон Юли 04, 2016 2:05 pm

Почти нищо не може да се направи, за да превключва гладко на средните венци и на големия венец отзад. Не става, защото трябва да има малка плоча от вътрешната страна на курбела, в случая има само една плоча по средата, веригата е твърде изместена и за да качи на големия венец, трябва да се даде значителен аванс от жилото на дерайльора. Дотук добре, но на средните венци настройката се губи и за това няма гладко превключване. Другият вариант е да се фиксира болта до предпоследния венец, развиваш другия болт напълно да прибере зъбното колело на дерайльора максимално близо до венец- касетата и така ще имаш 1х9 скорости с плавно превключване.
ivcho3
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Чет Сеп 12, 2013 2:48 pm

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Юли 04, 2016 2:44 pm

Не съм 100% сигурен, но веригата ми се вижда леко къса. Трябва като я сложиш на 42 отзад да има +4 звена минавайки през предния венец без дерейльор.

Имах същия проблем, със същия заден дерейльор и команда SLX - реши го команда Saint и полвинчасово настройване :D Като затягаш жилото оставяш врътката на командата в такова положение, че да можеш да имаш доста обороти за отпускане на жилото. Също така прави настройката при включен clutch, защото при мен има малка разлика как се държи при превключване в зависимост дали е включен или не. Вдигни колелото на стенд (или намери алтернатива) и ще имаш успех.

Иначе това измества позицията на колелцата и подобрява значително превключването, като също така Б-болта не е необходимо да е навит докрай: http://int.oneupcomponents.com/products/rad-cage
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 4043
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот galileo » Пон Юли 04, 2016 3:40 pm

Благодарностти за отговорите(за кой ли път).
Веднага ще проверя тези неща
Аватар
galileo
 
Мнения: 92
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Сря Ное 20, 2013 9:21 am
Местоположение: Пловдив

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот Ksandar » Съб Юли 09, 2016 6:07 pm

Здравей колега, успя ли да настроиш дерайльора? И аз съм решил да взимам същата касета отзад, само че от черните и отпред 30Т и мисля дали ще имам проблеми с дерайльора, който е SLX за 10 скорости.
Ksandar
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Окт 09, 2010 9:17 pm

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот galileo » Пон Юли 18, 2016 2:14 pm

здрасти,
бях на море тия дни.
Тези дни се захващам велосипеда и ще пиша като има някакъв резултат.
Аватар
galileo
 
Мнения: 92
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Сря Ное 20, 2013 9:21 am
Местоположение: Пловдив

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот kawasuna » Пон Юли 18, 2016 6:18 pm

Здравейте!Може ли да попитам защо слагате отпред 1 плоча а не 2 примерно.Ако е с 2*10 няма ли да е по добре и тия проблеми да отпаднат.Гледам доста от скъпо струващите байкове ги правят с 1 плоча отпред,защо?Предполам за сваляне на тегло,но това не спъва ли изкачването на по-големи баири примерно.Светнете ме че не съм много наясно.
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот Петър Велков » Пон Юли 18, 2016 7:36 pm

Може би тази картинка ще ти отговори на въпроса? :)

http://reviews.mtbr.com/wp-content/uplo ... Chart1.jpg
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."

Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra
Аватар
Петър Велков
 
Мнения: 507
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 10:28 am
Местоположение: х. Червената шапчица

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот kawasuna » Пон Юли 18, 2016 8:57 pm

Графиката е добра благодаря,но от нея излиза 3 плочи отпред е най-добре.Това ме води до извода че всичко се прави с цел сваляне на тегло!
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот Петър Велков » Пон Юли 18, 2016 10:18 pm

Не само, но си на прав път.

Всичко е въпрос на приоритети, всичко си има плюсове и минуси - въпросът е да откриеш подходящия за теб баланс. Аз карам 2х10 и съм изключително щастлив и доволен (и на планинското, и на шосейката). Както правилно си забелязал от графиката - повечето плочи ти дават по-голям диапазон от предавки, но.... както също си се досетил - тежат повече. И за капак, с втората плоча (и следващите) идват втори шифтър, второ жило и втори дерайльор. Чаркове, които ако си с една плоча отпред си спестяваш - получаваш не само по-ниско тегло, ами и един механизъм за чупене и поддръжка по-малко.

Ето - виж фиксаджиите, аз им се смея щото се мъчат с една единствена предавка, те ми се смеят, щото се мъча с шифтъри, спирачки, дерайльори... все излишни (според тях) разходи на пари и тегло :)
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."

Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra
Аватар
Петър Велков
 
Мнения: 507
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 10:28 am
Местоположение: х. Червената шапчица

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот marsa » Пон Юли 18, 2016 10:23 pm

kawasuna написа:Гледам доста от скъпо струващите байкове ги правят с 1 плоча отпред,защо?
Безпристрастният отговор е много прост - модна тенденция. Потребителите искат НОВО-то. Разбира се може да прочетеш всякакво инфо в една или друга посока.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот kawasuna » Вто Юли 19, 2016 12:18 pm

Интересувам се от тия неща защото мисля след някой друг месец да си взема МТБ от високия клас(карбоновите 4,5к)Също се колебая между твърдак и мекица,но това е за друга тема.Като налея толкова пари не искам после да си задавам въпроса"защо не си взех другия?" :rofl:
Аватар
kawasuna
 
Мнения: 492
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Апр 04, 2016 9:22 pm
Местоположение: Стара Загора

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот galileo » Сря Юли 20, 2016 9:48 am

Pr3d4t0R написа:... но веригата ми се вижда леко къса..... като също така Б-болта не е необходимо да е навит докрай: http://int.oneupcomponents.com/products/rad-cage


Огромни благодарностти на колегата Pr3d4t0R.
Смених направо цялата верига, защото се беше поизносила. След това малко въртене на болтчетата на дерайльора и в момента работи отлично.

А иначе относно 1х... системите аз съм твърдо ЗА, опростяването на цялата система, олеколяването на колелото ..... все хубави неща.
Предполагам някой който държи винаги да върти с точно определн каданс ще каже, че не е ок работата.
Аватар
galileo
 
Мнения: 92
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Сря Ное 20, 2013 9:21 am
Местоположение: Пловдив

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот Ksandar » Сря Юли 20, 2016 12:12 pm

Много добре колега, че си настроил всичко. Ще се радвам , ако може да ми отговориш на някои въпроси, когато ти остане време. Аз мисля да слагам следния модел касета http://www.ebay.co.uk/itm/331913798384?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT със 32Т отпред. Как е твойта касета като качество, ако имаш вече впечатления, какъв модел верига сложи и с колко звена е остави, пада ли веригата на по-долен венец като врътнеш назад когато е на 42Т? Поздрави
Ksandar
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Окт 09, 2010 9:17 pm

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот galileo » Сря Юли 20, 2016 1:38 pm

Pr3d4t0R написа:.... Трябва като я сложиш на 42 отзад да има +4 звена минавайки през предния венец без дерейльор.....
- това за дължината на веригата.
Веригата която купих е Deore XT CN-HG95.
Касетата е тази - http://www.bike-discount.de/en/buy/sunr ... /wg_id-402 с 32 отпред.
А това за падането на веригата на по-долен венец при въртене назад когато е на 42 си е запазена марка на тази касета :D.
Нямам сериозни наблюдения за качеството, тя ми е само на две карания, засега е пушка.
Аватар
galileo
 
Мнения: 92
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Сря Ное 20, 2013 9:21 am
Местоположение: Пловдив

Re: 1х10 настройка на дерайльор

Мнениеот Ksandar » Сря Юли 20, 2016 1:43 pm

Екстра, отговори ми на много въпроси и вече имам поле за изява :) Ще видя да поръчам касетата и да започва трансформацията. А това с падането на веригата не е голяма болка :)
Ksandar
 
Мнения: 33
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Съб Окт 09, 2010 9:17 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


cron