Въпрос за ЕТА. Моля някой да ме отърве от размислите :)

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпрос за ЕТА. Моля някой да ме отърве от размислите :)

Мнениеот Nazgull » Нед Фев 18, 2007 7:38 pm

Имам един въпрос, относно ETA функцията на Marzocchi вилките.
Kупих си чисто нова z.1 sport 130mm+ ETA вилка. Още не съм я монтирал, и не съм карал никога такава вилка, и сега имам един въпрос. В сайта ма marzocchi, стои следното разяснение за тази система:
By simply using the command during ascent, the suspension will compress to the ideal height (depending on the riders’ weight). Unlike a traditional locking system, when activated, the ETA system allows 30mm travel to overcome small obstacles and improve comfort respect to a total lock.


В suspension owner's manual книжката на вилката пише следното за тази функция:
ETA: The ETA system allows for adjustments to be made to the extension travel and fork's locking, while still offering 25-30mm of travel


The ETA cartridge offers “on-the-fly” adjustment
of the rebound damping by reducing the fork’s
length, while maintaining 30 mm of travel.
The adjustment has two positions:
Position LOCK
When turning the knob clockwise, you activate
the ETA cartridge function.
In this position the fork’s legs will stay
compressed after an impact, and additional
impacts will further lower the fork.
This position is only suitable for hard, steep
climbs


Особено след като прочетох това отгоре, започнах да се питам дали правилно съм разбрал какво точно означава тази функция или просто при мен нещо в конкретните обстоятелства не става.

Взимам вилката (тя още не е монтирана, карана, разработена или настроена за моите килограми /85/ ), поставям я на един мек навин на руло килим и започвам да я натискам :D (като не е монтирана искам все пак да видя как бачка горе-долу)
Включвам ЕТА, и според това, което прочетох и разбрах, би трябвало след всяко яко вкарване на краката в ботушите, те да си остават така и да не се връщат- тоест да се скъси ходът, докато накрая не останат 25-30мм и направо стане твърда вилката. Обаче при мен не се получава такова нещо. При първото натискане успявам да вкарам и да "задържа" 2-3см от краката вътре, а останалото си остава. След това вилката работи все едно няма такава функция- успявам с натискане да вкарам към 7 см и вилката си остава доста подвижна, а ходът от 130 е станал на 100. Не е както пише, че би трябвало да остане от 130 на 25-30. Тоест след като успея да скъся хода на към 100, после колкото и да натискам и да вкарвам краката, тя си оставя 100 и нищо не се променя- краката си се връщат и не се самонастройват. Та това е, което ме притеснява.
Имам ли основание да се притеснявам и ако не, някой би ли се опитал да ми обясни (защото съм идиот :D ) защо всичко е наред. Така ли трябва да е?
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Нед Фев 18, 2007 9:45 pm

Да ти кажа в Bike Center-а монтирахме една такава на RAM HT1 и същото се получава . Заключва се на 100мм ход. Ама и аз до колкото разбирам май би трябвало да се "свали" от 100мм до 30мм ход и да си ги прави. Ама по скоро става обратното. Свива 30мм и остават 100мм... :dunno:
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот Krismars » Нед Фев 18, 2007 10:07 pm

еми според това което си постна на английски би трябвало да остават 30мм ход, обаче на картинката на АМ2, която беше педи смисал по-стария модел имаше описание на функцийте на отделните системи и там пишеше че ета намалява хода с 3 см нищо повече. обаче можеда съм останал с грешно впечатление, а пък тъй като вече не се продава тая вилка съответнои не мога да видя дали наистина пишеше това.
БТВ ще можеш ли да каже6 на какво слагаш тази прекрасна вилка или пък ако сложиш снимки ще съм ти много благодарен ( много, ама наистина много се кефя на тази вилка)
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот nikitzo » Нед Фев 18, 2007 10:10 pm

Здрасти,

Аз имам MX Comp + ETА и при мен става точно това - като включа ЕТА-та и натисна вилката и тя си остава в това положение (остават 25-30 мм) и изобщо не се връща.
Според мен при вас има проблем, защото не е това смисъла на ЕТА.
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nazgull » Нед Фев 18, 2007 10:24 pm

:( Знаех си, че не трябва да съм твърде щастлив от новата вилка :bawling: :bawling:
Това би трябвало да се покрива от гаранцията нали? За мен ЕТА-та е много важна

Вече си мисля, че съм прокълнат като си купя нещо ново от байкцентъра :(
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот MAN6 » Нед Фев 18, 2007 10:34 pm

а вилката до какво налягане е напомпана и в крайна сметка сглоби ли ве4е колелото, или я натискаш с 2 ръце в земята? :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Nazgull » Нед Фев 18, 2007 10:37 pm

вилката не е докосвала нищо друго освен килима. Все още нищо не съм сглобил, а вилката не е настройвана абсолютно нищо. Както я взех от магазина така седи :V:

Само в земята съм я натискал, но съм 85кила, а вилката фабрично явно не е яко напомпана и успявам да сгъна към 7см само от натиск в земята на мекото руло килим
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот toxiciti » Нед Фев 18, 2007 10:57 pm

най добре ще е да си я сглобиш на колелото да направиш няколко кръгчета да си по играиш малко с нея и ако вече си сигурен че я пробваш
както трябва и пак не става вече отиваш там от където си я купил и питаш защо не е наред :)
Аватар
toxiciti
 
Мнения: 242
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Нед Мар 26, 2006 7:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Shady™ » Нед Фев 18, 2007 11:04 pm

nikitzo написа:Здрасти,

Аз имам MX Comp + ETА и при мен става точно това - като включа ЕТА-та и натисна вилката и тя си остава в това положение (остават 25-30 мм) и изобщо не се връща.
Според мен при вас има проблем, защото не е това смисъла на ЕТА.

A koлко ти е целия ход на вилката ?
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот Nazgull » Нед Фев 18, 2007 11:11 pm

toxiciti написа:най добре ще е да си я сглобиш на колелото да направиш няколко кръгчета да си по играиш малко с нея и ако вече си сигурен че я пробваш
както трябва и пак не става вече отиваш там от където си я купил и питаш защо не е наред :)

еми аз и без това от байкцентъра сигурно капла ще си сглобя, а и там тряба да я дам да я монтират.
Просто сега вече не искам да се монтира, за да не й се реже стрежена ако е дефектна.
Абе утре сигурно ще мина да поразпитам, ама ако ЕТА-та и за в бъдеще ще работи до 100мм :V: , ще искам друга вилка :crap:
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот nikitzo » Нед Фев 18, 2007 11:21 pm

Shady™ написа:
nikitzo написа:Здрасти,

Аз имам MX Comp + ETА и при мен става точно това - като включа ЕТА-та и натисна вилката и тя си остава в това положение (остават 25-30 мм) и изобщо не се връща.
Според мен при вас има проблем, защото не е това смисъла на ЕТА.

A koлко ти е целия ход на вилката ?


120 mm ели сто и дваес

абе ей говна вилчока
Изображение
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Пон Фев 19, 2007 12:00 am

Като затвориш ЕТА-та и натиснеш вилката, тя остава в долно положение, като се изключва хидравликата и всичко остава на една пружина, дълга 30мм, която е изключително твърда. Пружината е срещу силни удари.

Вилката остава доста ниска, което е извънредно удобно за изкачване и няма педал-боббинг, което също е извънредно удобно за изкачване.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Shady™ » Пон Фев 19, 2007 12:04 am

Искаш да кажеш че ЕТА-та има НЯКАКВО заключване което е НЕопределено(или се заключва на 30мм и това е ?)
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот nikitzo » Пон Фев 19, 2007 12:16 am

PtD написа:Като затвориш ЕТА-та и натиснеш вилката, тя остава в долно положение, като се изключва хидравликата и всичко остава на една пружина, дълга 30мм, която е изключително твърда. Пружината е срещу силни удари.


Анджак и при мен е така :beer: .

Shady™ - или се заключва на 30мм и това е ? - да това е :agree:
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот GECKO » Пон Фев 19, 2007 12:18 am

ETA-та изолира голямата пружина и оставя вилката под действието на малката пружинка само, за малките вилки тя е с 30мм ход за 66 например мисля че е към 50мм (поне такъв вид дава). Фактически ЕТА-та заключва хода на голямата пружина и оставя малката да действа при много силни удари.
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Shady™ » Пон Фев 19, 2007 12:24 am

Toест все пак ДОРИ ЕВЕНТУАЛНО на z1 да е 50мм - пак бих трябвало да се заключи на 50мм а не на 100мм
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот Nazgull » Пон Фев 19, 2007 8:52 am

Днеска ще дойда в сервиза да видим дали е от настройка на въздуха примерно или вилката е дефектна.
Благодаря на всички включили се в темата :agree:
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот nikitzo » Пон Фев 19, 2007 8:58 am

Ми мойта вилка не беше "помпана" и ми идваше малко мека и затова тоя в магазина ми я напомпа на 1 атм (аз съм ~65-70 кг). Но не виждам връзка м/у помпането и работата на ЕТА-та.

Nazgull - успех дано всичко е наред, ако не гаранция ала бала :beer:
Аватар
nikitzo
 
Мнения: 1602
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Чет Мар 13, 2003 9:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот PtD » Пон Фев 19, 2007 9:07 am

Shady™ написа:Toест все пак ДОРИ ЕВЕНТУАЛНО на z1 да е 50мм - пак бих трябвало да се заключи на 50мм а не на 100мм


Представи си, че рибаундът е затворен - вилката няма да се връща нагоре. Точно това е случаят - маслото няма как да се върне и вилката си седи в долния край на хода. Оттам нататък колко ще се сгъне зависи от малката пружина. За Z1 това е 30мм.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот MAN6 » Пон Фев 19, 2007 11:12 am

nikitzo написа:Ми мойта вилка не беше "помпана" и ми идваше малко мека и затова тоя в магазина ми я напомпа на 1 атм (аз съм ~65-70 кг). Но не виждам връзка м/у помпането и работата на ЕТА-та.

Nazgull - успех дано всичко е наред, ако не гаранция ала бала :beer:


питах за помпането, щото ако е зверски напомпана няма как да я сгъне. просто предположение :)
xund
Аватар
MAN6
 
Мнения: 4227
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Сеп 19, 2003 10:03 pm
Местоположение: 4-ти километър

Мнениеот Shady™ » Пон Фев 19, 2007 11:21 am

PtD написа:
Shady™ написа:Toест все пак ДОРИ ЕВЕНТУАЛНО на z1 да е 50мм - пак бих трябвало да се заключи на 50мм а не на 100мм


Представи си, че рибаундът е затворен - вилката няма да се връща нагоре. Точно това е случаят - маслото няма как да се върне и вилката си седи в долния край на хода. Оттам нататък колко ще се сгъне зависи от малката пружина. За Z1 това е 30мм.

Значи трябва да се заключи на 30мм пък дали ще се сгънат или не - зависи от карача ;) А вече разбрах същността на ЕТА (тоест как работи...).
:beer:
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Shady™
 
Мнения: 5229
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юли 14, 2004 7:22 pm
Местоположение: Shady Zone

Мнениеот codename47 » Пон Фев 19, 2007 11:28 am

начи аз съм точно човекът само че с HT2 а не 1 както писа Shady на който в байкцентъра му сложиха същата вилка. Не съм мерил на колко точно се заключва, още в самото начало минах на заключено по едни стълби и от бая яките удари вилката се заключи на може би найстина 30, а иначе като си я карам on the fly и натиска май става на 100 и двата случая обаче става доста твърда и за въртене нагоре си е перфектна. Помпането на десния ботуш влияе на саг-а и вероятно има и отношение към мм-те на залкючване. Във всеки случай може би трябва да я монтираш на рамката и да пробваш в движение, бях чел в някой изказвания във форума че също и нивото на маслото има отношение към нивото на заключване ама не мога да кажа нищо по въпроса
Ако приемете ограниченията си, ще успеете да ги прескочите и да минете отвъд тях!
Аватар
codename47
 
Мнения: 2295
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Май 13, 2006 9:19 pm
Местоположение: София

Мнениеот F1-MAN » Пон Фев 19, 2007 11:38 am

Виж нивото на маслото в крака с ЕТА-та, вероятно е да е ниско. Ако е развален механизмът или като я заключиш ще изпуска постепенно до горе, или въобще няма да заключва.
При MX Comp-a ми малката пружинка не е по-твърда от голямата. Голямата твърдост на тези 2-3см ход идва от това, че въздухът в другия крак вече е много компресиран. А това, че пружините са еднакво твърди означава, че се сгъват заедно, от което се получава един толеранс при заключването на ЕТА-та, т.е. когато я заключа и натисна вилката до някакво положение след това тя се връща 1-2см нагоре, а не "замръзва" на място.
Аватар
F1-MAN
 
Мнения: 1466
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2003 11:09 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Nazgull » Пон Фев 19, 2007 11:48 am

Ами сега бях в байкцентъра и ме увериха, че всичките им вилки с ЕТА работели така... Абе днес сигурно ще я монтирам и ще развенчая случая, надявам се след малко каране и след първата смяна на маслото да се оправи всичко (въпреки че, от учене и студено и мокро време не остава време да покарам малко :bawling: )
дойчен комунистен мит трабантен

Последната промяна е направена от Nazgull на 29 Апр 2007 12:39; мнението е било променяно общо 17928 пъти
Аватар
Nazgull
 
Мнения: 885
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 7:17 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Editor » Пон Фев 19, 2007 12:09 pm

Васко късмет ! И приятно каране на новата вилка :)
This is our fight for freedom,this is our way of saying,this is our day.
http://www.facebook.com/PavelStefanovEditor My Page
Аватар
Editor
 
Мнения: 2804
Рейтинг: 1998
Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:51 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот тучо чучо » Пон Фев 19, 2007 12:17 pm

Nazgull написа:Ами сега бях в байкцентъра и ме увериха, че всичките им вилки с ЕТА работели така... Абе днес сигурно ще я монтирам и ще развенчая случая, надявам се след малко каране и след първата смяна на маслото да се оправи всичко (въпреки че, от учене и студено и мокро време не остава време да покарам малко :bawling: )

Не мога да разбера за какво точно ревеш?
Монтирай вилката на велосипед и тогава прави опити за задействане на ЕТА-та. Когато натискаш само с голи ръце на килима нямаш достатъчна опора и затова не успяваш да фиксираш хода на по-малко от 100 мм.
Действието на ЕТА е каквото описа PtD. След завъртане на лостчето рибаунда блокира и вилката не функционира както обикновено. Това, на каква част от хода ще се заключи зависи както от силата, с която ще натиснеш кормилото надолу, така и от нивото на маслото, въздуха в air-assist камерата и т.н. Ако завъртиш лостчето, но не натиснеш силно надолу вилката остава мека в посока сгъване, но не и в посока разгъване, т.е. усеща се известно "ритане". При по-силно сгъване вилката се заключва като наистина остава ход, който е равен на 30 мм.
Аватар
тучо чучо
 
Мнения: 1406
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:32 am
Местоположение: София

Мнениеот Stafref » Вто Фев 20, 2007 12:43 am

Не знам вие какво мислите но мойто кратко прочитане на описанието на Marzocchi за ЕТА ме кара да стигам до различен от вашия извод>>> Вилката си има 2 настройки:
1.най-обикновенLOCK(който обаче остава 2/3см ход за малки препятствия,тоест точно както ти написа впрочем
При първото натискане успявам да вкарам и да "задържа" 2-3см от краката вътре, а останалото си остава

2.
When turning the knob clockwise
т.е. при завъртане по часовниковата се включва ЕТА което означава,че дефакто вилката си стои заключена и при всяко по-грубо препятствие краката си остават вътре и тя става по-ниска. И после казват
This position is only suitable for hard, steep
climbs
т.е. този режим е за тежки,стръмни изкачвания(супер логично) и ще я преебеш ако тва го направиш при спускане.Не знам каква обаче долната граница,сигурно зависи от пружините(както те горе май казаха)

Не прочетох всичко в топика,но това си черно на бяло :dunno:
The man who walks with the crowd is likely to find himself no further than the crowd.
The man who walks alone will reach places that nobody had seen.
Аватар
Stafref
 
Мнения: 444
Рейтинг: 1370
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 9:35 am
Местоположение: тук-там

Мнениеот PtD » Вто Фев 20, 2007 10:07 am

@Stafref дотук се изказаха поне трима души, които са карали вилки с ЕТА, а сега ти, техническият гений, прочиташ нещо в manual-а и решаваш, че само ти си прозрял истинската същност на ЕТА-та, което не пропускаш веднага да налееш в кухите тикви на останалите нещастници, които пишат във форума... И които са карали тия вилки дълго преди ти изобщо да научиш, че има вилки Мarzocchi.

:bowdown:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Stafref » Вто Фев 20, 2007 10:31 am

Еми тъп съм,кво да правим :drunk:
Добре де,съжалявам,наистина не прочетох какво са писали другите :crap:
The man who walks with the crowd is likely to find himself no further than the crowd.
The man who walks alone will reach places that nobody had seen.
Аватар
Stafref
 
Мнения: 444
Рейтинг: 1370
Регистриран на: Пон Май 08, 2006 9:35 am
Местоположение: тук-там

Мнениеот bikerider » Вто Фев 20, 2007 10:31 am

Stafref написа:1.най-обикновенLOCK(който обаче остава 2/3см ход за малки препятствия,тоест точно както ти написа впрочем
При първото натискане успявам да вкарам и да "задържа" 2-3см от краката вътре, а останалото си остава



Не знам какво и как мислиш, но горните две изречения си противоречат :)

Stafref написа:ще я преебеш ако тва го направиш при спускане.


И защо ще се прецака вилката??? Би ли пояснил?

А и още нещо - така и не разбрах коя е втората настройка на ЕТА? ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта