Проблем със заднаата гума.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем със заднаата гума.

Мнениеот draznitelq » Съб Окт 04, 2008 10:49 pm

Проблема е че като вдигна задното колело и го завъртия на определено място с дължина 5-10 сантиметра накладките на спирачките протъркват без да ги натискам много леко ама протъркват,та за това въпроса ми е дали проблема е в крива капла (видимо й няма нищо) или е нещо друго.Също така ако е крива капла колко струва изправянето и къде има сервиз в Квартал Изток (или до хотел Плиска).Или ако може нещо сам да направя?
draznitelq
 
Мнения: 35
Рейтинг: 971
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 10:17 pm

Мнениеот evilll » Съб Окт 04, 2008 10:58 pm

Нямаше да е лошо да споменеш вида на спирачките. Но съдейки по обяснението предполагам става дума за V-BRAKE. Ако опира само на едно място значи е крива каплата. Но ако наистина не е много крива, можеш да регулираш самата спирачка, така че да не търка. :agree:
Иначе в ж.к.Изток има магазин на bikecenter, където предполагам, че центроват. :agree:
Аватар
evilll
 
Мнения: 286
Рейтинг: 1864
Регистриран на: Сря Апр 06, 2005 10:31 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Voiso » Нед Окт 05, 2008 12:28 am

Научи се да си я правиш сам освен ако не ти се дават грешни пари де иначе калотките си търкат почти във всички карани капли и ако не ти убива драстично инерцията не е проблем .
Изображение
Аx ти Black Metal ,прееееб*х си цигулката ....
Аватар
Voiso
 
Мнения: 255
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Чет Май 01, 2008 2:55 pm

Мнениеот trix » Нед Окт 05, 2008 12:49 am

Моите калодки са на милиметър-два от каплата при въртене и не понасям да е крива дори с малко.
Аватар
trix
 
Мнения: 320
Рейтинг: 958
Регистриран на: Чет Сеп 18, 2008 12:14 pm
Местоположение: Плевен

Мнениеот Foxy_FR » Нед Окт 05, 2008 6:26 am

Voiso написа:Научи се да си я правиш сам освен ако не ти се дават грешни пари де иначе калотките си търкат почти във всички карани капли и ако не ти убива драстично инерцията не е проблем .

А ти чуваш ли се ?разбора се ,че е проблем и разбира се ,че трябва да се отстрани.Каквото и да било търкане не е хубаво ,защото води към неправилно изхабяване на калотките.Обърни се към механик и по възможност го гледай как ги оправя и след това пробвай сам.
Specialized Riders Club !!! SEX™ = Super EXtreme TEAM
Аватар
Foxy_FR
 
Мнения: 277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 9:38 pm
Местоположение: София

Мнениеот Voiso » Нед Окт 05, 2008 11:49 am

Аз съм с дискове а на механик точно за тази част нямам никакво доверие и мйта капла винаги е "спи" на рамката и нямя този проблем .А пича щом му е крива незнаино от каде следва ,че не е скпо колело и калотките са 30 ст.
Изображение
Аx ти Black Metal ,прееееб*х си цигулката ....
Аватар
Voiso
 
Мнения: 255
Рейтинг: 1250
Регистриран на: Чет Май 01, 2008 2:55 pm

Мнениеот draznitelq » Нед Окт 05, 2008 11:52 am

някой ще даде ли скайп да се разберем по-добре че така е много трудно моя е-warnerbrosscompany
draznitelq
 
Мнения: 35
Рейтинг: 971
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 10:17 pm

Мнениеот blizzard » Нед Окт 05, 2008 12:53 pm

Voiso написа:Аз съм с дискове а на механик точно за тази част нямам никакво доверие и мйта капла винаги е "спи" на рамката и нямя този проблем .А пича щом му е крива незнаино от каде следва ,че не е скпо колело и калотките са 30 ст.


Глупостите си ги пази за себе си.
@ Автора
Ако искаш каплите ти да са перфектно прави, сам няма да се справиш. Просто се изискват инструменти и умения, които липсват дори и на много хора, които си изкарват хляба с ремонт на велосипеди. Затова решението е да отидеш до някой проверен сервиз - по отзиви на приятели в цитирания по-горе Bikecetre в Изток се справят добре. За цената не мога да ти кажа каква е, но на място можеш да получиш информация. И все пак, ако Voiso е познал, че караш евтино колело с едностенни шини и карането е извън възможностите им, няма да е рентабилно да си изправяш шините всеки път щом се кривнат. Най-добре ще е да се научиш да изправяш до приемливо качество (няма да е перфектно, пак казвам, дори няма и да се доближава до перфектното), като за целта ползваш някои от многобройните съвети, налични в ЧЗВ и да караш така, докато не си вземеш колела, които не се кривят на всяко каране.
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Мнениеот Darkstar » Нед Окт 05, 2008 4:54 pm

Аз сам си изправям каплите и сам се научих. Направих си ключ , защото първоначално си ги изправях с един раздвижен и някои нипели се разваляха.
По добре иди в някои сервиз и там да ти ги изправят, но не с цел за едното изправяне, а за да се научиш. После си купи ключ и се помъчи.

Обърни цялото колело така че то да застане на седалката и на кормилото. После седни на някъкво столче/табуретка, така че кривата капла да се намира между краката ти. После завърти каплата бавничко. Каплата ще спре и ще се опре в някоя накладка. Приемаме, че се опира в лявата, значи трябва малко да затегнеш спиците, които са захванати от десния край, НО само тези които са в кривия участък.
Завърташ пак ... и така докато не се изправи нацяло.

Другият начин е с отпускне. Например: криви натляво- отпускаш левите.... и т.н

Така изправям аз. Някои ако има някакви възражения да отива в сервиза.
Някои ако има по-рационален начин - да пише. :popcorn:
Аватар
Darkstar
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1162
Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 9:14 am
Местоположение: BG

Мнениеот blizzard » Нед Окт 05, 2008 9:30 pm

По принцип трябва едновременно да натягаш и отпускаш спици, т.е. ако искаш да стегнеш една спица с 1/2 оборот, за да "издърпаш" шината в съответната посока, трябва да отпуснеш съседните две с четвърт оборот. Това за да запазиш общото напрежение, което тегли шината към главината. В противен случай получаваш яйце. Като цяло на пръв поглед изправянето на капла не е голяма философия, но съществуват много факторчета, които в общия случай спъват работата на много от центровчиците - например равномерното и подходящо натягане на спиците, усукването им и т.н.
Аватар
blizzard
 
Мнения: 385
Рейтинг: 1835
Регистриран на: Чет Фев 23, 2006 12:42 pm

Мнениеот Darkstar » Пон Окт 06, 2008 3:07 pm

:agree: Този начин за изправяне също е доста удачен, защото няма толкова напрежение в шината и вероятността да скъсаш спица е по-малка.
:nono: Препоръчително е първия път да отидеш в сервиз и да видиш горе-долу как става работата, защото не всички разбират всичко "виртуално", а и ти няма да си :banghead:
Успех все пак ако ще пробваш сам. :beer:
Аватар
Darkstar
 
Мнения: 22
Рейтинг: 1162
Регистриран на: Пет Сеп 26, 2008 9:14 am
Местоположение: BG

Мнениеот Вилката » Пон Окт 06, 2008 3:48 pm

Един трик - ползвай фулмастер. Задръж го с ръка, като ползваш вилката за опора. Доближаваш го максимално близо до каплата и завърташ. Така ще се изрисува черта, която освен мястото на кривината ще покаже и каква част е засегнала. Корекцията се прави в цялата зона на чертата, както описа blizzard, но вече се обхващат не 3, а 5 или 7 спици, в зависимост от случая. Аз почвам с отпускането, а после натягам отсрещните. Наистина се получава напрежение в шината понякога и се чуват пукания. Затова отвреме на време потупвам шината с ръка, за да предизвикам въпросните разтоварвания на напрежението.

П.П. Като начало връткай по малко ниплите, докато усетиш как реагира каплата.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот bikerider » Пон Окт 06, 2008 4:55 pm

Вилката, защо не отвориш сервиз за центроване на капли. Сигурен съм, че с фулмастера в едната ръка ще пожънеш успех :roll2:
Последна промяна bikerider на Пон Окт 06, 2008 4:58 pm, променена общо 1 път
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Пон Окт 06, 2008 4:57 pm

Вилката написа:Един трик - бла бла как да си прецакаме шината докато имитираме стенд с ръка


:rofl:

Вилката написа:Затова отвреме на време потупвам шината с ръка, за да предизвикам въпросните разтоварвания на напрежението.


:emlaugh:

Извинявай, но "триковете" ти само ще доведат до пълно оплескване при някой начинаещ!
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Antares » Пон Окт 06, 2008 5:03 pm

Да, чудесна идея, то ако ставаше така лесно центроването на капли - всички да са веломеханици вече...
Само да ви вметна, че центровайки каплата в една равнина, ако го правите некадърно - я разцентровате в друга... Тоест, оправяте страничното биене, но се появява вертикално, тоест каплата погледната отстрани не представлява идеална окръжност. И пак някои спици стават по-натегнати, а други - по-разхлабени, за да поддържат измамната представа за центровано колело. А това е прекрасен фактор за късане на спици. Обикновено, по законите ма Мърфи - в планината :]
Карикатурите ми
He who sacrifices freedom for security deserves neither!
Ben Franklin
Аватар
Antares
 
Мнения: 7462
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Сеп 18, 2006 9:26 pm
Местоположение: София

Мнениеот Вилката » Пон Окт 06, 2008 7:39 pm

Ами понякога идеята е да се направи нещо, без да имаш инструменти, по-скъпи от байка ти. Не съм казал, че ще е лесно.
С фулмастера не съм "пожънал успехи", но последните 15 години не съм оставял друг да изправя каплите ми. Изправил съм много и на мои познати и не съм изкарал и стотинка от това.
А и да вметна само, че най-близкия сервиз до мен е на 55 км и не съм сигурен става ли изобщо :dunno:

Ако на всеки зададен въпрос тук отговорът е "иди в сервиз", направо админът да заключи "Веломеханик"...
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот bikerider » Пон Окт 06, 2008 10:10 pm

Вилката написа:Ами понякога идеята е да се направи нещо, без да имаш инструменти, по-скъпи от байка ти.


Един свестен стенд може да се направи за 50лв. Може и за 10лв. А по-скъп стенд от байка ми аз не съм виждал, ако ти си виждал кажи.

Вилката написа:Изправил съм много и на мои познати и не съм изкарал и стотинка от това.

Е да, като мериш с "фулмастер" сигурно си мислиш, че си ги изправил. Дай по-сериозно, неведнъж си показвал, че можеш.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Вилката » Пон Окт 06, 2008 10:44 pm

А колко струват инструментите, с които можеш да си направиш "свестен стенд за 50 лв"? :popcorn:

За цените не ми схвана идеята. Естествено няма стенд, по-скъп от байка ти, но има байк, по ефтин дори от несъществуващите стендове за 50 лв. Например до преди 4 години карах МТБ, закупен 93та година за 30$ втора ръка от Германия.

Не оставям стенд да реши дали е успешен крайният резултат от ремонта. Добрата работа на спирачката и липсата на "биене" считам за добър резултат. :beer:
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Мнениеот nicky bike » Пон Окт 06, 2008 11:45 pm

Еееееех.... колко майстори...
За БАШ МАЙСТОРИТЕ: и инструменти от най реномираните марки да ви дадат то не знам как ще ги използвате като не може да разберете каква е повредата.
Вас доктор по телефона лекувал ли ви е??? :crazy:
А по изписаното от автора който не изкам да разочаровам ,но когато имам проблем с колата майстора ми казва не какво и е ,а кога ще ми я направи. Не че аз не мога ,а не това ми е работата. и това може би е проблем на всички Българи. Всеки се занимава с това което най малко разбира. Ама айде наздраве това поне го умеем добре. :beer: :popcorn:

draznitelq: най добре иди при човек на който това му е работата. Виж да нямаш скъсана спица от към венеца. :agree: :beer:
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот NovemberCharlie » Вто Окт 07, 2008 6:41 am

Поправянето на велосипед в домашни условия е по-скоро хоби. Това не пречи да се направи добре. Центровката на каплите може да се направи в домашни условия, но липсата на специализирани инструменти определено не гарантира оптимален резултат.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта