Лепене на гума

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Лепене на гума

Мнениеот kasten » Нед Фев 08, 2009 5:41 pm

Времето почва да се затопля и аз реших да стягам байка,но имам проблем със предната гума.Беше спукана,залепих я вчера сутринта и сега я гледам,че пак е почнала да спада.Махнах я,потопих я в лиген с вода,намерих дупката(беше само една),която беше много малка.Явно има нещо малко във външната гума,което не мога да го усетя с ръка,няколко пъти я въртя но не усещтам трънче.Искам да попитам мога ли да обвия с нещо вътрешната страна на външната гума (примерно бандаж http://dimibike.com/product_info.php?ma ... 1e53744cfe защото така постоянно ще се пука?
kasten
 
Мнения: 3
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Фев 08, 2009 2:30 pm

Мнениеот WesTBounD » Нед Фев 08, 2009 6:33 pm

А сигурен ли си, че я слагаш правилно? Може да си я прищипал съмсем несъзнателно по време на монтаж. :idea: :)
WesTBounD
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1369
Регистриран на: Чет Юли 17, 2008 11:05 pm

Мнениеот R_A_M » Нед Фев 08, 2009 6:41 pm

това,което си показал в димибайк (бандажна лента) се слага на шината а не се овива с него гумата то е и прекалено тясно около 1 см
R_A_M
 
Мнения: 35
Рейтинг: 1100
Регистриран на: Нед Ное 16, 2008 4:20 pm

Мнениеот Stancho » Нед Фев 08, 2009 7:14 pm

Виж сега, ако дупката е от страната на вентила (като надуеш леко гумата колкото да се разпъне - отвътре на обръча), значи се пука при неправилно поставяне. Ако е на друго от описаните места - проблема е във външната гума. В краен случай вземи нова външна гума.
Аватар
Stancho
 
Мнения: 1501
Рейтинг: 1699
Регистриран на: Пон Юни 02, 2008 8:53 am
Местоположение: Sofia

Мнениеот Ozzie » Нед Фев 08, 2009 7:24 pm

продължавай да си търсиш трънчето
освен това, след като знаеш къде е дупката на вътрешната гума, едва ли е толкова трудно да локализираш в коя част на външната да търсиш нещото което ти създава грижи
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот brus li » Вто Фев 10, 2009 12:27 pm

Ozzie написа:продължавай да си търсиш трънчето
освен това, след като знаеш къде е дупката на вътрешната гума, едва ли е толкова трудно да локализираш в коя част на външната да търсиш нещото което ти създава грижи


:agree:
iska ubie celiq svqt
iska se bie samo
Аватар
brus li
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Съб Фев 07, 2009 9:48 pm

Мнениеот KoZa V aTakA » Сря Фев 18, 2009 6:53 pm

може просто да е имало две дупки и да не си жидял едната :)
KoZa V aTakA
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1060
Регистриран на: Вто Фев 17, 2009 10:15 pm

Мнениеот Vagadeni » Чет Фев 19, 2009 7:22 pm

Ако слагаш вътрешната гума с отверка а не с ръце може да я срежеш и после трябва да я лепиш на ново.
Mоя любов Shogun FR 26''
DOWNHILL WILL NEVER DIE ;)
Аватар
Vagadeni
 
Мнения: 43
Рейтинг: 1060
Регистриран на: Сря Яну 24, 2007 4:19 pm
Местоположение: България, София

Мнениеот arsenal4o » Сря Фев 25, 2009 3:51 pm

Брато по-добре не се занимавай, а си купи ниво колело :D
zdrava punkaria
arsenal4o
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Чет Авг 28, 2008 12:02 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот Pho3nix » Сря Фев 25, 2009 4:07 pm

предлагам всички мнения след мнението на Оzzie да бъдат изтрити :popcorn: , неговото изчерпа темата :beer: :agree:
kotka12 написа:най-бързо обаче било оранжавото в съчетание с вилка дето вади много ход
Аватар
Pho3nix
 
Мнения: 399
Рейтинг: 978
Регистриран на: Чет Фев 19, 2009 6:53 pm
Местоположение: София

Мнениеот marsa » Сря Фев 25, 2009 4:08 pm

KoZa V aTakA написа:може просто да е имало две дупки и да не си жидял едната :)
И според мен просто си пропуснал втората, по- малка дупка при лепенето ;) мен ако питаш гума с повече от дв лепенки няма смисъл, залепи, опитай пак и ако не става си вземи нова вътрешна за 5-6лв.

Това разбира се само в случай, че не изскочи нова трета дупка де!
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот dido85 » Сря Фев 25, 2009 7:44 pm

мен ако питаш гума с повече от дв лепенки няма смисъл


Това пък защо :bigeyes:

П.П. Ако трябваше на всеки 2 лепенки да сменям гума, джоба ми щеше да е доста олекнал :crazy:
Аватар
dido85
 
Мнения: 150
Рейтинг: 1665
Регистриран на: Чет Мар 16, 2006 3:09 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот botroid » Чет Фев 26, 2009 9:41 pm

Гума се сменя на 7-8-10 лепенки, каква е тази невероятна глупост за сменяне на две?
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот marsa » Чет Фев 26, 2009 10:00 pm

marsa написа:мен ако питаш гума с повече от дв лепенки няма смисъл
Ясно съм написал, че това е лично мнение. Ще обясня на какво се осланям. Всяка лепенка е различно място от нормалната материя на гумата, допълнително залепена, следователно потенциална "бомба", ако мога така да перифразирам. Не ми излизайте с номера, че както си я залепиш, така ще си я ползваш, винаги има шанс да се повреди, по- голям от всяка друга нормална точка от гумата. Кръпката, колкото и да е добра пак си е кръпка. Да не говорим, че гумата става малко по- уязвума до всяка лепенка.

Другата страна на нещата е, че всяка лепенка малко или много надига, разбира се има значение и каква е външната ви гума, каква е лепенката, а и къде е дупката.

Точка трета - ако се концентрират няколко лепенки в малка част от оркъжността на колелото ще тежат неравномерно.

Е, разбира се има значение на какъв велосипед и гума се лепят, например за мен е немислимо на шосейна гума 23х700 да залепя 7-8 лепенки, но лично не бих го направил и на МТБ гума, освен в изключителни случаи - да добутам до вкъщи.

Толкова лепена гума - само за крайна резерва.

Все пак след колко повреди ще сменя даден консуматив е въпрос на личен избор ;)

Ако искате си направете тема "на колко лепенски сменяте гума" :agree:
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот Krismars » Чет Фев 26, 2009 10:26 pm

Не мога да си представя как коеллото се разбалансира от 2-3 лепенки на едно място. Иначе по едно време ме беше хванала каръшката вълна и на всяко каране пуках по 2-3 пъти. Резултата две гуми с по 20-тина лепенки и на гумите им няма нищо, нито изпускат нито нищо. Ако сичко е напраевно както трябва колкото и лепенки да сложиш няма смисъл, сичко ще си е добре. Просто смених гумите и тези вътрешни ми бяха малки за размера, но определено можеха да се карат още :agree:
Аватар
Krismars
 
Мнения: 1654
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Дек 20, 2005 5:47 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот marsa » Чет Фев 26, 2009 10:57 pm

Т.е. мнозинството тук разчита еднакво на нова гума и на лепена гума, и за вас е без значение? Никого не съм тръгнал да убеждавам да си сменя гумите, както казах е въпрос на лична преценка кога се подменя един консуматив.

Щом е без значение, има един "чичко" в Люлин, който продава лепени 1-2 пъти гуми по 2лв, това явно е вариант да спестие някой лев. Дори са вулканизирани, а не лепени с лепило ;)
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Пет Фев 27, 2009 1:21 am

marsa написа:Щом е без значение, има един "чичко" в Люлин, който продава лепени 1-2 пъти гуми по 2лв, това явно е вариант да спестие някой лев. Дори са вулканизирани, а не лепени с лепило ;)


Дай координати на този "чичко". Може да е полезен за много хора. Лично за мен две-три лепенки за вътрешна гума не представляват потенциална опасност.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот marsa » Пет Фев 27, 2009 1:31 am

В Люлин между 9 и 10 част (Шабан), има малка будка за части и прави и някои дребни ремонти. Наблизо има гумаджийница с вулканицатор и при тях лепи гуми, като смени на някого с нова.

Утре ще дам точни координати, но зимата не работеше, предполагам скоро ще отвори. Имаше дори някакъв елементарен сайт, трябва да го питам.

Който е от близките Люлин-и не може да не го знае :rofl: шемет е.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Фев 27, 2009 10:41 am

@мarsa: ако не е тайна с каква скорост караш, че те е страх от разбалансиране? 80? 100? 120? 140?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот marsa » Пет Фев 27, 2009 10:58 am

Добре де, айде стига, всичко започна от там, че споделих лично мнение по конкретен въпрос и целия форум се изсипа да коментира вътрешните ми гуми. С колкото - с толкова, лично аз карам шосеен велосипед напоследък и ако на гладък асфалт при скорост 60-70км/ч, гумата ми има толкова лепенки, ще ми се счупи задника сиурно, но не бих си го позволил и на МТБ, поради разнообразни причини, които споделих. Мисля, че няма какво повече да се коментира - кой когато прецени сменя гуми.

Нямам намерение да пиша повече :offtopic: в тази тема.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Мнениеот bikerider » Пет Фев 27, 2009 11:00 am

Зададох нормален въпрос, защото ми стана любопитно - явно имаш причина да мислиш така. Благодаря за отговора.

Edit: когато карах с вътрешни гуми, сменях максимум на 3-4 лепенки :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот V8 » Пет Фев 27, 2009 12:28 pm

Marsa, "проблема" с приложението на логиката ти в МТВ е самата употреба на байковете - блъскане в камъни, налитане на дърве, подскоци и падания, и т.н. - всяко подобно изпълнение има потенциала да разбалансира колелото по-зле от 10 лепенки натрупани на едно място. Също така с оглед на тия редовни шокови натоварвания външните гуми се правят от все по-здрави материали, материали в сравнение с които вътрешните гуми са супер меки и еластични - напласти няколко лепенки една върху друга ако искаш, вътрешната гума просто ще се поразтегли леко и ще улегне около тях, а външната гума хич няма и да ги усети. Натрупване на допълнителна маса в една точка също не е проблем, защото едно силно блокиране на спирачката и дълго провлачване на колелото изяжда достатъчно материал от външната гума че да компенсира за няколко лепенки.

Вече при шосейните велосипеди нещата предполагам стоят по друг начин и за тях може да има смисъл да се подменят по-често вътрешните гуми - аз обаче съм танкист, повечето от членовете на форума май също са танкисти, и на нас приоритетите ни са съвсем други ;)
Sometimes it's entirely appropriate
Изображение
to kill a fly with a sledge-hammer!
Аватар
V8
 
Мнения: 355
Рейтинг: 1800
Регистриран на: Сря Мар 14, 2007 9:29 am
Местоположение: USMC

Мнениеот KoZa V aTakA » Съб Фев 28, 2009 10:31 am

ако толкова много ти прави проблеми тая дупка не се цигани за 5-10 лева ;)
KoZa V aTakA
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1060
Регистриран на: Вто Фев 17, 2009 10:15 pm

Мнениеот botroid » Пон Мар 02, 2009 6:29 pm

marsa написа:карам шосеен велосипед и ако на гладък асфалт при скорост 60-70км/ч, гумата ми има толкова лепенки, ще ми се счупи задника


Този форум е с друга насоченост и повечето посетители тук, не ги интересува какви са условията на гладък асфалт с шосейка. Това че, нежните ти като солети гуми осезаемо "бият", тоест дебалансират когато са лепени, не важи за МТБ гумите. Там са други нещата от които може да ти се счупи задника. Дори и да се получи някакво биене, било от 15-20 лепенки, било от поразкривени капли и охлабени спици, то не се усеща, когато гумите подскачат по един камък на друг :)
Аватар
botroid
 
Мнения: 701
Рейтинг: 1343
Регистриран на: Вто Авг 14, 2007 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Мнениеот Synthesis » Сря Мар 04, 2009 9:42 pm

Аз карам и планински, но да лепя гума вместо да я сменя с нова е неуважение към велосипеда и към мен самия. Много по-правилно и лесно е да сложиш нова. Това с лепенето беше като карахме школниците и балканчетата, преди има нема 20 години.
Аватар
Synthesis
 
Мнения: 245
Рейтинг: 1552
Регистриран на: Нед Фев 01, 2009 9:32 am

Мнениеот otka4al4o » Сря Мар 04, 2009 9:59 pm

Synthesis написа:Аз карам и планински, но да лепя гума вместо да я сменя с нова е неуважение към велосипеда и към мен самия. Много по-правилно и лесно е да сложиш нова. Това с лепенето беше като карахме школниците и балканчетата, преди има нема 20 години.


Сравни обема на 2 нови вътрешни гуми с този на 10 лепенки + тубичката лепило и бързо си спомняй как става номера от преди има нема 20 години. ;)
maxvolume написа:Ей "did".. виж се къв си ЦЪРВУЛ бе.
Аватар
otka4al4o
 
Мнения: 306
Рейтинг: 1874
Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 7:50 pm
Местоположение: Sofia

Мнениеот did » Сря Мар 04, 2009 10:11 pm

Synthesis написа:Аз карам и планински, но да лепя гума вместо да я сменя с нова е неуважение към велосипеда и към мен самия. Много по-правилно и лесно е да сложиш нова. Това с лепенето беше като карахме школниците и балканчетата, преди има нема 20 години.


Къде го караш тоя "планинския велосипед"?

В планина или по разчистени пътеки?

Щото след това изказване...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Synthesis » Сря Мар 04, 2009 10:26 pm

По разчистените пътеки си карам шосейката. Принципно сте прави, аз пукам по 1-2 гуми на седмица, но ако пуках по няколко на ден примерно щях да се замисля.
Аватар
Synthesis
 
Мнения: 245
Рейтинг: 1552
Регистриран на: Нед Фев 01, 2009 9:32 am

Мнениеот vpravov » Сря Мар 04, 2009 10:44 pm

Synthesis написа:По разчистените пътеки си карам шосейката. Принципно сте прави, аз пукам по 1-2 гуми на седмица, но ако пуках по няколко на ден примерно щях да се замисля.


Ами по-важното за мен е че мъкна в раницата 200гр(примерно), което е една гума и 10 лепенки( обикновено е напълно достатъчно). На твоя принцип би трябвало да мъкна 380гр(примерно) , което да ме спаси само два пъти при това. :dunno:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот hitar_potter » Сря Мар 04, 2009 11:44 pm

Synthesis написа:Аз карам и планински, но да лепя гума вместо да я сменя с нова е неуважение към велосипеда и към мен самия. Много по-правилно и лесно е да сложиш нова. Това с лепенето беше като карахме школниците и балканчетата, преди има нема 20 години.
:nono: За мен е нецелесъобразно това, което правиш и ми прилича на пилеене на ресурси... Някак си гнус ще ме е на всяка спукана гума да замърсявам природата... Поне 5-6 лепенки трябват, за да изхвърля някоя гума
Изображение
Аватар
hitar_potter
 
Мнения: 3461
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Фев 01, 2008 9:25 pm
Местоположение: София

Следваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта