Обиране на луфт

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Обиране на луфт

Мнениеот sidewinder » Пон Юни 27, 2011 11:19 am

Натъкнах се на луфт, който не е в задното движение, а между гайките от вътрешната страна на оста на движението и ушите за главината (главината не е с автомат). Въпросът ми е, може ли да се обере при затягането или трябва да се подложат шайби? Рамката леко ще бъде под напрежение, ако се обере при затягането, а е алуминиева. Луфтът е около 3-5мм и от двете страни.
sidewinder
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 2:40 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот Ozzie » Пон Юни 27, 2011 11:32 am

май се сещам какво питаш, но все пак, дай снимки :D

Иначе е напълно нормално, рамката е малко по- отворена, за да може да сложиш колелото. После, като се стегнат гайки (или QR - каквото е там), всичко си идва на мястото.

Edit:
Да са под напрежение, да са под напрежение.... Колко да са под напрежение? :thumb:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Обиране на луфт

Мнениеот sidewinder » Пон Юни 27, 2011 11:36 am

Колелото сега не е при мен, но точно за това става дума - рамката стои леко отворена. Казваш, че няма да има проблем, ако стойките на седалката и веригата са под напрежение след като се затегне главината.
sidewinder
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 2:40 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот Малкият Иванчо » Вто Юни 28, 2011 7:48 am

Е, и защо не вярваш на Модератора! Хубава работа, я се стегни! ...и вземи волтмер, опасно е да пипаш при 220 волта!!! :evil:
"БЕЗПЛАТНО Е САМО СИРЕНЕТО В КАПАНА ЗА МИШКИ"/И ХОРА /
Аватар
Малкият Иванчо
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Сря Мар 02, 2011 8:49 pm
Местоположение: Между Марица и Трето РПУ

Re: Обиране на луфт

Мнениеот sidewinder » Вто Юни 28, 2011 9:54 am

Малкият Иванчо написа:Е, и защо не вярваш на Модератора! Хубава работа, я се стегни! ...и вземи волтмер, опасно е да пипаш при 220 волта!!! :evil:


Добро чувство за хумор, но не на място.
Не съм казал, че не вярвам, а питам как да процедирам.
sidewinder
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 2:40 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот PtD » Вто Юни 28, 2011 11:33 am

5mm ми се виждат малко множко :eek3:
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот sidewinder » Вто Юни 28, 2011 1:16 pm

PtD написа:5mm ми се виждат малко множко :eek3:


И какво препоръчваш? Рамката е HT1, а главината е Assess. Нищо не пречи да подложа по една дебела шайба.
sidewinder
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 2:40 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот PtD » Вто Юни 28, 2011 2:18 pm

sidewinder написа:И какво препоръчваш?

Нищо не препоръчвам, тъй като не съм механик. Само отбелязвам.

П.П. С шайба ще е малко афиф - няма бразди като на главината и закрепването няма да е така добро.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот Шлек_народен » Вто Юни 28, 2011 5:13 pm

sidewinder написа:И какво препоръчваш? Рамката е HT1, а главината е Assess.

Да не се мъчиш да вкараш пистова главина на НТ -то ? Рамката е за 135 мм главина ,а пистовите са 120 мм или 126 мм , нещо такова. Премери колко е разстоянието между външните шайби(тия набраздените) и ако е по малко от 135 мм ще трябва да се докара до такова. Или най-добре си намери главина със такъв размер, щото ако изкараш шайбите много има опасност да изкривиш оста -променя се захвата. А и може да дойде къса оста -нищо че е със гайки ,а не QR. Най вероятно е 126 мм, щом е от 3-5 мм хлабината.Не мисля, че е добре за рамката толкова свиване.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот sidewinder » Вто Юни 28, 2011 7:40 pm

Шлек_народен написа:
sidewinder написа:И какво препоръчваш? Рамката е HT1, а главината е Assess.

Да не се мъчиш да вкараш пистова главина на НТ -то ? Рамката е за 135 мм главина ,а пистовите са 120 мм или 126 мм , нещо такова. Премери колко е разстоянието между външните шайби(тия набраздените) и ако е по малко от 135 мм ще трябва да се докара до такова. Или най-добре си намери главина със такъв размер, щото ако изкараш шайбите много има опасност да изкривиш оста -променя се захвата. А и може да дойде къса оста -нищо че е със гайки ,а не QR. Най вероятно е 126 мм, щом е от 3-5 мм хлабината.Не мисля, че е добре за рамката толкова свиване.


Точна така. Днес ходих на бул. Руски в Пловдив - Тъндем. Който ги познава, знае за какво става въпрос. Обясниха ми точно това. Рамката е за главина 135мм, а главината е 130мм. Като се опитам да подлагам шайби, не остава много за гайките. Свиването не е много - по 3мм на страна (сега го мерих). Ще го притегна така, просто не ми се разплита, дава пари за друга главина и пак наплитане. Дебела става работата.

Благодаря за всички отговори.
sidewinder
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 2:40 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот monkols » Вто Юни 28, 2011 8:00 pm

А що не си вземеш по-дълга ос и не смениш само нея :dontknow:
monkols
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Пон Яну 03, 2011 8:02 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот sidewinder » Вто Юни 28, 2011 8:14 pm

monkols написа:А що не си вземеш по-дълга ос и не смениш само нея :dontknow:


Не става. Ще трябва да се избиват лагерите - капсуловани са. Как им се викаше - машинни май.
sidewinder
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 2:40 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот monkols » Вто Юни 28, 2011 8:25 pm

sidewinder написа: а главината е Assess

Сетих се за коя главина става въпрос.Оста е специална и не можеш я смени.Сложи по една шайба,но зад контрагайките и стягай.За гайките ти трябва да се навият целите на оста,да не остават свободнивитки от резбата.
monkols
 
Мнения: 99
Рейтинг: 1245
Регистриран на: Пон Яну 03, 2011 8:02 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот sidewinder » Вто Юни 28, 2011 8:32 pm

monkols написа:
sidewinder написа: а главината е Assess

За гайките ти трябва да се навият целите на оста,да не остават свободнивитки от резбата.


Тази от противоположната страна на зъбния блок се навива наполовина. Проблем ли е? Взех си от едни английски гайки с вградена търкаляща се шайба на тях. Те са 1/3 по-дълги от предишните ми. Или да сложа по-тесни гайки.
sidewinder
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 2:40 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот Шлек_народен » Вто Юни 28, 2011 9:03 pm

sidewinder написа:главината е 130мм

A за какъв дявол си взел шосейна главина? Щото пишеш зъбен блок -не е една зъбчатка явно. Ако е само 5 мм разликата 2-3мм да компенсираш и няма дертове.Няма да се посуче толкова рамката!
Но по принцип не е добра идея -шосейна за МТБ.Има за МТБ главини бол.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот sidewinder » Вто Юни 28, 2011 9:10 pm

Шлек_народен написа:
sidewinder написа:главината е 130мм

A за какъв дявол си взел шосейна главина? Щото пишеш зъбен блок -не е една зъбчатка явно. Ако е само 5 мм разликата 2-3мм да компенсираш и няма дертове.Няма да се посуче толкова рамката!
Но по принцип не е добра идея -шосейна за МТБ.Има за МТБ главини бол.


Такава ми предложиха. Това беше преди години. Останаха ми от старото. Прехвърлям чаркалъците на нова рамка. От това е цялата беда.

Главините са си баш за MTB!
Изображение
sidewinder
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 2:40 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот Шлек_народен » Сря Юни 29, 2011 8:18 am

sidewinder написа:Главините са си баш за MTB!

Щом казваш...Иначе по стандарт сега поне за МТБ задната е 135 мм, за шосейни 130 мм, стари за шосе има 126 мм.Всъшност може и така да е -има някакъв стандарт 130мм - 7 скоростни главини за МТБ, може би по стари модели като 126 на шосето.
Шлек_народен
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1518
Регистриран на: Нед Май 22, 2011 7:44 pm

Re: Обиране на луфт

Мнениеот sidewinder » Сря Юни 29, 2011 5:29 pm

Май ще се сменя главината. Цигански работи няма да правя. Взимам една формула с автомат 135мм, пренаплитат ми я за 10лв и спи града.
sidewinder
 
Мнения: 29
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Чет Юни 09, 2011 2:40 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта