Като горд собственик на най-напърдяното колело на света, се сблъсквам с поредната глупост, родена от предишниоя собственик. Ето какво се случва: откакто съм го взел, има постоянен проблем с превключването. Гледам, гледам, хм, нищо бе, нищо му няма. Обаче прескача по един венец където си хареса. Прибирам се от последното каране и вече съм решен, че проблема ще го разреша. Започвам да чета статията за реглаж на заден дерайльор. Ах, че интересна информация. Вадя калкуалтора, смятам зъби, вадя, събирам, деля, умножавам, свалям информационни листи. Хм. До тук всичко е според написаното, всичко е точно. Стигнах до изречението:
"Уверете се, че командата, дерайльорът и задните венци са предназначени за еднакъв брой скорости, иначе може да се видите в чудо.:
Прочетох го без да му обърна внимание и продължих. След две секунди все едно някой ми плясна шамар. Връщам се и отново зачитам. Паааааак го чета. О-оууу.

Не мога да повярвам. Осъзнавам нещо. Не, не мога да призная себе си за такъв глупак. Господа, осъзнах, че всъщност касетата е с 8 венеца, а командата е за 7.

Гениално хрумване на родителя на този велосипед.
Да си дойда на въпроса - възможно ли е с ограничение движението на дерайльора до 7-мия венец да се получи синхрон между команда и венци, т.е. да се приключи с прескачането на венци при превключване или още по-точно - да се излъже командата, че касетата е със 7, а не с 8 венци?
Касета: Shimano CS-HG30-81

Дерайльор: Shimano Acera

Kоманда: Shimano
