Проблем с вилката

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем с вилката

Мнениеот bicolini » Чет Сеп 22, 2011 10:05 pm

Здравейте! Взех си вилка oversize 1.5 и се чудя как се захваща! Защото на другото ми колело вилката има резба на стежена а тази няма! Въпроса ми е как се захваща? Моля за подробна информация!?
Продавам дискова спирачка AVID ЧИСТО НОВА цена:30 Лева!
bicolini
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1196
Регистриран на: Пон Юли 18, 2011 7:59 pm

Re: Проблем с вилката

Мнениеот Ozzie » Чет Сеп 22, 2011 10:13 pm

Обикновено човек купуващ вилка със стержен 1,5" се предполага, че трябва да знае такива работи, ама пък да попитаме, на каква рамка ще я слагаш тази вилка? :)

Edit:
Извинявай, тази обява обяснява всичко. :D
По- вероятно е да си купил вилка 1 1/8". :)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Проблем с вилката

Мнениеот bicolini » Чет Сеп 22, 2011 11:20 pm

незнам каква е рамката! В момента е монтирано но ми стърчи отгоре много! Но в момента съм го хванал само с лапата! Ето виш как се получи: http://gencho720.snimka.bg/trifon-zarezan/vilka.622557
Продавам дискова спирачка AVID ЧИСТО НОВА цена:30 Лева!
bicolini
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1196
Регистриран на: Пон Юли 18, 2011 7:59 pm

Re: Проблем с вилката

Мнениеот Ozzie » Пет Сеп 23, 2011 9:21 am

1. Разкарваш тази лапа с променливия ъгъл, ако не искаш да се зачукаш някъде като куче.
2. Купуваш си нормална лапа. Може права, може с някакъв минимален ъгъл на издигане / снишаване (зависи от начина по който е монтирана).
3. Купуваш (намираш) два спейсъра. Единия 10 мм., другия 5 мм. (примерно). По този начин плюс ъгъла на лапата ще можеш да регулираш височината на кормилото. Поне аз така правя. Други монтират лапата без спейсъри. Въпрос на лични предпочитания. За пример давам снимката долу.

Изображение

Първо светлия спейсър (5 мм.) беше под лапата и същата беше обърната с ъгъла надолу. Обаче се оказа, че ми идва прекалено ниско и затова размених местата на спейсърите и обърнах лапата.
4. След като си решил дали ще слагаш спейсъри или не, режеш стержена така, че да на стърчи над лапата, но и да не е под нивото на най- горния болт на лапата. За рязането можеш да използваш ножовка или тръборез (ако имаш такъв). Ако в стержена има набита пеперудка, първо я начукваш навътре, но не много навътре. Мисля, че инструмента който се ползва специално за целта (не е задължителен все пак) беше ограничен да набива същата на 15 мм. от ръба на стержена, след като е отрязан.
5. След като си изпълнил горните процедури (операции), с тапата която е най- отгоре обираш хлабината в лагерите, но не натягай много. Има статия в сайта по въпроса колко точно да се натяга болта. След това затягаш болта (болтовете) на лапата и операцията е приключила.
Честито, вече имаш монтирана вилка! :D

P.S. Ако горното ти се вижда прекалено сложно, просто отиди на сервиз. Мисля, че подобна услуга би струвала между 5 и 10 лв.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта