
в главата ми беше точно това което написа , ама пуст мързел...
did написа:winger написа:И добре колко оборота трябва да права за да не ми става нищо на ставите на 18/21 скорост ? 60-80 ли ?
Така, както ти ги номерираш скоростите, само ти си ги разбираш. Само мога да подозирам какво имаш предвид под това 18/21.
Макар че имаш 3 венеца отпред и 7 отзад, това не значи, че имаш 21 различни скорости. Повечето комбинации дават едно и също предавателно отношение.
Ако приемем, че говориш за каране на 44-11 (голям отпред - най-малкия отзад), това се налага само при доста високи скорости.
Пример:
Тази комбинация от зъбчатки ти осигурява предавателно отношение 4:1, т.е. за едно завъртане на педалите, задното колело прави 4. Ако обиколката на задната гума е 2100 мм = 2.1 м, то при каданс 60 (60 завъртания на педалите в минута), за 1 минута задното колело ще прави 4 х 60 = 240 оборота, т.е. колелото ще изминава 240 х 2.1 = 504 метра. Казано иначе, при тази предавка и нормален каданс, ти се движиш с 500 метра в минута или 30 километра в час.
Значи ако искаш да си пазиш коленете и да си ефективен, ти трябва да включваш на 44-11 САМО КОГАТО КАРАШ С 30 км/ч или повече. Стъни също спомена нещо по въпроса по-горе. Като се има предвид, че каданс 60 е минималния препоръчван, а при шосейното каране някои държат между 80 и 90, предна плоча 44 ти осигурява скорости от порядъка на 40-45 км/ч без проблем! За къф чеп ти са тогава тия 48??? Те ти увеличават предавателното отношение само с 10%, а ти създават един куп други неприятности!
Ако въртиш с по-малък каданс, ти упражняваш ненужно и неефективно голяма сила върху педалите, т.е. пресоваш си менискуса при всяко завъртане и така го износваш. Може сега да ти се струва майтап тая работа, но след 3-4 години като ревнеш, може и да се сетиш, че тук има ЧЗВ, в което секцията с теми за болки в коленете и начините за справяне с тях е набъбнала доста.
Не се върти със сила, а с техника. Ако въртиш много, купи си педали с автомати!
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 15 госта