изчисляване и чертежи за кобилици

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот barbarossa » Съб Сеп 10, 2005 8:38 pm

е не мисля че ще може на практика да го сгъна толкова :I
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Нед Сеп 11, 2005 1:20 pm

@barbarossa:
можеш ли да постнеш .LTX файла тук? отвори го в notеpad и го изкопирай в поста.

има някои неща, които бих искал да видя, но само от картинки ми е трудничко.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот barbarossa » Нед Сеп 11, 2005 8:08 pm

f5 prototype
Version 5
Linkage WHEELMID
130 ;Max wheel travel
9 ;number of points
RW "Rear wheel axle" 0.00 0.00
BB "BB axle" 460.96 1.35
FW "Front wheel axle" 1093.64 0.00
SWFR "Main pivot" 420.85 32.17
SWL1 "Rear link lower pivot" 22.05 57.55
L1L2 "Rear link upper pivot" 211.49 329.84
L2FR "Upper link fix pivot" 400.84 276.95
SHK2 "Upper link/shock pivot" 463.32 321.49
SHK1 "Shock fix pivot" 506.38 136.47
-2
0/15:(300.26,429.45)(442.03,-13.72)(460.06,-22.64)(479.02,-15.56)(503.88,15.52)(896.72,478.92)(902.77,467.96)(952.68,484.15)(906.16,614.89)(856.25,598.70)(860.29,586.71)(408.37,388.93)(347.33,405.66)(335.19,441.60)(300.26,428.45)
0/9:(373.65,326.81)(466.79,43.36)(497.60,82.47)(497.38,135.44)(500.34,145.44)(511.33,144.49)(534.39,128.59)(875.46,545.79)(373.65,326.81)
400.0 ;Spring rate
1.0 ;Spring exponent
26.0 ;Rear wheel diameter
2.1 ;Rear wheel width
26.0 ;Front wheel diameter
2.1 ;Front wheel width
PUSH REV ; shock data
42 11 ;Cogs
130 ;Fork travel
72.0 ;Head Angle
40.0 ;Fork Offset at Axle
20.0 ;Fork Offset at Crown
0.0 ;Fork Angle Offset
SINGLE ;Single crown
130.0 ;Head tube length
440.0 ;Fork axle to crown




не съм въвеждал много данни (освен 130 хода на вилката, дължината на шока 190, и междуосието) другите са ми неясни...
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 12, 2005 11:57 am

благодаря. имам някои предложения, ще ги постна днес или утре, когато съм готов.

Edit: само един въпрос: колко е хода на шока?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот barbarossa » Пон Сеп 12, 2005 4:24 pm

ами аз го меря около 45мм до гумения тампон, иначе общо шиша стърчи около 54-55мм
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Пон Сеп 12, 2005 4:27 pm

[quote="barbarossa"]

ами аз го меря около 45мм до гумения тампон, иначе общо шиша стърчи около 54-55мм
[/quote]


предполагам 2.125-2.15 инча. мерси ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот barbarossa » Пон Сеп 12, 2005 10:06 pm

ето и информация от сайта на x-fusion:
shock lenght: 190mm/7.5"
shaft: 51mm
travel: 2"
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 13, 2005 1:45 pm

Така, понеже явно няма да имам време скоро за подробен анализ, ще ти кажа двете ми забележки към този дизайн:

1. Средното малко се е вдигнало (с около 30мм). Мисля, че това е ОК, стига да не разбалансира колелото. Може би една малко по-голяма вилка ще оправи нещата, но ще доведе до по-голяма база и не е ясно дали челото ще издържи.

2. Ако си обърнал внимание, при реализиран ход 130мм, шока ти постига компресия 43.7мм, а целия му ход е 50.8мм, тоест на практика хода ти се е вдигнал на 150мм (тогава шока се сгъва докрай), обаче seatstay-a ще смаже седалковата тръба при скок. Бих те посъветвал да увеличиш задното рамо на кобилицата така, че задната става на кобилицата да не удря седалковата тръба. Това ще вдигне коефициента на кобилицата, но мисля, че ще може да се оправят нещата без да минава 2.75. Понеже seatstay-а се върти около задната става на chainstay-a, ще ти се наложи да се съобразиш с това, тоест да намалиш ъгъла м/у рамената на кобилицата, така че да се монтира върху seatstay-a. Това ще отдалечи кобилицата от седалковата тръба. Ще се наложи и да се ползва по-твърда пружина.

Иначе прогресията е хубава, поне според мен (сложи exponent на 2.0 и ще видиш)

Ще се опитам днес или утре да намеря време да оправя задната част на кобилицата и да пусна чертежа.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 13, 2005 2:15 pm

[quote="bikerider"]
Бих те посъветвал да увеличиш задното рамо на кобилицата така, че задната става на кобилицата да не удря седалковата тръба. Това ще вдигне коефициента на кобилицата, но мисля, че ще може да се оправят нещата без да минава 2.75.
[/quote]


Всъщност сега като се замисля, това няма да оправи проблема, трябва да се увеличи предното рамо на кобилицата, за да се сгъва шока докрай при ход 130мм. Това всъщност ще намали коефициента на кобилицата, но не е ясно какво ще стане с прогресивността, трябва да се види.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 13, 2005 2:48 pm

Бати крастата :D:8D:

Ето моето предложение (така хода остава 130мм, коефициента е около 2.177).
Шока се сгъва докрай без seatstay-a да удря в седалковата тръба, средното е преместено с няколко <s>милиметра</s> единици (2.1 гуми).

(LTX файл-a е [url=http://bzb.kkrzm.org/DragF5_update/F5%20Prototype%20Update.ltx][u]тук[/u][/url])



[img]http://bzb.kkrzm.org/DragF5_update/comp0.0.jpg[/img]

[img]http://bzb.kkrzm.org/DragF5_update/comp2.0.jpg[/img]
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот barbarossa » Вто Сеп 13, 2005 5:08 pm

йе аз докато съм на работа ти си поиграл здравата :) благодаря много, сега се чудя как да сваля реалните размери от тая програмка и да си поиграя с autocad да сътворя някакъв чертеж :beer:
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 13, 2005 6:13 pm

аааа за нищо :)

един начин да свалиш координатите на кобилицата е да ги вземеш директно от LTX файла и да ги преобразуваш в милиметри, тоест да ги умножиш по К = chainstay в милиметри / chainstay в linkage единици.
може и да ползваш базата (понеже спомена, че спрямо нея си дефинирал мащаба).

мисля, че това ще е добра отправна точка (щото не е хиперпрецизно) за анализи и доизкусурявания в autocad. :beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот barbarossa » Вто Сеп 13, 2005 7:44 pm

по мойте сметки излиза от точка до точка страните на триъгълника са: 266.4, 90.4, 195.4мм, а ъглите са: 134, 32, 14градуса
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Вто Сеп 13, 2005 9:37 pm

звучи ми ок :)
не успях да го направя, утре ще гледам да намеря време да видим дали ще ни съвпаднат резултатите :beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот barbarossa » Вто Сеп 13, 2005 11:13 pm

Направих чудесен чертеж на хартия... утре ще го фрезовам от стъклотекстолит и ще го наложа на колелото... Ако намеря фотоапаратче ще цъкна няколко снимки. Имам един друг въпрос: какви лагери да търся за задната става на кобилицата, че от това зависи външния размер на кобилата.
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 14, 2005 7:17 am

Ами не съм специалист по F5, но бих погледнал оригиналната кобилица, щото това какъв лагер ще поеме зависи от seatstay-a, ако кобилицата стане твърде голяма може да удря в seatstay при сгъване докрай. Иначе обикновено се ползват 8x22x8 (608RS) лагери...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот phipe » Сря Сеп 14, 2005 3:32 pm

HI abe a frezist nameri li si? 6toto az ofertirah edin ma iska kum 100 kunta :(
All In The Name Of Riding Free!
phipe
 
Мнения: 323
Рейтинг: 1252
Регистриран на: Вто Май 06, 2003 7:53 am

Мнениеот barbarossa » Сря Сеп 14, 2005 7:14 pm

ами мойте лагери при средната дупка са такива 8/22/8 (608RS), а за отзад ми трябват малко по-малки...
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Сря Сеп 14, 2005 9:23 pm

нещо такова си мисля и аз :D
стискам палци :beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот barbarossa » Чет Сеп 15, 2005 4:49 pm

ето и снимки от тестовете:)
[img]http://bgphoto.net/photos/8692/o632624030890000000.jpg[/img]
[img]http://bgphoto.net/photos/8692/o632624031043750000.jpg[/img]
[img]http://bgphoto.net/photos/8692/o632624031174375000.jpg[/img]
[img]http://bgphoto.net/photos/8692/o632624031746406250.jpg[/img]
[img]http://bgphoto.net/photos/8692/o632624031905156250.jpg[/img]
[img]http://bgphoto.net/photos/8692/o632624032381250000.jpg[/img]


Задната става съм я изчилил за лагер с диаметър 18мм...
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 15, 2005 5:24 pm

изглежда ми много добре :agree::beer:

само едно нещо ме притеснява - дупките за повече ход на задницата. мисля, че с шока в тях задницата ще удря седалковата тръба.
според мен трябва дупките да слизат надолу по протежение на кобилицата, така че по-задните дупки (повече ход), да вдигат средното, т.е. да свалят надолу задната част на кобилиците, т.е. да увеличава позитивния ход за сметка на увеличена височина на средното.

иначе те чакат проблеми ако шока се монтира на тези дупки според мен, защото както са наредени сега, средното се сваля надолу с увеличаване на хода, а не обратното както мисля, че трябва да бъде.

като цяло - моите поздравления :agree::thumb:
много ми харесва, пъти повече от оригинала - дано да стане супер в алуминиевия вариант :beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот barbarossa » Чет Сеп 15, 2005 5:51 pm

Това са третия прототип който пробвам, а четвъртата дупка не е за шока, ами съм я сложил за дистанционната втулка която се стяга там. Като променя позицията на шока в Linkage на най-вътрешната дупка гледам че не удря в седалковата тръба, но ще направя и още един протип по тройта рецепта да видим как ще стои :) :beer:
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Bodom » Чет Сеп 15, 2005 6:25 pm

А как го тестваш, и има ли осезаема разлика в поведението?
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот mih » Чет Сеп 15, 2005 7:26 pm

[quote="barbarossa"]

Като променя позицията на шока в Linkage на най-вътрешната дупка гледам че не удря в седалковата тръба...
[/quote]

струва ми се, че е по-добре да махнеш пружината на шока, да го монтираш без нея и така нагледно да видиш при всяко положение на кобилиците докъде ще се сгъва задницата.
Революция в главата!
Аватар
mih
 
Мнения: 2759
Рейтинг: 1897
Регистриран на: Чет Юни 26, 2003 11:08 am
Местоположение: MontReality, Canada

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 15, 2005 7:45 pm

e... то това е просто задължително.
без практическа проверка изненадките са в кърпа вързани. все пак изходните данни на Linkage се взимат от снимка и се скалират после и се натрупва грешка. аз това и имах предвид като казах, че не е супер прецизно.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот barbarossa » Чет Сеп 15, 2005 8:59 pm

досега си играх... махнах пружината сгънах докрай... и не опира никъде... само в най-вътрешното положение гумата се доближава доста до седалковата тръба, но няма да карам в тая позиция... така че всичко е ок според мен.
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 15, 2005 10:14 pm

Честито! :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот barbarossa » Съб Сеп 17, 2005 10:46 am

Ето още малко полезна информация:
http://www.rossa.bgcatalog.com/indexie.html
това е мястото където ще ги правя кобилите... Може да е от полза и за някой друг. :beer:
Аватар
barbarossa
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Нед Май 04, 2003 10:17 pm
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот did » Съб Сеп 17, 2005 10:49 am

[quote="barbarossa"]

Ето още малко полезна информация:
http://www.rossa.bgcatalog.com/indexie.html
това е мястото където ще ги правя кобилите... Може да е от полза и за някой друг. :beer:
[/quote]

Така като си почнал да мислиш за другите, помисли и дали няма смисъл след като тестваш новата геометрия и след като се убедиш, че замяната на кобилиците наистина е довела до сериозно подобрение, че си струват парите и т.н. да се направят оща такива в по-голямо количество. Със сигурност интерес ще има!
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот ThEUfO » Съб Сеп 17, 2005 4:34 pm

barbarossa, айде чакаме да видим как ще стане в алу-вариант, да кажеш колко лв ти излиза при тази фирма и впечатления от каране/функционалност най-вече;)
Древна мъдрост: "s****** ** **** po default"
ThEUfO
 
Мнения: 374
Рейтинг: 1700
Регистриран на: Вто Апр 27, 2004 5:20 pm
Местоположение: Madagascar

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта