Пак спукана гума

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Пак спукана гума

Мнениеот marsa » Чет Окт 30, 2014 1:05 pm

Ами и аз не бих си купил лепенки по ,5 или по лев, след като съм попаднал на качествени за по-малко пари. Още по-малко бих си взел пък хай-енд комплект з 5-6 различни лепенки за няколко лева. Rema Tip-Top ги дават по 16ст за брой вторият най-малък размер, който обикновено върши работа за МТБ и компромисно (изключвам най-заклетите пинизчии) става и за шосе.

Ползвах няколко години лепенки на бройка (китайска евтиния) от Веломания със същия размер и цена като на F1 на Rema и като цяло не са лоши, не са и нещо кой знае какво. Имам и Китайски боклуци 50-тина за $1-2 от нета. Тези са малко по-зле от веломанските (отделно дето са непонятно големи). Ремата обаче е друга хава, като цяло е по-еластична и залепва много по-добре, абе личи си че лепенката е по-качествена.

Вярно, че при 2-3 бара налягане дори доста калпави лепенки трудно се разлепват, но хората карат всякакви колелета на по 4-5 и нагоре, където налягането си казва думата.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Пак спукана гума

Мнениеот dudelgrincen » Пет Окт 31, 2014 1:12 am

Да, прав си. Аз все пак пиша гледайки от моята камбанария и трябваше да уточня, че не карам друго освен планинско колело. Задната гума я карам на 2 бара средно и не вкарвам повече от 3 дори когато карам повече по асфалт.

Относно Ред Сън лепенките - лепил съм с тях веднъж-два пъти гума на градско колело знам, че нямаше проблем след каране с над 4 атмосфери в тях.
Няма защо да ги хваля, защото наистина не са нещо особено и очевидно получаваш толкова за колкото си платил, но все пак си вършат работата.

Шосейното колоездене си има своя чар,
но като си представя, че шосейните гуми се карат на по 7-8 бара, а някои шосейни или ТТ модели при 10 или дори близки до 15 стойности,
не бих се учудил ако има проблеми с някои лепенки.

Попадал съм на rema и наистина изглеждат по-качествени, но съм ги купувал по 40 или 50 ст., а не по 16 (явно надценката за единични бройки в не-онлайн магазините е значителна).
16 вече звучи добре. :)

Относно най-обикновените вътрешни мтб гуми - определено са непретенциозни към залепване, но съм чел в mtbr, че при някои по-екзотични и суперлеки модели, залепването е по-трудно, става със специални лепенки и лепила или въобще не е възможно.
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Пак спукана гума

Мнениеот evin » Пет Окт 31, 2014 10:08 am

По принцип дебелината и разтегливостта на лепенката трябва да е идентична с тези на вътрешната гума. При някои XL и XXL тънки вътрешни гуми, които се разтягат повече, дебела лепенка няма да държи.
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Пак спукана гума

Мнениеот Vorac » Пет Окт 31, 2014 12:30 pm

evin написа:По принцип дебелината и разтегливостта на лепенката трябва да е идентична с тези на вътрешната гума. При някои XL и XXL тънки вътрешни гуми, които се разтягат повече, дебела лепенка няма да държи.


Следователно идеалната лепенка е резенче от вътрешна гума :P
Vorac
 
Мнения: 818
Рейтинг: 1513
Регистриран на: Съб Окт 04, 2008 3:47 pm
Местоположение: София, Дружба

Re: Пак спукана гума

Мнениеот evin » Пет Окт 31, 2014 2:32 pm

Принципно да. Или по-тънка от нейната дебелина

Аз имам едни много дебели китайски лепенки, като за автомобилна гума са. Водят се за велосипед
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Пак спукана гума

Мнениеот compira » Съб Ное 01, 2014 10:45 am

Чета темата и се опитвам да разбера каква е тази драма с лепенките. Аз лепя гуми от 10 годишен когато карах балканче с 18" гуми и досега не съм имал случай лепенка да не ми хване. Като хлапета лепяхме гумите докато не остане място по тях. Дали ще ползваш стара вътрешна гума или някакви купешки лепенки е все едно, просто ти трябва лепенката (било то и парченце гума), лепило и парче шкурка колкото монета. Да може би по-меките лепинки да са по-разтегливи и да са по-подходящи когато раздувате малка вътрешна на голяма външна, но не е фатално. Просто почистете гумата със шкурката (и парчето гума ако ще ползвате такова), намажете тънко и двете (гумата и лепенката) с лепило, изчакайте докато лепилото поизсъхне (да се изпари разредителя в него) и притеснете силно за 10-15 сек (ако лепите във вкъщи може да ползвате стяга) монтирате като проверите за трънчета външната гума преди това, помпите и газ!!!!
Аватар
compira
 
Мнения: 546
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Юли 27, 2008 10:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Пак спукана гума

Мнениеот Sartor » Нед Дек 28, 2014 8:25 pm

Sartor написа:
did написа:Да сте чували за талк?


Пробвано и без успех - гумата ми пак приплъзваше. Даже последния ми бандаж беше станал на драна лисица (един FUN от 4лв) след като бях сложил хубав талк. :beer:

Ще пробвам изолирбанд с лепило и ще видя дали ще е по-успешно.

А колкото до гайката да не се затяга много - една от целите на тази гайка е точно да не приплъзва гумата и да не се къса винтила.


Да върна моята драма - пробвах предложенията да сложа изолирбанд и лепило и пак същата история. Разликата е, че бандажа поне не мърда (въпреки че като чели се разстяга), но вътрешната гума продължава да се усуква и се къса винтила. Като чели проклетата външна гума е толкова мека, че забира вътрешната. Някой да се е сблъсквал с такъв проблем?

Това което съм правил:
- Вътрешна гума с и без пръстен за пристягане към каплата
- От вътре външната гума е напудрена с талк за гуми
- Вътрешната гума отговаря на балона на външната (2.1 вътрешна и 2.2 външна)
- Марка модел на вътрешните гуми: Кенда, CST, WTB
- Марка и модел на външната гума: Geax Datura 2.2
- Всякакъв тип бандажи - от 50ст до такива от 4лв
- Лепене на бандажа с изолирбанд към каплата (принципно каплата си има гумено покритие)
- Слагане на хартиено тиксо
- Марка и модел на каплата: Mavic 521. Оригинално беше с пръстен за френски винтил, но го махнах (convertable се води каплата), за да сложа авто-винтил.
Аватар
Sartor
 
Мнения: 1548
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 5:30 pm
Местоположение: София

Re: Пак спукана гума

Мнениеот MacLeod » Нед Дек 28, 2014 9:02 pm

Като чета как ти се върти вътрешната или външната гума, стигам до извода че караш агресивно и планинско със съответната доза спиране. Аз лично планинското колело го карам с безкамерни гуми, градското го карам с вътрешни, защото ги сменям - ту сликове, ту дебели. Никога съм нямал проблеми с градското да ми се режат вътрешните при вентила, но това е нормално защото и натоварванията са съвсем различни спрямо планинските такива.
Ако колелото ти е планинско и не му сменяш често гумите, защо не пробваш безкамерни гуми ?
Тук има цяла тема затова:
http://www.mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?f=4&t=68823

Имай едно на ум, че при безкамерните гуми ( особено гето такива ) има доза риск да успееш да изкараш гумата от каплата в движение, което може да доведе до неприятна пребивка. Затова ти препоръчвам по дебели капли- примерно 23 мм вътрешен диаметър ( wtb i23 ). По този начин гумата ляга по - добре в каплата.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Пак спукана гума

Мнениеот Sartor » Пон Дек 29, 2014 8:26 am

Замислял съм се за безкамерни гуми поради съвсем други съображения, но това не е решението, понеже преди не правеше тези проблеми. Проблемът се появява при изкачване - гумата се върти при педалиране, когато е легнала по-голяма тежест върху нея.
Аватар
Sartor
 
Мнения: 1548
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 5:30 pm
Местоположение: София

Re: Пак спукана гума

Мнениеот MacLeod » Пон Дек 29, 2014 8:46 am

Ясно ли е какво се случи, че да почне да се върти ? Външната ти гума сгъваема ли е или с телен борд ? Може би външната гума се върти и влече вътрешната.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Пак спукана гума

Мнениеот natalito » Пон Дек 29, 2014 11:52 am

Sartor написа: . . . преди не правеше тези проблеми . . .

преди, пак със същата външна ли?
и накрая остава каплата :dontknow:
"I say the sunshine will blow my mind and the wind blow my brain" - BA

Изображение
Аватар
natalito
 
Мнения: 867
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Ное 03, 2006 10:20 am

Re: Пак спукана гума

Мнениеот Sartor » Пон Дек 29, 2014 12:33 pm

MacLeod написа:Ясно ли е какво се случи, че да почне да се върти ? Външната ти гума сгъваема ли е или с телен борд ? Може би външната гума се върти и влече вътрешната.


Не е ясно какво е станало, просто по едно време започнаха да се късат винтилите и да се завърта вътрешната гума. Външната гума е сгъваема. Като изключих всичко друго, остава проблема да е във външната гума - борда вече доста се е "разлуфтил" и много по-лесно се сваля и маха (вече само с ръце), а преди трудно беше махането дори и с 3 щангички. Ако имаш (ти или някой друг) други предположения, споделяйте. :beer: За момента нещата отиват към нова външна гума.
Аватар
Sartor
 
Мнения: 1548
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 5:30 pm
Местоположение: София

Re: Пак спукана гума

Мнениеот MacLeod » Пон Дек 29, 2014 6:43 pm

Щом е сгъваема си струва да се пробва с друга външна. Досега съм скапвал бордовете на 2 сгъваеми външни гуми. И двете съм ги правил гето безкамерни. Едната гръмна, защото явно я бях пренапомпал, а другата се разкриви много. Но и при двете проблемите станаха, защото бордът се скъса или разтегна. Предполагам, че ако такива гуми с прецакани бордове се карат с вътрешна, ще има проблеми като твоите. За статистиката никога не съм успявал да разваля телен борд ( а съм карал и такива безкамерни ). Вярно тежи повече, но всеки си решава сам - лекота или здравина.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Пак спукана гума

Мнениеот dudelgrincen » Пон Дек 29, 2014 9:40 pm

А колкото до гайката да не се затяга много - една от целите на тази гайка е точно да не приплъзва гумата и да не се къса винтила.

Единствената цел на тази гайка е да можеш да напомпаш по-лесно гумата докато няма много въздух в нея.
Аз тази гайка не винаги я слагам и не съм имал проблеми, но всички помпи, които ползвам са със завинтващи се накрайници.

Пробва ли все пак да залепиш гумата за каплата?
Ако външната гума не се върти, то не виждам какво ще завърти вътрешната и ще скъса вентила.

Пробва ли с други външни гуми?
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Пак спукана гума

Мнениеот Sartor » Нед Яну 11, 2015 6:23 pm

Чак сега имах възможност да пробвам с друга външна гума - след няколко десетки км няма проблеми.

Явно проблемът е бил в износването на старата гума и по-точно в разлуфтения борд. Гумата беше на не повече от 1000км от преди около година, година и половина (с повече от 50% грайфер на протектора). Борда вече имаше признаци на износена гума (имаше напуквания като на стара автомобилна гума). Та, споделям това всичко, за да се обърне внимания и на този факт, ако ви се късат вентилите (отчетлив признак е, че гумата ще може да се сваля и маха много лесно, дори и без щангички). :beer:
Аватар
Sartor
 
Мнения: 1548
Рейтинг: 1995
Регистриран на: Чет Фев 25, 2010 5:30 pm
Местоположение: София

Re: Пак спукана гума

Мнениеот capola » Чет Май 21, 2015 7:35 pm

Съжалявам, че едва сега виждам тази дискусия, защото можех да бъда полезен. Аз имах същия проблем и мнението, което цитирам по-долу ми помогна много. Това решава въпроса за няколко месеца активно каране. Основният извод, който си направих, е, че Geax имат слабо място в борда, което е в състояние да ме откаже от избора на тази марка следващ път.
taurus13 написа:От известно време карам с едни geax lobo mass loko, с които се бях запасил и които за пръв път установих, че се въртят леко по шината. То при мен беше малко, ама един колега скъса за един сезон с тая гума, вентилите на около 10 вътрешни. :D И почне ли веднъж да се върти, става все по-зле. Накрая се заех с леко проучване на гумата и установих, че точно там, където се опира в борда на шината има доста плат, със съвсем малко гума отгоре. Така когато гумата се претрие, остава на плат и се лъсва яко, като започва да се върти с лекота по шината, с което изтрива и алуминия на шината. Тук следва да отбележа, че шината и гумата са подходящи по размер една за друга.
Проблема го реших като свалих гумата, почистих с ацетон борда и нанесох с тънка четка, полихлоропреново лепило. Оттогава не ми се в въртяла гумата - за целта си бях драснал белези на шината, за да установя ако има и милиметър завъртана, но не се случи такова. :)
Иначе ясно е, че е хубаво понякога да се обезмаслява гумата и шината, но в дадения случай това изобщо не помагаше.
Аватар
capola
 
Мнения: 232
Рейтинг: 1547
Регистриран на: Пет Авг 09, 2013 5:13 pm
Местоположение: София, Пловдив и Варна

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта