безкамерни

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот screamBoy » Сря Дек 26, 2007 5:37 pm

ъъъ не правете като мен
или слагайте няколко слоя бандаж
а най-добре с безкамерни външни, каквато ще поръчам само да намеря ...
след малко ще слагам вътрешна, 2 пъти бутане от горе до нас за няколко дни само не ме кефи да ми става навик
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот bikerider » Сря Дек 26, 2007 6:39 pm

@screamBoy: с най-добри чувства ти предлагам да монтираме заедно безкамерните ти гуми, вярвам, че ще мога да допринеса да караш като мен без ядове.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот screamBoy » Сря Дек 26, 2007 7:06 pm

^_^ той металния като ги направи и държаха, дори предната още си държи, доливах боза даже - но проблемос
та идеята ми е че тая лоша карма дето съм си докарал не е добре да се прехвърля на друг, трябва да си я изчистя за да не идва пак !
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот imbecile » Сря Дек 26, 2007 7:19 pm

screamBoy написа:ъъъ не правете като мен
или слагайте няколко слоя бандаж
а най-добре с безкамерни външни, каквато ще поръчам само да намеря ...
след малко ще слагам вътрешна, 2 пъти бутане от горе до нас за няколко дни само не ме кефи да ми става навик


До колкото разбрах от предишните ти постове (поправи ме ако греша) ти си изрязал/стеснил "вътрешната", т.е. тя е станала с ширината на бандаж. От това, което рабрах аз за безкамерните системи и по-специално тази на Стан, идеята е: "вътрешната гума" (или лента, не знам точно как да я нарека, stripe й викат) покрива изцяло вътрешните стени на шината и влиза под ръба, в който зацепва външната гума. С помощта на бозата въпросната "лента" се слепва с външната гума и образуват един цялостен "балон" - PtD го обясни няколко поста назад :agree: Ти като си стеснил лентата, единственият начин да ти се напомпа гумата е бозата да уплътни външната директно към шината. Първото усукване/прещипване/приплъзване и т.н. на външната означава загуба на налягане. Има доста нагледен тест (видео) по този въпрос на notubes.com. След залепването на лентата с външната гума демонстраторът притиска последната с менгеме докато не се открива бандажа и вътрешните стени на шината под нея! Без загуба на въздух.

Чисто теоретични размисли. Все още си чакам комплекта и нямам пракрически опит, базирам се на информацията от сайта :agree:

Edit: Аман от теоретици... 8)

did: :beer:
Последна промяна imbecile на Сря Дек 26, 2007 7:29 pm, променена общо 1 път
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Мнениеот did » Сря Дек 26, 2007 7:24 pm

imbecile написа:Чисто теоретични размисли.

ех, ако повече хора можеха да четат и теоретизират като тебе...
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bikerider » Сря Дек 26, 2007 9:39 pm

@imbecile, did: :):agree:

@screamBoy: ако наистина си направил това, което казва imbecile е ясно къде е проблема. Аз когато рязах от 20" гума лентата, първо я разрязах отгоре с ножица и я разтворих върху каплата/шината както би трябвало да бъде накрая, след което изрязах лентата отвън по ръба на каплата. Навих тлъст бандаж (по мои сметки 3 пъти по-дебел от обикновен бандаж), след което като опънах лентата тя почти покри цялата стена на каплата отвътре, без да покрива пространството точно под ръба, където щрака борда на гумата.

Така се получава максимално лесно и бързо според мен. Единствената играчка е да натъпчеш внимателно лентата под борда на шината, но това е еднократна install-and-forget процедура (освен ако разбира се, не сменяш каплата/шината)...

И...мани тия работи с кармата, тука си говорим за прости технологии :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот screamBoy » Сря Дек 26, 2007 10:07 pm

сега я направих широка точно да стига до стените
а преди се слагаше както е сцепена и после стърчащото навън се отрязва след ден-два
само че явно гумата ми е с много меки бордове или нещо такова и или трябва като преди (утре като отворят магазина нова 509 вътрешна) или най-добре УСТ външна
макар че и там на видеото си сложи външната на ръка
но явно за каране това не е достатъчно
имал съм една УСТ външна, мишлен, тя не можеше да се сложи дори с обикновени метални щанги и отверки, а трябваше със скалпел (не с острото, с дръжката му) - всичко друго се кривеше и чупеше, за на ръка няма и сън даже в който да стане. май и нокианите са подобни. просто е много стегната по шината, то това май не е че е мек борда ами по-точно не е стегнат обръча
та може и някво нокианче за отзад сега за зимата

***е направих схема ама не се качва в албум.бг
Последна промяна screamBoy на Сря Дек 26, 2007 10:43 pm, променена общо 1 път
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот imbecile » Сря Дек 26, 2007 10:37 pm

screamBoy написа:...
макар че и там на видеото си сложи външната на ръка
...


:) И аз изкривих сума щанги (и пръсти), и то с нормални гуми. Ама то не става само с ръгане :) Човекът си го е обяснил прекрасно: провесваш каплата на някаква стойка с вентила най-долу, слагаш единия борд на гумата и почваш да нанизваш втория от горе надолу с двете ръце равномерно. Като ти останат последните 10-ина сантиметра при вентила завърташ да дойде вентилът отгоре, опъваш леко гумата във въпросния участък - за да може бордът да падне в "падината" (drop center-a) на шината по цялата си дължина - и гумата си влиза като у дома си :D И това го направи с UST гума и шина ;) Нямам търпение да ми дойде kit-a, че да ги изпробвам всичките хитринки :beer:
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Мнениеот screamBoy » Сря Дек 26, 2007 10:44 pm

неговата шина беше с доста различен профил, може и това да има значение
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот imbecile » Сря Дек 26, 2007 10:51 pm

Определено. Даже си каза, че профилът на тези шини е направен така, че да улеснява монтажа/демонтажа. Но предполагам, че показаното от него би спестило много главоболия :) :agree:

Edit:
Всъщност същата процедура приложи и на нормална шина с нормална гума. Със същия успех :) Което е по-важното в случая.
In the quiet words of the Virgin Mary.... come again?
Аватар
imbecile
 
Мнения: 309
Рейтинг: 1862
Регистриран на: Пет Мар 31, 2006 11:50 pm
Местоположение: с.Казичене

Мнениеот PtD » Сря Дек 26, 2007 11:08 pm

Оригиналната лента при мен е по-тясна от шината, някъде по около 1 мм от двете страни. Бозата образува "шнурче", дебело 1-2мм по ръба и така залепва гумата към лентата. Хитринката (според мен) се състои в удебелението по ръбовете на лентата, които обират всякакви дефекти в кръглостта на борда на външната.
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пет Дек 28, 2007 5:07 pm

PtD написа:Оригиналната лента при мен е по-тясна от шината, някъде по около 1 мм от двете страни. Бозата образува "шнурче", дебело 1-2мм по ръба и така залепва гумата към лентата. Хитринката (според мен) се състои в удебелението по ръбовете на лентата, които обират всякакви дефекти в кръглостта на борда на външната.


Хм, така налягането в гумата се стреми да отвори балона, тоест такава система е доста податлива на отваряне според мен. Затова аз разчитам на обратното: именно балона да се затваря гума в гума, а бозата да изолира микро-дупчиците между лентата и гумата, а налягането да стиска двете едно към друго. Подбрах си каплите/шините като ширина И според този критерий. Вярвам, че именно затова никога не съм имал проблем досега :)

Edit:
Също един важен момент, който не зная дали е разпространен, но аз го практикувам - преди да напомпя окончателно минавам по протежение на двата борда и натискам гумата навътре (все едно да я отлепя от борда), докато излезе малко боза между борда и гумата и накрая помпя до нормалното налягане.

Edit2: рапорт даден, рейтинг оправен :finger::rofl:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Пет Дек 28, 2007 5:51 pm

bikerider написа:Затова аз разчитам на обратното: именно балона да се затваря гума в гума, а бозата да изолира микро-дупчиците между лентата и гумата, а налягането да стиска двете едно към друго.


Логично... Но аз дори и при моята конфигурация не съм имал проблеми. Освен при ваденето на външната :)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Пет Дек 28, 2007 6:35 pm

Защо?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот PtD » Пет Дек 28, 2007 11:46 pm

Залепва много здраво лентата за външната гума, като се опиташ да извадиш външната, започва да се тегли и лентата... трудно излиза. Е, нищо, което да не може да се оправи с brute force ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот bikerider » Съб Дек 29, 2007 11:47 pm

Мдаа, друго си е интегралния подход ;)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 20 госта