Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот BiKe TunIng » Чет Дек 15, 2011 7:06 pm

Здравейте, ще си купувам въпросната вилка и имам два въпроса за нея.
Първият ми въпрос е как от 100мм ход да я направя 120мм и обратното.
Вторият ми въпрос е как да сменя маслото и какво трябва да бъде то.
Ако някои знае моля да ми пише, ако имате видео материал ще е още по-добре.
Пишете ми и за всякаква друга важна информация за вилката.
МОЛЯ ВИ СПЕШНО Е :praying:
BiKe TunIng
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1171
Регистриран на: Вто Авг 09, 2011 11:34 am

Re: Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот ssickk » Чет Дек 15, 2011 10:04 pm

надали ще стане на 120мм,тоя номер става при другата фирма...това от което зависи дали ще стане номера е шиша от другата страна на хидравликата ако от него може да се махне нещо и да ти даде 120мм но съм 80% сигурен че не става..иначе вилката е супер тя е от преди да се смени производството и само с смяна на масло ще ти служи дълго време ако се ползва по предназначение а това ще рече подходящ ротор и каране според възможностите и на тея вилки им е слаба арката на ботушите и там се цепеха ако има зор.и не забравяи че това е вилка на 7 години и трябва да е седяла в кашон досега за да не се съмняваш в здравината и щото метала си старее (тва е само на теория)но толкова стари неща винаги се взима и това в предвид ти ако искаш,,,за обслужването по добре я даи в сервиз или намери един руски саит-''Биррота'' маи се казваше или някакво упътване как се отваря ЕТА по принцип то е едно и също без значение от годината или модела другия крак е лесен. а колко масло в саита на МЗ там си има таблици това с меренето колко е имало вътре и после пак толкова не става щото и ''ета'' патрона трябва да се излее и после да се напълни добре.с две думи пипкава работа е и ако не си правил досега така тва не е вилката на която да се учиш,трудно ще намериш части за ета-та ако я прецакаш иначе другия крак му изпускаш въздуха ако има и нататък деиствашпо по пътя на логиката..
ssickk
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1176
Регистриран на: Пет Яну 08, 2010 10:14 pm

Re: Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот BiKe TunIng » Чет Дек 15, 2011 10:26 pm

Мерси за подробната информация, беше ми доста полезна, но само да спомена, че в описанието на вилката, в сайтовете, е написано че ходът й може да се мени според претенциите на потребителя от 85мм до 120 мм
Иначе номерът за махането на гумички или разни пластмаси от вилката и аз го знам. :)
BiKe TunIng
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1171
Регистриран на: Вто Авг 09, 2011 11:34 am

Re: Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот rsf » Чет Дек 15, 2011 10:30 pm

http://www.marzocchi.com/template/detai ... etto=8434#
ETA (Extension Travel Adjust)
The ETA cartridge offers “on-the-fly” adjustment
of the rebound damping, by reducing the fork’s
length, but still keeping 30 mm of travel.
The adjustment has two positions:
Position LOCK
When turning the knob clockwise, you activate
the ETA cartridge function.
In this position the fork’s legs will stay down after
impacts; additional impacts will further lower the
fork.
This position is only suitable for hard, steep
climbs.
Position UNLOCK
When turning the knob counterclockwise, you
reset the fork’s normal function by deactivating
the ETA cartridge function.
WARNING!
NEVER use the LOCK position while riding
downhill as the fork will not react
appropriately when hitting obstacles,
resulting in loss of control of the bicycle, an
accident, personal injury or death.

За да намалиш хода завърташ ETA врътката по часовниковата стрелка, натискаш няколко пъти вилката и тя би трябвало да се разгъне с 30мм по-малко, от колкото началното положение.
Не намерих за marzochi, но горе доло това трябва да направиш :) http://www.youtube.com/watch?v=k-hDMQxBnBI
Това намерих за серивизирането http://www.wheresweyland.com/images/200 ... mp-eta.pdf
rsf
 
Мнения: 243
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 10:10 pm

Re: Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот rsf » Чет Дек 15, 2011 11:44 pm

Не мога да си редактирам мнението. Объркал съм в горния пост годината. И за ЕТА съм объркал.
BiKe TunIng написа: според претенциите на потребителя от 85мм до 120 мм

До колкото разбирам има 3 модела - със 120мм ход, със 100 и с 85. ЕТА скъсява хода. Не знам с колко точно. И когато е активирана тая ЕТА имаш 30мм ход. А не както съм писал, че намалява хода с 30мм.

Това е за 2005 сервизната книжка http://my-sport.spb.ru/manual_1/2005-mx-comp-eta.pdf
rsf
 
Мнения: 243
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Сеп 01, 2010 10:10 pm

Re: Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот BiKe TunIng » Пет Дек 16, 2011 2:16 pm

Мерси за всички коментари, вече започва да ми се изяснява работата, но за съжаление май ще се откажа от вилката.
Вие какво бихте ме посъветвали. :)
BiKe TunIng
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1171
Регистриран на: Вто Авг 09, 2011 11:34 am

Re: Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот ssickk » Пет Дек 16, 2011 3:57 pm

защо??намериха ти всичката полезна инфо за нея с което можеш чудесно да си я подържаш,вилката е хубава наистина стига да си се оринтирал към ХС или не агресивен АМ иначе нещо подобно е дарт с 120мм ход или Тора или Паик у-търн ако вече ще играеш на дебело,но мз е доста добра като настроики и функкции които предлага...ти си знаеш как искаш да я караш само да не и надвишаваш предназначението...
ssickk
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1176
Регистриран на: Пет Яну 08, 2010 10:14 pm

Re: Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот vpravov » Пет Дек 16, 2011 7:56 pm

ssickk написа:вилката е хубава наистина стига да си се оринтирал към ХС или не агресивен АМ
:agree:
Карах модела 2003 от 2004 до 2007 и мога да кажа, че е разкошна(като работа) вилка. Даже не съм я продал(подарил) и си отлежава с идеята да я монтирам някой ден на "градски твърдак", който ми се ще да сглобя от години. Недостатък са късите втулки, които се износиха за около две години и отвориха луфт, но пък бих казал, че я карах определено по-агресивно от предназначението и. В началото имах и някой други проблеми с тези втулки, но те си бяха до некачествена сглобка на конкретната вилка, а не конструктивни.
ssickk написа:но мз е доста добра като настроики и функкции които предлага

Не е баш така.
Можеш само да настройваш налягането във въздушната камера и ребаунда(поне при модел 2003 и това при разглобена вилка, не и от вън). Не че е малко. ЕТА-та е хубава система, но първо е тежка и второ - вилката не запазва характеристиките на работата си(втвърдява доста) при намален ход.
Но за цената си, вилката е супер. :agree:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот BiKe TunIng » Пет Дек 16, 2011 10:10 pm

Мерси за информацията.
Може би се почудих дали да взема вилката защото не сам уверен дали ще мога да се справя с нея, смисъл такъв, че трябва да я профилактирам а до сега никога не сам правил профилактика на такава вилка от малко по горен клас и ме е страх да не прецакам нещо защото за този модел вилка няма много части, поради причината че е старичка. От където идват и всичките ми въпроси.

Още веднъж благодаря за инфото.
BiKe TunIng
 
Мнения: 67
Рейтинг: 1171
Регистриран на: Вто Авг 09, 2011 11:34 am

Re: Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот ssickk » Чет Дек 22, 2011 10:42 pm

ако с тази не можеш да се справиш то повярваи всичко друго е далеч по сложно,така че тя би ти дала според мен добра основа да се научиш какво точно представляват вилките и кое какво прави само не пренатягаи резби и сипваш точно масло,почти няма 0-пръстени които да прецакаш или тефлонови уплътнения които да ги пазиш като очите си....така че натискаи и това е ...
ssickk
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1176
Регистриран на: Пет Яну 08, 2010 10:14 pm

Re: Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот vpravov » Чет Дек 22, 2011 11:18 pm

ssickk написа:и сипваш точно масло

Хъмм... и това не е баш така. Доколкото си спомням, по таблицата на marzocchi, трябваше да се сипва еднакво количество масло(135мл.) и в двата крака. Ако направех това, вилката губеше около 25мм. от хода си(варианта е с 120мм.ход), което са си 20%. Просто при сгъване не оставаше достатъчно място в което да се компресира въздуха във въздушната камера. По тази причина намалявах количеството масло във въздушната камера с около 10мл.(ако не ме лъже паметта), което беше достатъчно вилката да прави почти пълния от заявения от производителя ход, без да се стига до bottom aut. :agree:
Изображение
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1278
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Re: Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот ssickk » Чет Дек 22, 2011 11:56 pm

са т'ва са тънкостите на занаята вярно че имаше разминавания за някои вилки,но идеята ми е че са просто направени и мен лично ми харесва като има повечко метал по вилката а повечето от тази ''реколта''вилки са супер да си ги гледкаш и глезиш и бачкат супер,то и днешните вилки този клас са доста по добри но old school-a rules
ssickk
 
Мнения: 87
Рейтинг: 1176
Регистриран на: Пет Яну 08, 2010 10:14 pm

Re: Въпрос за MARZOCCHI MX Comp ETA 2005

Мнениеот TENDER » Съб Дек 24, 2011 12:50 pm

vpravov написа:
ssickk написа:и сипваш точно масло

Хъмм... и това не е баш така. Доколкото си спомням, по таблицата на marzocchi, трябваше да се сипва еднакво количество масло(135мл.) и в двата крака. Ако направех това, вилката губеше около 25мм. от хода си(варианта е с 120мм.ход), което са си 20%. Просто при сгъване не оставаше достатъчно място в което да се компресира въздуха във въздушната камера. По тази причина намалявах количеството масло във въздушната камера с около 10мл.(ако не ме лъже паметта), което беше достатъчно вилката да прави почти пълния от заявения от производителя ход, без да се стига до bottom aut. :agree:

При модела от 2007 100мм. също се губи ход. Става дума за PRO версията чиито рибаунд се регулира от вън. Сипах по 5 мл. по-малко в крак. Това беше при първата смяна на маслото. Скоро ще го сменям пак и ще проверя дали може още да го намаля, вземайки предвид че рибаунд патрона не трябва да остава на сухо (да глътне въздух).
TENDER
 
Мнения: 793
Рейтинг: 1823
Регистриран на: Пон Яну 03, 2005 5:41 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта