Пребоядисване.

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Пребоядисване.

Мнениеот onEcoRe » Съб Яну 21, 2012 10:19 pm

Здравейте. Първо не знам дали темата ми е за този раздел, много съжялявам ако съм объркал. Та искам да си пребоядисам ботушите на вилката, защото в момента просто не съвпада с другите части по колелото и не ми харесва. Вилката е XCM V3. Мислех да ги мина със шкурката, после праймер, след това боята и накрая лак, но някъде четох, че не било хубаво да се шкури. Какво да направя?
onEcoRe
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1194
Регистриран на: Пет Мар 11, 2011 1:35 pm

Re: Пребоядисване.

Мнениеот climbera » Нед Яну 22, 2012 1:44 am

Просто не шкури до метал, а само най-горния слой на боята.Почисти и отгоре новата боя +лака.
Аватар
climbera
 
Мнения: 246
Рейтинг: 1056
Регистриран на: Нед Юли 18, 2010 12:44 am

Re: Пребоядисване.

Мнениеот k0k0 » Нед Яну 22, 2012 11:34 am

Ако се шкури до метал, трябва да се нанесе грунд!
Аватар
k0k0
 
Мнения: 489
Рейтинг: 1419
Регистриран на: Пон Окт 27, 2008 10:30 pm
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Пребоядисване.

Мнениеот downhiller_95 » Нед Яну 22, 2012 2:10 pm

аз преди месец си боядисах ботушите на xcr трябва ти ситна шкурка 200-300 за да не остави драскотини по ботушите шкуриш колкото да свалиш старата боя и после нанасяш новата боя аз така направих и резултата е много добър :beer:
Drag Climber!!!
Аватар
downhiller_95
 
Мнения: 321
Рейтинг: 1167
Регистриран на: Сря Дек 07, 2011 8:17 pm

Re: Пребоядисване.

Мнениеот sailman » Пон Яну 30, 2012 5:38 pm

...ситна шкурка 200-300 за да не остави драскотини по ботушите...

В бояджийството, жулене с такава шкурка е допустимо, само ако се отнема материал от нанесен шпахтелкит. Процедурите след това изглеждат горе - долу така:
1. Задължително се нанася шприцкит.
2.След изсъхването му се шлайфа с шкурки от 400 нагоре "на сухо", а после - 600 - 1000 "на мокро".
3.След постигането на нужната гладкост на повърхността, се шприцва основата (т.н. "грунд") за съответната боя и при нужда, след изсъхването му се минава с шкурка 1000 - 2000 "на мокро".
4. Нанася се боята...Демек, с прости думи казано - боядисва се детайла ;)

Забележки:
1. "Сухото" шлайфане предполага използването на шкурки без омокряне (без вода)
2. Шлайфането "на мокро" се извършва с т.н. "водни шкурки" при достатъчно обилно омокряне.
3. След всяка шлифовъчна операция, повърхностите трябва старателно да се обезпрашат и обезмаслят, преди да се пристъпи към полагане на следващият слой.
ВЕЛО 2009 Sus scrofa domestica
Аватар
sailman
 
Мнения: 1443
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Нед Май 25, 2008 11:10 am
Местоположение: София

Re: Пребоядисване.

Мнениеот ivan4o_sv » Пон Яну 30, 2012 7:45 pm

Най - добре е да свалиш ботушите от вилката с водна шкурка на чешмата за да свалиш само горния слой. После сушиш и боядисваш със скъп спрей или с хубава боя по избор но да е автомобилна и с хубав пистолет. Това се прави в затворено помещение по възможност без много движение в него и внимаваш като я боядисваш да не я пипаш или уливаш (да не праскаш от близо и да не пръскаш продължително на едно и също место). Ако изпълниш всичко това без грешка ще се получи като фабрична боя. :beer:
viewtopic.php?f=19&t=113661 СПЕШНО
RAM-a вадя от гараж,
после ......
Аватар
ivan4o_sv
 
Мнения: 296
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Вто Яну 17, 2012 7:46 pm

Re: Пребоядисване.

Мнениеот SGCasper » Пон Яну 30, 2012 8:50 pm

Не мога да се съглася с някой мнения. Първо пръскането със спрей е малко бошлаф работа, поради факта че всички велосипедни боядисани части са боядисани прахово, самата боя е по твърда и държи на драскане. Обикновенните спрейове са не издръжливи, дори след 1 месец се драска лесно.
Все пак с хубава автомобилна боя би се получило добре.
Колкото до обработката, ако няма драскотини с голяма дълбочина или удърчета от камачета, минаваш само с 600 или 800 на мокро, на сухо много се зацапват щурките и надали ще намериш сносна щурка за суха обработка с тези данни. Да стане по ясно, не се сваля горния слой боя защото незнаеш колко е той, просто се матира боята, сваля се лаковата част. Ако е някой матова боя там пак си личи, мини и в двата случая всичко със щурка 600-800 или 1000, колкото по финна по добре, но и по трудоемко. Измий хубаво детайлите и ги подсуши. След като изсъхнат ги огледай, дали е "гладко" изщкурено. На Това ще разбереш като погеднеш детайлите ако не стои като портокалова кора е добре, ако е изглежда като "портокалова" кора продължаваш или ако има лъскави участаци, минаваш само недобре обработените места.
Ако стигнеш до алуминия ще трябва да прибягваш до грунд,филлар, щпиц кит или основа някаква, на мястото където се е показъл алуминия, иначе ако пръскаш така има възможност на това място боята да се отдели. Получава се някаква реакция. Боядисвай някъде на топло, но не прекалено.
Колкото до праховото, е много трудно, първо че повечето цехове нямат много видове цветове. А има и друг проблем, много хора са изказвали мнения че се получава омекване на материяла, разкаляване, защото всички качесвтенни вело части минават закаляване при определи температури на различни етапи.
Ако не си някой много предерчив и не забелязвах дребните дефекти бягай в някой автобояджийски магазин да ти направят боя във флаконче, ще си купих и лак от тях най-добре да прочетеш някъде в интернет, за етапите на боядисване.

Лично аз ще се хващам след около месец да правя един Giant зелен за женами и най-вероятно ако не бързам много ще снимам някой етапи от работата.
Аватар
SGCasper
 
Мнения: 19
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Яну 19, 2012 2:58 pm

Re: Пребоядисване.

Мнениеот onEcoRe » Сря Фев 01, 2012 9:32 pm

Благодаря много на всички, то и аз ще се занимавам с това чак след месец-два, сега просто е много студено пък и не карам. :)
onEcoRe
 
Мнения: 186
Рейтинг: 1194
Регистриран на: Пет Мар 11, 2011 1:35 pm

Re: Пребоядисване.

Мнениеот martinl » Пон Фев 06, 2012 2:26 pm

Първо разглабяш вилакта така, че ботушите да са отделят от стеншъните.
След това премахваш само най-горния слой на боята със водна шкурка, т.е. да падне това което придава блясък на ботушите. Намери си някакъв разредител AMB или нещо със което да почистиш хубаво изшкуреното място.
След това облепяш със тиксо отворите и нанасяш боята от 30-40см разтояние за да не се разтече ! (Попринцип на всеки спрей отзад пише от колко см трябва да се боядисва).
Freeride Downhill
Аватар
martinl
 
Мнения: 236
Рейтинг: 1203
Регистриран на: Съб Ное 20, 2010 10:50 am
Местоположение: Пловдив

Re: Пребоядисване.

Мнениеот wingmanz » Пон Фев 06, 2012 6:58 pm

Ако боядисваш със спрейове един съвет от мен: след като свършиш със боядисването остави я поне за 1 ден да дръпне хубаво, и чак тогава я лакирай.
След като си завършил окончателно с боядисването остави вилката поне 3-4 дена на топло и сухо за да изсъхне боята като хората - въпреки че тези спрейове бързосъхнещи, боята си иска своето, трябва да се "опече".
Изображение
Аватар
wingmanz
 
Мнения: 138
Рейтинг: 1233
Регистриран на: Сря Юли 05, 2006 12:32 pm
Местоположение: България, София


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта