от ogion » Сря Мар 26, 2014 6:44 pm
В една друга тема писах за кита за смяна на маслото, моята спирачка се обезвъздушава по аналогичен начин.
Имаш два варианта - първия е лесен, евтин и малко мръсен, трябва ти една спринцовка, маркуче от система, масло за спирачката...
1. Сваляш накладките, разпъваш си докрай челюстите и си слагаш нещо с подходяща дебелина, да не се свият;
2. Преместваш ръкохватката хоризонтално и сваляш пробката (винчето на ръкохватката);
3. Пълниш спринцовката с 20 кубика масло, нанизваш маркучето на пробката (до шплента на накладките се намира)
4. Отгоре на апарата има един винт, скрит изцяло (края му е наравно с апаратчето) - след като си направил предишните неща го развиваш леко и смукваш със спринцовката докато въздуха от апарата се качи в нея и маркучето и остане без балончета.
5. Изправяш спринцовката вертикално (с маркуча надолу) и почваш да пълниш спирачката...
6. Малко преди да свършиш с маслото, не е лошо много леко да размърдаш лоста няколко пъти (не да го стискаш съвсем, няколко милиметра само, с рязко пускане) и да почукаш с нещо по маркуча на спирачката, ако има балонче някъде, да се качи нагоре. Внимавай да не вкараш обратно въздуха от спринцовката.
7. Стягаш винта долу, вадиш маркуча на спринцовката, завиваш си винтчето горе... и трябва да няма проблеми.
Малко мръсен, защото през ръкохватката ще изтекат 20 кубика масло, които ще я омажат прилично... Чистия вариант е същия, но трябва да инвестираш 2 лв. и доста време, докато намериш накрайник елхичка с резба М5 (толкова е резбата на ръкохватката) в някой магазин за превматика и му сложиш маркуче, което да отведе изтеклото масло в някоя бутилка примерно. Възможни са и други вариации по темата - просто да пъхнеш края на някое тънко маркуче горе в пробката и да ограничиш донякъде теча и омазването на ръкохватката...