Причината предполагам, е че има прекалено голямо триене някъде и пружинките не могат да върнат челюстите в начална позиция.
Съществено триене може да има между жилото и бронята, особено като се има в предвид, че дължината им до задната спирачка е по-голяма. За да намалиш триенето там можеш да омаслиш леко жилото (масло! не грес - греста се явява прекалено гъста в случая).
Последното можеш да направиш премахвайки бронята. Ако бронята не е цяла просто отпускаш жилото чрез механизма за бързо освобождаване и изваждаш бронята от водачите по рамката, преместваш я, омасляваш жилото, раздвижваш бронята нагоре-надолу по жилото и я мушкаш пак във водачите. Ако бронята ти е цяла правиш същото, само че ще трябва да отвиеш болта, който държи жилото при спирачката и да свалиш накрайника на жилото - това става най-лесно с два чифта клещи (с клещите после ще стегнеш накрайника отново. Те не са специфичния инструмент за това, но ще свършат работа.), след това измъкваш бронята мажеш с маслото, намъкваш пак бронята и свързваш спирачката.
Друго място, на което може да се наблюдава триене са втулките около които се въртят раменете на спирачката. Те обикновено не са добре уплътнени и се пълнят с боклуци...а напълнят ли се, то триенето в тях никога няма да е еквивалентно, симетрично и с константна стойност...та това може да е причина спирачката да се разстройва често и без видима причина.
В такъв случай отвиваш болтовете, които притягат спирачката към рогцата/ушите на рамката, освобождаваш пружинките и сваляш челюстите. На шиманските спирачки втулките, все си мисля, че не се разглобяваха, но пък със сигурност има място откъдето да им вкараш малко WD40, за да ги изчистиш и после да им сипеш масълце.
Ако източника на триене не може да бъде премахнат качествено, просто натягаш пружинките до такава степен, че челюстите да се разтварят безпроблемно сами. Това можеш да направиш чрез болтовете, които са в основата им ... и които до колкото разбирам си въртял. Това в крайна сметка ще ти изморява ръката, но ако омасляването не помогне, най-вероятно ще трябва да подмениш причинителя (който впрочем може да не е само спирачката или бронята, но и самото лостче).
ПП
щом ти се развиват колодките - явно не са стегнати достатъчно (там трябва да се стяга доста)...междувременно дръж здраво колодката да не се завърти и тя (има един пластмасов инструмент който се ползва за тази работа, но се намира рядко)
спирачките (по каталог, не съм ги гледал иначе) са V-brake Shimano...
Ами вземи ги погледни, ако са на Шимано ще има голям надпис Шимано, ако са някоя друга марка (най-вероятно куча) няма да е учудващо, ако се окажат по-калпави.
Шиманските спирачки по принцип са стабилни, дори и най-евтините.
