от Brave » Пон Ное 04, 2013 9:44 pm
Аз си направих комплекта за моите Formula K24 по следния начин:
Спринцовките са ясни, само не се изхвърляйте с много големи, защото силата която ще трябва да приложите става твърде голяма при 50 кубиковите. Мисля, че 20 кубика е предостатъчно. Маркучите - от система. Нахлузих ги на спринцовките като предварително капнах малко секундно лепило. Поне при мен стана достатъчно здраво. За клампи ползвам клампите от системите, не бих казъл че са слаби, но наистина имат дефект - не спират потока изведнъж, ами притискат тръбичката постепенно, като реално избутват малко течност. Не такъв проблем, но може да е главоболие. Освен това изискват по-дълго маркуче, което потенциално пречи при първоначалното дегазиране на DOT-a. Накрайниците направих от месингови болтчета M5 които пробих с тънка бургийка на стационарна бормашина. След това им навих месингова гайка до средата, която запоих за болта с малко тинол. От другата страна на гайката срязах главата на болта и оформих накрайник за по-добро захващане на маркучето. За последното ползвах машина които повечето нямат, но може да импровизират със стационарна бормашина или да се изпилят резбите на ръка - захванах болта за запоената гайка в патронника на фрезата, а ножа хванах в менгемето и след това оформих равна част, завършваща с леко удебеление. По същество използвах фрезата за струг, защото нямам такъв. Отново ползвах малко секундно лепило за задържане на маркучето. Накрая нахлузих по един о-ринг на на резбата точно до запоената гайка. Резултата е отличен - ползвал съм го, както на моите К24, така и на K18-ката на жена ми.
Сега - въпреки че изглежда кой знае какво - реално ми отне не повече от 2-3 часа с купуването на спринцовките и системите и намирането на болтовете и гайките. Цената - под 2 лв. Но пък имах мерак и инструменти. Освен това в точно момента в който си ги направих, бяха нещо много заети от сервизите и на местата където питах и където имам доверие, направо ме пратиха за друг ден. Да де, ама епичното каране беше планирано за другата сутрин, а спирачките си искаха своето. Та повиках неволята и се справих. Смея да твърдя добре, защото това беше през миналия сезон, а от тогава не съм ги пипал.
Още нещо - реално, според упътването на Формула, което намерих по-късно, е нужно само една спринцовка. Аз обаче действах като с Авид и не мисля, че е било кой знае каква грешка.
Дисклеймър: Използвайте машини и инструменти, само за които сте сигурни че можете да боравите безопасно. Ако не сте - потърсете компетента помощ. Носете поне предпазни очила, включително и при самото обезвъздушаване на спирачките, защото дота в очите не е хубаво нещо. Самия DOT се обезврежда с вода, така че ако се полеете, измийте се обилно с вода. Латексовите ръкавици се разпадат от спирачна течност, така че си търсете нитрилни - обикновено са сини и осезаемо по-дебели