Здравейте.
Осъзнавам че темата е стара, но желая да споделя моя опит с удължаване на стержен.
Наложи ми се да удължа стержена на вилка Marzocchi Monster t (2003), преди време. Измерих си разстоянието, което ми трябва за удължаване и то се оказа 23mm. След една нощ, прекарана в размисли си измислих и направих чертеж на следното устройство:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972179Устройството е лесно за изработка на струг. Направено е от алуминий и изглежда така:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972104http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972105http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972106Ако имате възможност да занесете стержена на стругар, за да ви направи диаметрите на устройството на място така, че да влиза в стержена плътно, а също така и външния диаметър да е на център и да не стърчи от някоя от страните на стержена ще е най-добре.
След това с ножовка се разцепва по дължина страната, която влиза в стержена:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972113http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972112http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972111После се взима стандартен високоякостен инбусен болт М12x40 и гайка за него. Болта се пробива на струг по цялата си дължина с отвор d=6mm. Това изглежда така:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972107http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972108През този отвор минава болта свързващ се с пеперудката за обиране на луфта в чашките.
От гайката, пак с помощта на струг се прави конус имащ за цел при стягане да разшири частта от удължителя, влизаща в стержена. Конуса изглежда така:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972187http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972109Накрая се получава удължителя който изглежда така:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972114http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972115http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972110Монтиран на вилката:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972118Този удължител е използван на 2 вилки и не е създавал никакви проблеми по време на използването си. Като плюс при него може да се отбележи, че е за многократна употреба и може да се монтира на различни стержени.
Изпробван е само на двукоронни вилки и не зная дали има ефект при еднокоронни.
Размерите на частите на удължителя, намиращи се вътре и извън стержена се определят от това колко той трябва да се удължи. В моя случай трябваше да се удължи с 23mm. Според мен е хубаво частта от удължителя, намираща се в стержена да влиза в него под нивото на болта на горната корона на вилката.
Аз лично не съм използвал Headlock. Набих си пеперудката навътре в стержена под новото на удължителя.
Докато го монтирах забелязах, първо трябва да се обере луфта в чашките и после да се стегне и той. В противен случай е възможно да се получи леко издуване на стержена от порядъка на десети от милиметъра. Това издуване се оправя след като се развие самия удължител и с леко почукване върху болта се изкара конуса, който се заклинва там.
Системата при мен работи и съм доволен от нея.
Дано да съм бил полезен на някого.