удължаване на стержен

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Мнениеот stroker » Нед Юни 17, 2007 3:34 pm

Capoeira написа:петре ако искаш мога да ти намеря нормал саиз вилка и да пробваме да видим колко ще е разминаването между тях, след това по метода на bikerider, с headlock, т.е. набиваме пеперудката преди да сме сложили всички неща и след това се ползва по дълъг болт за да пристяга. има Два начина или нормал саиз стержена ще взлиза прекалено лесно при което ще отидеме на стругар да ни врътне една нова тръбичка с два диаметъра в двата края и ще я набиеме с локтаит, или директно с нормал саиз стержена ще стане работата и с част от твоя изрязан.

Според мен по-здраво ще стане по метода на bikerider с траба с външен диаметър по-голям с 0.1 мм от вътрешния на стержена,от колкото с траба с два диаметара :dunno: :dunno: :dunno:
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Capoeira » Нед Юни 17, 2007 6:38 pm

и аз това имах предвид ако стане обаче с стержен от нормал сайз, иначе може да се направи
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

Стержен

Мнениеот tobsi » Нед Юни 17, 2007 7:21 pm

Някой който си е направил тази процедура и няма проблеми може ли да ме опъти къде да отида да го направя и какво да направя после, пеперуда или нещо друго. И ако е друго от къде да го закупя. :beer: :) :agree:
this is where I would be standing if I give a shit about whatever the hell you were talking about.
Аватар
tobsi
 
Мнения: 236
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Нед Юни 25, 2006 2:02 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот klmn » Нед Юни 17, 2007 10:04 pm

добре де от кад еда го намеря тоя headlock и тая пеперудка?
Върви комплект с кормило и лапа Amoeba borla-60лв.Айде партия, аз взимам кормилото.Тва съвсем сериозно.
И според мен ако насложиш парчето което си отрязал и набиеш плътно прилепваща търба+локтайт в стержена+хедлок няма да има проблеми (освен че ще натежи малко).
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот stroker » Пон Юни 18, 2007 1:49 pm

klmn написа:
добре де от кад еда го намеря тоя headlock и тая пеперудка?
Върви комплект с кормило и лапа Amoeba borla-60лв.Айде партия, аз взимам кормилото.Тва съвсем сериозно.
И според мен ако насложиш парчето което си отрязал и набиеш плътно прилепваща търба+локтайт в стержена+хедлок няма да има проблеми (освен че ще натежи малко).

Евалта баце !Офертата е супер само4е аз имам лапа,ако намериме некои за лапата ще е перфектно,аз съм навит!Тебе супер спешно ли ти е да го вземем тоя комплект?
Иначе и аз съм на това мнение че така ще стане,единствения проблем ще бъде увеличаване на теглото,коеот за мен си е преебавка ,щото дадох 200лв повече за revelation air/u-turn заради по-ниското тегло от тази на Recon, ма карай прежалих я почти...
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот klmn » Пон Юни 18, 2007 8:01 pm

^Не ми е спешно,но сега съм с късо кормило Труватив..,за града добре,ма иначе..се някаква сачма в главата..Когато кажеш може да разделиме комплект Амеба.Лапата се продава,(малко трудно,но това е доста здрава идиотия,въпреки изтънения вид),първо потърси търба,която да пасне (вътре) на стержена и/или Добър стругар,който да я обработи както трябва. :beer:
"пришалец"
Аватар
klmn
 
Мнения: 1603
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Пет Мар 25, 2005 8:13 am
Местоположение: Sofia/Bulgaria

Мнениеот stroker » Пон Юни 18, 2007 8:35 pm

klmn написа:^Не ми е спешно,но сега съм с късо кормило Труватив..,за града добре,ма иначе..се някаква сачма в главата..Когато кажеш може да разделиме комплект Амеба.Лапата се продава,(малко трудно,но това е доста здрава идиотия,въпреки изтънения вид),първо потърси търба,която да пасне (вътре) на стержена и/или Добър стругар,който да я обработи както трябва. :beer:

Ясно :beer: !
Знае ли някои добър стругар който ще ми свърши работа?
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот Capoeira » Пон Юни 18, 2007 9:55 pm

Ми може да питам баща ми тои отвреме на време носи някакви части от стругар, още утре ще питам
Аватар
Capoeira
 
Мнения: 1188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Дек 10, 2003 9:49 pm
Местоположение: 2025

PLS

Мнениеот tobsi » Пон Юни 18, 2007 10:17 pm

ПЛС :bowdown:
this is where I would be standing if I give a shit about whatever the hell you were talking about.
Аватар
tobsi
 
Мнения: 236
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Нед Юни 25, 2006 2:02 pm
Местоположение: София, България

Мнениеот stroker » Чет Юни 21, 2007 7:01 pm

Днес четох теми по въпроса с удължаване на стержена в www.pinkbike.com и там освен че прочетох че да си отрежеш вилката по-къса си Тхе моуст ступид мен оф тхе уорлд алаив :bawling: :bawling: :bawling: прочетох мненията на 99% от хората е че при по къс стержен единствения избор е да се смени заводски стержена иначе всякакво друго удължаване си било рисково според тях :dunno: :dunno: :bawling: :bawling: ,не можело да се направи толкова здраво както е заводския стержен :dunno: !
Ходих и до БАС за мнение и те ми казаха че това е варянта за удължаване,но и те не ми дават гаранция че нема да се с4упи в момент на каране и ми казаха по-добре да се смени траби корона и стержен "отколкото да даваш после пари за пласти4ни операции и стоматолог" :bawling:
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот bikerider » Чет Юни 21, 2007 8:27 pm

Опасност от счупване на удължителя има, ако частта, която влиза в стержена е къса и/или прекалено тънкостенна. Затова, макар и да става по-тежко, е добре да се направи минимум с 2мм стена и е разумно да влиза поне наполовина на външната част на удължителя, ако не си сигурен в качествата на използвания материал. Тук форумните специалисти по съпромат биха могли да датат по-прецизна информация.

Опасност от изваждане на удължителя има, ако отрязания стержен слиза под средата на лапата. Това се отстранява чрез използване на headlock вместо звездичка, което прави конструкцията малко по-тежка.

Иначе ако удължителя е направен като хората (т.е. оразмерен и стругован прецизно) реална опасност би могло да се появи единствено в някакви супер екстремни ситуации, но човек с удължен стержен би трябвало по дефиниция да избягва екстремна употреба.

Истина е, че 100% гаранция срещу инциденти дава единствено заводския детайл, но това съответно си има цена. Според мен един добре направен удължител ще ти даде 98% гаранция с цената на малко по-голямо тегло, но на несравнимо по-ниска цена. Ако пък и си поиграеш да намериш хубав материал и после анодизираш удължителя според мен практическа опасност няма. Освен, както посочих по-горе, ако удължителя не е прекалено дълъг/стержена прекалено къс. Тогава наистина само заводски стержен може да спаси положението, но цената му обикновено е съизмерима с половин вилка...
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот stroker » Чет Юни 21, 2007 8:39 pm

bikerider написа:Ако удължителя е направен като хората (т.е. оразмерен и стругован прецизно) реална опасност би могло да се появи, ако отрязания стержен слиза под средата на лапата.

Опасност от счупване на удължителя има, ако частта, която влиза в стержена е къса и/или прекалено тънкостенна. Затова, макар и да става по-тежко, е добре да се направи минимум с 2мм стена.

Истина е, че 100% гаранция срещу инциденти дава единствено заводския детайл, но това съответно си има цена. Според мен един добре направен удължител ще ти даде 98% гаранция с цената на малко по-голямо тегло, но на несравнимо по-ниска цена. Ако пък и си поиграеш да намериш хубав материал и после анодизираш удължителя според мен практическа опасност няма. Освен, както посочих по-горе, ако удължителя не е прекалено дълъг/стержена прекалено къс. Тогава наистина само заводски стержен може да спаси положението, но цената му обикновено е съизмерима с половин вилка...

:bowdown: :agree: Съветите ти са прекрасни!!!Аз мисля със сигурност допълнителната тръба да се набие почти до короната,за да се избегне един от моментите които ти спомена.Иначе лапата ако се сложи спеисър идва със сигурнос под нивото кадето е отрязан стержена :bawling: . Освен това сега се замислям няма ли да е по здраво ако на остатъчната част от допълнителната тръба се направи резба и на нея се навие парчето от оригиналния стержен(на което също е направено резба) или ако не може оригиналното парче да се направи ново + това да се сложи лепило локтаит когато се набива тръбата,а също ми се върти в главата да се пробие дупка накрая когато ве4е е набита новата тръба и да се сложи един обикновен болт,така 4е да законтри новата тръба така 4е да няма мърдане(този болт според мен може да се сложи в разтоянието което стержена попада в 4елото на рамкта,където има място),а и ве4е за допълнителна сигурност може да се сложи и един такъв над мястото за удължаване и да се ползва като спеисър болта и гаиката :rofl: :rofl: :rofl: (не ми се смеите вече направо откачам)
Какво мислите за тези предложения и размисли и храсти.....
@bikerider каде си намери човек който да ти направи тези неща?
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот bikerider » Чет Юни 21, 2007 11:42 pm

Вярвам, че не ти е нужен нито локтайт, нито болтове (считам дупченето на стержена за лоша идея :fight:), просто трябва тръбата да е прецизно стругована, за да бъде с 0.1-0.2мм по-широка от вътрешния диаметър на стержена и да се пресова с винтова преса и смазка. По-здрава сглобка за целта от това здраве му кажи :)

Иначе относно удължение до короната - чакат те изненади, щото повечето стержени се удебеляват към короната, респективно им намалява вътрешния диаметър и толкова дълъг удължител няма да може да се набие докрай в такъв стержен. Най-добре измери вътрешния диаметър при короната за да видиш дали е такъв случая при теб. Но при всички случаи набиване на повече от 100% дължината на външната част ми се струва прекалена презастраховка и излишно тегло.

Когато навремето правих такова нещо, директно отидох при стругар с чертежа и ми го направи за няколко дена. Обаче за съжаление човека спря да работи на частно, а и не ми се е налагало да ползвам стругар от много време, така че едва ли мога да ти помогна за това, но тук със сигурност има хора, които биха могли да те упътят към стругар.

Дано да ти помагам :agree:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот stroker » Пет Юни 22, 2007 9:06 am

bikerider написа:Вярвам, че не ти е нужен нито локтайт, нито болтове (считам дупченето на стержена за лоша идея :fight:), просто трябва тръбата да е прецизно стругована, за да бъде с 0.1-0.2мм по-широка от вътрешния диаметър на стержена и да се пресова с винтова преса и смазка. По-здрава сглобка за целта от това здраве му кажи :)

Иначе относно удължение до короната - чакат те изненади, щото повечето стержени се удебеляват към короната, респективно им намалява вътрешния диаметър и толкова дълъг удължител няма да може да се набие докрай в такъв стержен. Най-добре измери вътрешния диаметър при короната за да видиш дали е такъв случая при теб. Но при всички случаи набиване на повече от 100% дължината на външната част ми се струва прекалена презастраховка и излишно тегло.

Когато навремето правих такова нещо, директно отидох при стругар с чертежа и ми го направи за няколко дена. Обаче за съжаление човека спря да работи на частно, а и не ми се е налагало да ползвам стругар от много време, така че едва ли мога да ти помогна за това, но тук със сигурност има хора, които биха могли да те упътят към стругар.

Дано да ти помагам :agree:

Дано да го оправя ,ще имам в предвид всички неща които ми каза !!!!Много полезни неща каза!!!Благодаря ти :beer: :beer: :beer:
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот bikerider » Пет Юни 22, 2007 9:44 am

:):beer:
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот stroker » Съб Юни 23, 2007 12:53 am

Достатъчно ли ще бъде 4 сантиметра да навлиза допълнителната тръба в стержена,защото тоя стругар които са ми намерили е казал 4е пове4е от това не позволява да се набие.
Смята да направи на останалото пар4е от стержена един шев заварка от горе и това да му е!
Дано да е здраво,че не ми се мисли иначе.....
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

(:

Мнениеот tobsi » Съб Юни 23, 2007 7:51 am

@stroker
Моляте ако всичко мине благополучно и стане като хората да ми драснеш 1 ЛС, за да мога и аз да се оправя с тоя гаден проблем. Да ми кажеш къде се намира човека и какви пари ти е взел. :popcorn: :^:
this is where I would be standing if I give a shit about whatever the hell you were talking about.
Аватар
tobsi
 
Мнения: 236
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Нед Юни 25, 2006 2:02 pm
Местоположение: София, България

Re: (:

Мнениеот stroker » Съб Юни 23, 2007 12:04 pm

tobsi написа:@stroker
Моляте ако всичко мине благополучно и стане като хората да ми драснеш 1 ЛС, за да мога и аз да се оправя с тоя гаден проблем. Да ми кажеш къде се намира човека и какви пари ти е взел. :popcorn: :^:

Ок ще ти пиша кво е станало!Но да знаеш че ми я правят в кюстендил некаф майстор,сложно е малко,но се пак ще ти кажа!
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот stroker » Пет Юни 29, 2007 11:19 pm

офф никаде не мога да намеря loctite 638 :dunno:
днес обиколих половин софия-поне 10 железарии и Мр.Бриколаж и Практикер.Никаде нямаше :dunno: Някои знае ли каде да го намеря?
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот bikerider » Съб Юни 30, 2007 9:15 am

Преди време имаше магазин тук но не зная дали все още съществува.

Задължително ли ти трябва локтайт?
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот stroker » Съб Юни 30, 2007 1:17 pm

намерих вече!В един магазин в локалното на Борис 3 малко пред къстовището с Акад,Иван Гешов!
stroker
 
Мнения: 558
Рейтинг: 1842
Регистриран на: Нед Мар 25, 2007 11:09 am

Мнениеот SilverWolf » Пон Фев 16, 2009 10:26 pm

Имам същия проблем като вашите. Горе долу разбрах bikerider какво има в предвид, но на мен стругаря при който отидох (свяко ми) ми предложи да стане сичко това от една солидна част метал, в който да се направи резба за винтила отгоре. Още утре ще ида да му кажа идеите ви. :) много ценни съвети!

П.П.: Да видим дали съм разбрал точно: Стругар да изработи тръба с два, равни по дължина, външни диаметъра. Единият да е равен на вътрешния диаметър на стержена + 0.1мм. Вторият да е с външен диаметър равен на външния на стержена. Въпросната тръба, при по малкия диаметър да е с дебелина 2мм, а при по големия да не се променя. Това ли е? вярно ли съм разбрал или пак чета между редовете?!
Аватар
SilverWolf
 
Мнения: 146
Рейтинг: 1120
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 3:08 pm
Местоположение: Kazanluk

Re: удължаване на стержен

Мнениеот bikelover » Пон Авг 03, 2009 9:07 pm

Здравейте.
Осъзнавам че темата е стара, но желая да споделя моя опит с удължаване на стержен.
Наложи ми се да удължа стержена на вилка Marzocchi Monster t (2003), преди време. Измерих си разстоянието, което ми трябва за удължаване и то се оказа 23mm. След една нощ, прекарана в размисли си измислих и направих чертеж на следното устройство:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972179

Устройството е лесно за изработка на струг. Направено е от алуминий и изглежда така:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972104
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972105
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972106

Ако имате възможност да занесете стержена на стругар, за да ви направи диаметрите на устройството на място така, че да влиза в стержена плътно, а също така и външния диаметър да е на център и да не стърчи от някоя от страните на стержена ще е най-добре.

След това с ножовка се разцепва по дължина страната, която влиза в стержена:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972113
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972112
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972111

После се взима стандартен високоякостен инбусен болт М12x40 и гайка за него. Болта се пробива на струг по цялата си дължина с отвор d=6mm. Това изглежда така:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972107
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972108

През този отвор минава болта свързващ се с пеперудката за обиране на луфта в чашките.

От гайката, пак с помощта на струг се прави конус имащ за цел при стягане да разшири частта от удължителя, влизаща в стержена. Конуса изглежда така:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972187
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972109

Накрая се получава удължителя който изглежда така:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972114
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972115
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972110

Монтиран на вилката:
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13972118

Този удължител е използван на 2 вилки и не е създавал никакви проблеми по време на използването си. Като плюс при него може да се отбележи, че е за многократна употреба и може да се монтира на различни стержени.
Изпробван е само на двукоронни вилки и не зная дали има ефект при еднокоронни.

Размерите на частите на удължителя, намиращи се вътре и извън стержена се определят от това колко той трябва да се удължи. В моя случай трябваше да се удължи с 23mm. Според мен е хубаво частта от удължителя, намираща се в стержена да влиза в него под нивото на болта на горната корона на вилката.

Аз лично не съм използвал Headlock. Набих си пеперудката навътре в стержена под новото на удължителя.

Докато го монтирах забелязах, първо трябва да се обере луфта в чашките и после да се стегне и той. В противен случай е възможно да се получи леко издуване на стержена от порядъка на десети от милиметъра. Това издуване се оправя след като се развие самия удължител и с леко почукване върху болта се изкара конуса, който се заклинва там.

Системата при мен работи и съм доволен от нея.
Дано да съм бил полезен на някого.
Аватар
bikelover
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 10:11 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: удължаване на стержен

Мнениеот bikerider » Вто Авг 04, 2009 10:17 am

Поздравления за усилията, които си хвърлил, но за мен това е напълно излишно усложняване и най-вече утежняване. Същата работа ще свърши прецизно струговане и 0.1-0.2мм разлика в диаметрите при набиване.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Re: удължаване на стержен

Мнениеот marsa » Вто Авг 04, 2009 12:49 pm

Да не говорим, че се продават лесни за монтаж удължители, така че...
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: удължаване на стержен

Мнениеот bikelover » Вто Авг 04, 2009 3:01 pm

Разбира се, че има и по-лесни начини, но аз избрах този, защото всичко е правено на служебен струг с служебен материал, по времето когато нямах работа. Най-малкото, всичко ми излезе напълно безплатно, пък и запълних една дупка в работния ден. :beer:
Аватар
bikelover
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1300
Регистриран на: Пет Сеп 15, 2006 10:11 pm
Местоположение: Bulgaria

Re: удължаване на стержен

Мнениеот Ogard » Съб Апр 12, 2014 8:59 am

bikelover Видях снимките ти преди да намеря темата! Добре си го направил. Защо не изработиш няколко да ги пуснеш в форума. Може да докараш и някоя пара :agree:
Аватар
Ogard
 
Мнения: 8
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юни 25, 2013 9:49 am

Re: удължаване на стержен

Мнениеот marsa » Съб Апр 12, 2014 12:02 pm

Тъй като някой ми е тряснал минус на горното мнение, те:
http://www.satoribike.com/pro.php?m=l&f=3&cid=12

Вярно, че не вършат работа във всяка ситуация, но все на някого ще са полезни.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: удължаване на стержен

Мнениеот koceto1973 » Чет Сеп 03, 2020 3:36 pm

marsa написа:Тъй като някой ми е тряснал минус на горното мнение, те:
http://www.satoribike.com/pro.php?m=l&f=3&cid=12

Вярно, че не вършат работа във всяка ситуация, но все на някого ще са полезни.


Гледам едно такова
https://dragzone.bg/satory-fork-length-extender
, и няколко негови по-евтини варианти.
Ако ползва някой, моля да сподели отзиви.
koceto1973
 
Мнения: 9
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Окт 23, 2017 8:03 pm

Re: удължаване на стержен

Мнениеот fu4ko » Чет Сеп 03, 2020 8:52 pm

Има го по евтин във Вело м.Пробвах за шосейката и го махнах.Много грозно изглеждаше.Може би на друго колело ще е добре.
Cross Sprinter
fu4ko
 
Мнения: 298
Рейтинг: 1344
Регистриран на: Нед Ное 22, 2015 9:25 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 22 госта