Средно движение Крос

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Средно движение Крос

Мнениеот Bai Sando » Пон Апр 21, 2014 10:40 pm

Здравейте.От скоро се занимавам с едно старо и изтормозено колело Крос Протон 15 скорости.Преди години беше мое и си го поддържах отлично,но след 2-3 години го продадох,понеже тогава изкарах книжка(2002-ра) и ...Та съвсем случайно попаднах на една обява за него и като си спомних колко бяхме преживели заедно и ми се прииска пак да си го взема.Оказа се,че наистина беше моето,но беше тотал щета от всякъде.Почти всичко му беше счупено освен рамката,ама всичко много зле и много занемарено.
Като и да е,реших да си го възстановя с вече по-качествени части от както е било излязло от завода през 99-та.Първо му свалих всичко от него и то с 300 зора,понеже беше яко ръждясало.Остана само рамката и я подготвих за боя.Ето как изглеждаше:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
После го направих черен мат,като исках да го ползвам за основа на военни надписи и шарки,но нещо не се получиха...
Изображение
Тука вече е боядисано във военно зелен цвят и матов лак.Избрах този цвят,понеже много ми харесва и до сега не бях виждал колело с такъв.А и да е в тон с гората :eyebrow:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Но много изчистено ми се виждаше така и реших да си поръчам едни стикери,дето да подхождат на зеления му цвят.
Изображение
Изображение
Мисля,че се получи нещо...колелото се използва за разходки в парка и малко градско.
Сменени са му капли,гуми,дерайльор,команди,курбеили,педали,верига,седалка,спирачки...почти всичко.
Но си остана малък проблем.А именно средното му движение.Имаше пръснат лагер,намерих същия,смених го но пак има малък луфт.пробвах да го натегна,но ефекта е минимален.Явно е карано доста време така и нещо се е износило вътре.Та искам да ви попитам,дали е възможно да му се сложи от по-модерните ос касети?Някой правил ли го е,или да търся нова ос и другите му там работи вътре?
Иначе колелото си върви екстра,сменят се скоростите без проблем,но си има гаден луфт в средното.
Ето една снимка да добиете представа от кой модел е.
Изображение
Аватар
Bai Sando
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 9:51 am

Re: Средно движение Крос

Мнениеот marsa » Пон Апр 21, 2014 10:54 pm

По всяка вероятност е със стандартна муфа като най-разпространените съвременни - 68мм BSA, измери ширината на муфата за средното дали е такава (68мм) и ако лявата резба е "нормална" - по часовника, а дясната - "обратна", значи ти трябва точно такава касета - BSA стандарт с ос на квадрат. Преди покупката измери дължината на настоящата ос и с нея и колелото евентуално се консултирай в магазина дали не трябва различна дължина. При смяна на курбелите понякога се налага това.

Освен това има една забележка - не си монтирал задния дерайльор правилно - болта му е захванат в една от дупките за калници. Виж на третата снимка как е монтиран оригиналният - така е правилно.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Средно движение Крос

Мнениеот Boyan1984 » Вто Апр 22, 2014 8:56 am

Аз имам един Крос Лидер от '98 година и му сложих от новите касети. Предполагам, че и при твоето щес стане. Обаче при мене беше голям зор докато махнеме старото средно :crazy:
Let's fucking DIE!
Boyan1984
 
Мнения: 2562
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 29, 2010 12:33 pm
Местоположение: Кюстендил

Re: Средно движение Крос

Мнениеот Bai Sando » Вто Апр 22, 2014 6:55 pm

Супер,би трябвало и при мен да стане.Какъв размер се оказа на лидера ос касетата? А задния дерайльор е малко по-различен от оригиналния.Просто ако го сложа като стария и не може да монтира каплата,понеже дупките не съвпадат. :boggled:
Аватар
Bai Sando
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 9:51 am

Re: Средно движение Крос

Мнениеот Dido_ » Вто Апр 22, 2014 8:27 pm

Здравей Колега нов съм разглеждах форума и попаднах на темата ти, моето колело е доста старо на годинки и имах същия проблем като теб какво ли не правих с това средно и накрая му сложих едно капсоловано и от тогава се родих :D ще стане и за теб, просто утиди с колелото в някой магазин за части и те ще ти препоръчат като го видят

:offtopic: Да каза привет и на другите добре ви заварил
Аватар
Dido_
 
Мнения: 1
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Съб Апр 19, 2014 7:27 pm

Re: Средно движение Крос

Мнениеот marsa » Вто Апр 22, 2014 10:35 pm

Bai Sando написа:А задния дерайльор е малко по-различен от оригиналния.Просто ако го сложа като стария и не може да монтира каплата,понеже дупките не съвпадат. :boggled:
Виждам, че е различен, но това не е пречка.

Оста на каплата се измества малко напред в ушите заради дерайльора, това се получава при доста дерайльори от този тип, може би не при всички. Правилното решение е да монтираш дерайльора както ти казах, след това да стегнеш първо дясната гайка на оста на задното колело, след което да стегнеш лявата, като го направиш на необходимото място, а то няма да е в дъното на ухото.

Ако го оставиш така, дерайльора е в неправилно положение спрямо останалите компоненти с които си взаимодейства и едва ли работи оптимално. Поиграй си с още малко проби.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Средно движение Крос

Мнениеот sonscp » Вто Апр 22, 2014 10:36 pm

Аз наскоро смених движението на горе-долу такъв крос. Никакъв проблем, размера си е същия - 68мм.
:offtopic: Това колело е за "Радост на окото", поздравления за реставрацията! :bowdown:
Аватар
sonscp
 
Мнения: 651
Рейтинг: 1434
Регистриран на: Нед Яну 29, 2012 7:21 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: Средно движение Крос

Мнениеот Bai Sando » Сря Апр 23, 2014 10:36 am

Чудесно.Радвам се,че става ос касета.Предполагам,че и при мен е 68мм,но лошото е,че няма сервиз в който мога да се консултирам.
Има един двама майстори в града,но те масово работят със стари колелета тип балкан и от тея на дядовците..Ще ги разпитам за всеки случай...ако не ще трябва да си поръчам от интернет.Но тогава идва проблема със монтажа на новата касета,понеже гледам повечето са със специален инструмент за завиване.
А тая голямата "гайка" в която лагерува лагера от към курбела би трябвало да е с лява резба,нали?То точно там е проблема и там задира.Освен това забелязах и че оста е леко крива,сигурно някой умник се е опитвал да го ремонтира с чук. :bigeyes:
Аватар
Bai Sando
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 9:51 am

Re: Средно движение Крос

Мнениеот marsa » Сря Апр 23, 2014 7:14 pm

Bai Sando написа:А тая голямата "гайка" в която лагерува лагера от към курбела би трябвало да е с лява резба,нали?
Страната с гайката, т.е. противополжната на венците трябва да е с нормална резба, т.е. се затяга в посока по часовника. Всъщност предвид че част от резбата е видима, ако разгледаш внимателно ще се увериш със сигурност дали е така.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Средно движение Крос

Мнениеот Bai Sando » Сря Апр 23, 2014 9:45 pm

Опа...аз съм ви заблудил.Имах предвид от другата страна от към венците,то не прилича много на гайка и е завито до край.
Ето това дето съм оградил със синия цвят на снимката.Това чудо с обратна резба ли е?
Изображение
Аватар
Bai Sando
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 9:51 am

Re: Средно движение Крос

Мнениеот steal_legend » Сря Апр 23, 2014 10:14 pm

направо пъхай ос касетата в тази чашка... казвам го от опит!
steal_legend
 
Мнения: 198
Рейтинг: 1235
Регистриран на: Сря Окт 31, 2012 8:55 am

Re: Средно движение Крос

Мнениеот Bai Sando » Пон Апр 28, 2014 5:34 pm

Колеги,кое от тези две средни движения е по-добро според вас?
http://www.velo-m.net/product/4786/os-k ... -bc73.html
http://www.velo-m.net/product/4561/os-k ... -un26.html
Или ако има нещо по-надеждно за около тези пари :erm:
Аватар
Bai Sando
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 9:51 am

Re: Средно движение Крос

Мнениеот Ozzie » Пон Апр 28, 2014 6:31 pm

VP-то поне е с метална чашка от ляво.
ПВЦ-то има лошия навик понякога да спича. И като напънеш с ключа да развиваш, току виж се заоблили зъбците.... и после става интересно. :)
Пък срещу спичане на резби лично аз ползвам тефлонова лента. Някои ме подиграват, че я ползвали само за водопроводни тръби, ама не ми дреме. За достатъчно дълъг период от време нямам спекла резба.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Средно движение Крос

Мнениеот Bai Sando » Сря Апр 30, 2014 6:27 pm

Проблем :(
Днес започнах да развивам чашката от към венците,с ключ 36,да но е било толкова износено от вътре,че се е държало на косъм.Сдве думи от триенето вътре се е изпилило до толкова,че при отвиване се скъса външната част.
Изображение
Изображение
Остана завита половината вътре и понеже се беше спукало по средата трябваше да го избия,иначе нямаше развиване,естествено пострада малко резбата,но с малко шкурка позагладих подбитото и с гайката от другата страна раздвижих резбата.
Изображение
Обаче какво забелязах...резбата е нормална,а уж от към венеца трябваше да е обратна?Или проблема е че съм завил чашката която седи от другата старна?
Сега се чудя какво да правя.Да взема ос касета или да оправям това средно?Ако взема ос касета нали от към венеца се завива на обратно?А при мен е нормално,или всичко идва от това,че е завита другата чашка?
Аватар
Bai Sando
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 9:51 am

Re: Средно движение Крос

Мнениеот floydogi » Чет Май 01, 2014 8:46 am

Тя резбата ако е обратна няма как да навиеш другата чашка. Е, ако си я понапънал може и да си успял де, ама това означава сбогом резба.
floydogi
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Сря Мар 05, 2014 6:09 am

Re: Средно движение Крос

Мнениеот Bai Sando » Чет Май 01, 2014 8:53 am

Ами завивах я поне 5-6 пъти да се раздвижи резбата,че я бях наранил малко,но определено си се завива нормално :dontknow:
Да не би разликата в резбите да е в чашките?Понеже моята се разпадна и не мога да я разбера лява ли е,дясна ли е.
Аватар
Bai Sando
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 9:51 am

Re: Средно движение Крос

Мнениеот floydogi » Чет Май 01, 2014 9:28 am

Представи си винт и гайка с обратна резба - навиваш си винта в гайката. И двете са с обратна резба. Не можеш да навиеш винт с обратна резба в гайка с нормална резба, или пък винт с нормална резба в гайка с обратна резба. Двете части трябва да са с еднаква резба. Така че, щом се навива чашката, значи резбите са били еднакви.
floydogi
 
Мнения: 120
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Сря Мар 05, 2014 6:09 am

Re: Средно движение Крос

Мнениеот Bai Sando » Чет Май 01, 2014 10:25 am

Язък,значи ще се размине със ос касетата,днес ще обиколя да видя дали ще намеря такава чашка и здрава не надрана ос и да видя какво ще стане :D
Аватар
Bai Sando
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 9:51 am

Re: Средно движение Крос

Мнениеот Bai Sando » Чет Май 01, 2014 12:41 pm

Какво се оказа в крайна сметка...Купих преди малко нова чашка,нова ос и ново лагерче,завивам чашката и хоп тя била с обратна резба.Явно имат значение лява-дясна.Ако знаех,че е с обратна резба,щях да поръчам ос касета,ама...другия път.Сега ще видя колко ще изкарат и ако пак почне с луфтовете взимам касета.
Пък и 7.50лв за днешната покупка къде ли не съм ги дал :D
Аватар
Bai Sando
 
Мнения: 21
Рейтинг: 1280
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 9:51 am


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта