Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот 2danger » Съб Авг 02, 2014 4:42 pm

Пробвах масло за моторни триони Щил. По принцип става, но е доста гъсто. Веригата се движи една идея по-трудно. За мазилните качества не мога да кажа нищо, но боклуците се лепят по веригата, като мухи на мед. Според мен не е добра идея да се ползва. Финно машинно масло е добро. Според мен е добър заместител. Почиства се веригата с WD-40, забърсва се и после се смазва с финно масло.
2danger
 
Мнения: 42
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Юли 22, 2014 1:43 pm

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот maldini » Пон Авг 04, 2014 8:09 pm

Аз от известно време имам подръка полепваща смазка Wurth HHS 2000 и с нея смазвам. Мога да я сравня само с маслото от Лидъл - определено цапането на веригата е по-малко.
maldini
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Апр 16, 2011 11:24 pm

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот Ozzie » Вто Авг 05, 2014 10:06 pm

Тази W5 от LIDL е крайно нетрайна. Дори да се нанесе вечерта (примерно), да се изчака да изсъхне (както е по указание) , съвсем скоро се налага веригата да бъде третирана отново. При това, става въпрос за каране само в градски условия.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот Velo_ » Вто Авг 05, 2014 10:41 pm

Така е, всичко в този спорт е толкова преоскъпено, че чак да го хване яд човекна самия спорт. И ще бъде така докато самите ние не теглим една на "точното място" .... Пробвай Бриколаж и компания (Практикер) Масло за 160 лв литъра...., това масло ще да е достойно за Формула 1 :rofl:
Май оттам дойде модата на фикситата - колело което можеш да поддържаш сам с подръчни материали. А като се направи сравнение между "старо" (стоманено) и ново (от алуминиева сплав) колело някак си убягва т.н. "високотехнологичен прогрес" Този прехвален алуминий така друса: по зле от каручката на дядо Либен от преди 100 години :rofl:
Velo_
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пон Авг 04, 2014 9:40 am

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот evin » Сря Авг 06, 2014 8:35 am

Кое е оскъпено "в спорта"???
Да поддържаш байк със среден клас компоненти и среден клас масла и смазки е по джоба на всеки работещ
Байкът "харчи" такива нищожни количества лубриканти, че всеки може да си позволи най-доброто
Пробвай да поддържаш среден клас автомобил (~ 50000 лв) и ще оцениш каква евтиния е да поддържаш байк за ~ 3000 лв :)
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот Velo_ » Сря Авг 06, 2014 10:12 am

Koe e оскъпеното ли? Ами за начало маслата: литър хубаво автомобилно масло е 20-30 макс 60 лв. Велосипедното излиза 160 лв! Чифт панталнки произведени в Китай каквито са почти всички "маркови" и немаркови парцалки са 10, 20, 30 лв, велосипедните (пак китайски) - 160 лв! Че съм виждал и по 360 .... :bowdown: Един чисто нов мотор Хонда струва 8000 лв, висок клас колело може да струва и двойно.... Кошничка за шише съставена от 40 гр файбърглас стига 20 лв, да не смятам колко струва в килограми че цената ще стъпи на цената на златото :rofl: Последният фрапиращ пример: цялото BMW i3 с каросерия изцяло от карбон струва точно колкото 3 карбонови велосипеда върхов модел !!! А разработката на въпросните велосипеди надали е коствала 2 млрд евро колкото са дали от БМВ за ай3 Дори си мисля че по-скоро няколко тикви са се събрали и са си казали "дайте да поспечелим още няколко милиона на гърба на тъпите разглезени хлапета"
Velo_
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пон Авг 04, 2014 9:40 am

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот evin » Сря Авг 06, 2014 10:56 am

Винаги можеш да ползваш по-евтините автомобилни лубриканти за байкове на свой риск и по свое усмотрение, за това е създадена темата. Експериментирай и сподели, ама сподели и когато износиш или счупиш детайл - това обикновено се премълчава. Иначе общо взето сравняваш литри при автомобилите с грамове при велосипедите и не си мисли, че скъпото масло за вилки (примерно) е 1:1 ребрандирано евтино автомобилно хидравлично, с надута 8 пъти цена. С трици маймуни се ловят само у нас. Много хора са се опитвали да заменят зеленото масло на Fox с нещо друго зелено... LHM за Ситроен, примерно..., ама се оказва, че нещо не е същото... Явно Fox са си го разработили за себе си, чудна работа :)
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот mishu_ » Чет Авг 14, 2014 1:46 pm

Аз си поръчах за тест тази:
http://shop.daznaeshkak.com/avto-velo-moto/za-velosipeda/Smazka-veriga-i319

Допреди това карах с Финишлайн червения, но нещо го развалиха май ... На Витоша100 от две локви и го няма :banghead:

Тази я тествах и в локви и май се държи добре.
Аватар
mishu_
 
Мнения: 40
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Чет Яну 24, 2013 1:21 pm

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Чет Авг 14, 2014 2:19 pm

Мотип са хубави, аз ползвам ПТФЕ тяхно за ножовете и съм много доволен. Дали ще стане и за колело?
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 901
Рейтинг: 1483
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот ^_WhitE_DeMoN_^ » Чет Авг 14, 2014 8:15 pm

Изображение
Motip PTFE Универсалната смазка (лилав етикет), ползвам я за вилки, шокове и вериги - беше около 8 лв за 400 мл.
За мен е с добро съотношение между смазващи и полепващи свойства, слагам минимални количества и стига за поне година и половина.

Weldtite PTFE червената грес за всичко останало (линк).
Viber | Telegram | WhatsApp | Kaizala: 0885355287 || Facebook: Serge Bulah || Instagram: serge.insta
Аватар
^_WhitE_DeMoN_^
 
Мнения: 457
Рейтинг: 1775
Регистриран на: Нед Юли 26, 2009 3:23 pm
Местоположение: София, Льолин-6

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот ЧестоНеадвкватен » Пет Авг 15, 2014 12:55 am

Явно наистина е универсална е универсална :beer:
ЧестоНеадвкватен
 
Мнения: 901
Рейтинг: 1483
Регистриран на: Сря Юли 30, 2014 10:35 pm

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот d444 » Пет Авг 15, 2014 8:54 am

http://tandemcycles.com/index.php?route ... uct_id=153
С това почиствам веригата и дерайльорите , а за смазка на самата верига използвам наливно моторно масло с гъстота подходяща за по продължително каране и нямам никакви оплаквания.
d444
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Пет Авг 08, 2014 4:23 pm

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот evin » Пет Авг 15, 2014 8:58 am

Аз лично не съм доволен от тефлоновите лубриканти, не са добри за смазване на метал-метал
Създадени са за смазване на пластмасови елементи основно и не създават достатъчно здрав филм за метали
Иначе всички автомобилни двигателни масла щяха да бъдат на тефлонова база
Също така тефлонова смазка на верига или на стеншъни на вилка се цапа жестоко за отрицателно време - това ми е опитът от 1 година ползване
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот po_taka » Пет Авг 15, 2014 9:09 am

аз от няколко години ползвам тефлоновата на финиш лайн и не съм забелязал да цапа повече от други, даже обратното.
Стеншъните пръскам пак с тефлон - тф2 - пак не съм забелязал повече замърсяване
Аватар
po_taka
 
Мнения: 561
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Вто Юни 02, 2009 2:21 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот evin » Пет Авг 15, 2014 9:13 am

Не цапа, защото е суха, пробвай "мокър" тефлон :)
Само за 1 час каране и вече е черен
Аватар
evin
 
Мнения: 535
Рейтинг: 1542
Регистриран на: Чет Юли 07, 2011 3:12 pm
Местоположение: на село до Божурище, някъде около София

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот d444 » Пет Авг 15, 2014 9:26 am

Тефлоновата смазка ми изглежда като нещо което трябва да използвам ежедневно. Колко често я използвате???Тази сухата не се ли отразява зле на еластичността на веригата???
d444
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Пет Авг 08, 2014 4:23 pm

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот po_taka » Пет Авг 15, 2014 10:54 am

Точно мокра си ползвам.
На градското колело ми издържа над 160км
Аватар
po_taka
 
Мнения: 561
Рейтинг: 1692
Регистриран на: Вто Юни 02, 2009 2:21 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот d444 » Пет Авг 15, 2014 12:27 pm

160км за градски велосипед си е смазване поне веднъж седмично. Според мен за градско поне на 500 км ми се струва нормално да се смазва веригата.
d444
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Пет Авг 08, 2014 4:23 pm

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот did » Пет Авг 15, 2014 1:39 pm

d444 написа:160км за градски велосипед си е смазване поне веднъж седмично. Според мен за градско поне на 500 км ми се струва нормално да се смазва веригата.

тц.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот d444 » Пет Авг 15, 2014 2:34 pm

Забелязвам , че did нещо ме е погнал. Не мога да кажа , че се радвам че следиш мненията ми , но определено мога да кажа че твоите по същество са изключително тъпи и крайно безполезни. Забелязах че има специализирани местенца за тъпи коментари и горещо ти препоръчвам да бъдеш по деен там :crazy: . Надявам се повече никога да не се налага да те коментирам!!!
d444
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1140
Регистриран на: Пет Авг 08, 2014 4:23 pm

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот did » Пет Авг 15, 2014 5:07 pm

Що? Всичките ми мнения са по същество. Просто на теб не ти харесват.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот Velo_ » Пет Авг 15, 2014 10:13 pm

W5 от Лидл за вилката. 1,50 лв :D
Изображение
Velo_
 
Мнения: 24
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пон Авг 04, 2014 9:40 am

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот maldini » Пет Авг 22, 2014 10:30 pm

Днес си взех Спрей за вериги УЛТРА - 12 лв. и Спрей за почистване на вериги - 8 лв за проба. В склада на вносителя има почти цялата гама на спрейове на Motip.
maldini
 
Мнения: 27
Рейтинг: 1220
Регистриран на: Съб Апр 16, 2011 11:24 pm

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот Fuko » Чет Ное 04, 2021 9:55 am

Здравейте приятели. Кажете " ЗДРАВЕЙ" на новата зимна смазка Squirt winter low temp.
Специално разработена и тествана в най-сурови зимни условия. Squirt ви желае приятно колоездене и в зимните дни и месеци
Вашата верига и трансмисионна система ще ви бъдат благодарни и ще работят с удоволствие в студените зимни дни
SQUIRT CHAIN LUBE LOW-TEMP 120ML
Squirt Low-Temp Chain Lube is a low temperature lube for use in very cold conditions.
Lube that thickens or hardens in cold conditions causes more drag in the drive train, resulting in less efficient usage of power.
Squirt Low Temp Lube has a modified congealing point, allowing it to lube optimally in these temperatures, keeping your chain quiet and clean, with long lasting durability.
СМАЗКА ЗА Велосипедни ВЕРИГИ ЗА НИСКА ТЕМПЕРАТУРА 120МЛ
Squirt Low-Temp Chain Lube е нискотемпературна смазка за употреба при много студени условия.
Стандартните смазки се сгъстяват или втвърдяват при студени условия, причиняват повече съпротивление в задвижването,
което води до по-малко ефективно използване на мощността. Squirt Low Temp Lube има модифицирана точка на втвърдяване,
което и позволява да смазва оптимално при тези температури, поддържайки вашата верига тиха и чиста, с дълготрайна издръжливост.
https://www.squirtcyclingproducts.com/p ... 9S1Hfff3o#
Аватар
Fuko
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Май 04, 2012 10:32 pm

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот Fuko » Пон Ное 20, 2023 11:44 am

Здравейте приятели, може би вече много от вас са щастливи вече с придобивката на ел. велосипед, водещата марка за смазки за велосипедни вериги Squirt е подготвила специална смазка за веригите на ел. велосипедите. Повече за смазката и нейните качества можете да прочетете тук
https://www.squirtcyclingproducts.com/s ... chain-wax/

За допълнителна информация или поръчки
https://bazar.bg/obiava-31573798/squirt ... edi-e-bike

Официален вносител и дистрибутор за България
Squirt Lube BG - 0877 676265
Търсим дистрибутори за другите градове освен Варна
Аватар
Fuko
 
Мнения: 52
Рейтинг: 1180
Регистриран на: Пет Май 04, 2012 10:32 pm

Re: Лубриканти-заместители на "официалните" такива

Мнениеот to4kata » Вто Фев 06, 2024 7:43 am

Имам медна грес /тубичка от Бриколаж/, купувана за поддръжка на колата, предполагам, че става смазване на резби и оси. Като купувах байка, смазах с нея резбата на педалите. Проходната ос на предното колело обаче я навих суха. Сега разбирам, че трябва да се смаже тънко, става ли медната грес за тази работа?
to4kata
 
Мнения: 65
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Пон Сеп 09, 2019 12:44 pm

Предишна

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 53 госта