Avid Elexir 1

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Avid Elexir 1

Мнениеот iloveenglish » Пон Фев 09, 2015 3:47 pm

Имам задна спирачка Avid Elexir 1 и чух, че може също така да я използвам и като предна. Та вапроса ми е какъв преходник и диск ми са нужми за да я сложа отпред?
iloveenglish
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Чет Окт 02, 2014 7:39 pm

Re: Avid Elexir 1

Мнениеот kobso1245 » Пон Фев 09, 2015 4:07 pm

То за можене може, ама ако е стоково задна ще трябва да и скъсяваш маркуча. Също зависи дали лостчето е обръщаемо(така де, дали може да се кара както като ляво, така и като дясно).
За диска и прегодника-зависи какъв стандарт ти е вилката, каква големина ротор искаш, такива неща.
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: Avid Elexir 1

Мнениеот iloveenglish » Пон Фев 09, 2015 4:45 pm

Значи вилката е Zoom GW 705 (събирам пари за ново колело, но ми остана тая спирачка и викам дай поне да я сложа на старото). За маркуча и лостчето ще се оправя. Диска мисля да е някъде 180 ако стане, но незнам какъв преходник :dontknow: Благодаря предварително! :)
iloveenglish
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Чет Окт 02, 2014 7:39 pm

Re: Avid Elexir 1

Мнениеот dudelgrincen » Пон Фев 09, 2015 4:46 pm

Можеш да я използваш за предна защото лостчето е обръщаемо.
Задната, обаче би трябвало да има по-дълъг маркуч и ще трябва да го скъсяваш.

Тук има обяснение:
http://nsmb.com/cutting-avid-brake-line/

Общо взето ти трябват съответнте фитинги: щуцер/игла, маслинката/буренцето (казват му още компресионен фитинг) ... останалото го имаш. Единствено по-проблемно ми изглежда това как ще срежеш маркуча, но ако имаш подходящ инструмент, то действай!

Хубавото е че щуцерите на авид се навиват, а не се набиват като тези на Шимано. Това означава, че можеш да минеш без менгеме или needle driver.


В момента кълбото ми не работи за да ти отговоря за диска и адаптерите.
Изображение
но по-принцип това какъв диск ще ползваш зависи от самата спирачка и съвместимостта с главината (centerlock или IS). В твоя случай например G2 ротор ще е удачен. Какъв преходник ще ползваш, очевидно зависи най-вече от размера на диска и ушите на вилката, но може да има и други съображения като тегло, цена, цвят и т.н

ПП виждам, че си казал каква е вилката. Ползвай Гугъл виж разликата между PM и IS и сравни.

Освен това не виждам защо би се мъчил, при положение, че всеки свестен веломеханик ще свърши това, което искаш бързо, точно и евтино.
Аз на твое място не бих се занимавал освен, ако наистина съм някъде където не се предлагат такива услуги.
Аватар
dudelgrincen
 
Мнения: 241
Рейтинг: 1515
Регистриран на: Нед Окт 04, 2009 9:35 am

Re: Avid Elexir 1

Мнениеот iloveenglish » Вто Фев 10, 2015 10:07 pm

По темата, защо трябва да режа маркуча? Мисля, че ще има достатъчно налягане, за да стига масло до спирачката. Ако греша, моля да ме извините (начинаещ съм). :dontknow:
iloveenglish
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Чет Окт 02, 2014 7:39 pm

Re: Avid Elexir 1

Мнениеот kobso1245 » Вто Фев 10, 2015 10:16 pm

iloveenglish написа:По темата, защо трябва да режа маркуча? Мисля, че ще има достатъчно налягане, за да стига масло до спирачката. Ако греша, моля да ме извините (начинаещ съм). :dontknow:

Защото стандартно маркуча е нещо от рода на 1.60(поне на моите 3-ки май са толкова).
А за предна спирачка с 130-140мм вилка и достатъчно място да не е съвсем опънат маркуча са ти нужни 80-на см.
Демек остават 80см, които реално ще трябва да навиеш някакси.. Което хич няма да е красиво, а и не знам дали няма да направи някакъв проблем(не би трябвало, ама все пак...)
kobso1245
 
Мнения: 941
Рейтинг: 1416
Регистриран на: Вто Юни 07, 2011 7:48 pm
Местоположение: София

Re: Avid Elexir 1

Мнениеот iloveenglish » Сря Фев 11, 2015 1:37 pm

Що се отнася до красотата на колелото, не ме интересува, че ще имам завит метър кабел отпред. :D Важното е да спира. Благодаря на всички колеги за отделеното време! :beer:
iloveenglish
 
Мнения: 4
Рейтинг: 1198
Регистриран на: Чет Окт 02, 2014 7:39 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта