Колеги ситуацията е овладяна. Маслото се оказа малко повече от необходимото. Сега налях точно 54 мл масло и всичко е ОК.
Както обещах по рано ще публикувам снимки и обяснения как точно подменям маслото на вилката.
1. Изпуска се въздуха под налягане от въздушната пружина.
Снимка 12. Сваля се капачката за rebount контрола
Снимка 1 КапачкаСнимка 2 Свалена капачкаСнимка 3 Свалена капачка3. Внимателно се отстранява о-пръстенчето от гайката
Снимка 1 Свален О-пръстен4. За тази операция е необходим гаечен ключ 10 мм или глух ключ или какъвто инструмент който е достатъчно надежден да развие алуминиевата гайка. След крайното развиване на гайката внимавайте че под нея има тънка шайба който може и да изпадне ако не се внимава.
Снимка 1 Предпочитан инструментСнимка 2 Развиване на гайкатаСнимка 3 Развитата гайка и шайба5. Демонтиране на механизъма за дистанционно заключване на вилката.
Необходими инструменти са: шестостенен ключ 2 мм и кръстата отверка.
Снимка 1с помощта на отверката се развива болта който закрепва механизъма към вилката.
Снимка 2Снимка 3 Отстранен механизъм за заключване6. Развиване и изваждане на патрона
Тук препоръчвам задължително тресчотка или лула 27 мм защото е необходим удобен инструмент с който да може да се приложи сила за развиване на патрона без да се повредят стените на гайката.
Снимка 1 ИнструментСнимка 2 Положение на инструментаСнимка 3 Развит и почти изваден патронСнимка 4 По ясно се вижда от предната7. Разглобяване и изливане на старото масло.
Снимка 1 ПатронИзчиства се добре целият патрон от масло (ако има течове) и се преминава към разглобяване.
С помощта на гаечни (аз лично предпочитам звездо-гаечни или лули но за жалост съм услужлив и често забравят да се върнат при мен инструментите ми като услужа)
Снимка 1 Разглобяване на основния цилиндър с буталото на rebount-aМаслото се изцежда и всичко се обезмаслява.
Снимка 2 Изцедено маслоЕто така изглежда патрона когато се разглоби напълно.
Снимка 3 Разглобен патрон8. Подготовка за наливане на маслото частично сглобяване на патрона
Снимка с номерация на частите на патронаВ горната част на основният цилиндър (4 на снимката) има пружинка с нея трябва да се внимава да не се загуби.
Важно е да се спази последователността на сглобяване на отделните части на патрона за да се получи желания ефект.
Количеството масло за вилката трябва да е доста точно измерено и трябва да е 54мл
а) след като се вкара обратно буталото 5 в основният цилиндър 4 се завива гайката която пречи на буталото да излезе.
б) буталото се издърпва в крайно изходно положение спрямо основният цилиндър и се от страната на пружината се налива такова количество масло че да не потече.
в) иглата 3 на Lockout-a се намества в тялото 2 на хидравличния lockout след което се завива за основният цилиндър 4
д) до тук сглобения патрон се обръща с буталото на долу и в горната част тялото на lockout-a се долива останалата част от маслото.
е) последната стъпка е да се повдигне буталото леко и бавно на горе за да изкара въздуха ако има такъв но не до крайно положение на горе понеже ще прелее. Буталото се повдига толкова че нивото на маслото да достигне на 1 мм от горният ръб на елемент 2. Когато маслото достигне жаланото ниво се завива капачката 1 към тялото 2. Добре е леко да протече при самото завиване на капачката така със сигурност няма да има останал въздух в системата.
9. Сглобява се в обратен ред