Привит, стигнах и аз да напиша някоя тема, която се надявам да бъде полезна.
Ще започна с кратка предистория:
2013 си взех тукущо излезлия модем на Cross, Euphoriq. Колелото е страшно! Вилката работеше безотказно, но след 2-3 месеца каране вилката започна да работи все по-тегаво и по-тегаво. Какво ли не и мислих. След 2 отваряния стигнах до извода, че се задържа прах около гумените уплътненияв гарната част на ботушите.
Разгледах устройството на други вилки(от по-висок клас) и забелязах, че всичките имаха "дунапренени" пръстенчета, напоени с масло точно под гумените уплътнители. Погледах, погледах и реших, че и на моята има място за такива "тампончета", но не са и били сложени. Разрових се из сайта на Suntour и открих,че Epicon и XCR имат сходни параметри. Писах им имейл, дали тези "тампони" ще станат на моят XCR, но така и не ми върнаха отговор. Като човек инженер взех нещата в свой ръце и сам си направих въпросните пръстенчета. Взех кухненска гъба за съдове, разрязах я на 2 по дължина( така че да стане дебела около 10мм).От нея изрязях две пръстенчета с външен диаметър 42 и вътрешен 32. Поставих тампоните вътре в ботушите, точно под гумените уплътнения. Напойх ги обилно с "по-фино" масло и събрах всичко по обратния ред. При работа на вилката тампоните омасляват тръбите, прашинките залепват по тях и накрая се обират от гумените уплътнители.
Изпробвах "иновацията", след изминати 150-200 км няма некаква промяна в работота.
П.С. Много съм доволен от резултата, надявам се да съм билполезен и на вас.