Хубаво е да го погледнеш и от следната гледна точка:
180 / 160 = 1,125 умножено по 100% ти дава 112,5% или инак казано 12,5% по-голямо рамо. Както знаем моментът на сила и равен на силата по рамото и при положение, че говорим за един и същи спирачен апарат, а оттам и една и съща сила, следва, че увеличаваш "спирачната си сила" с 12,5%. Като погледнеш формулата за обиколна на окръжност 2*pi*r, можеш да направиш и същия извод за охлаждането - имайки 12,5% по дълга обиколка, ще имаш 12,5% по-добро охлаждане (вероятно).
Обаче, никой не иска да блокира предната си гума, стискаш лостчето докато не получиш желания резултат, оттам и няма да увеличиш с 12,5% "спирачната си сила", а ще намалиш напрежението в лостчето и пръстите си. А 12,5% по-добро охлаждане във всички случаи е добре дошло

Иначе, дори и да го вземеш като увеличение на момента на сила, то на дали този процент би бил толкова драматичен.