Модифициране на курбел от 3х в 2х

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот Flatmo » Нед Окт 04, 2015 2:33 pm

Искам да минавам от 3х9 към 2х10 и се чудя мога ли да си ползвам курбелите (Deore FC-M590 44/32/22) като им сложа две плочи Shimano ХТ 40/26 по-конкретно ето тези:
http://www.bike-discount.de/en/buy/shim ... 26-t-28923
http://www.bike-discount.de/en/buy/shim ... -40t-85681

Изчетох доста мнения на хора, които просто са махнали най-голямата плоча и са сменили малката и средната според нуждите си. След това са запазили съществуващия си преден дерайльор 3х като са го ограничили чрез винта да не може да стигне до трета позиция а пък командата си остава 3-скоростна но се ползват само първа и втора позиция.

Някой правил ли е подобно нещо? С какви проблеми мога да се сблъскам при тази модификация?
Ще може ли съществуващия преден дерайльор Sram X5 за 3х9 скорости да поеме разликата от 14 зъба между малката и голямата плоча?

Ще стане ли караемо това нещо или ще ми създава ядове?
Ако ще си създам проблеми то по-добре парите за двете плочи да ги дам за лява команда и преден дерайльор за 2 скорости и да си купя нов курбел.
Flatmo
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 8:07 am
Местоположение: Варна

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот sonscp » Нед Окт 04, 2015 3:35 pm

Стария собственик на сегашния ми байк е минал през този филм и ще се опитам да ти покажа как го е направил.
От курбели truvativ които стоково са 3х9 22/32/42 е направил 2х9 24/38.
За целта освен новите плочи, трябва да се сложат и шайби (в моя случай пробити монети от 1ст.) на 2 места.
Едното от тях е между малката плоча и курбела:
Изображение
Другото място е между курбела и болта на голямата плоча за да се запълни празното място от голямата плоча:
Изображение
Оптегача който е нисък клас (май shimano turney) е регулиран да сменя само до 2-рата плоча от тези 2 болта. Проблеми с превключването няма:
Изображение
По командата няма какво да буташ понеже тя няма как да смени над 2-ра скорост понеже оптегача няма да го позволи. Като идея за доработване към 2х9 можеш да лепнеш нещо над цифрата 3. В моя случай изолирбанд. :D
Изображение
И така при мен се е получила магията 2х9 и така върви без проблеми около 6 месеца.
Изображение
Разбира се има и много по-цивилизовани начини да се направи, но уви и този работи, пък и е free.
Аватар
sonscp
 
Мнения: 651
Рейтинг: 1434
Регистриран на: Нед Яну 29, 2012 7:21 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот nofear921 » Нед Окт 04, 2015 4:56 pm

Младежо, хубаво си минал на 2х9, ама вземи си смени веригата с по-дълга, защото така както си снимал на голям венец отпред и отзад, оптегача е много опънат, а това води само до проблеми! Първо пружината му ще замине, второ ухото няма да издържи дълго, трето веригата се разтяга много и ще се износи бързо и накрая това ще ти износи венците и плочите. Знам че ще кажеш че не караш така, но тази верига е КЪСА, независимо каква комбинация от скорости караш. Има статия в сайта прочети и се образовай!
Antares написа:Клаймъра е Голф двойката на планинското колоездене.
Аватар
nofear921
 
Мнения: 384
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 12:55 pm
Местоположение: София

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот Flatmo » Нед Окт 04, 2015 5:05 pm

Мерси за снимките, значи може да стане номера.
Каква е логиката да се измества малката плоча още по-навътре от нормалното си място?
Flatmo
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 8:07 am
Местоположение: Варна

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот sonscp » Нед Окт 04, 2015 5:52 pm

nofear921 написа:Младежо, хубаво си минал на 2х9, ама вземи си смени веригата с по-дълга, защото така както си снимал на голям венец отпред и отзад, оптегача е много опънат, а това води само до проблеми! Първо пружината му ще замине, второ ухото няма да издържи дълго, трето веригата се разтяга много и ще се износи бързо и накрая това ще ти износи венците и плочите. Знам че ще кажеш че не караш така, но тази верига е КЪСА, независимо каква комбинация от скорости караш. Има статия в сайта прочети и се образовай!



Не знам, може. Нищо не съм бутал по байка, както са ми го донесли така е. И на мен ми се вижда малко прекалено дърпането, но както ти предположи, че ще кажа - на такава скорост не карам. Превключих на тази скорост за да се види, че и от едната крайност до другата, линията на веригата е идеална и не се суче. Не ми звучи удачно да сменям почти нови идеално работещи компоненти с пак нови, понеже има проблем с предавка, която не използвам. Затова няма и да го направя, старши.
Аватар
sonscp
 
Мнения: 651
Рейтинг: 1434
Регистриран на: Нед Яну 29, 2012 7:21 pm
Местоположение: Велико Търново

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот moridinbg » Нед Окт 04, 2015 10:47 pm

Има и къси болтове за голямата плоча. Не е нужно да пробиваш монети
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1174
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот fgi » Чет Окт 15, 2015 9:18 pm

Тъй като тези дни я свърших подобна със курбели fc-m590, наместо да се дупчат стотинки и да се купуват болчета, се продават алуминиеви дихтунги със вънфен диаметър 14мм и вътрешен 10 дебелина 2мм. Струват стотинки и вършат перфектна работа. Аз поне мисля да си поръчам по къси болтове за напред, но за временно (и не само ) ползване мисля че е по лесно от стотинките.
fgi
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Окт 01, 2013 3:36 pm

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот Flatmo » Съб Окт 17, 2015 7:39 am

Моята работа няма да стане, мерих отстоянията и ако сложа повече от 36t средна плоча ще задере в рамката.
Flatmo
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 8:07 am
Местоположение: Варна

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот gosh6o » Пет Окт 30, 2015 4:04 pm

nofear921, писал си ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ!!! Точно аз съм го правим това колело. Никога не е било мислено да се кара на комбинации от рода на 32x38 или 28x38. Веригата беше идеално дълга. Въпроса е, че Христо нарочно я беше качил на 38x32. Целта беше да има точно толкова верига колкото да не стане беля, ако някой като Христо реши да мине на тази НЕКАДЪРНА комбинация. Колелото беше правено да се кара на
1x1 2x3
1x2 2x4
1x3 2x5
1x4 2x6
1x5 2x7
1x6
Много добре съм и чел как се определя дължината на верига. Защо ми е по-дълга от това? Идеално стигаше за караните комбинации.
Мога ако искаш да продължа много подробно да ти обяснявам кое и как съм правил.
Последна промяна gosh6o на Пет Окт 30, 2015 4:08 pm, променена общо 1 път
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот gosh6o » Пет Окт 30, 2015 4:07 pm

За другия питащ. Трувативските курбели са по-навън от шиманските. Правеха ми проблеми на комбинация 32х24 даже. Много се кривеше веригата. И на 24 (и 6тата предавка отзад на която забравих броя) ми правеше проблем като веригата леко опираше 38цата по рамената. ИЗместването малко на плочата ми реши проблемите. Даже може да е станало почти като оригинално 2x.
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот nofear921 » Пет Окт 30, 2015 4:19 pm

Определяне дължината на верига, прокарана през задния дерайльор:

1.Преместете веригата на най-малките венци отпред и отзад. Погледнете рамото и колелцата на дерайльора. Ако веригата е по-дълга от необходимото, рамото ще е извъртяно твърде назад и долната част на веригата ще опира в него и в горното колелце на дерайльора. При подходяща дължина дерайльорът ще е свит, но все пак долната част на веригата ще минава на 2-3см от горното колелце. Ако разстоянието е твърде голямо, вероятно веригата е къса, но това ще проверите в следващата стъпка.
Изображение
2.Преместете веригата на най-големите венци отпред и отзад. Погледнете дерайльора. Ако рамото на дерайльора е изтеглено напред, но колелцата са на различна височина, т.е. горното е над долното и веригата описва крива, подобна на обърната латинска буква S, дължината на веригата е подходяща. Ако рамото е толкова опънато напред, че веригата минава почти без извивка, а колелцата са почти на едно ниво, значи веригата е къса. Ако пък рамото изобщо не е изтеглено напред, значи е твърде дълга.
Изображение
3.Направете необходимите промени в дължината и проверете повторно. Добре е да правите промените на по-малки части, защото разделянето на веригата винаги е по-лесно от снаждането й.

Информацията е взета от статията в сайта
Линк
Ама вие продължавайте да си карате с такива вериги. Проблема си е ваш!
Antares написа:Клаймъра е Голф двойката на планинското колоездене.
Аватар
nofear921
 
Мнения: 384
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 12:55 pm
Местоположение: София

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот gosh6o » Пет Окт 30, 2015 4:23 pm

Това не е единствен начин за определне. А това на 3х9 да правиш да може ка караш на 3х1 е отново олегофрения. Само остава верига която да се клати и да прави проблеми.
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот nofear921 » Пет Окт 30, 2015 4:34 pm

:bowdown:
Няма значение броя на венците или плочите, начина си е един. Единствено се променя факта че веригата може да се отпусне малко повече, но това извращение което сте направили е пълно безумие. Вместо да упорстваш, прочети и го направи като хората, защото някое хлапе като види какво сте сътворили ще направи същото, защото изглежда "яко" и после ще се чуди защо има проблем с чупещи се уши, огънати оптегачи, разтегната верига и износени венци и плочи. Хората отдавна са написали как трябва да се направи, просто го прочетете! :idea:
Или като сте решили да си го правите така не го показвайте на показ, та всички да ви гледат сеира и глупостта.
Antares написа:Клаймъра е Голф двойката на планинското колоездене.
Аватар
nofear921
 
Мнения: 384
Рейтинг: 1376
Регистриран на: Пон Окт 06, 2008 12:55 pm
Местоположение: София

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот gosh6o » Пет Окт 30, 2015 10:03 pm

Продължаваш да пишеш ГЛУПОСТИ! Много ясно ти се обясни, че е правено да се кара на определени ПРАВИЛНИ предавки, а не на НЕКАДЪРНИ. Правилния начин е за хора като теб, които биха превключили на 44-32 (визирам преден-заден). Много ясно ти се обясни, че целта беше веригата да е толкова дълга колкото ако някой като теб реши да включи на подобна предавка, да не се скапе. Има и друг начин за определяне. Явно не си го ЧЕЛ (явно си падаш четец, но доста постен). Другия начин е като е на високи предавки, ролките да са в перпендикулярна линия, но пак е доста ОТНОСИТЕЛНО както и твоя метод. Няма смисъл да се оставя толкова много верига като се кара по правилни предавки, освен ако не искаш да се презастраховаш и да ти трака веригата докато мъкнеш и някакви грамове отгоре. А този твой метод знаеш ли, че е практически неприложим при меките рамки и там за всяка е относително? На никого не съм казал да следва моя метод. Всичко беше правено за определен стил каране и предавки с главна цел да има максимално малко излишна верига, за да се избегне люлеене. Никаква гавра не съм видял. Поне година карах така без да мръдне нито ухо, нито обтегач, а доста мъчих по байри и кантари (визирам каране на задна гума и сменяне на предавки в това време като личното ми тегло е 90кг). Каквото е правено е правено по мой виждания както искаx да стане, и системата ми не е мръднала. Може и да е можело да се добави едно звено, за да е по-добре на тази НЕКАДЪРНА предавка, но защо? Защо като на караните предавки обтегача стоеше в правилно положение? Или не ти се нрави идеята, че е мислено за точно определен сценарии??

пп Също искам да забележиш огромната разлика в зъбите на предните венци. Не е като при 3х работата, да е плавно. Тук има огромно разминаване. Оставянето на толкова верига би правило ГОЛЕМИ проблеми като тракане при каране на малката плоча.

Ето ти машината на ниска предавка.
Изображение

Ето ти я мисля и на предпоследната от правилните за плочата

Изображение
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот Admin » Нед Ное 01, 2015 11:22 am

Гошо, твоето наистина е някакъв частен случай, затова няма да го коментирам - така ти е харесало, така си го направил.

Искам обаче да ти обърна внимание, че при системи с два венеца отпред комбинацията голям преден+голям заден не е некадърна, а е една от доста често използваните (както и втори венец+голям венец отзад при 3х системи). Сигурно е излишно да обяснявам защо, но просто в много случаи при лек наклон нагоре е по-лесно човек да превключи само отзад, вместо да сменя венец отпред. Точно в тази връзка nofear921 вероятно отправи забележките си, даже може да не е забелязал, че при теб разликата между двата предни венци е толкова голяма, а и в крайна сметка той говори за общото безопасно положение, а не за твоя частен случай, когато само ти знаеш на кои предавки ще си караш велосипеда.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16380
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот gosh6o » Нед Ное 01, 2015 1:45 pm

Тук си много прав, Любо!
Но при всякакви подобни гето решения няма как да се направи да се кара като истинско 2х10 примерно. Много повече носят на огъване веригите за 2х10, а и обтегачите са различни. С верига за 9 няма просто как да си позволим подобно сучене. Затова не е толкова частно. Просто няма как да се кара подобна предавка без проблеми (освен ако не направим системата с верига предвидена за 2х10, тогава да).
Аватар
gosh6o
 
Мнения: 700
Рейтинг: 1355
Регистриран на: Съб Юли 28, 2012 7:50 am

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот demeus » Пон Ное 02, 2015 7:55 pm

fgi написа:Тъй като тези дни я свърших подобна със курбели fc-m590, наместо да се дупчат стотинки и да се купуват болчета, се продават алуминиеви дихтунги със вънфен диаметър 14мм и вътрешен 10 дебелина 2мм. Струват стотинки и вършат перфектна работа. Аз поне мисля да си поръчам по къси болтове за напред, но за временно (и не само ) ползване мисля че е по лесно от стотинките.

А за една плоча каква трябва да е дебелината на тези дихтунги ?
“ The more you Learn, The more you Earn ”
Аватар
demeus
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Вто Окт 21, 2014 1:28 pm
Местоположение: София

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот fgi » Пон Ное 02, 2015 8:46 pm

Изображение

Ето как изглежда при мен. Бая е смотана снимката ама.
fgi
 
Мнения: 59
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Вто Окт 01, 2013 3:36 pm

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот demeus » Пон Ное 02, 2015 9:08 pm

Благодаря
“ The more you Learn, The more you Earn ”
Аватар
demeus
 
Мнения: 168
Рейтинг: 1320
Регистриран на: Вто Окт 21, 2014 1:28 pm
Местоположение: София

Re: Модифициране на курбел от 3х в 2х

Мнениеот Flatmo » Нед Ное 15, 2015 10:05 am

Посъветваха ме да ползвам 10 скоростна верига за 9 скоростна система. Поръчката от байк-дискаунт вече пътува към мен и предполагам, че до края на седмицата ще съм с новата верига.
Предполагам, че това ще е полезно за някои хора с преправени системи. Аз в крайна сметка оставам на 3х9.
Flatmo
 
Мнения: 71
Рейтинг: 1240
Регистриран на: Пон Май 12, 2014 8:07 am
Местоположение: Варна


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 22 госта