от Brave » Вто Апр 05, 2016 10:22 am
Конусите и съчмите се сменят, само трябва да си намериш същите или подобни. Проблема е, ако имаш подбивания(язви) по чашката, която е фабрично запресована в главината - тогава цялата главина е за боклука. Има един стар номер за проверка на чашките - вземаш химикалка (не маркер, молив и т.н., а химикалка с топче) и я прокарваш по повърхността, където контактуват съчмите. Ако някъде задира, спестявай за нови главини.
Иначе от снимката ми прави впечатление, че по единия конус има сериозни следи от ръжда, което значи, че вероятно си вкарал вода вътре. Внимавай когато си миеш колелото, ако ползваш маркуч или водострука, никога да не пръскаш главините по направлението на остта, защото и наистина добри главини с добри уплътнения, не винаги удържат на директна струя под налягане. Освен това, при всяко наистина кално и мокро каране в планината е добре да жертваш малко време и да отвориш главините и да ги почистиш и смажеш наново. За съжаление, дори във върховия клас компоненти, чистенето и смазването са необходимост доста често. Много хора правят грешката да смятат, че щом са дали над 1000 лв за велосипед, той не иска поддръжка - това не е така и всяка аналогия с автомобилите не е коректна. Там целите са съвсем други, съответно изработката и материалите са различни.