Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот autosvet » Нед Сеп 04, 2016 10:26 pm

Опитвам се да обезвъздуша въпросните спирачки като имам всички необходими инструменти и теоретични знания (изгледани клипчета и снимки, изчетени инструкции) и не мога да разбера къде е проблема.
Отвивам пробката на цилиндъра завивам му адаптора с маркучето, закачам маркучето със спринцовката на "цицката" на апарата, отвивам я 1/8 -1/4 оборот, започвам да помпам масло и то си изтича покрай "цицката", затягам малко спира да приема. Отвих "цицките" и на двете спирачки - не са запушени. Като отворя системата и от двете страни маслото тръгва да си тече. Маслото което излиза и това в резорварчетата на цилиндрите е чисто.

Отделно и на двата апарата вътрешното бутало се движи доста повече от външното като има и тенденция да се завърта. Това беше довело до неправилно износване на предните накладки и чак диска беше опирал в апарата. Как не е стържел здраво на метал нямам идея.

Искаше ми се първо да обезвъздуша и двете спирачки и после да се опитам да раздвижа буталцата.

Някой ако има идея къде мога да бъркам или какво още да направя, защото си затрих цялата неделя и ми иде да ги изхвърля, моля да сподели. Не ми се иска да разглобявам самите апарати защото е доста мърлява история.
Даже ми идва хубавите и скъпи мисли направо да си взема два нови комплекта Shimano М615 / 675 или нещо от сорта и да не занимавам.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот marsa » Нед Сеп 04, 2016 11:08 pm

Аз не разбрах точно какво отвиваш и навиваш, но на този тип пробка просто се нахлузва съответният маркуч. След което пробката се "отваря" като се развие от апарата с до 1/4 оборот. Какво друго отвиваш, завиваш, какъв е този адаптор? Покажи блийд кита си, може би нещо в него не съответства, или не го ползваш правилно.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот autosvet » Нед Сеп 04, 2016 11:29 pm

Ето това е комплектчето - на практика оригиналното с допълнения.

Хайде пак:
1) хоризонтирам резервоарчето на цилиндъра и отвивам пробката му;
2) завивам там едно малко адапторче с о пръстен и маркуче за излишното масло;
3) нахлузвам маркуча свързан към спринцовката пълна с масло към "цицката" на апарата
4) отвивам с ключе 7 въпросната цицка на 1/8-1/4 оборот
5) помпам масло в системата то изтича покрай цицката, вместо да отива в системата и излишъка да излиза през маркучето от т.2)

Единственото което намерих е този блог пост: http://freekode.org/tektro-draco-full-repairing/
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот marsa » Пон Сеп 05, 2016 8:55 am

Объркал съм се от наименованията, които ползваш. Явно наричаш "цилиндър" спирачното лостче, а пробката от която тече е неговата, а не тази на калипера (както бях разбрал първоначално). Ако го наричаш така, трябва да е "master cylinder".

Единственото, което ми хрумва (и ми се е случвало) е да придърпаш спирачния лост към издърпване на буталото навън. Понякога уплътнението на буталото застава точно на отвора към резервоара, бокира го и се получава точно описаното от теб.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот autosvet » Пон Сеп 05, 2016 10:09 am

Маслото тече от резбата на пробката/цицката на калипера (спирачен апарат) - на енглиш е nipple, как другак да го кръстиш на нашенски. Тече като като я отхлабя леко 1/8-1/4 оборот, както е по документацията, и подам масло под налягане от спринцовката.

И това с буталцето на лоста го пробвах - отворих капачетата на лостчетат придърпах буталото максимално навън с винта. Не се вижда уплътнение през отворчето, но това не е гаранция. Да не би пък пружината която връща да е "омекнала" :dontknow: , но и така да е налягането от спринцовката трябва да може да го избута.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот Kraken » Пон Сеп 05, 2016 12:53 pm

Звучи ми като да има запушване по системата.Източи цялото масло от спирачката и пробвай с въздух под налягане дали ще минава от калипера до ръкохватката.
Как еднорък готвач приготвя пълнени чушки???
Kraken
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Съб Яну 02, 2016 9:01 pm

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот autosvet » Пон Сеп 05, 2016 1:30 pm

И на двете едновремено да се получи - малко вероятно ми се струва.

Освен да врътна колелото със задницата нагоре (имам стойка) и да се опитам леко леко да помпам масло през резервоарчето на лостчето с отвита пробка/цицка на калипера. Лошото е че въпросната пробка/цицка е различна резба от тази на лостчето. Може да мина през "железарията" за тефлонова лента и да се оптам да уплатня резбата. което ще е тегаво, защотот е ситна М5 или нещо подобно.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот autosvet » Сря Сеп 07, 2016 2:51 pm

Май няма да се разбера с тези спирачки и направо ще скокна на нови Shimano SLX 675 с метални накладки (сега са на промоция).
Проверих какви ще са цените да ги водя на вело доктор тук - обезвъздушаване 15-18 паунда, раздвижване на буталцата 25-28, смяна на накладки 7-8 сумарно ще ми е колкото нова.

Мислите ли, че със скалпел ще мога да срежа маркучите на новите за да ги скъся (новите идват с поне 15-20см по-дълги и лостчетата са англйиски - дясна-предна, лява-задна) или трябва да вземам и "резачка".
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот emilio94 » Сря Сеп 07, 2016 3:08 pm

Скалпела няма да свърши работа.
emilio94
 
Мнения: 39
Рейтинг: 1185
Регистриран на: Вто Сеп 01, 2015 9:49 pm

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот marsa » Сря Сеп 07, 2016 4:02 pm

Макетен нож е достатъчен ако няма метална оплекта на маркуча, а това шимано няма.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот Kraken » Сря Сеп 07, 2016 6:58 pm

Уж сам си ги обезвъздушаваш пък смяташ цената за сервиз!
Как еднорък готвач приготвя пълнени чушки???
Kraken
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Съб Яну 02, 2016 9:01 pm

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот autosvet » Сря Сеп 07, 2016 8:45 pm

Нали това е проблема, че като тръгна да обезвъздушавам по "упътване" и не се получава. Ако ги закарам на сервиз за комплекта процедури ще ме изцакат почти колкото за нова по-добра спирачка.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот Kraken » Сря Сеп 07, 2016 9:24 pm

Е да де ,ама ще имаш една нова по добра спирачка и една неизползваема.А в другия случай ще имаш еднакъв комплект работещи спирачки.Вече сам си решаваш кой вариант те устройва.Аз на твое място изобщо не бих си играл с това Draco.Това може би са едни от най ниският клас хидр. спирачки(те и за това са по 50лв. нови).Ако имаш възможност ги сменяй с по добри.Все пак зависи какъв стил караш и как ги ползваш.
Как еднорък готвач приготвя пълнени чушки???
Kraken
 
Мнения: 76
Рейтинг: 1218
Регистриран на: Съб Яну 02, 2016 9:01 pm

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот autosvet » Сря Сеп 07, 2016 10:14 pm

Хич не са по 50лв ... в нета са по-скъпи от SLX-a в момента. Иначе поръчвам направо комплект 675-ци сега и Дракотата ще ги пусна за части или ако на някой му се занимава да уплътнява цицката, да ги отваря и преглежда бутала и уплътнения (уплътненията също не са стандартни и не с е предлагат като консуматив).
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот Петър Велков » Сря Сеп 07, 2016 11:58 pm

autosvet написа:Хич не са по 50лв ... в нета са по-скъпи от SLX-a в момента.

О да, по-скъпи са от SLX-а :D :agree: Средностатистически хидравличен кенеф... А по 100 кинта парчето (нов!) се намира споменатият SLX, който е всичко друго, но не и кофти спирачка.
"В авангарда винаги вървят онези, чиито живот прилича на сигнална ракета. Те светят, докато летят нагоре, и гаснат нависоко по обратния път. За безкрайно целеустремените обратен път няма."

Giant Reign 1.5 (Fox + XT)
Pulse TSA⌁2 custom
Drag Izoard Dura-Ace
Giant Defy Advanced 1 Ultegra
Аватар
Петър Велков
 
Мнения: 507
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Юли 30, 2012 10:28 am
Местоположение: х. Червената шапчица

Re: Проблем с Tektro Draco - обезвъздушаване и запецнали буталца

Мнениеот autosvet » Чет Сеп 08, 2016 12:55 am

Да де ама доставката до UK им е златна на тея сторе.бг... 48 паунда е SLX-а 675 в chainreactona.
Аватар
autosvet
 
Мнения: 258
Рейтинг: 1440
Регистриран на: Съб Апр 04, 2009 10:09 am
Местоположение: Edinburgh


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта