Страница 1 от 3

импровизация в планината

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2006 11:21 am
от axelmax
Често пъти ни се е налагало да дефектира ,некоя част или да бъде разрушена от падене.Когато сме в планина ,няма сервизии трябва да се импровизира.Това е темата ,в коята да разкажете за полезни съвети при евентуални повреди,както и реални случки.

Мисля ,че имаше такава подобна тема ако е така,я изтриите.

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2006 1:11 pm
от sharky
Ми на мойта скромна ф5тичка ушите не да се чупат ... не. Веднъж на Драгалевци се счупи и трябваше да го затегна за куик-релийса и така направих още няколко спусканя :D

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2006 5:32 pm
от EmZo
Ами, веднъж на един приятел му се скъса веригата и я занити с камък :baseball::bigeyes2:. Иначе при счупено ухо, ставаш SS и се прибираш и така :), а ако не си носиш машинка за верига... ми буташ :). За момента - други, по-сериозни проблеми, които са се случвали в планината не се сещам :)

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2006 6:35 pm
от Sp0nG
[quote="EmZo"]

Ами, веднъж на един приятел му се скъса веригата и я занити с камък :baseball::bigeyes2:.[/quote]
И на един мой набор му се случи това.
А иначе на мен най-много ми е падало болтчето на едно от колелцата на дерейльора. Имах в раницата някаква тел , та я прекарах вместо болт и затегнах. Прибрах си се успешно, почти нямаше разлика :^:
Добре,че не бях на затревена пътека и успях да си намеря колелцето за 10тина мин и 100тина метра назад.

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2006 7:02 pm
от MAN6
гума с пълнеж... :)

МнениеПубликувано на: Съб Ное 25, 2006 7:51 pm
от nindja
Спукан ботуш
Прибираш се!:rofl:

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2006 5:09 pm
от Bender
emzo ne vsi4ki karat HT_ka i malko trudno na FS bike da prasne6 SS ama tva druga tema :beer:

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2006 5:47 pm
от RAM-FR
[quote="Bender"]

emzo ne vsi4ki karat HT_ka i malko trudno na FS bike da prasne6 SS ama tva druga tema :beer:
[/quote]

Ем аз малко след като си продадох старата рамка я видях и беше СС незнам как не му падаше веригата и колко се кривеше/сучеше рамката но.... и 3-4 месеца след това реши да ми каже че съм му продал спукана рамка :D

[quote="MAN6"]

гума с пълнеж... :)
[/quote]

Това и аз съм го правил :)

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2006 6:36 pm
от HepBeH_XaMcTep
[quote="MAN6"]

гума с пълнеж... :)
[/quote]

лепене на гума с изолирбанд + секундно лепило(цепна се при вентила);
издържя достатъчно, за да се добера до най-близката резервна гума
верига на сингъл спийд,след разпадане на заден дерейльор и счупено ухо

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2006 7:03 pm
от ddevil
Оптегач в спиците=> около 10-на спици заминаха, естествено оптегача, ухото, веригата са нагъна яко. С едни клещи изправихме веригата дотолкова че да не закача кой знае колко по зъбите, събрахме оптегача временно. Хванахме оптегача с QR-а(получи се нещо като Saint:emlaugh:) и сравнително добре стана, даже сменяше. Махнахме скъсаните спици и горе-долу поизпраихме каплата, на око да не търка в рамката, с клещи...Така че поуката е винаги носете клещи...:D
А в едно от последните карания ми се спука задната гума,но предпочетох да си перкам така, все пак вече времето почти се разваляше занапред и бях решил да си направя кефа. Шината ми е Jumbo,спиците: ДТ-та,гумата-maxxis highroller 2.1(бях я сложил временно). До края нали верно че се губи мааалко контрол в/у задницата, но като цяло беше fun. Гумата малко беше заминала по-ръба, но това което ме учуди беше jumbo-то - не я пазих кой знае колко надолу(с диск съм пък и са си викам толкова ако стане фатално 20лв ще ги прежаля) но накрая й нямаше абсолютно нищо, а пътеката беше повечето пъти камениста, а и не съм с кой знае колко мека задница[size=67](бергамонт'04)[/size] Поуката от тази история е-ако ще карате по капла, бъдете с евтина гума и шина та ако случайно нещо им стане да не ви е яд(тва в случай че няма трева наоколо с която да напълниш гумата или просто ви се кара:hbang2:)

:popcorn:
[size=67]
ps.баахти колко дълго и безсмислено стана...:unhappy:[/size]

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2006 9:20 pm
от sharky
Лел, що гуми сам напълнил с листа ... Просто винаги като отида да караме с приатели, някои ще спука гума. Последния път обаче нямаше нито разервна гума, нито лепенки ... абе крив к*р даже немаше. Там доиде гениалната тактика да махнеме вътрешната гума и да напълниме външната с листа. Беше есен ... листа на разпродажба :D
Ма така я натъпкахме, че момчето си кара надолу без проблеми, даже подскачаше и прескачаше паднали дървета... донор...

МнениеПубликувано на: Нед Ное 26, 2006 11:10 pm
от bobeca
С пълнеж съм се спускал от Алеко, през Лалето, под лифта и Симеоновските езера без проблем!

МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2006 12:10 am
от EmZo
[quote="Bender"]

emzo ne vsi4ki karat HT_ka i malko trudno na FS bike da prasne6 SS ama tva druga tema :beer:
[/quote]


Що бе, т'ва, че стигнах, 2 часа преди тебе на Тъжа, не ме причислява към отбора на HT-тата. ;):beer: Плюс т`ва аз с Бехемота съм се прибирал на SS, успешно. Е малко на аварийни, леко полеко, без суркане ама поне не буташ :) Но, наистина при повече ход, трудно се получава.

МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2006 12:48 am
от HepBeH_XaMcTep
[quote="Sp0nG"]

А иначе на мен най-много ми е падало болтчето на едно от колелцата на дерейльора. Имах в раницата някаква тел , та я прекарах вместо болт и затегнах. Прибрах си се успешно, почти нямаше разлика :^:
Добре,че не бях на затревена пътека и успях да си намеря колелцето за 10тина мин и 100тина метра назад.
[/quote]


аз по-миналата зима си затрих едното малко под Лалето след 20-тина минути търсене успях да го намеря

МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2006 1:21 am
от EmZo
[quote="HepBeH_XaMcTep"]

[quote="MAN6"]

гума с пълнеж... :)
[/quote]

лепене на гума с изолирбанд + секундно лепило(цепна се при вентила...
[/quote]


W.o.W, Никога не съм се сещал, да си нося изолирбанд и секундно лепило по време на каране :)

МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2006 5:13 pm
от kagami
Ей [url=http://www.mtb-bg.com/album/kagami/tyre.jpg]това [/url] се казва импровизация :thumb:

Или лепената външна гума на Любо (не Админ) в Странджа - пак с изолирбанд. Стига бе, той е супер полезно нещо, а и не тежи много. Даже за лепене на спукания маркуч за охладителната течност на колата става :emlaugh: Изолирбанд рулз :jumpref:

МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2006 6:22 pm
от mih
интересна тема :)

[b]при скъсано жило за скорости (например задни) или при "изтървала" команда:[/b]

- махат се броните и скъсаното жило;
- завива се максимално болтчето на дерайльора, което ограничава слизането на по-малък венец, и допълнително се центрира да е точно под венеца, под който сме успяли да го приберем (при 7-скоростна касета и нисък клас дерайльор това се пада 5-и или 6-и венец, но мисля, че при хубав дерайльор реглажът е в по-големи граници и веригата може да се фиксира и под по-голям венец).

Ако не ви устройват тези венци и искате да застопорите обтегача под някой от по-големите венци (1-2-3-4), тогава:
- взимате остатъка от жилото и го срязвате на около 20 см след началната му "пъпка"
- после го промушвате директно през врътката за реглаж на обтегача така, че "пъпката" да остане във врътката;
- прибутвате дерайльора навътре към каплата малко преди позицията, в която искате да го фиксирате, и затягате жилото;
- с врътката настройвате прецизно положението на дерайльора да е точно под желания венец (за да не го "изяде" веригата накриво)
...и се прибирате спокойно на сингъл-спийд, а ако разполагате с 2 или 3 венеца отпред, тогава сте на дабъл или трипъл-спийд...:)

МнениеПубликувано на: Пон Ное 27, 2006 8:42 pm
от HepBeH_XaMcTep
[quote="EmZo"]

[quote][i]Originally posted by HepBeH_XaMcTep[/i]

[quote][i]Originally posted by MAN6[/i]


W.o.W, Никога не съм се сещал, да си нося изолирбанд и секундно лепило по време на каране :)
[/quote]

Изолирбанда е най-важното нещо след шестограми и резервна гума/лепенки + помпа

МнениеПубликувано на: Вто Ное 28, 2006 9:59 am
от RadkOAfricanecoo
[color=beige]HI EMO!Skoro 6te se zavru6ta6 li po rodnite mesta?Mogem pak da se poparzaliame ot Pur6evica nadolo;):idea::drunk: Da se vurna na temata.Twa sas skusanata veriga mi se slu4i mina lata Nedelia ta si pobutah i spuskah po inercia 15 km,ama kvo da prawia kato niamah ma6inka za veriga i biah sam:banghead: Ve4e imam!:^::D[/color]

МнениеПубликувано на: Вто Ное 28, 2006 2:20 pm
от PtD
E къде е импровизацията? Че си се спускал по инерция ли? Титан!

МнениеПубликувано на: Вто Ное 28, 2006 3:43 pm
от bikerider
Бутането? :dunno::rofl:

МнениеПубликувано на: Вто Ное 28, 2006 4:26 pm
от shepo
ами че то бутането си е бая тегаво нещо :bouncy:

МнениеПубликувано на: Вто Ное 28, 2006 6:57 pm
от PtD
Още един титан на мисълта! Явно сиянието им не може да се засенчи...

МнениеПубликувано на: Вто Ное 28, 2006 10:40 pm
от screamBoy
е да и титанотърсачите трябва да блещукат нейде ... аууу даже тряа да слагам очилата :8D:

спомням си за една простичка повреда, скъса ми се жилото за предния дерейльор - заклиних някакво здраво клонче и карах така цяла седмица че ме мързеше да ходя до някой магазин за жило

did не смее да си признае, но нищо - ще го издам - един път му се прецака резбата на задния QR, това доведе до невъзможност да се затегне задното колело; мушна пича една здравичка тел, поусука, постегна (с клещите) и газ надолу ... да не се бъркате че като ги пише такива префърцунени не е и той донор :D

МнениеПубликувано на: Вто Ное 28, 2006 10:55 pm
от ddevil
[quote="screamBoy"]

did не смее да си признае, но нищо - ще го издам - един път му се прецака резбата на задния QR, това доведе до невъзможност да се затегне задното колело; мушна пича една здравичка тел, поусука, постегна (с клещите) и газ надолу ... да не се бъркате че като ги пише такива префърцунени не е и той донор :D
[/quote]


@did: O-o-oh busted :D
:lol:

МнениеПубликувано на: Сря Ное 29, 2006 10:47 am
от did
Абе аз нищо не крия. За онова каране много се изписа тогава тук, та не исках да се повтарям. Иначе тогава за 2 дни доста импровизации се случиха. Ето и някои от тях на картинки:

Едно лосче с криво рогче:

http://bikedir.com/usr/did/pashaliica-l ... get47.html
http://bikedir.com/usr/did/pashaliica-l ... get48.html
http://bikedir.com/usr/did/pashaliica-l ... get49.html
http://bikedir.com/usr/did/pashaliica-l ... get50.html


Една капла:

http://bikedir.com/usr/did/pashaliica-l ... get43.html
http://bikedir.com/usr/did/pashaliica-l ... get44.html
http://bikedir.com/usr/did/pashaliica-l ... get51.html
http://bikedir.com/usr/did/pashaliica-l ... get52.html


Едни гащи:

http://bikedir.com/usr/did/pashaliica-l ... get30.html
http://bikedir.com/usr/did/pashaliica-l ... get31.html


Един QR:

http://bikedir.com/usr/did/lilkovo-pash ... get20.html
http://bikedir.com/usr/did/lilkovo-pash ... get25.html


Като за два дни не беше малко :)

Ще повторя това, което казах тук и тогава: на колела с дискова спирачка отзад не трябва да се опитва това с QR-а. Няма да стане. Накладките на V-брейка бяха тези, които всъщност удържаха задното колело да не изхвърчи нанякъде.


Друго по темата: На 2 пъти съм се прибирал, като съм запушвал цепнатини в борда на външната с парчета от PVC бутилка. Първото подобно произшествие го има описано в една мнооооого стара тема "Сцепена външна гума в планината".

Още какво... карал съм без десен педал, ама не беше приятно.

Ако се сетя за още нещо, ще пиша по-нататък.

МнениеПубликувано на: Сря Ное 29, 2006 11:43 am
от Rogue
did, сложни хирургически операции, извършени по учебник! :thumbu:

МнениеПубликувано на: Сря Ное 29, 2006 7:51 pm
от sharky
Survivor - най-изобретателният оцелява

МнениеПубликувано на: Съб Юни 30, 2007 7:35 pm
от Kolileitara
на едно каране външната ми гума ме предаде нецепи се отстрани и за да я закрепя трябваше да сложа изрязано шише от половин литър и след това изкарах до вкъщи

МнениеПубликувано на: Нед Юли 01, 2007 1:32 am
от Мъро
Я, каква тема.

Случвало ми се е единият курбел да ми се разглоби. В смисъл... просто да се отвие и да падне. Не е густо! Хубаво, че бяхме горе-долу до околовръстното, та с някаква смесица от бутане и дърпане минахме през макскома да го завият, като стигнахме на ход. Две карания по-късно пак се разви... да го е'а средното.

Съвсем скоро ми се развинти болтчето на едната ролка на дерайльора и той... целият се разглоби... Изгубих си шайбата, но с Иво (Jildo) с триста зора открихме как нещата трябва да си дойдат на мястото (индианци...) и се справихме някак си.

Веднъж с един пич направихме простотията да пуснем DH пътеката от х. Здравец до Храбрино без да си носим лепенки... хубаво, че той спука гума след Първенец. До Пловдив тикахме... келеши. Беше още хладно и се хвърлихме само по мускули (който има - има, който няма - изглежда смешно) и така покрай пътя... колко рейсове ни свиркаха, не е за разправяне...

В този ред на мисли, пукал съм гума в града на едно супер тъпо място на майната си. Айде едночасово тикане до вкъщи...

Защо ли само тези ми идват наум сега? Идиотщини бол...