Страница 2 от 3

МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2007 7:30 pm
от naka76
Изкривен ляв курбел - Въртиш на четвърт оборот и се прибираш - 4км

Счупен десен курбел - Въртиш само с лявия крак ( само ако си с автомати) - 22 км

Скъсан болт на колчето за седалката - Сядаш ОКОЛО кола и караш - 60 км

Скъсана външна гума (малка цепка) - Лепи се от вътрешната страна и караш - 4200 км

Изпаднали двете ролки на дерайльора - Правиш на сингъл спийд, като съотношението е по избор - За нагоре 10 км и 100 км равно.

Свъпено ухо, счупен дерайльор, скъсана (повредена) верига и др. - Сваляш седалаката максимум и почваш да риташ с кракът - първи път 10 км, втори път 36 км

Паднал болт на курбел - Взимаш обикновен болт м8 (по спомен) и навиваш здраво, нищо че е с друга стъпка, ще спаси положението - 125 км

Скъсано жило на дерайльора - Не се сетихме да махним бронята, за това вързахме дерайльора със свински опашки за рамаката - Почти целия първи ден на Паралелна Вселена 2006

Скъсан борд на шина - Взимаш колелото на рамо и го носиш до вкъщи - 2 км

МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2007 8:40 pm
от RAM-FR
naka76 написа:Скъсана външна гума (малка цепка) - Лепи се от вътрешната страна и караш - 4200 км


:bigeyes:

МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2007 8:41 pm
от did
RAM-FR написа:
naka76 написа:Скъсана външна гума (малка цепка) - Лепи се от вътрешната страна и караш - 4200 км


:bigeyes:


К'во се пулиш? Покарал е 1-2 месеца човека, нищо особено.

МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2007 8:55 pm
от Persenk
naka76 написа:



Мдааа, Наско приключи темата :bowdown:

МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2007 10:43 pm
от HepBeH_XaMcTep
naka76 написа:Свъпено ухо, счупен дерайльор, скъсана (повредена) верига и др. - Сваляш седалаката максимум и почваш да риташ с кракът - първи път 10 км, втори път 36 км


Това май направо за мен си го писал!
(като изключим километрите)
На Велорали Черни Връх '05 спускането го изкарах на "Тротинетка Стайл"

МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2007 10:52 pm
от Metal_Psycho
Скъсано ухо,изкривен обтегач - махаме ухо,обтегач(каквото беше останало),махнахме и веригата.Избутах платото,от там надолу до княжево,по инерция с триста.:)Пестях от спирачките,че да не загубя скорост случайно и да ми се наложи да въртя през камънака.:)Беше много култово.

Срязана външна гума,по страничната стена(двуслоен максис),балонче се показваше от вътрешната(странно,нокиана( вътрешна 3.0) беше здрав)Пръста си влизаше,лепнах една лепенка,месец по-късно се спука вътрешната,лепанх още две върху и около старата.:).
Още е на Скота.Това беше миналото лято.

МнениеПубликувано на: Пон Юли 02, 2007 10:54 pm
от Alien
Какво да е от това, което каза Наско - прерязваш си вените и се надяваш да не те намерят навреме.

МнениеПубликувано на: Вто Юли 03, 2007 8:18 am
от NovemberCharlie
Alien написа:Какво да е от това, което каза Наско - прерязваш си вените и се надяваш да не те намерят навреме.
Извънземните нямате вени. ;)

МнениеПубликувано на: Съб Юли 07, 2007 11:32 am
от боби
Едни от двете най-интересни неща които ми се случиха бяха следните-стягане на конус на задна ос и притискане на лагарите и то до толкова че задното колело да блокира :V: Тогава просто въртях гумата назад за да отхлаби конуса и след като това се случи успях да се прибера някакси.Другото нещо е чупене на лагери на задна капла ... тогава май спасение няма

МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2007 11:36 am
от ramam
Счупен ляв курбел.
Първия магазин за авотчасти или железария - взимат се свински опашки или тел или нещо въженце, или всичкото това за всеки случай ;) .
Е сещате се че десния педал се прераборва на нещо като педал с кука - а ако има късмет някой магазин за колела сменяне на курбела - а ако нямат курбели - само леви например или пък са ги свършили всичките - нали според Мърфи така става :) - е тогава една кука с каишки и пак с единия педал се кара ;) .
На мен ми се случи с левия курбел но може да се приложи и за десния.
Това е разбира се за педали без автомати.
Ако има само свински опашки трябва да са здрави и дебели и поне две.
А ако има 4 е направо щастие. За 4 се прави две отпред и отзад на педала и две един вид кръстосано и усукано около другите - така че да стане подобно на куки. То ще е лесно да се се върси с единия крак и без да го показвам на снимка си мисля. Снимки обаче не съм правил.
Ако някой счупи ос на педал пак същото се прави и се надява да не счупи и другия педал.

Скъсана гума с цепка 5мм е тук е малко трудно да се импровизира но става с големи 3 лепенки за гуми от най голямите - слегат се 2 на кръст и 3тата се залепва напречно на каплата - нещо като емблемата на Кона.
И двете импровизации съм ги изпробвал до към 10км после нямах нерви да експериментирам.

За едно болтово колче на седалката - саморазвиващо се и незатяга добре - по скоро се развиваше след 500м-1км . От книжарницата на близо се копува лепило Локтайт и след здраво стягане се слага по една капка на резбата кадето излиза от гайката и по една капка на онези места където двете планки се допират на релсите на седлото. Също и на планката и кола - там излях доста и то на няколко пъти.
Съвет: махнете всякакви стопчета, чанти зад седалки... , че да не залепнат от потеклото лепило.
Последното държи вече 2 месеца без да е мръднало и мм.
Ако се развива болт койото и да е кадето и да е:
Пак това лепило се слага на резбата и се чака да засъхне като капката е много течна и да се внимава каде ще капне от болта.
Последното беше прилагано с извинение на болтове за диск, за курбели и за разни калници и кол на седлото.
Идеята е при липса на тредлокър или иначе казано уплътнител на резба да се ползва лепилото засъхнало на резбата - по принцип тази част която е в повече ще се махне при навиване.

Изводи: винаги си носете лепило дори и Хелми върши чудеса за болтове - е не е като Локтайт, свински опашки - 6 -10 броя най вече от дебелите и дългите. Въженце също е дора идея ако някоя свинска опашка се окаже негодна.
Ето и последната идея приложена:
Студено а съм си забравил лентите с които си стягам крачолите на панталоните - решение свинки опашки - не трябва да са стегнати само да не падат се слагат. Предпазват крачолите от веригата и венците също и е по топло защото не влиза вятър изпод крачолите.

И още едно решение:
Счупва се от многото вибрации държача за бидночето за вода - при мен беше този от горе.
Решението е пак свински опашки - ама този път наставих две така че да мога да опаша долната тръба на рамката с държача - отдвете страни така, че повече не трепна :) Много полезно нещо са тези опашки ;)

МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2007 1:13 pm
от Yavkata
боби написа:.Другото нещо е чупене на лагери на задна капла ... тогава май спасение няма

Ако е само една счупената съчмичка ( не е капсулован лагер) може и да се махне, въпреки че се кара гадно и после може да се наложи да се смени и главината. Е , на мен ми се счупи главината на задната капла, но за щастие бях се добрал на около километъл от дома и добутах. :)

МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2007 1:30 pm
от ramam
Yavkata написа:
боби написа:.Другото нещо.........

Ако е само една счупената съчмичка ......


Счупена съчма няма, те са доста здрави немога да си представя да се счупи а и да стане няма да разбереш.
Може да се счупи оста или да се повреди износи или от сорта леглото на лагера е тогава няма спасение, освен ако някой измисли начин за саморъчно направен лагер нещо като две фтулки с много грес между тех и това да замести лагера. Но за счупена ос освен замяна решение няма.

На главините може да се повреди и конуса, примерно да има вдлъбнатини от сачмите и това ако е много може да се чува дразнещ звук но пак си върви макар и по-лошо.

МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2007 2:15 pm
от Yavkata
Здрави или не, на мен ми се отлюспи доста сериозно парче от една съчма и започна задното движение да "хрущи". Подмених съчмите , но изглежда бяха повредили леглото на лагера и впоследствие след около няма и хиляда километра и то се счупи. Явно и сред съчмичките има различни здравини ;)

МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2007 3:44 pm
от ramam
Е сега съм вече съгласен ама като се повреди леглото предполагам си сменил цялата главина така че спасение няма. Разбираш за проблема след като е станало много късно и затова няма импровизации.

МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2007 3:45 pm
от CRAZY RIDER
Аз веднъж спуках гума и я напълних с шишарки
Не е много прятно за шината но.........
....... не върши почти никаква работа

МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2007 3:59 pm
от Alpina
За това пълниш с листа, какви са тия шишарки :bowdown:

МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2007 4:02 pm
от NovemberCharlie
Alpina написа:За това пълниш с листа, какви са тия шишарки :bowdown:
На листата в боровите гори им викат иглички ;) :beer:

МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2007 4:50 pm
от ramam

МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2007 5:25 pm
от THEZOGGO
ramam написа:http://www.bicycling.com/article/0,6610,s1-5-33-1012-1,00.html

:agree: Полезно :)

МнениеПубликувано на: Сря Юли 11, 2007 5:54 pm
от sss
Свършили накладки ( първа и втора родопска вселена) --> пъхаш крачето между гума и рамката и дупе да им е яко на маратонките :D А където трасето е широко и по-плавно караш на зиг-заг като след няколко водки :^: :beer:

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2007 10:57 am
от *BikeR*0*0*7
а тва с листата във вън6ната гума наистина ли става?

МнениеПубликувано на: Пет Юли 27, 2007 11:23 am
от Jabsco
*BikeR*0*0*7 написа:а тва с листата във вън6ната гума наистина ли става?

От личен опит-абсолютно нищо не става.Може би есента със сухи листа ще стане, но със зелени не.Смачкват се, колкото и да сложиш и става една зелена каша, дето много ме радва :rofl:

МнениеПубликувано на: Съб Мар 29, 2008 8:51 pm
от niggadick
Аз един път на камбаните докато сменях скоростите прецаках оптегача (влезе в спиците и се строши назад) и го откуртих - преместих на най-големите венци да се изпъне веригата и до нас.

Re: импровизация в планината

МнениеПубликувано на: Пет Юли 31, 2009 9:19 am
от VooDooSoul
Веднъж с приятел се качихме на една кариера в Лозенската планина и ще пускаме една димка ама огромна димка, вестници завряни в пвц тръба с фи 25см, отгоре с гумена топка запушено и с три арматурни железа отгоре да я държим...палиме я и почва да свисти отдолу ама идиотите не сме забелязали,че мойто колело е близо до димката и си стопих малка, но достатъчна част от гумата.Наложи се да запалим огън и да я претопяваме наново, че да заприлича на гума, много голяма лудница беше тогава, когато си стопите гумата, претопете я, със сигурност нищо няма да стане и ще бутате 17 км до вас :rofl:

Re: импровизация в планината

МнениеПубликувано на: Пет Юли 31, 2009 12:43 pm
от EccentricMOTION
*Късам старото КМС - разбира се - камъм и едно ключе от инструмента и нита е готов!

*Късам рамото на дерайльора и веригата се влачи по земята, понеже нямахме нищо за връзване, свалям лентите за китка и става страхотен "Успокойтел с вграден чейнгард", разбира се не може да въртиш.

*След спускане вече на асфалтовия път колега пука предна гума на Катерача, мятат се 2ма идиоти по 70кила на другото колелце, клаймба го вдигам в поза "Кормило в кормило" и го прибирам...

*Импровизация в мазето - понеже на Бехемота предния декланшор ми е с горно теглене, а рамката е за долно, в дупките за шока се монтира краче от хладилник "Мраз" /пластмасова главичка с шпилка на резба/, главичката на крачето се пробива с 1мм бургия да мине жилото и с 4ка да направим фрезенг за бронята... Какво друго да кажа, освен че спестявам 30тина лв за декланшор и го карам така вече...4-5месеца. Ще снимам после като слизам до долу....

Мисля, че още не сме цитирали великия гении на вело-разработките за София:
"Мизерията ражда гении"

Re: импровизация в планината

МнениеПубликувано на: Пет Юли 31, 2009 1:27 pm
от veskoz
Веднъж скъсах жило на предния дерайльор. Намерих заоблено пирамидално камъче и го залостих между рамката и рамото на дерайльора. Действаше. А когато се прибрах в квартала с изненада установих, че въртейки камъчето можех да го слагам и за 1-ва и за 2-ра плоча. Голям майтап :rofl:

п.п. Още си пазя камъчето на 5 години е :peace:

Re: импровизация в планината

МнениеПубликувано на: Нед Авг 02, 2009 12:00 pm
от agent_krak
На сериозни карания из Алпите и тъ.нъ. си нося малка ролка Duct Tape за лепене на скъсани гуми, и като обща поправка на най-разни работи.

Чувал съм да се прави на възел вътрешната гума около дупка при липса на резервна и лепеки.

Веднъж карах доста време със скъсано жило на преден депласьор и бастисана малка плоча - с камъче зе заклещва за да остане на средната плоча.

На един приятел взеха да му се разпадат въздушните "Зоки"та и.......е добре де, просто му се посмях и показах свойта неразрушима Z1-FR Coil :smokin:

Друг реши да си направи SS без скъсяване на веригата като отвори касетката и нареди двете най-големи плочи около една средна за да не изпада веригата - така е като е скръндза и не ще да даде 3 пари за нитачка или 8 пари за касетка .... :roll2:

За сваляне на гума без лостчета вижте тук - http://www.teamestrogen.com/content/asa_levers по принцип работи, но ви предизвиквам така да ми свалите Nokian Gazzaloddi 2.3 от Mavic XM719 шини :banghead:

И все пак, не съм срещал плоблем който не би могъл да се оправи с малко свински опашки и яка лепенка :agree:

Re: импровизация в планината

МнениеПубликувано на: Пон Авг 03, 2009 12:13 am
от Voiso
Счупена вилка при коронта с френски ключ ,нещо като хедлок се получи :idea:
:offtopic:
Една импровизация в мазето .Изглежда тъпо ,но не е. :evil:
Изображение Изображение

Re: импровизация в планината

МнениеПубликувано на: Съб Яну 30, 2010 11:54 am
от Jumpup
Счупено лостче за команда на спирачка - лепене с моментно универсално лепило и доукрепване с тиксо отгоре. :beer:

Re: импровизация в планината

МнениеПубликувано на: Съб Яну 30, 2010 10:23 pm
от marsa
-Килване на шосейно кормило (при система с колче) още на околовръстното на София, при голямо желание за каране:
Болта се напъва с шестогран до отчаяние, върти се до Своге на псувни и там на площада болта се вади, "смазва" се с плюнка, като не стане нищо се вади грес от предната главина и се смазва отново. Стяга се до скъсване и се връща един оборот :8D:

-загубена ролка на дерайльор:
оставя се ролка на мястото само на горната (като при сс обтегач), веригата минава зад нея, вместо отпред и се скъсява, може да се сменят няколко предавки :idea: Не трябва да се прекалява с усилието, за да не прескача.