Страница 2 от 7
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Чет Юни 11, 2020 7:14 pm
от Alexi
има проблем .. дерайльор става от 10 на 11 и обратно ,но команда- компромисно
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пет Юни 12, 2020 9:50 am
от alexhf
Alexi написа:има проблем .. дерайльор става от 10 на 11 и обратно ,но команда- компромисно
Това означава ли, че смело мога да взема 11ка касета 11/42Т, команда 11 и верига за дерайльора на снимката, като кранксета ми е деоре 38/28
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пет Юни 12, 2020 11:07 am
от Alexi
не - дерайльора ти е за касети до 36т
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пет Юни 12, 2020 11:52 am
от batkovan
Аз доколкото разбрах сме с еднакви колела и комплектовка Drag Hardy TE или ?
Ако да, то сегашната касета трябва да е Shimano CS-HG500, 10 Speed, 11-42T.
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пет Юни 12, 2020 1:38 pm
от alexhf
Alexi написа:не - дерайльора ти е за касети до 36т
Дерайльора е за касета 11-42, но с 10 венеца, искам да сложа 11-42 но с 11, за да избегна дупката между 15 и 18 зъба.
Да, същото е и моето.
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пет Юни 12, 2020 3:03 pm
от Alexi
значи си дал грешен линк ,тоя от линка ти е до 36т
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пет Юни 12, 2020 6:20 pm
от alexhf
Alexi написа:значи си дал грешен линк ,тоя от линка ти е до 36т
Наистина на места го пише до 36, но в други описания го дават 42 и е оригиналния за модела. Факт е, че работи перфектно на 42, нагласен на 5мм от венеца до ролката. Както и да е, ще стана ли според теб за касета 11 венеца или не?
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пет Юни 12, 2020 9:41 pm
от batkovan
На сайта на шимано наистина дават задния дерейльор за макс 36т>>
https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... 0-SGS.htmlОт друга страна хардито опровергава на практика това, т.к. си работи с 42т. дерейльора.
Също на горния линк пише и че дерейльора е за 10 скорости, но пък @Alexi няколко поста по-назад писа, че за детейльор от 10 на 11 и обратно няма проблем.
p.s. това май не помага да се вземе решение в крайна сметка, малко си е експеримент явно.
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пет Юни 12, 2020 10:44 pm
от Alexi
експеримент е ,но вече е правен от много хора
ще работи с 11 скорости стига да му вземеш команда 11
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Съб Юни 13, 2020 6:19 am
от alexhf
Супер, значи ще се заема
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пон Юни 15, 2020 11:40 am
от Вилката
Ако е за експеримента, ОК.
Но ако искаш добра работа, обхват и стъпка, направи система 2х10. Отпред смени малката плоча,да стане 38-24, а за отзад вземи една хт касета 11-36.
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пон Юни 15, 2020 4:19 pm
от alexhf
Вилката написа:Ако е за експеримента, ОК.
Но ако искаш добра работа, обхват и стъпка, направи система 2х10. Отпред смени малката плоча,да стане 38-24, а за отзад вземи една хт касета 11-36.
Преди да взема колелото, в магазина имаше същото, окомплектовано с DEORE HG50-10 11-36 с дерайльор старото XT M786. Веднага ми дойде на акъл това с по малка плоча отпред за да може да докарам най бавната до 0.666, но в магазина нямаше тогава и никъде по сайтовете не намерих 24 за деоре М6000 отпред. Много се чудех кое да взема и все пак взех това с 11-42 и SLX M7000, защото предавката ми трябваше непременно за част от ежедневния маршрут. Почвам да се замислям за XT M8000 дерайльор, но изниква въпроса дали ще работи тясната верига за 11ката с деоре М6000 отпред? Едит: От къде да намеря плоча 24Т? Ще стане ли дерайльора на директен монтаж на ушето на рамката?
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пон Юни 15, 2020 5:28 pm
от Alexi
7000 и 8000 стават за ухо за директен монтаж ( маха се bracket axle unit ) ; 11 верига ще работи с тоя курбел
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пон Юни 15, 2020 6:22 pm
от batkovan
alexhf написа: Едит: От къде да намеря плоча 24Т
Такава няма ли да ти свърши работа
https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... 24t-678905100% ще я има и из бг сайтовете за части.
текущо CS-HG500-10: 11-13-15-18-21-24-28-32-37-42
цел DEORE HG50-10: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36
Тъй като и в момента си/сме с 2х10 ако става директно да се заменят, не може ли направо да си вземеш само въпросните плочи:
17, 19, 36 за отзад и отпред 24т - най-рентабилно ми изглежда.
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пон Юни 15, 2020 8:06 pm
от alexhf
@Alexi, съобщаваш добри новини
Защо, по дяволите, тогава го слагат така, при условие, че като се махне планката, според мен ще се получи бая по прецизна работа, заради получената доста по голяма твърдост на механизма?
@batkovan, за рентабилност да, най-евтино ще излезе с 24ката, като ще се запази числото на най ниската предавка 0.666 и ще станат на гъсто с 11-36. Но твърдо съм си наумил XT М8000. Докато ровя тези дни, попаднах и на SLX М7100 12ка, също ми спря погледа. Как стои въпроса с 12ката, предполагам ще си работи на 11ка касета без ядове, пък ще има и резерв за бъдещ ъпгрейд?
@Вилката, ще бъде ли достатъчно плавна работата и смяната от 38 на 24 и обратно? Аз все още не съм голям карач, но съм голям техничар и искам всичко да работи перфектно
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пон Юни 15, 2020 9:12 pm
от Alexi
12 скоростния не може да се слага на ухо за директен монтаж .. освен това не работи добре на касети с по малко от 46т top sproket ( модифицира се но не е за теб работа ,инак на единия байк съм го надкарал на 11 скоростна касета 10-42 )
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Вто Юни 16, 2020 9:21 am
от Вилката
alexhf написа:@Вилката, ще бъде ли достатъчно плавна работата и смяната от 38 на 24 и обратно? Аз все още не съм голям карач, но съм голям техничар и искам всичко да работи перфектно
Лансира се едно правило - голямата плоча да не е повече от 1.5 пъти малката, но аз съм го потъпквал яко(стигал съм до 1.72 пъти) и всичко е работило като часовник. До лани карах курбел fc-m785 38-24 (това си му бяха фабричните плочи) с касета 11-34. А един сезон същия курбел го карах и във вариант 38-22, със задна касета 11-32. И в двата варианта работеше супер гладко. Има една особеност обаче - по вътрешната повърхност на голямата плоча на тоя курбел има запресовани пинчета, които помагат качването от малка към голяма. С новите серии 6000, 7000, 8000 не зная как ще е.
Аз не харесвам 11 скоростните системи - при 1х ми идват големи стъпките или малък обхвата, а на 2х11 не виждам предимства спрямо 2х10 - само разходи и утежняване.
Виж 1х12 вече е съвсем друго, не усещам липса на предавки, а има олекотяване и опростяване спрямо 2х10.
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Вто Юни 16, 2020 11:53 am
от alexhf
Ударих на лека греда с директния монтаж, ухото е малко по дебело от мястото в дерайльора, около 2 десети. Ще трябва да го редуцирам, но предполагам, че ще се разсърдят от драг за гаранцията. Ще ги питам и тогава ще го направя.
@Вилката, 2х10 си е чудесно, ако не размисля, ще го oставя така, просто ми беше мерак за XT 8000.
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Вто Юни 16, 2020 6:16 pm
от batkovan
Не трябва ли друго ухо, което да е за директен монтаж?
На хардито си е за стандартен монтаж с този B-Link, даже не знам дали се предлага такова ухо за директен.
https://m.youtube.com/watch?v=xyOp2lyeAlY
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Нед Юли 05, 2020 6:27 pm
от alexhf
Дали ще стане плоча xt m8000(2х11), на курбел м6000(2х10)? Мисля да пробвам с 26т малка, и първата ще стане от 0.67, на 0.61. По нагоре колега беше обяснил, че до коефициент 1.5 е напълно нормално. Защо тогава винаги фабрично излизат с 10 зъба разлика? От сметките, дето направих сега става ясно, че при 10 зъба разлика, при преминаване от големия към малкия отпред, реално сваляме 2 предавки - това ли е целта, или има и друго?
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Нед Юли 05, 2020 7:23 pm
от Alexi
ее колега ти ме утрепа с тия сметки с химикал .. ползвай онлайн калкулатори ,има доста такива .. ограничението от 10 зъба при 2х11 на шимано е по тривиално - total capacity на дерайльора им е същия като на 10 скоростните им системи ,и не позволява по голяма разлика между плочите .. единственото което са променили спрямо 10 скоростния модел е кейджа ,позволяващ по голям max sproket .. шимано не обичат нововъведенията ,както знаем .. все пак изкараха 12 скорости 3г след Срам и все още нямат такъв шосеен групсет
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Нед Юли 05, 2020 7:48 pm
от alexhf
Ем, олдскулмаафака съм, затова, хаха.
Хм, тъкмо написах мнението и говорих с един колега с Pulse, той каза, че оригинално на при него е с 11-36/10 отзад и 38/24 отпред.
@Alexi, въпроса ми беше за смяна на малката плоча с такава от м8000, на курбел м6000, махам 28цата и слагам 26 или 24, като 24 ще дойде май с брутално бавбна 1ва-0.57, но пък 2ра, 3та, 4та ще са много близки и ще стане супер. Иначе 2х10 и 2х11 предваките ги изяснихме още миналия път.
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Нед Юли 05, 2020 8:54 pm
от Alexi
38-24 е позволен сетъп при 11-36 касета но не и при 11-42 ,все пак смятам че ще работи с плоча 26 да речем ,без проблеми - това което аз съм установил като карах 2х преди, е че ти липсва точно най подходящата за горско плоча ,около 30-32 зъба и не си ок нито на малката нито на голямата постоянно щракаш между тях и кръстосваш веригата бих ти препоръчал да си сложиш плочи 36-24 примерно или дори 34-24
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Нед Юли 05, 2020 9:21 pm
от alexhf
Миналата седмица в трънско видях доста зор с 28 на 42, но и баира беше малко повече от моите възможности - за 7.5км денивелация 610м според тракера, та общо взето, когато беше главно от 1ва до 3та, а и си побутах. Иначе 38цата засега ще я запазя, че за шосето ми харесва много. Във вторник трябва да дойдат 36 и 26 и ще тествам как ще ми допадне.
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Нед Юли 05, 2020 9:31 pm
от Alexi
това е около 8.5% среден и е напълно караем процент с твоя сетъп ако не е нещо технично ( улеи ,сипей ,големи камъни )
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пон Юли 06, 2020 2:46 pm
от Pr3d4t0R
Карал съм 28/42 на 26ца и е достатъчно леко. С по-лесна предавка би било твърде трудно да се пази баланс. Този калкулатор е много добър, като можеш да сравняваш сегашният ти с плануваният сетъп, като се взема всички параметри като каданс, големина на колелата и т.н.
https://ritzelrechner.de/
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Пон Юли 06, 2020 6:20 pm
от alexhf
За 26ца да, но на 29 може още една идея мисля. Утре ми идват 36, 26 и 24 и мисля, че все ще си намеря необходимото число, пък да има за в бъдеще, че не се знае каква идея ще ми дойде. Тоя курбел ми харесва като направа и мисля да поостане по дълго време. Аlexi средния наклон да, но имаше участъци буквално като стена и доста по опитни от мен бутаха. Може и да преувеличавам малко, но още съм много зелен с баирите, повече се возя градско.
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Вто Юли 07, 2020 9:00 am
от alexhf
Малко може и да съм
не не можах да не го споделя. Очаквах разлика, но чак наполовина не. Малката е м8000 24t, a другата м6000 26т
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Вто Юли 07, 2020 11:55 am
от Alexi
нормално ,алуминия е над 2 пъти по лек от стоманата ( и също толкова по мек )
Re: Смяна и съвместимост на групсет
Публикувано на:
Вто Юли 07, 2020 7:19 pm
от alexhf
Alexi написа:нормално ,алуминия е над 2 пъти по лек от стоманата ( и също толкова по мек )
Така де, но по тежкото(черното) е от алуминий, а по лекото все едно идва от NASA, на знам от какъв материал точно е
Едит: стомана е да, сега го пробвах с магнита