от GECKO » Нед Окт 13, 2019 9:47 pm
Предполагам, че става въпрос за алуминиева рамка.
Ако това е така и ако заварчика е професионалист ще ти каже, че по-скоро не може.
Ето ти детаили:
Алуминиева рамка с клас 6000 сплав минава термична обработка с охлаждане в химическа баня след като бъде заварена (Т6 = 6 различни степени например)
Това значи, че се нагрява в пещ и се охлажда на определеният брой различни степени температура за различни времена.
Алуминиева рамка с клас 7000 сплав минава термична обработка с атмусферно охлаждане (на въздух) с респективните степени.
Различните сплави използват различни добавачни материали (тел) при заваряванет. 7005 е по-лесна за намиране подходящата тел, но добавъчният материал за 6061 е малко по-труден и изисква внимателно проучване на основният метал.
Термичната обработка закалява и стабилизира материала а плавното намаляне на температурата отпуска зоните на напрежение. В случай, че се налага ремонт на такава алуминиева сплав процеса започва с почистване на детайла (в случая цялата рамка или елемент) нагряване на зоната в подготовка на заварката и следва изпълнение на заварката. Заварката се случва над 1500 градуса целзий, след което се полага на термична обработка отново, като се прави на базата на първичната (оригиналната) обработка.
В случай, че просто се завари и не се мине термична обработка резултата е с до 40% по-слаб материал в зоната на заварката.
В случая на 6061 при неправилна термична обработка сплавите от добавъчният материал се размиват в основният метал и се получават зони с различна якост.
За капак, ако решиш да минеш на прахово боядисване рамката след като направиш промените отново има темпериране на материала (топенето на праховата боя) което също "омеква" рамката.
Ако вземеш всичките тези неща в предвид може и да докараш 80 до 90% от оригиналната здравина/якост.
Реалистично - при 6061 има по-големи шансове да прецакаш рамката от колкото да я подобриш а при 7005... е там има 50/50 шанс да минеш метър.
Далеч по-евтино и надеждно излиза да погледнеш снимки на бързи мотори и да видиш как 200+ килограмова машина е оборудвана с 2х300 или 2х320 мм дискове отпред и 260мм диск отзад на гума с ширина от 160 и нагоре мм (6.0 инча). 2 секунди по-късно да си направиш сметка, че основното спиране на двуколесните се случва отпред и монтаж на 203мм диск отзад няма толкова смисъл. Карай с максималното допустимо от производителя (особено ако е твърдак - те така или иначе нямат сцеплението да капитализират ползите от големият диск)