По ред на питанията:
1. При клатене с натисната спирачка, 90 % вероятно е щракането да идва от накладките, а на теб да ти се струва, че е от вилката. Луфт във втулките е твърде рядко явление. Може да се появи, но обикновено преди това са надрани и износени стеншъните. Дори убити от каране без масло вилки са в повечето случаи са без луфт, макар да са надрани. Ако нямаш опит, мини през някой читав, повтарям, читав велосервиз да го погледнат тоя луфт, преди да се меташ да купуваш части, щото в много случаи луфтовете са само в главата на човек.
Ако си от София - Вело 2009, Драгзоната на бул. България (Любо Бирата), Pave-то при Бокича, Flow Station, Бейз... Инфо за сервизите можеш да намериш
тук2. За смазване можеш да сипваш горе-долу всякакво смазочно (не хидравлично) масло. Хубаво е да е синтетика. Щото и без това в сегашните вилки количеството е малко, та поне, като е така, да е читаво мАслото
Хубаво е все пак, да не е много рядко. Е, ако имаш възможност, слагай някакво, дето са го направили за това - я Фокс, я Рокшоково...
3. За смазване на въздушната пружина, като изключим Prep-M, можеш да слагаш греси като
R.S.P SLICK KICK,
Dynamic fork grease,
SRAM Butter и прочее подобни. Можеш и
Fox Float Fluid да слагаш. Аз лично ползвам
тази силиконова грес. Не трябва да се ползват литиеви греси, калциеви и такива с тефлон. За смазване на уплътнения се използват греси на силиконова основа, като посочените горе.