Octalink es-25 118 вместо 113

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот nonkapo » Съб Сеп 12, 2020 11:45 am

Не мога да намеря в наличност Octalink es-25 73/113. Имам в къщи такъв, но с ос 118. Мога ли да поставя него и ако да какви проблеми мога да очаквам.
Благодаря
Не се гаси туй що не гасне
Аватар
nonkapo
 
Мнения: 302
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Окт 09, 2010 2:36 pm
Местоположение: Арабистан

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот ЕДИН ЗАВЕТ » Съб Сеп 12, 2020 7:48 pm

nonkapo написа:Не мога да намеря в наличност Octalink es-25 73/113. Имам в къщи такъв, но с ос 118. Мога ли да поставя него и ако да какви проблеми мога да очаквам.
Благодаря


...ми ,плочите с 5 мм навън от идеалната линия за веригата...113 е шосеен ,118 за байк... :wavey:
ЕДИН ЗАВЕТ
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1183
Регистриран на: Пон Окт 07, 2019 2:04 am

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот nonkapo » Съб Сеп 12, 2020 10:13 pm

Хм, не знам, 113 е за Спешълайзд рокхопър 2002, а 118 от Джамис Паркър и нито единият от тях не е шосеен. Не знам какво да мисля.
Не се гаси туй що не гасне
Аватар
nonkapo
 
Мнения: 302
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Окт 09, 2010 2:36 pm
Местоположение: Арабистан

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот marsa » Нед Сеп 13, 2020 7:34 am

Такова обобщение че дългите са за байк, а късите за шосе не е вярно. Има най-различни курбели с различно изнасяне на паяка и рамото спрямо мястото на захващане. За да се спази предписаната линия на веригата трябва правилната ос.

Последствията от неправилна ос могат да са доста, но в случая само 2.5мм по-дълга (за всяка страна) е най-малкото зло.

- Различната линия на веригата на предните и задните венци ще създаде проблеми при част от по-усуканите предавки (може да подобри други)
- Ще постави предните венци на нежелано място из обхвата на предния дерайльор, който също е създаден да работи с конкретна линия на веригата. Резултатът може да е от леко затруднение до пълна невъзможност да стигне до някой венец. Разваля се и индексирането, тъй като движението на декланшора не е линейно.
- Рамото на курбела или венците могат да опрат в рамката (важи само за по-къса ос)

Ако приемем че старата от е била правилна (вероятно може да се провери с модел на курбела), то със 118 е доста вероятно да работи задоволително.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот Вилката » Нед Сеп 13, 2020 7:52 am

Наскоро брах ядове с липса на средни и курбели от старите станданти, трябваше да подменям курбели на ос Power spline на поостарял байк с 3x8, без да прекалявам с разходите. Накрая си реших въпроса кардинално - монтирах Hollowtech II средно. Оказа се, че вече има много бюджетни курбели на куха ос, дори за ниските класове и за 8 предавки.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот nonkapo » Нед Сеп 13, 2020 10:52 am

Благодаря за компетентните мнения. Аз обаче пак изтеглих късата клечка. Наличното средно 118 х 73 се оказа дълго :banghead: . Старият собственик на рамката ми прати снимки на старото средно и там ясно пише 73! Оригиналните курбели са стронгарм 2. Средното е Шимано BB ES71. Не мога да си представя как е било монтирано, освен ако не са ползвани дистанционни втулки. Почвам да търся менуъл или спецификации за да видя какво е стоковото средно в случай че е било сменяно. Не е лошо и едно писъмце до Спешълайзд да драсна, а вие ако имате идея или някой е яздил такова, моля не се стеснявайте да споделите.
Specialized stumpjumper М4 pro circa 2002-2003.http://www.retrobike.co.uk/forum/viewto ... 9&t=295709 ето като този. Навсякъде из Гугъл виждам 68 х 113 английска резба, та най вероятно то ще да е. Сега остава да намеря най евтиното,че за съжаление вече не са намалени в Драгзоната.
Не се гаси туй що не гасне
Аватар
nonkapo
 
Мнения: 302
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Окт 09, 2010 2:36 pm
Местоположение: Арабистан

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот marsa » Нед Сеп 13, 2020 11:30 am

На сайта на Specialized архива започва от 2006г. които са с друг курбел, но за щастие има сайтове които копират и складират подобни архиви от миналото. Явно 113мм е правилния размер:

https://www.bikepedia.com/QuickBike/Bik ... item=36965

https://www.bicyclebluebook.com/value-g ... uct/36965/

2002 Specialized Stumpjumper M4 Pro фабрично е сглобен с Specialized Strong Arm II и Shimano BB-ES50, 113mm spindle на 68mm English муфа.
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот nonkapo » Нед Сеп 13, 2020 12:52 pm

Благодаря отново. Това ще да е. Този размер поне го има в наличност;-). Остава един дерайльор ХТ девятка да му спретна заедно с командата и сме готови за приключения. Много ми е интересно при тегло на рамката 1800гр. дали ще успея да вляза в 10тте кила;-).
Не се гаси туй що не гасне
Аватар
nonkapo
 
Мнения: 302
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Окт 09, 2010 2:36 pm
Местоположение: Арабистан

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот nonkapo » Вто Сеп 22, 2020 10:55 pm

В цяла София 68 х 113 се намери само на едно място и то за 36 лева!!!. В крайна сметка се наложи да го поръчам от Русе на нормална цена. Какво да правиш, пазарна икономика.
Не се гаси туй що не гасне
Аватар
nonkapo
 
Мнения: 302
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Окт 09, 2010 2:36 pm
Местоположение: Арабистан

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот IvanTheMan » Чет Сеп 24, 2020 8:10 am

Така е, норвежците са стиснати и изхвърлят на боклука много стари велосипеди.
IvanTheMan
 
Мнения: 91
Рейтинг: 1110
Регистриран на: Нед Май 29, 2011 10:27 am

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот Alexi » Чет Сеп 24, 2020 8:26 am

nonkapo написа:Благодаря отново. Това ще да е. Този размер поне го има в наличност;-). Остава един дерайльор ХТ девятка да му спретна заедно с командата и сме готови за приключения. Много ми е интересно при тегло на рамката 1800гр. дали ще успея да вляза в 10тте кила;-).

то можеш но се обмисля всяка част .. подобно средно няма място на сглобка 10 кг примерно ,щото само то е около 300 грама ( срещу около 90 грама за холоутеч средно ) :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот marsa » Чет Сеп 24, 2020 9:04 am

Не е много сигурно колко по-тежък е окталинка като система ако се сравни в еднакъв клас. Deore M510 кубел е 705гр със средно ES51 още 265гр (970 тотал), а Deore M590 (Hollowtech II) е 900гр с 90гр средно BB52 общо 990гр.

Реално при окталинк допълнително тегло има единствено в черупката на средното. Оста (също куха) е с малко по-малък диаметър, но това (и факта че не е с капсуловани лагери а директно лагеруващи с оста и черупката) позволява значително по-големи лагери в даден обем. Сачмата е почти двойно по-голяма, особено пък сравнено с новите HT2 средни с по-малък корпус. Голямо предимство на Octalink е че като всички касетъчни средни е толерантно (не се влияе) от неподравнена муфа на рамката, няма нужда от перфектно челосване, а това е проблем с почти всички рамки в определена степен (подобрява живота на лагерите). Като недостатък може да се изтъкне по-малкото разстояние между лагерите (увеличава лоста на натоварване).
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот Alexi » Чет Сеп 24, 2020 9:27 am

курбел деоре също няма място в сглобка 10кг твърдак прекалено е тежък дори на куха ос ,също така сглобката трябва задължително да е 1х от там си половин кило надолу - правил съм такава сглобка 10.5кг твърдак с педалите с алуминиева рамка 1700 грама ,и ако не обмислиш внимателно теглото на всяка част грамчетата летят нагоре :beer:
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6308
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот Вилката » Пет Сеп 25, 2020 3:36 pm

То от едното средно не е голямото сваляне, виж курбели могат да свалят, но трябват доста пари за не много грамове печалба.
В много теми е споменавано - при сваляне се захваща от капли, гуми, а аз бих добавил и вилка. После може да се пипа групсет, спирачки...
И за да си струва целият зор и пари, трябва това да се случва върху хубава рамка. Иначе ще впрягаме породист кон в каруца.
Аватар
Вилката
 
Мнения: 944
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Юни 20, 2007 3:21 pm

Re: Octalink es-25 118 вместо 113

Мнениеот nonkapo » Съб Сеп 26, 2020 10:26 am

Марса - абсолютно прав си. При подобна авантюра на Джамиса надграждането до куха ос ми донесе....некви 50-60 грама по малко.
Алекси - и с тебе съм съгласен, просто забравих инструмента в провинцията тая седмица. Иначе малкия така му е най добре. В момента пак е 1х9 само дето не съм махнал венците.
Вилката - Рамката е Old is GOLD :-). Specialized stumpjumper pro M4 2002. При това в такова състояние,че получих оргазъм докато събирах колелото :rofl:
Не съм я теглил още, но скоро ще свърша и това, а после....снимки. Имам още един два въпроса по лагерите на челото, които ще постна тези дни. За джантите в момента трябва да се примиря с наличният Бонтражер 650 който не се слави нито като много лек, нито като много здрав. Слава богу сина ми все още е около 50 кила.
Вилката си е бомба и бих я сменил за въздушна само ако разликата в теглото е половин килограм. Когато минах на въздушен Пайк, Джамиса олекна само с около 100 грама, което си беше разочарование.
Ще ви държа в течение до къде съм я докарал. Иска ми се 36 зъба отпред, но не знам дали ще се намери нов на добра цена. Мисля Деоре FCM-442/2008 е модела.
Не се гаси туй що не гасне
Аватар
nonkapo
 
Мнения: 302
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Окт 09, 2010 2:36 pm
Местоположение: Арабистан


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Boyan1984 и 47 госта