Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот alexmitev » Пон Дек 21, 2020 10:51 pm

Здравейте, за съжаление имам спирачки Magura (Баба) Marta :D на колелото (не само като цвят, но и като години :D ) и ми предстоят няколко интервенции, за които исках да се допитам, преди да накупя несъвместими части :)
1. Първо, трябва да сложа по-дълъг хидравиличен маркуч отпред. Този в момента е на 2.2 вътрешен и 5.0 външен диаметър, но точно такива вече не съществуват. От Gepard ми казаха, че е по-важен външният диаметър и мога да сложа 2.3 на 5.0, който е за Shimano. Мога ли без специализиран инструмент да монтирам буренцата и втулките на маркуча (системата не е с "банджо") и да използвам сегашните гайки и металните "ботуши" (?) над тях (първата снимка)?
2. Второто ми питане е за задния маркуч (втората и трета снимка). Много ме дразни този прав ъгъл - възможно ли е да го преработя и маркучът да тръгва право нагоре, както на предната спирачка, като му сложа друго захващане?

p4pb7222670.jpg
p4pb7222670.jpg (144.33 KiB) Прегледано 1325 пъти


IMG_4014.JPG
IMG_4014.JPG (187.95 KiB) Прегледано 1326 пъти


IMG_4016.JPG
IMG_4016.JPG (162.74 KiB) Прегледано 1324 пъти
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот Alexi » Пон Дек 21, 2020 10:56 pm

сегашните ти маркучи са с кербовани накрайници ( не са разглобяеми и не подлежат на повторна употреба ) .. трябва да търсиш и накрайници + игли бурета сумата доста набъбва ,инак шимански маркуч става на Магура - бих ти предложил да продадеш тези спирачки и да си вземеш някакви нови базови спирачки за 50-60 лв бройката ( хем ще спират и доста по добре от тия )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6578
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот alexmitev » Пон Дек 21, 2020 11:01 pm

Игла + буре е към 3лв, тези кербовани накрайници толкова ли са скъпи, че да налагат смяната на цялата система? Старите спирачки едва ли могат да се продадат изобщо дори на символична цена.
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот Harka » Пон Дек 21, 2020 11:45 pm

Много хубава спирачка си е даже Мартата. Супер лека на фона на повечето сегашни. Да, може да не спира толкова, но ако е сложена на по-старо колело - не бих я продал.

alexmitev, ето ти маркучът, който ти трябва - https://www.tuning-bikes.de/MaguraZ-Disctube-Leitung
Може да вземеш два и да смениш и задния, който е на банджо в момента. Вариант за преработване нямаш.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот marsa » Вто Дек 22, 2020 12:32 pm

Има китове за адаптиране към стандартна система с буренце и инсърт и обикновен маркуч.

Ето пример за пълен комплект, който изисква допълнително само маркуч:
https://www.ebay.co.uk/itm/HYDRAULIC-DI ... 3620563519

Продават се и само адаптерите в случай че имаш всичко останало необходимо.

Ето адаптера и диаграма на подредбата:
https://images-na.ssl-images-amazon.com ... L1200_.jpg
Кучетата си Изображение, колелото си Изображение.
Аватар
marsa
 
Мнения: 3601
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Фев 02, 2008 4:27 pm
Местоположение: София

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот Alexi » Вто Дек 22, 2020 1:41 pm

като теглите чертата ще отиде над 100 лв да смени маркучите ( всички фитинги ,маркучи ,после има блийдване ) ,грешни пари за тия 20г спирачки
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6578
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот alexmitev » Вто Дек 22, 2020 8:43 pm

marsa написа:Има китове за адаптиране към стандартна система с буренце и инсърт и обикновен маркуч.


Благодаря ти за информацията!
Значи shimano накрайниците няма да станат, както и предполагах...
А какъв маркуч трябва да сложа за този кит - 2.2 или мога да мина със стандартния 2.3? Евентуално мога ли да ползвам кита за задния маркуч, като отрежа сегашния накрайник и сложа новия и запазя маркуча, или ще ми трябва цял нов маркуч?
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот alexmitev » Пон Дек 28, 2020 8:55 pm

Harka написа:Може да вземеш два и да смениш и задния, който е на банджо в момента. Вариант за преработване нямаш.

Извинявам се, че пак съм недоразбрал и питам :) , но банджото съвместимо ли е с "нормален" накрайник, който излиза нагоре, а не под прав ъгъл? Или мога да сложа само банджо на задния апарат?
Надявм се някой да е сложил това банджо там просто защото само това е имал.
Ако апаратът е съвместим само с банджо, ми се вижда доста странно решение маркучът от задния апарат да излиза под прав ъгъл, дори и за модел 2003-та :)
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот Harka » Вто Дек 29, 2020 1:45 am

alexmitev написа:Извинявам се, че пак съм недоразбрал и питам :) , но банджото съвместимо ли е с "нормален" накрайник, който излиза нагоре, а не под прав ъгъл? Или мога да сложа само банджо на задния апарат?
Надявм се някой да е сложил това банджо там просто защото само това е имал.

Някой просто е сложил банджо отзад, защото това е имал. Оригинално е било като на предната ти спирачка. Апаратите отпред и отзад са еднакви все пак. Защо е сложено това банджо - един Бог знае. Може да му е влязла пръчка в спиците и да е изкъртила маркуча отзад (случвало ми се е).
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот alexmitev » Вто Дек 29, 2020 10:40 am

Harka написа:Някой просто е сложил банджо отзад, защото това е имал.

Да, благодаря, значи поръчвам новите накрайници и маркучи за отпред и отзад, монтирам, блийдвам, пускам старите маркучи в olx както са си и карам напред :)
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот alexmitev » Вто Фев 09, 2021 6:01 pm

Здравейте пак! Маркучите и накрайниците пристигнаха и вече сложих задния, но ми се струва, че едното бутало пуска масло, понеже по едната накладка има петна от масло там където контактува с буталото.
Също забелязах, че само едното бутало се движи - така ли работи този модел на Marta, или другото е клеясало?
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот Harka » Вто Фев 09, 2021 8:13 pm

Клеясало е. Най-добре е да разглобиш апаратите, да ги почистиш добре и да им смениш уплътненията. Магура, естествено, не предлага такива като резервна част, така че трябва да ги измериш и намериш/поръчаш някъде.

За да развиеш капачките можеш да ползваш достатъчно голям шестогран, увит с хартиено тиксо.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот Alexi » Вто Фев 09, 2021 8:24 pm

Alexi написа:като теглите чертата ще отиде над 100 лв да смени маркучите ( всички фитинги ,маркучи ,после има блийдване ) ,грешни пари за тия 20г спирачки

май тука е момента да се самоцитирам :)
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6578
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот Harka » Вто Фев 09, 2021 9:40 pm

Течащи спирачки не присъстваше в първото уравнение. :) Но аз бих ги оправил въпреки това.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот alexmitev » Сря Фев 10, 2021 5:32 pm

Сега разгледах по-обстойно, май просто е имало масло по едното бутало и от там се е изцапала накладката, а не тече, или поне така се надявам :)
Имам няколко въпроса обаче как точно става обезвъздушаването на тоя стар модел, понеже горе нямам отвор за чашка, а само разширителен съд.
Помпам със спринцовката откъм спирачния апарат и като се напълни резервоара горе, дърпам малко с друга сринцовка и продъжавам да помпам, това го разбрах.
Трябва ли обаче през това време да натискам спирачката, за да изкаравам въздуха и горе-долу колко милилитра трябва да прекарам през системата, за да се обезвъздуши, или просто докато спре да излиза въздух?
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот Vuc » Чет Фев 11, 2021 2:03 pm

https://youtu.be/yil-Yqj-4rY
Това видео ще те ориентира. За Louise модела е, но процедурата е същата. Ако имаш нужда от съдействие пиши на ЛС, имам всички необходими дажджи за Магура от това поколение, даже и техния Royal blood.
Любима спирачка е Marta ...
:beer:
Аватар
Vuc
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Чет Май 11, 2006 3:53 pm

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот alexmitev » Чет Фев 11, 2021 2:25 pm

Да, това го гледах и направих точно по този начин (отдолу нагоре) с оригиналната "кралска кръв", но спирачката доста омеква и дори изчезва при по-дълго натискане. Като отпусна и натисна пак, отново е ок за първите 3-4 секунди...
Явно или не съм прекарал достатъчно течност през системата (прекарах към 30мл, колкото е спринцовката), или е трябвало да натисна лостчето няколо пъти (това го няма във видеото).
Съдя за това, че е нужно да "помпам" на лостчето, докато пълня и от факта, че след като напълня и затворя всичко, първото натискане е доста "меко" и чак след това почва да се втвърдява лостчето.

Според някои майстори в София, пълненето и обезвъздушаването трябвало да става отгоре надолу, като се налива отгоре, а със спринцовката отдолу се дърпа (или се натиска лостчето, за да се избута течността надолу) :banghead:
Има и такъв клип в тубата, под който обаче коментарите са, че го прави в грешната посока :smash:
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот Vuc » Чет Фев 11, 2021 3:25 pm

Отдолу нагоре е. Не че и обратно няма да стане, ама по трудно ми се струва. Правил съм го и така. Нещо не си направил като хората, не трябва да омеква. Слагаш ли парчето пластмаса на мястото на накладките?
Аватар
Vuc
 
Мнения: 70
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Чет Май 11, 2006 3:53 pm

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот alexmitev » Чет Фев 11, 2021 4:02 pm

Слагам, да. Явно или не съм прекарал достатъчно течност, и/или трябва да натисна няколко пъти лостчето по време на процедурата преди да затворя.
Като имам време тия дни, пак ще се потопя в маслената терапия :roll2: че все пак докарах колелото да е в движение и гледам часовете ремонти/каране да не превишават много съотношението 2:1 :D
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm

Re: Въпроси за хидравличните маркучи Magura Marta

Мнениеот alexmitev » Пет Фев 19, 2021 11:11 pm

Такааа, днес най-накрая отделих 50 минути за спирачката (за което отнесох жесток семеен скандал :banghead: ), но мисля, че нещата се получиха.
Реших да действам отгоре надолу, като едновременно издърпвах отдолу с една спринцовка и сипвах отгоре с друга, преточих към 2 спринцовки. Този метод има предимството, че се вижда дали още има въздух в системата - на долната спринцовка съм сложил дълъг маркуч, в който съвсем ясно се виждат балончетата.
След първото затваряне, спирачката пак беше мека, но тогава ми хрумна, че просто накладките имат много голям ход.
Направих разстоянието между накладките да е около 1мм, извадих ги, този път не сложих пластмасовия сепаратор (разстоянието беше по-малко от дебелината му!), преточих още 2 спринцовки, затворих горе и долу и при раздалечаването на накладките с отвертката, забелязах че спирачката горе леко изсъска, явно изкара излишния въздух. Сега е доста по-твърда и разстоянието между накладките и диска е някакви части от милиметъра.
Доста е фина тази настройка, но си мисля, че за този модел е важно финалното обезвъздушаване да става по този начин - с монтирани по-близко от необходимото накладки в началото и след това чрез раздалечаването им, да излезе излишният въздух от резервоара горе, който явно е неминуемо да не присъства при затварянето.
(Уточнение : при затварянето горе, резервоарът беше в хоризонтално положение, напълнен догоре, така че да тече при слагането на капачето и болтовете бяха завити докрай)

P.S. Сложих и две нови органични надладки Brakco, че старите метални доста скърцаха, може да ги сложа отпред :)
"Фиксираната (заварена) седалка на ST 530 S остава неподвижна при каране.
Планинският велосипед ST 530 S се продава със звънец, фар и стоп, светлоотразители на каплите и педали."
alexmitev
 
Мнения: 287
Рейтинг: 1298
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2020 4:27 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта