от the_rookie » Вто Юли 13, 2021 5:20 pm
Моето колело е с Ултегра 6800 (46-36), лагерите са (бяха) Шимано пресфит в карбонова рамка SM-BB72-41. За почти три години съм ги сменял 2 пъти ,оригиналните преди близо 2 години и сега пак. Първият път незнам колко са въртяни преди мен (не съм първи собственик) , но колелото ( stevens 2017 год) когато го взех нямаше почти никакви следи от употреба (на практика беше ново). На втория комплект съм навъртял около 5500-6000 км. нормално каране по асфалт и тук-таме черно. В мокро почти не е карано. Та сега на втората смяна реших да проверя що така се получава! Разглобих лагерния възел на който пише да не се разглобява и кво да видя... сложили в пластмаските едни малки тънки лагери дето като ги стегне сглобката (пресфит), гривните се свиват и триенето се увеличава! Подхождам вече по инжИнерно, меря кухата ос където лягат лагерите с микрометър/пасаметър ( 2 микрона делението) и хоп...овалност (разлика в диаметъра в различни равнини) от 16-18 микрона на десния и 22 на левия! Меря пластмасовите втулки...и при тях биене! Изводите 1.За кухата ос- или е получила деформация при въртенето, или е калпаво изработена по начало, и в двата случая както казват руснаците...говно! 2.Втулките - вероятно шприцовани, трудно постигане на висока точност ... говно! 3. Лагерите - миниатюрните съчми и гривни комбинирани с липса на съосие предполагат малък ресурс...говно! Виж... влагозащитата е добра, генерира доста триене, но на фона на останалото не се забелязва. Та както съм писал и преди, единственото предимство което не отричам пред Сингапурската Acera (която не е с регулируеми чашки и с лоша влагозащита доказана във времето) е теглото и външния вид. С клипчетата исках да покажа че в някой параметри старото се представя по-добре от новото ,а печалбата е основния мотив в производството на съвременото колело. Понякога си задавам въпроса възможно ли е топ колоездач да спечели Тур дьо Франс с по-стар топ модел колело?!