Взаймозаменяемост на freewheel Shimano MF HG-50 11-34

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Взаймозаменяемост на freewheel Shimano MF HG-50 11-34

Мнениеот the_rookie » Пон Юли 12, 2021 2:49 pm

Здравейте! Мой колега реши че иска да кара колело и като начало опита ще е със стар (от 90-те) немски markenlos фитнес/хибрид. Колелото е идеално за терена (градски и крайградски равнинен релеф с тук таме някое възвишение. Проблема с превъртане е в износените зъби (11,13 и 15) на храповика (freewheel) Шимано MF HG-50 7-speed 11-34. Оказва се, че въпросния храповик на резба е рядък и труден за намиране днес! Има китайскo копие на DNP. Ще се радвам ако някой може да ме просвети струва ли си занимавката с поръчка на Китайския боклук, който в Бг не откривам никъде, или за евентуална съвместимост на зъбчатки от други Шимански храповици!?Изображение
Това е подобен Шимански храповик


Изображение
Това е китайско DNP
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 541
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Взаймозаменяемост на freewheel Shimano MF HG-50 11-34

Мнениеот Alexi » Пон Юли 12, 2021 2:57 pm

сменя се каплата в такива случаи ,тя и без това е много нисък клас .. взима се капла с хъб за съвременни касети
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Взаймозаменяемост на freewheel Shimano MF HG-50 11-34

Мнениеот the_rookie » Вто Юли 13, 2021 1:15 am

Абе нисък преди двайсет и кусур години си е баш над средния съвременен клас като качество на изработка,допуски при сглобки и материали! Дай Боже на всеки лекотата на въртене и издръжливостта на средното като на въпросното колело (тук може да се види https://youtu.be/yyZZvO5PCSU) от нисък Не-Китайски клас! Смяната на капла с по-нов тип касети засега не е на дневен ред!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 541
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Взаймозаменяемост на freewheel Shimano MF HG-50 11-34

Мнениеот Alexi » Вто Юли 13, 2021 7:32 am

това на клипчето средно + курбел е кажи речи 2 кила .. съвременен курбел + средно ,среден клас е около 900 грама , Деоре да речем ,и пак ще се върти така като сложиш тия педали от по 500 грама
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Взаймозаменяемост на freewheel Shimano MF HG-50 11-34

Мнениеот the_rookie » Вто Юли 13, 2021 12:24 pm

Alexi, за мен високия клас не е само ниското тегло, а също така и добра прецизна изработка! Мога да коментирам курбели Ултегра и Шиманския пресфит за тях ...еми много по-зле са от това на видеото! Качих още едно клипче https://youtu.be/F2XlTcsSZXc ,интересно ще ми е да направиш теста от него с твоите курбели и да споделиш резултата!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 541
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Взаймозаменяемост на freewheel Shimano MF HG-50 11-34

Мнениеот Alexi » Вто Юли 13, 2021 2:43 pm

курбели Ултегра от последните 2 поколения ( с кухите плочи ) са на светлинни години пред този курбел от клипа ти .. тия тестове не са ми интересни ,много добре познавам средното от това поколение - разглобяемо ,позволяващо оставяне на хлабина в чашките при което се върти така свободно за сметка на луфт ,липсва каквато и да е влагозащита също .. и тежи половин кило
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6579
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Взаймозаменяемост на freewheel Shimano MF HG-50 11-34

Мнениеот the_rookie » Вто Юли 13, 2021 5:20 pm

Моето колело е с Ултегра 6800 (46-36), лагерите са (бяха) Шимано пресфит в карбонова рамка SM-BB72-41. За почти три години съм ги сменял 2 пъти ,оригиналните преди близо 2 години и сега пак. Първият път незнам колко са въртяни преди мен (не съм първи собственик) , но колелото ( stevens 2017 год) когато го взех нямаше почти никакви следи от употреба (на практика беше ново). На втория комплект съм навъртял около 5500-6000 км. нормално каране по асфалт и тук-таме черно. В мокро почти не е карано. Та сега на втората смяна реших да проверя що така се получава! Разглобих лагерния възел на който пише да не се разглобява и кво да видя... сложили в пластмаските едни малки тънки лагери дето като ги стегне сглобката (пресфит), гривните се свиват и триенето се увеличава! Подхождам вече по инжИнерно, меря кухата ос където лягат лагерите с микрометър/пасаметър ( 2 микрона делението) и хоп...овалност (разлика в диаметъра в различни равнини) от 16-18 микрона на десния и 22 на левия! Меря пластмасовите втулки...и при тях биене! Изводите 1.За кухата ос- или е получила деформация при въртенето, или е калпаво изработена по начало, и в двата случая както казват руснаците...говно! 2.Втулките - вероятно шприцовани, трудно постигане на висока точност ... говно! 3. Лагерите - миниатюрните съчми и гривни комбинирани с липса на съосие предполагат малък ресурс...говно! Виж... влагозащитата е добра, генерира доста триене, но на фона на останалото не се забелязва. Та както съм писал и преди, единственото предимство което не отричам пред Сингапурската Acera (която не е с регулируеми чашки и с лоша влагозащита доказана във времето) е теглото и външния вид. С клипчетата исках да покажа че в някой параметри старото се представя по-добре от новото ,а печалбата е основния мотив в производството на съвременото колело. Понякога си задавам въпроса възможно ли е топ колоездач да спечели Тур дьо Франс с по-стар топ модел колело?!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 541
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта