От френски към автомобилен вентил

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

От френски към автомобилен вентил

Мнениеот zombayo » Нед Сеп 05, 2021 5:33 pm

Здравейте,
27,5 шини съм с автомобилен вентил и боза, но въобще не ме кефи и искам да ги направя класически - с вътрешна гума и автомобилен вентил. Упражнението мисляда бъде изпълнено чрез премахване на настоящия френски вентил, разпробиване на шината с по-широко свредло за метал до размер автомобилен вентил и минаване с шкурка по ръбовете за изглаждане. Някой минавал ли е по този път или подобен за постигане на същия резултат и може ли да споделите мнения? :beer:
zombayo
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 9:52 pm

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот Франко » Нед Сеп 05, 2021 7:41 pm

Нещо не разбирам - сега си с автомобилен вентил и искаш да сложиш вътрешна пак с автомобилен вентил? Защо ще дупчиш?
Франко
 
Мнения: 102
Рейтинг: 1314
Регистриран на: Съб Окт 05, 2019 7:53 am

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот zombayo » Нед Сеп 05, 2021 8:42 pm

Франко написа:Нещо не разбирам - сега си с автомобилен вентил и искаш да сложиш вътрешна пак с автомобилен вентил? Защо ще дупчиш?

:D Моя грешка - сега съм с френски вентил и боза. Искам да мина на автомобилен и вътрешна. Съжалявам за объркването!
zombayo
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 9:52 pm

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот the_rookie » Нед Сеп 05, 2021 11:21 pm

Разшири отвора с кръгла пила за заточване на веригата на моторен трион!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот Alexi » Пон Сеп 06, 2021 7:49 am

сведло се ползва ,с кръгла пила ще му трябва един час и няма да стане идеален кръг .. последно карах автомобилни вентили някъде около 2016г
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот Bi11y » Пон Сеп 06, 2021 9:07 am

zombayo написа:
Франко написа:Нещо не разбирам - сега си с автомобилен вентил и искаш да сложиш вътрешна пак с автомобилен вентил? Защо ще дупчиш?

:D Моя грешка - сега съм с френски вентил и боза. Искам да мина на автомобилен и вътрешна. Съжалявам за объркването!


Защо искаш да преминеш на автомобилния станадарт ?
Bi11y
 
Мнения: 1364
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 10, 2017 10:42 pm

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот bdz43r » Пон Сеп 06, 2021 10:09 am

Да искаш да минеш на автомобилен вентил разбирам, но този мазохизъм с класическата вътрешна - съвсем не.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1217
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот the_rookie » Пон Сеп 06, 2021 12:35 pm

Alexi написа:сведло се ползва ,с кръгла пила ще му трябва един час и няма да стане идеален кръг
asymmetric_valve.jpg
asymmetric_valve.jpg (289.62 KiB) Прегледано 1572 пъти

Понеже така обобщаваш на мой гръб,...та да поясня и аз! Да, може със свредло и вероятно ще е необходимо не едно, а две (сети се що)! Свредлото (неправилно заточено) също не прави идеален кръг особенно в тънкостенен материал! Шанса човек без опит да нарани шината със свредло е по-голям (който е пробивал тънък и мек материал с малък припуск знае за кво иде реч)! Във V ,тесен U и асиметричен профил като на снимката е трудно или неприложимо! След пробиването със свредло, трябва да чистиш мустаци (пак опираш до пила, шабър шкурка ... ). А за така ценното време,... да нямаш предвид разширяване с електрод вместо пила?!
Честит празник!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот NiOOH » Пон Сеп 06, 2021 3:10 pm

A защо въобще е необходимо да се пробива? Продават се вътрешни гуми с френски вентили. Освен, че може да се помпат на бензиностанция без преходник, аз не мога да се сетя за други предимства на автомобилните.
NiOOH
 
Мнения: 62
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Вто Юли 20, 2021 11:02 am

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот Франко » Пон Сеп 06, 2021 6:30 pm

Сигурен ли си, че ще е необходимо пробиване? На едното ми колело, след сваляне на пръстена на вентила (преста), се оказа, че дупките на шините са като за автомобилен вентил и директно си взех вътрешни с такъв.
Франко
 
Мнения: 102
Рейтинг: 1314
Регистриран на: Съб Окт 05, 2019 7:53 am

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот zombayo » Пон Сеп 06, 2021 7:22 pm

bdz43r написа:Да искаш да минеш на автомобилен вентил разбирам, но този мазохизъм с класическата вътрешна - съвсем не.

е от те този коментар научих най-много! :clap:
zombayo
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 9:52 pm

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот zombayo » Пон Сеп 06, 2021 7:29 pm

Благодаря за съветите и мненията! Ще ги имам предвид, когато започна "операцията" скоро. И понеже преди седмица си взех новото колело, след известно време прекарано без такова поради лепкавите пръсти на някой пендехо, ще ми се наложи да пусна няколко поста още с изкане за съвети и мнения. Благодаря за съвети по тази тема! :beer:
zombayo
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 9:52 pm

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот Harka » Пон Сеп 06, 2021 10:36 pm

Така и не разбрах каква ти е идеята за този откровен даунгрейд? :dontknow:
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот zombayo » Вто Сеп 07, 2021 6:57 am

Harka написа:Така и не разбрах каква ти е идеята за този откровен даунгрейд? :dontknow:

Просто приеми, че съм старомоден. Иначе ще попишем доста и ще се засегнат теми и извън колоезденето, че може и хора да се припознаят в написаното и те да се засегнат волю или неволю. Така, че да сложим точна на тази дълга тема още преди да е започнала.
zombayo
 
Мнения: 83
Рейтинг: 1216
Регистриран на: Пон Мар 26, 2012 9:52 pm

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот moridinbg » Сря Сеп 15, 2021 7:36 am

Още ли има хора, които го правят този даунгрейд?
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот martin.radev » Сря Сеп 15, 2021 10:32 am

и аз това се чудех....
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 692
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот zeedor4o » Сря Сеп 15, 2021 11:27 am

Какво предимство намирате във френския вентил спрямо автомобилния? Аз ползвам и двата типа на различните си велосипеди и за мен вършат абсолютно една и съща работа, като единствен недостатък на френския е, че трябва да си нося преходник, ако се наложи да помпя на бензиностанция.

Безкамерни гуми с автомобилен вентил не съм правил/виждал и не знам дали въобще е възможно. Ако е така, тогава френският отпределено има предимство.
Аз съм принцът на бял Ram
Аватар
zeedor4o
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 10:14 pm
Местоположение: Варна

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот Gworan » Сря Сеп 15, 2021 11:33 am

Има и големи/автомобилни вентили за безкамерни. Обаче аз не съм видял висок клас шина с голяма дупка като за автомобилен :dontknow:
Аватар
Gworan
 
Мнения: 1018
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Окт 27, 2017 10:08 am

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот Harka » Сря Сеп 15, 2021 3:29 pm

zeedor4o написа:Какво предимство намирате във френския вентил спрямо автомобилния?

1. Изисква дупка с по-малък диаметър на шината, т.е. дизайнът и може да се оптимизира допълнително.
2. Може да държи по-високо налягане отново заради по-малкия диаметър (това предимство има отношение към шосейките).
3. По-лек е. Особено ако шината е с висок борд и изисква дълъг вентил.
4. Може и да си въобразявам, но винаги съм имал чувството, че се помпи по-лесно с малка помпа.

Единственият недостатък, който аз намирам, е че по-трудно (а в някои случаи и невъзможно) се пълни боза през него.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот evilzet » Сря Сеп 15, 2021 3:58 pm

Хм, за налягането - самото уплътнение за обратния въздух на автомобилния не е по-голямо от това на френски. Шоковете са с автомобилен, а там е доста повече от налягането в гумите на шосейките.
Аз съм и с двата вида - отпред френски, отзад автомобилен (такъв имах подръка като правих тюблеса). Нямам предпочитания.
evilzet
 
Мнения: 1479
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот Alexi » Сря Сеп 15, 2021 5:08 pm

също така има теория ,че по големия отвор в шината я прави по слаба в тази точка ( донякъде логично ) .. като цяло френските са се наложили като стандарт при велосипедите ,то дори няма шини с отвор за автомобилен вече ..
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6276
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот moridinbg » Чет Сеп 16, 2021 4:14 pm

zeedor4o написа:като единствен недостатък на френския е, че трябва да си нося преходник, ако се наложи да помпя на бензиностанция.

Дръж преходника завинтен на вентила, като капачка. Може дори да сложиш автомобилна капачка на преходника, ако държиш (:
Аватар
moridinbg
 
Мнения: 1162
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 06, 2012 11:59 pm
Местоположение: София

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот NiOOH » Чет Сеп 16, 2021 5:02 pm

Има и автомобилни вентили за безкамерни велосипедни гуми, но наистина, защо някой трябва да си причинява това? Да се дупчат шини не е добра идея. Естествено, че по-голямата дупка ще отслаби шината в тази точка. Геометрията на съвременните шини е с доста скосяване към основата, т.е. основата е тясна и не случайно почти всичко е проектирано за френски вентили.
Както се спомена по-горе, един преходник завит на вентила решава проблема с бензиностанциите. Единственият недостатък на френските вентили е тънката игла, която може да се изкриви при невнимателно боравене с някои малки помпи без маркуч.
NiOOH
 
Мнения: 62
Рейтинг: 1260
Регистриран на: Вто Юли 20, 2021 11:02 am

Re: От френски към автомобилен вентил

Мнениеот zeedor4o » Пет Сеп 17, 2021 10:14 am

moridinbg написа:
zeedor4o написа:като единствен недостатък на френския е, че трябва да си нося преходник, ако се наложи да помпя на бензиностанция.

Дръж преходника завинтен на вентила, като капачка. Може дори да сложиш автомобилна капачка на преходника, ако държиш (:


Аз съм си го измислил така :) :

Изображение

Изображение
Аз съм принцът на бял Ram
Аватар
zeedor4o
 
Мнения: 142
Рейтинг: 1519
Регистриран на: Сря Дек 02, 2009 10:14 pm
Местоположение: Варна


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта