Страница 1 от 1

От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 05, 2021 5:33 pm
от zombayo
Здравейте,
27,5 шини съм с автомобилен вентил и боза, но въобще не ме кефи и искам да ги направя класически - с вътрешна гума и автомобилен вентил. Упражнението мисляда бъде изпълнено чрез премахване на настоящия френски вентил, разпробиване на шината с по-широко свредло за метал до размер автомобилен вентил и минаване с шкурка по ръбовете за изглаждане. Някой минавал ли е по този път или подобен за постигане на същия резултат и може ли да споделите мнения? :beer:

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 05, 2021 7:41 pm
от Франко
Нещо не разбирам - сега си с автомобилен вентил и искаш да сложиш вътрешна пак с автомобилен вентил? Защо ще дупчиш?

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 05, 2021 8:42 pm
от zombayo
Франко написа:Нещо не разбирам - сега си с автомобилен вентил и искаш да сложиш вътрешна пак с автомобилен вентил? Защо ще дупчиш?

:D Моя грешка - сега съм с френски вентил и боза. Искам да мина на автомобилен и вътрешна. Съжалявам за объркването!

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Нед Сеп 05, 2021 11:21 pm
от the_rookie
Разшири отвора с кръгла пила за заточване на веригата на моторен трион!

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 06, 2021 7:49 am
от Alexi
сведло се ползва ,с кръгла пила ще му трябва един час и няма да стане идеален кръг .. последно карах автомобилни вентили някъде около 2016г

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 06, 2021 9:07 am
от Bi11y
zombayo написа:
Франко написа:Нещо не разбирам - сега си с автомобилен вентил и искаш да сложиш вътрешна пак с автомобилен вентил? Защо ще дупчиш?

:D Моя грешка - сега съм с френски вентил и боза. Искам да мина на автомобилен и вътрешна. Съжалявам за объркването!


Защо искаш да преминеш на автомобилния станадарт ?

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 06, 2021 10:09 am
от bdz43r
Да искаш да минеш на автомобилен вентил разбирам, но този мазохизъм с класическата вътрешна - съвсем не.

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 06, 2021 12:35 pm
от the_rookie
Alexi написа:сведло се ползва ,с кръгла пила ще му трябва един час и няма да стане идеален кръг
asymmetric_valve.jpg
asymmetric_valve.jpg (289.62 KiB) Прегледано 1588 пъти

Понеже така обобщаваш на мой гръб,...та да поясня и аз! Да, може със свредло и вероятно ще е необходимо не едно, а две (сети се що)! Свредлото (неправилно заточено) също не прави идеален кръг особенно в тънкостенен материал! Шанса човек без опит да нарани шината със свредло е по-голям (който е пробивал тънък и мек материал с малък припуск знае за кво иде реч)! Във V ,тесен U и асиметричен профил като на снимката е трудно или неприложимо! След пробиването със свредло, трябва да чистиш мустаци (пак опираш до пила, шабър шкурка ... ). А за така ценното време,... да нямаш предвид разширяване с електрод вместо пила?!
Честит празник!

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 06, 2021 3:10 pm
от NiOOH
A защо въобще е необходимо да се пробива? Продават се вътрешни гуми с френски вентили. Освен, че може да се помпат на бензиностанция без преходник, аз не мога да се сетя за други предимства на автомобилните.

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 06, 2021 6:30 pm
от Франко
Сигурен ли си, че ще е необходимо пробиване? На едното ми колело, след сваляне на пръстена на вентила (преста), се оказа, че дупките на шините са като за автомобилен вентил и директно си взех вътрешни с такъв.

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 06, 2021 7:22 pm
от zombayo
bdz43r написа:Да искаш да минеш на автомобилен вентил разбирам, но този мазохизъм с класическата вътрешна - съвсем не.

е от те този коментар научих най-много! :clap:

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 06, 2021 7:29 pm
от zombayo
Благодаря за съветите и мненията! Ще ги имам предвид, когато започна "операцията" скоро. И понеже преди седмица си взех новото колело, след известно време прекарано без такова поради лепкавите пръсти на някой пендехо, ще ми се наложи да пусна няколко поста още с изкане за съвети и мнения. Благодаря за съвети по тази тема! :beer:

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Пон Сеп 06, 2021 10:36 pm
от Harka
Така и не разбрах каква ти е идеята за този откровен даунгрейд? :dontknow:

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 07, 2021 6:57 am
от zombayo
Harka написа:Така и не разбрах каква ти е идеята за този откровен даунгрейд? :dontknow:

Просто приеми, че съм старомоден. Иначе ще попишем доста и ще се засегнат теми и извън колоезденето, че може и хора да се припознаят в написаното и те да се засегнат волю или неволю. Така, че да сложим точна на тази дълга тема още преди да е започнала.

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 15, 2021 7:36 am
от moridinbg
Още ли има хора, които го правят този даунгрейд?

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 15, 2021 10:32 am
от martin.radev
и аз това се чудех....

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 15, 2021 11:27 am
от zeedor4o
Какво предимство намирате във френския вентил спрямо автомобилния? Аз ползвам и двата типа на различните си велосипеди и за мен вършат абсолютно една и съща работа, като единствен недостатък на френския е, че трябва да си нося преходник, ако се наложи да помпя на бензиностанция.

Безкамерни гуми с автомобилен вентил не съм правил/виждал и не знам дали въобще е възможно. Ако е така, тогава френският отпределено има предимство.

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 15, 2021 11:33 am
от Gworan
Има и големи/автомобилни вентили за безкамерни. Обаче аз не съм видял висок клас шина с голяма дупка като за автомобилен :dontknow:

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 15, 2021 3:29 pm
от Harka
zeedor4o написа:Какво предимство намирате във френския вентил спрямо автомобилния?

1. Изисква дупка с по-малък диаметър на шината, т.е. дизайнът и може да се оптимизира допълнително.
2. Може да държи по-високо налягане отново заради по-малкия диаметър (това предимство има отношение към шосейките).
3. По-лек е. Особено ако шината е с висок борд и изисква дълъг вентил.
4. Може и да си въобразявам, но винаги съм имал чувството, че се помпи по-лесно с малка помпа.

Единственият недостатък, който аз намирам, е че по-трудно (а в някои случаи и невъзможно) се пълни боза през него.

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 15, 2021 3:58 pm
от evilzet
Хм, за налягането - самото уплътнение за обратния въздух на автомобилния не е по-голямо от това на френски. Шоковете са с автомобилен, а там е доста повече от налягането в гумите на шосейките.
Аз съм и с двата вида - отпред френски, отзад автомобилен (такъв имах подръка като правих тюблеса). Нямам предпочитания.

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 15, 2021 5:08 pm
от Alexi
също така има теория ,че по големия отвор в шината я прави по слаба в тази точка ( донякъде логично ) .. като цяло френските са се наложили като стандарт при велосипедите ,то дори няма шини с отвор за автомобилен вече ..

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 16, 2021 4:14 pm
от moridinbg
zeedor4o написа:като единствен недостатък на френския е, че трябва да си нося преходник, ако се наложи да помпя на бензиностанция.

Дръж преходника завинтен на вентила, като капачка. Може дори да сложиш автомобилна капачка на преходника, ако държиш (:

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 16, 2021 5:02 pm
от NiOOH
Има и автомобилни вентили за безкамерни велосипедни гуми, но наистина, защо някой трябва да си причинява това? Да се дупчат шини не е добра идея. Естествено, че по-голямата дупка ще отслаби шината в тази точка. Геометрията на съвременните шини е с доста скосяване към основата, т.е. основата е тясна и не случайно почти всичко е проектирано за френски вентили.
Както се спомена по-горе, един преходник завит на вентила решава проблема с бензиностанциите. Единственият недостатък на френските вентили е тънката игла, която може да се изкриви при невнимателно боравене с някои малки помпи без маркуч.

Re: От френски към автомобилен вентил

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 17, 2021 10:14 am
от zeedor4o
moridinbg написа:
zeedor4o написа:като единствен недостатък на френския е, че трябва да си нося преходник, ако се наложи да помпя на бензиностанция.

Дръж преходника завинтен на вентила, като капачка. Може дори да сложиш автомобилна капачка на преходника, ако държиш (:


Аз съм си го измислил така :) :

Изображение

Изображение