Страница 1 от 2

шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 9:17 am
от evilzet
Здравейте,
Шока е на 5 г. и 600 часа каране. Въздушната камера съм я сервизирал поне 5-6 пъти, смяна на уплътнения, fox fluid. Другата камера от 2-3г. има едно глухо почукване при ход дори 5мм нагоре-надолу, но не е отваряна (макар да съм се запасил с рем.комплект). При поредното отваряне за почистване на въздушната камера вчера, забелязах надиране по ствола, горе долу в зоната на сага, т.е. там където ствола е най-често, спрямо горното уплътнение на камерата (ИФП камерата). Надирането не е на едно място, а по цялата окръжност, което ме кара да си мисля, че не е от чуждо тяло, а може да е износване от употреба. Макар и плитко, се усеща с нокът, не е само визуално. Засега ми се струва, че няма загуба на налягане на IFP камерата. Прилагам и макроснимка, ако може да се прецени мащаба на проблема.
Винаги работя с хирургическа чистота, много малко вероятно е да съм вкарал боклук.
Темата ми е с цел да попитам, възможно ли е това да е износване и да се примиря или да го засилвам да му отварят камерата?
1632208087886.jpg
(177.91 KiB) 169 пъти

1632208078218.jpg
(173.9 KiB) 135 пъти

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 11:08 am
от Alexi
от там няма как да ти губи налягане в IFP защото вътре има плаващо бутало и въздуха ( то е азот оригинално ) е зад това бутало откъм ухото на стержена ( той от там се и помпи ,има една пластмасова капачка а отдолу гумичка ) ... ако горе имаш въздух то значи шока е смесил маслото с въздух ( доста вероятно за тия години ) и е за ребилд .. надирането .. нямам обяснение ,но не отива на добре като цяло и може да се замислиш дали да даваш пари да ребилдване или да го бракуваш след някой и друг месец/година .. и без това новите модели работят по добре :beer:

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 11:18 am
от evilzet
Аз намерих човек с азот и 35 бара (климатикаджия, разбира се), но така и не стигнах до направата на вентил с игла и спец шестограм за пълненето. Помня, че вие сте го правили в Шумен.
Това ми звучи успокояващо, че налягането вътре се държи от друг детайл, ще изчакам и още някой, ако има с мнение по въпроса.

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 11:31 am
от Alexi
аз ползвах игла и помпа за шокове ,помпене с въздух ( той и без това е 80% азот :evil: ) .. трябва внимателно да се подбере гумата която ще се ползва вместо оригиналната хем да не изпуска хем иглата да успее да я пробие ,също така плаващото бутало се позиционира на определена височина преди да налееш масло - има мануали на сайта на фокс

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 1:47 pm
от Вилката
Чудесен момент да упражниш един пълен сервиз сам. И да не се получи, отиваш на смяна, ама той така или иначе е поживял.
Възможно е протриването да е заради старо уплътнение, защото с годините се втвърдяват. Затова се и препоръчва да се менят по-често, за да удължиш живота на металните части.
Това, което е надрало шиша, е вътрешния О-ринг на капака на маслената камера. По принцип плуващото бутало(ИФП) предава високото налягане от азота към маслото, и ако ствола е необратимо надран, покрай него ще излиза масло при движение и наистина може да спадне и налягането на ИФП камерата. Ако не си намерил хидравлично масло във въздушната камера, вероятно има още живот в шока.

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 2:11 pm
от evilzet
Да поясня нещо, тоя шок от нов си пускаше по малко fox float fluid през х-ринга най-долу и си омазняваше външно. След смените на уплътненията все е пускал по малко, докато свърши маслото в негативната камера (което ме подсещаше да го отварям). Гледам и други от тая серия са така и нормално или не, това съм го приел. Сега пак беше пресъхнал външно, но имаше малко масло горе. То и друг път е имало в позитивната камера и само по гадната му миризма ми е трудно да определя дали е пуснало през ствола или е само float fluid.

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Вто Сеп 21, 2021 2:30 pm
от the_rookie
Към това което е писал Вилката прибавям и възможноста при работа да се получава леко огъване като на 7.57 ,щом има и почукване може проблема да е в буталото на 9,55 (разхлабено или нещо друго позволяващо луфт,износени шайби)! Провери си и захващането към рамката да не предава някакви усукващи моменти! Май ще трябва да разглобяваш. Времената са от това видео https://www.youtube.com/watch?v=8h4ftDcBKZQ

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2021 9:14 am
от evilzet
Мерси за видеото, доста подробно, има и още едно за сглобяването.
Чудя се каква е вероятността една тънка и голяма метална шайба, която обичайно стои горе до вентила и я държи едно О-пръстенче, да се е свлякла надолу и да е надрала ствола. Като го отворих си беше горе, но знам ли и аз... Така или иначе, заради глухото тропане ще се отваря. Това почукване го има и със свалена въздушна камера, така че категорично е в девствената част нещо.
Не мога да определя изгубило ли е налягне в IFP камерата. Сега, при свалена въздушна камера, като се понапъна и успявам да сгъна шока поне до средата, по-рано май беше по-твърд, но това е доста субективно.

Засега май ще мина на междинен вариант, понеже не съм си направил спец.вентил с игла, а и да си набавя малко червено масло, рем. комплект о-пръстени го имам. Златно имам и фокс флуид имам, но червено така и не си купих. Гледам разфасоват тук-там по 100мл.
Та междинния вариант е да събера шока и да мога да си карам още няколко пъти докато се разкаля, а и да набавя материалите.
Чудя се ако полирам ствола, да поизравня дерюгите, дали ще има положителен ефект? Малко не смея, защото ще се махне гладкото и хлъзгаво покритие на алуминия и може да стане по-зле. В краен случай, гледам че продават и само оси, така че ако намеря моя размер може и взема една нова за същинската профилактика.
Какво мислите за полирането, хваща се оста и с дрелката и полир паста... :crazy: ? Диаметъра може да падне с някоя стотна, но това смятам че ще се поеме по-добре от о-пръстена, отколкото тия надлъжни надирания.

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2021 9:59 am
от Alexi
това почукване ще ескалира и ще почнеш да го чуваш при преминаване на ситни неравности ( ако вече не го чуваш ) ,направо кънти по рамката - шока става да се учиш на него на сервизиране ,за каране бих търсил заместител

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2021 10:04 am
от evilzet
За 3г. не се е променило (малко стана като оня от ТВ рекламата с киселините), чува се доста слабо, но го усещам.
Първо да поясня, че за моето каране шока е ИДЕАЛЕН и не ми трябва по-скъп!
Второ, намерих ос (229-72-004) по 13Е без доставката, което е доста блага цена и обезсмисля полирането на сегашната ми ос.
Трето, кажи ми според теб кое хлопа, че много ми е чудно, как така си хлопа и не прогресира !?
Ако има нещо счупено става интересно.

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2021 10:13 am
от Alexi
нямам представа ,тоя проблем го имах с 2 различни шока като единия беше доста нов модел Фекчъри ЕВОЛ 2019г мисля беше ( буквално нов ) .. другия беше като твоя ,но не беше много каран - него го разглобих смених му маслото беше посмесил с въздух но не се оправи .. продавам ги аз не се занимавам с ремонти

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2021 11:46 am
от Harka
evilzet написа:Чудя се ако полирам ствола, да поизравня дерюгите, дали ще има положителен ефект? Малко не смея, защото ще се махне гладкото и хлъзгаво покритие на алуминия и може да стане по-зле. В краен случай, гледам че продават и само оси, така че ако намеря моя размер може и взема една нова за същинската профилактика.
Какво мислите за полирането, хваща се оста и с дрелката и полир паста... :crazy: ? Диаметъра може да падне с някоя стотна, но това смятам че ще се поеме по-добре от о-пръстена, отколкото тия надлъжни надирания.

Според мен е много вероятно да постигнеш обратен ефект. Първо този шиш със сигурност има някакво покритие, което обаче не е ясно колко е дебело. При всички положения обаче е в областта на микроните. Т.е. шансът да успееш да стигнеш до голия метал с подръчни средства не е никак малък. И тогава вече със сигурност може да го отпишеш този ствол.
Второто е, че в областта на сага диаметърът така или иначе вече е по-малък, дори и да не го виждаш с просто око. С подръчни средства най-много да му нарушиш геометрията. По снимките това ми прилича на обикновено износване от употреба. Общо взето няма какво да направиш. Дори и да смениш уплътнението, не е невъзможно да стане дори по-зле, защото шишът е перфектно напаснат към сегашното ти.

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2021 1:11 pm
от evilzet
Мерси за мнението, вече едва ли е напаснат, защото след разглобяването има завъртане на оста спрямо уплътнението и ще трие на нови места в уплътнението. За мен са прекалено нарядко и дълбоки чертите, за да го отдам на обикновено износване без причина.
Най-вероятно ще купя нова ос, но преди да я поръчам ще трябва да разглобя шока напълно, тракането да не е от нещо счупено, та да поръчам и него.
Между другото, тая рудиментарна шайба (bottom out plate), как по-точно работи, че не мога да си представя защо изобщо я има. О-пръстена, който я подпира, да кажем, че нещо ще омекоти, но самата шайба ...

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2021 3:52 pm
от the_rookie
Шайбата с О-пръстена служи за придържане в горната част на полипропиленовите намалители на обема, ако се поставят допълнително такива! Твоя проблем с надирането идва от лагерния възел (bearing asembly така го водят). Вътре има втулка (оранжевото на 2,48 и уплътнение).Вероятно втулката вече е поизносена (изглежда ми доста тънкостенна) и стержена може би надира в алуминия. И да вземеш нов стержен ако там имаш износване пак ще надере. Трябва или да смениш лагерния възел, или да мислиш вариант за ремонт на самия ( зависи от материала на втулката) но това ще стане ясно когато разглобиш. Ако проблема е такъв, трябва да разбереш причината за износването. Шока е най-нестабилен на странични огъвания когато е максимално отворен и затова износването ти е в началото. Както писах и преди, провери за за усукващи моменти от окачването, през ушите към шока. Ако нещо се стреми да го огъне освен да го свие, пак ще ти стане това износване... а може и просто да му е дошло времето! Времето е от второто видео https://www.youtube.com/watch?v=Jwuk7QUiNvQ . Като събираш трябва да бъде много добре обезвъздушен ! Тоя пич на клипа малко май бърка с обезвъздушаването, но това е мое лично мнение.Пиши когато го развърлиш, може да помогнем с нещо!

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2021 4:28 pm
от evilzet
Много скромен ник си избрал. Мерси, звучи ми логично това, което казваш. Само защо са кръстили шайбата ботъм аут, явно такива като мен да питат.
Това оранжевото ми се струва да е същия материал (нещо тефлоново, полиамидно или кой знае какво) като на втулките на вилката (които имах щастието да сменя миналата година). Ако се е оголило до алуминий, освен ново, едва ли има друг вариант.
Не виждам как мога да проверя рамката за несвойствени движения, Каньон е, надявам се да не е от нея.
За качественото пълнене с масло ще гледам и инструкциите на Фокс, поне в тази част са по-описателни, за разлика от помпенето. За помпенето, една картинка отдалеко и пише напомпете 500пси и толкова, все едно всеки ден помпя с игла през гума. Пазят си хляба :smash:
Ще пиша, но нека да дойде калния сезон ;) .

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2021 4:42 pm
от the_rookie
https://www.bike24.com/p2330977.html това ти гумената тапа за помпенето! Втулката според мен от тефлон ще е най-добре да се побългари. Понеже е тънка ,а и заради съосието трябва да се направи на место (набива се по-дебела, центрова се цялата капачка и се стругова да необходимия диаметър) лошо ще е ако е допълнително лепена с нещо! Аз не съм отварял такъв и немога да ти кажа точно,но като го разглобиш то ще си покаже. От 150 до 300 псй гледах че е помпенето на газовия амортисьор и до 150 въздушната пружина,може и да греша! Шайбата е ботъм аут за да избегнеш удара до дъно ,сигурно затова е така кръстена :dontknow: . Успех!

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2021 5:20 pm
от Alexi
на колко точно ПСИ се помпи зависи от конкретния шок и настройките му ( шимстакове компресия/ребаунд Low/medium и т.н. ) ако не е написано на самия шок може да излезе по ID . За Boostvalve са високи наляганията ,в диапазона 300-500 пси .. за по новите модели е около 150 пси . По ниското налягане намалява шанса шока да смеси маслото с въздух ( или ще стане много по бавно ) . Тази гумичка за помпенето може да се изреже със замба да не се дават грешни пари за нея ,а и от един път може да не се справиш и да я изхабиш . Тефлоновата капачка не е нужно да се възтановява след като е махната веднъж ( тя е за еднократна употреба ) но и тя се продава като резервна част .

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 23, 2021 7:18 pm
от evilzet
Хора , четете, писах че съм взел рем.комплект има и гумата и незаменимата тапа :D
Моя се помпи на 35 бара или 500пси или 3.5 МПа, кой както му харесва.
Ако нямах тапата, малко силикон в дупката върши същото, че и по-добре.
Алекси, помня, че трудно подбрахте точната гума, което обяснява и уникалната цена от 2 Евро, за 1 троха :smash:

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Пон Окт 18, 2021 12:08 pm
от the_rookie
evilzet ,ако все още си решен да ремонтираш твоя шок ето малко полезна информация. Днес разглобих един Fox RP2. Капачката(лагерния възел) на амортисьорната камера е сходна с тази на твоя. Втулката в която се движи стержена е метална (срязана) с някакво пластмасово покритие приличащо на полиетилен. В покритието има набити стружки ( медни - :dontknow: ), но поне стержена е запазен без надиране. Той е доста хлабав във втулката, което пък обеснява липсата на масло и наличието на въздух камерата дори след подмяна на уплътнението. Варианта който смятам да приложа за възстановяване е премахване на старата и направа на изцяло нова тефлонова втулка. Ето няколко снимки:
Изображение
vtulka1.jpg

Изображение
vtulka2.jpg

Изображение
vtulka3.jpg

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Пон Окт 18, 2021 1:42 pm
от evilzet
Мерси за лачените снимки, не съм се отказал, просто изчаквам зимата.
Откъде тия стружки медни, фабрично? Това ми прилича на синтерован материал, но не може да бъде. Би трябвало да е само полимер, все пак ствола е алуминиев. С тия нишки по ръба и на клингерит ми бие, интересна работа.
Или пък се протрил полимера до степен да започне да се оголва метала.
Много грапаво изглежда като за втулка за плъзгане...

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Сря Фев 23, 2022 9:17 am
от evilzet
Вчера поразглобих шока. Маслото малко ме стресна, но вероятно е нормално за години работа да се потъмни с тия алуминиеви детайли вътре.
1645553512340.jpg
1645553512340.jpg (102.02 KiB) Прегледано 1344 пъти

Втулката на 9мм ос изглежда запазена, оста влиза плътно, остава чуденето защо е протрита, както показах на предни снимки. Материала е доста странен, все едно леко ронлив, вижда се на снимката, че има по ъглите парченца. Това едва ли е добре да се разхождат из маслото. Ще пусна една макро-снимка.
1645553512308.jpg
(232.71 KiB) 55 пъти

Все пак ще се опитам да намеря такава втулка и нова ос.

Другото ми чудене за чукането вътре, да припомня, че се чува при промяна на посоките на работа, мисля че имам отговор, но не и решение. Направих клип да се види, как шайбата, респ. оста на заключването има доста голям радиален луфт около тръбичката на рибаунда, а освен това и аксиално има лек ход, който е достатъчен да предава чукането към врътката горе и цялото тяло. Аксиалното е по-слабо изразено, но пък по-вероятно за проявление.

https://drive.google.com/file/d/1GqV_Sa ... sp=sharing

Чудя се защо долу няма някоя втулка да я държи малко по-стегната. Може би, за да не спира маслото нагоре към тръбичката. Някой да е забелязал дали го има това хлопане и при него, не че очаквам отговор, но да питам.
Имам и друга еретична идея, понеже винаги карам на отворен шок (нямам спомен да съм заключвал), дали не мога да махна шайбата и ствола и да нямам заключване, но и хлопане.

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Сря Фев 23, 2022 9:26 am
от Alexi
заради това почукване съм махнал 2 шока ,тия по старите са по склонни да го правят ,но и на по нови модели се получава .. шоковете са евтини и вече не се занимавам да ги отварям ,а и както виждаш проблема не може да се отстрани

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Сря Фев 23, 2022 9:43 am
от evilzet
Според мен звука е от удара на ствола към оста на врътката горе. Радиалното биене е по-силно, но не виждам какви сили ще го предизвикат при работа.
Що да няма решение, нали писах за мен какво е решението ;).

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Сря Фев 23, 2022 10:13 am
от Alexi
отстрани го после кажи какво е решението .. отделих доста време да мъча един такъв шок ( точно като твоя ,освен почукването тия шокове издават и редица други шумове хъхнене скърцане ,дразни по време на каране ) и после като го смених с Евол се родих ,много по добре работи ,никакви шумове

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Чет Фев 24, 2022 9:01 am
от the_rookie
Когато шока е адекватно напълнен и обезвъздушен,радиалната хлабина изчезва! Аксиалната също трябва да може да се регулира с различни комбинации от шайбички и пружинки. Дали това е направено е друг въпрос! Както ти писах, горе където лостчето предава натиска към стержена би трябвало да има малка сачмичка . Възможно е тя да е паднала. Постигането на добро обезвъздушаване по общоизвестните начини е почти невъзможно! В стержена и в буталото остава малко въздух който се разтваря в маслото и при работа се получава кавитация,това е и една от причините маслото ти да е черно (продуктите на окисление)! Другия много важен момент,особено при бууст клапан, е пълненето на камерата под плаващото бутало с въздух сгъстен под правилното налягане! С тия игли и помпички с измислени манометри, дето трябва да ги гедаш с лупа,работата е меко казано несериозна, трябва си друг подход! За да се настрой един амортсьор прецизно си трябва стенд за тестване и знания,но това си е вече ''висш пилотаж''. В Бг има доста атв-та изклучително чуствителни на тема ''окачване'' , така че пазар за тоя род дейност мисля че има, а дали на практика е така не ми е известно. Иначе съм убеден че има много ''спецалисти'' които с готовност ще ти приберат парите за ''сервизиране''! Внимавай при ''набиването и избиването'' на втулката! Желателно е да ползваш преса и подходящ за целта водач или да импровизираш някаква скоба от болт или шпилка! Старата най-добре е да се разтърже или с помоща на дремел и фрезер да я освободиш и премахнеш.

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Пет Фев 25, 2022 9:12 am
от moridinbg
Veloboost от няколко седмици имат стенд (:

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Пет Фев 25, 2022 9:31 am
от evilzet
the_rookie написа:...

Радиалната хлабина няма да изчезне, а ще се маскира от наличието на масло около стержена. И на лично ти показах, че няма съчмичка на тази ос, слагам и картинката тук, ако не си успял да отвориш драйва. Тя самата е стоманена и са преценили, че може просто да е със заоблен връх и да контактува директно с ексцентрика. Няма никакви реглажи на аксиалния луфт, оста се държи от уплътнение 029-12-000 и това е - просто и хлопащо. И в сервизното на Фокс, просто я издърпват, т.е. няма нещо необичайно при мен, така е замислено.

2013-FLOAT-E-S-CTD-Dish.jpg
(239.74 KiB) 53 пъти


Лошото на кавитацията е, че тя сама си "произвежда" въздуха, затова е и кавитация, дори да е напълнено перфектно. При мен, по-скоро ще си има остатъчен въздух.
Аз без неколкократно вакуумиране не мога да си представя качествено зареждане с масло без въздух, но засега ще си остана на гето домашния вариант. Тя и работата после ще е гето, но толкова.
Да, втулката няма да я бия с чука, макар че го заслужава :smash:

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Пет Фев 25, 2022 10:05 am
от the_rookie
evilzet, писал съм ти л.с. там е истината според мен :beer:
пп Внимавай със затягането на новия стержен към горната част на шока! Там слагат лепило защото стержена НЕ трябва да се пренатяга!

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Пет Фев 25, 2022 10:32 am
от the_rookie
moridinbg написа:Veloboost от няколко седмици имат стенд (:

Възможно е да е така! А имат ли някое видео и диаграми със стендовите изпитания, та и ние да видим и понаучим нещо?

Re: шок Fox Float CTD износване на ствола

МнениеПубликувано на: Пет Фев 25, 2022 11:04 am
от evilzet
the_rookie написа:evilzet, писал съм ти л.с. там е истината според мен :beer:
пп Внимавай със затягането на новия стержен към горната част на шока! Там слагат лепило защото стержена НЕ трябва да се пренатяга!

85 in.lb. ще сложа и осигурител.