Преправяне на триколка

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Преправяне на триколка

Мнениеот vlayon » Чет Дек 30, 2021 11:55 am

Здравейте,
имам триколка/cargo bike и имам няколко въпроса:

1. Искам да си намеря някой, който да я направи сгъваема. Рамката е от стомана, тръбата е с диаметър 49 мм и дебелина 2 мм. Някой, който да има подходящ стенд, да може да направи такива заварки. Както може да се види на снимката, където съм махнал коша, предната ос може да се отдели от рамката. По този начин мога да донеса/изпратя рамката без предната ос за това преправяне.
2. От къде мога да си намеря такава панта, като на всички други сгъваеми колела?
3. В момента има дискови спирачки на двете предни колела, които са на жило и се командват от едно лостче на кормилото(двете жила влизат в едно лостче). Има ли как да се направи подобна инсталация, но с нидравлични спирачки?
4. Има 7 скорости, които са в главината на задното колело. Скоростите са Sram 7, ако има някакво значение. Командите са врътки на кормилото. Предполагам, че мога да ги сменя с палец, нали? Защото е проблем да намирам такива ръкохватки за тези врътки, а и не ми харесват.
5. Къде в София мога да закарам рамката след това на пясъкоструйка и прахово боядисване?

Ще се радвам на идеи и съвети.
Владимир
Прикачени файлове
cargoBike2.jpg
Така изглежда с демонтиран кош.
(161.99 KiB) 60 пъти
cargoBike1.jpg
Така изглежда колелото
cargoBike1.jpg (89.35 KiB) Прегледано 1175 пъти
vlayon
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 23, 2014 8:26 pm

Re: Преправяне на триколка

Мнениеот Harka » Съб Яну 01, 2022 7:58 pm

Здрасти,

единственият човек, за когото се сещам, че може да направи нещо такова, е Митака Омбрето. Не знам дали ще му се занимава, но може да пробваш. Ще ти изнамеря координати ако не го знаеш. Занимава се с подготовка на джипки за сериозен оффроуд, прави клетки, окачвания и всякакви такива къстъм проекти.

А защо ти е всъщност да го правиш сгъваемо?

3. Да, има как. Трябва ти тройник, с който да вържеш двата маркуча към един. Системата ще е същата като на моторите с два диска отпред.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Преправяне на триколка

Мнениеот vlayon » Нед Яну 02, 2022 12:39 pm

Благодаря, бих се радвал да ми дадеш негови координати.
Искам да го правя сгъваемо, за да го съхранявам и транспортирам по-лесно. Дори се чудя дали има начин да се направят предните колела да се смъкват лесно, за да влиза през вратата..
vlayon
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 23, 2014 8:26 pm

Re: Преправяне на триколка

Мнениеот the_rookie » Нед Яну 02, 2022 5:51 pm

Честита 2022! Работещ вариант на корава възка за разглобяване е да се направи фланцово съединение с два болта (от горе и от долу), но така намаляш просвета който и без това не е много голям! Болтовете може да са и странично но ще бъдат по-натоварени и трябва да компенсираш с якоста им и с дебелината на фланците. Болтовете и отворите трябва да са точни за да осигурят рамката срещу усукване в съединението! Естествено всичко това ще е за сметка на допълнително тегло. Друга по-лека(компактна) възможност е да се направи връзка от типа тръба в тръба ,но там зависиш от вътрешната (евнтуално външната) повърхност и точноста на формата на тръбите (според мен далеч от идеален кръг) и като цяло е по неподходящо за многократно разглобяване! Относно спирачките това което е писал Harka е работещия вариант ,но трябва помпата(лостчето) да е с по-голям дебит за да компенсира разширението в двата спирачни апарата. Може да помислиш за помпа от някакъв скутер.
П.П. Сега видях че има и втора снимка :bowdown: ! Първоначално мислих че системата на завиване е като при автомобилите. Имам такаква холандска триколка Viktor на Van Raam. При твоята системата е по-опростена, но дори и да помислиш за разделяне в предния лагер остава проблема с жилата (евентуално хидравличните маркучи).Проблема важи и за разделянето с фланец след кормилото (моята идея) и жилото за задния хъб! Отзад с "контра" ли е спирането?
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 451
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Преправяне на триколка

Мнениеот vlayon » Нед Яну 02, 2022 8:22 pm

Честита Нова Година!
Идеята ми е да се разделя някъде около средното движение, може би там, където се съединяват двете по тънки тръби с основната такава. Идеята за фланци и на мен ми хрумна, и смятам, че ще бъде най-здраво. Може да се направи с два или четири болта странично и един горе... но няма смисъл да го мисля преди да намеря кой да го направи. Разликата в масата на конструкцията според мен няма да е толкова голяма. Това е колело, което няма да го нося на гръб, то си е доста тежко и сега, а мисля да му слагам и ток.
Бях написал, че ще разделя рамката от предната ос, и го направих. Но това е с цел само за да не нося цялата конструкция при майстора. Отзад е с контра, има само едно жило, което е за скоростите в главината на задната капла. Затова смятам, че и мястото на "чупене" трябва да е в района на средното движение, за да може задницата да се прибира към коша. Така ще заема доста по-малко място.
Благодаря за идеите, със сигурност ще бъдат от полза!
vlayon
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 23, 2014 8:26 pm

Re: Преправяне на триколка

Мнениеот ЕДИН ЗАВЕТ » Нед Яну 02, 2022 9:07 pm

.jpg[/attachment]
.jpg
.jpg (8.8 KiB) Прегледано 945 пъти
От преди 50- 60 години - Балканче... /изпробвано /...само за размисъл...
Прикачени файлове
-2.jpg
-2.jpg (9.76 KiB) Прегледано 932 пъти
ЕДИН ЗАВЕТ
 
Мнения: 169
Рейтинг: 1183
Регистриран на: Пон Окт 07, 2019 2:04 am

Re: Преправяне на триколка

Мнениеот vlayon » Пон Яну 03, 2022 10:16 am

Да, гледах и двата варианта на Балканче, все още ги има за продан и мислех да си купя някое за донор. Съединението на горната снимка е по-удачно, защото пантата се отваря и затваря въртеейки се около вертикална ос. При съединението на долната снимка въртенето става около хоризонтална ос. След коментара на the_rookie обаче започвам да се съмнявам дали ще издържи.
vlayon
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 23, 2014 8:26 pm

Re: Преправяне на триколка

Мнениеот Harka » Пон Яну 03, 2022 6:23 pm

Това е телефонът на Митака - О Осем 85425958
Пробвай го дали ще има време.

Относно спирачките това което е писал Harka е работещия вариант ,но трябва помпата(лостчето) да е с по-голям дебит за да компенсира разширението в двата спирачни апарата. Може да помислиш за помпа от някакъв скутер.

Да, правилна забележка. Евентуално може да пробваш и с мтб лостче с по-голям диаметър на буталото и задължително стабилни маркучи. Макар че тука един пич е направил такива спирачки с най-обикновено Шимано лостче и твърди, че си работи без проблеми.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Re: Преправяне на триколка

Мнениеот vlayon » Вто Апр 26, 2022 9:30 pm

Здравейте отново!
Започнах да сглобявам пак колелото с някои нови части. Митака завари пантата, много съм му благодарен! Боядисах го, сега го събирам. Дадоха ми съвет вместо да минавам на хидравлични спирачки да си купя Avid на жило, които наистина много хора казват, че не са компромис и спират също толкова добре. Намерих си нови Avid bb7 от Германия, които могат да се монтират и отпред, и отзад, само със смяна на адаптера(поне така го пишат). Проблемът обаче идва с дясната спирачка(триколката е с две колела отпред и едно отзад). На едната снимка може да се види как ляга самия апарат и ъгълът между отворите за адаптора и самият апарат е твърде голям. Най-вероятно няма такъв адаптер, който да свърши работа. Имате ли някакви идеи?

bike.jpg
колелото боядисано и вече сгъваемо
(198.04 KiB) 86 пъти

rightBreak.jpg
дясна спирачка- проблем
(195.81 KiB) 83 пъти
vlayon
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Нед Мар 23, 2014 8:26 pm

Re: Преправяне на триколка

Мнениеот nonkapo » Пон Юли 04, 2022 11:06 am

Това за спирачката ако са стандартни захватите, ще трябва да измериш диаметъра на дисковете. Мисля че най големият диск е 203, та вероятно такъв адаптер ще ти трябва ако ушите за спирачки са като за велосипед. Като ги гледам обаче изглеждат доста по големи разстоянията.

Между другото намери ли къде да ти направят пясъкоструйка, че и аз си търся за разни дребни детайли.
Не се гаси туй що не гасне
Аватар
nonkapo
 
Мнения: 301
Рейтинг: 1360
Регистриран на: Съб Окт 09, 2010 2:36 pm
Местоположение: Арабистан


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта