Страница 1 от 1

Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Вто Дек 20, 2022 2:31 pm
от Alexi
Привлечен от възможността да ползвам рамката си с шок 185х55 вместо 185х50 ( при което хода ще стане от 120 на 135 ) и след като установих визуално че нищо никъде няма да опира , се зачетох из форумите навън и документациите на Рокшок . Видях по форумите че спейсъра ( разликите при шокове с еднакъв айлет и различен ход на буталото са спейсъри в позитивната камера ) успешно е махнат и хората си карат . Според документацията на Рокшок шокове с еднакъв айлет и различни ходове на буталото имат еднакво позициониране на IFP камерата ( важно ! само след 2020г важи това ,предните поколения не са така макар че пак имат спейсъри някои ) ,и реално разликата е само спейсъра . Той при Рокшок е пластмасов ,за това го клъцнах и премахнах ( Тук е момента да кажа ,че тази манипулация я правят и на фокс ,но там спейсъра е метален и доста по труден за премахване ,освен това IFP камерата не е позиционирана еднакво при различен ход на буталото и не е ясно какво точно ще се получи и как ще работи ) . Вече направих 2-3 карания ,като при увеличаване на хода на буталото съответно увеличих и сага - рамката си ползва повечето ход ,нищо никъде не опира ( това не важи за всички рамки ,но в най общия случай ако рамката е от по новите с флип чип на високата позиция няма да има проблем ,инак на ниската би опирала ) . Та вече карам Транс Х вместо Транс ,135 отзад и 150 вилка :evil: даже се замислям за 160 вилка че гледам из нета и такива модификации ..

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Сря Дек 21, 2022 1:04 pm
от the_rookie
Така обаче намаляш и резерва на маслото който можеш да губиш от уплътненията без да се създава проблем в работата на шока! Вероятно ще ти се наложи пълно обслужване (с подмяна на масло) по-рано.

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Сря Дек 21, 2022 6:56 pm
от Bi11y
the_rookie написа:Така обаче намаляш и резерва на маслото който можеш да губиш от уплътненията без да се създава проблем в работата на шока! Вероятно ще ти се наложи пълно обслужване (с подмяна на масло) по-рано.


Този спейсър само сменя максималния ход - защо да сменя по-често маслото ? 185х55 си е фабрично без него , както и 185х52.5 е с по-малък спейсър ???

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Сря Дек 21, 2022 9:13 pm
от jayblack
the_rookie написа:Така обаче намаляш и резерва на маслото който можеш да губиш от уплътненията без да се създава проблем в работата на шока! Вероятно ще ти се наложи пълно обслужване (с подмяна на масло) по-рано.

По-голяма глупост скоро не бях чел :D Нито има резерв на масло, който се намаля, нито ще му се налага по-честа профилактика. Дали ще е 185х50 или 185х55 профилактиката на маслената част от амортисьора е на 200 часа и едва ли до тогава ще е загубил и капчица масло.

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Сря Дек 21, 2022 9:17 pm
от the_rookie
Bi11y написа:
the_rookie написа:Така обаче намаляш и резерва на маслото който можеш да губиш от уплътненията без да се създава проблем в работата на шока! Вероятно ще ти се наложи пълно обслужване (с подмяна на масло) по-рано.


Този спейсър само сменя максималния ход - защо да сменя по-често маслото ? 185х55 си е фабрично без него , както и 185х52.5 е с по-малък спейсър ???


Налягането в камерата под (и над !!!) плаващото бутало е в диапазона 25-30 бара при разпънат шок, а във въздушната камера е около 1/3 от това! При покой (и не само) имаш предпоставка за теч на масло през уплътнението на стержена, което си е най-слабото звено! С увеличения ход (5 мм) при пълно свиване на шока, допълнителния обем който трябва да се компенсира е около 0.4 мл. За да направи това плаващото бутало слиза надолу само с около 0.1 - 0.2 мм тоест разстоянието между плаващото бутало и буталото на стержена намаля с около 4.9 мм. Имено в тия 4.9 мм имаш резервен обем масло, който може да си позволиш да изтече преди двете бутала да опрат едно в друго. След модификацията този запас е намален (а може и да липсва), което на практика съкращава времето в което шока може да работи адекватно без доливане (смяна) на маслото.
п.п. На "умника" писал преди малко предлагам един облог да направим, и тогава да продължим спора!

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Сря Дек 21, 2022 10:19 pm
от jayblack
the_rookie написа:п.п. На "умника" писал преди малко предлагам един облог да направим, и тогава да продължим спора!

Давай да видим какво ще измислиш.
Междувременно пиши на производителя да си сменят сервизните книжки и да напишат, че профилактиката за максималния ход на даден размер шок е скъсена. Хората да си знаят, че получават повече ход за сметка на по-честа профилактика. Също когато накараш двете бутала да се срещнат (дори и с липса на масло) - ми прати снимка.

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Сря Дек 21, 2022 10:31 pm
от Alexi
Роки значи според теб шокове с по голям stroke трябва да се обслужват по често ? Само че нищо такова никъде не съм чел .. масло от хидравличната част не изтича наникъде никога ,то само губи своиства .. също така е възможно да влезе въздух при него но тия неща стават по друг повод ,няма връзка с хода на буталото .. дали забеляза ,че 50 и 55 бутала имат еднаква позиция на IFP буталото ?

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Чет Дек 22, 2022 12:27 pm
от the_rookie
alexi, има огромно разнообразие от условия които определят "живота" на уплътнението. На практика е невъзможно (в случая и ненужно) да отчетеш всички взаймодествия по между им, за да кажеш точно колко ще работи системата преди да възникне проблем! Производителя препоръчва на 200 часа да направиш нещо. Това означава ли, че на 199 час системата ще работи безупречно, а на 201 час ще спре ако не го направиш?! Твърдението че през уплътнението на стержена не се губи масло е невярно. Просто има някакъв толеранс към загубите преди това да стане осезаемо. В твоя пример, стесняваш този допуск (в предното писание обясних как) което означава че при еднакви условия на работа и загуби на масло, модифицираният шок ще промени работните характеристики преди немодифицирания. Дали ще стане след 300 часа или след 100 зависи от много други неща! Има обаче едно НО, а имено - тези думи важат в случай че амортисьора е сглобен по алгоритъма описан в ръководството! Силно се съмнявам в завода асемблирането да протича в тоя ред - така че не е ясно изобщо първоначално, дали два шока с различен ход имат еднакво количество масло , така както би трябвало да се случи при сглобяване по ръководство!

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Чет Дек 22, 2022 12:41 pm
от Alexi
това е невярно твърдение ,защото шока 185х55 има същите настройки и реално е същия шок .. би било вярно ,ако шока 185х55 има друго позициониране на плаващото бутало

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Чет Дек 22, 2022 12:54 pm
от the_rookie
Сега аз не разбрах,...ти хидравичната част отварял ли си я или не си, щото ако не си- откъде знаеш къде точно е буталото!?

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Чет Дек 22, 2022 1:17 pm
от Alexi
горе съм постнал извадка от мануала на рокшок за позициониране на буталото при смяна на масло на хидравликата и там се вижда точно къде е :) за този шок е на 66.5мм независимо дали е 50 или 55 ход .. следващия "умен" въпрос ?

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Чет Дек 22, 2022 1:25 pm
от the_rookie
Не отговори- ти лично ли постави буталото там където пише че се поставя при ТОЗИ начин на събиране (това е ръководство ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ, а не технологична карта за производство) ?

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Чет Дек 22, 2022 1:44 pm
от Alexi
отговарям ти - не ,шока е чисто нов и нямам намерение скоро да отварям там ( или най вероятно никога ,като се скапят ги сменям с нови аз - отварял съм ,труда ми струва по скъпо от самия шок не ми се занимава ) .. това което мога да кажа е че шока работи съвсем нормално и си прави целия ход което се и очакваше

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Чет Дек 22, 2022 1:55 pm
от Bi11y
the_rookie написа:Не отговори- ти лично ли постави буталото там където пише че се поставя при ТОЗИ начин на събиране (това е ръководство ЗА ПОТРЕБИТЕЛИ, а не технологична карта за производство) ?


Аз не мога да се сетя за разумна причина , по която Rockshox (SRAM) да не добавят няколко реда в горната табличка и да има различна стойност ? Щеше да им струва нещо или какво ? Или целта им е някой да пише по форумите ,че информацията им не е точна и всякакви други хубави неща за тях ?

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Чет Дек 22, 2022 2:07 pm
от Alexi
то същата табличка я има и за шокове преди 2020 ,и там за всеки ход на буталото е упоменато точно къде се позиционира - не ги мързи да пишат ,за който им е чел мануалите са доста подробни

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Чет Дек 22, 2022 2:17 pm
от the_rookie
Алекси, значи твърдението ми все пак е допустимо и да е вярно! Апропо, пишеш че ги караш без да ги обслужваш и направо ги сменяш. Колко изкарват приблизително тогава и каква е причината за скапването според теб?
Били, при производството алгоритъма на работа (конкретно на зареждане) е друг! Разумната причина мисля че я описах по-рано, но ще я повторя пак- колкото повече може да си позволи загуби на маслото без щети, толкова повече ще работи, тоест дори и с по-калпаво уплътнение ще си покрие часовете! В тоя ред на мисли примерно - сглобката с по-голяма хлабина втулка/стержен се поставя на по-малкия ход (имащ повече запас) , а по-точните (с малка хлабина) на тези с по-голям ход (малък запас към теч)! Мисля че това е една доста разумна причина от финансова гледна точка!

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Чет Дек 22, 2022 2:40 pm
от Alexi
аз закупен чисто нов шок не съм успял да скапя ,имам на по 4г вече такива като хидравликата не е обслужвана .. работни часове вероятно над 1000 - това са по нови модели ,Евол на Фокс и Делукс на Рокшок .. при по стари модели има недомислици в дизайна които водеха до по често сервизиране - твърде високо налягане в IFP камерата примерно ( има модели на 550-600 пси около 2013-15г)водещо до бързо навлизане на въздух при маслото и отказ на хидравликата

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Пет Дек 23, 2022 8:55 am
от the_rookie
Alexi написа:аз закупен чисто нов шок не съм успял да скапя ,имам на по 4г вече такива като хидравликата не е обслужвана .. работни часове вероятно над 1000 - това са по нови модели ,Евол на Фокс и Делукс на Рокшок .. при по стари модели има недомислици в дизайна които водеха до по често сервизиране - твърде високо налягане в IFP камерата примерно ( има модели на 550-600 пси около 2013-15г)водещо до бързо навлизане на въздух при маслото и отказ на хидравликата

То и в настоящите модели без изнесен резервоар налягането не е ниско (500 пки на Фокс)! Проблема с въздуха в маслото при несервизиран (разбирай непомпен с игла) шок идва точно от загуба на масло най-вече от лошо уплътняване на стержена , по-рядко от уплътненията на управляващите компресията и ребаунда оси вътре в стержена. След сервизиране се добавят и проблемите от неадекватното помпене с въздух/азот, и наличието на въздух в хидравличната част заради начина на сглобяване по ръководство (писано от грешна човешка ръка)! Вероятноста да прехвърля азот в маслото при изправно плаващо бутало заради високото налягане е нищожна - азота дифундира в малка степен.

От всичко писано до тук по темата, включвайки и споделения експлоатационен опит и навици, човек- с проява на елементарна функционална грамотност ще разбере, че написаното
the_rookie написа:Така обаче намаляш и резерва на маслото който можеш да губиш от уплътненията без да се създава проблем в работата на шока! Вероятно ще ти се наложи пълно обслужване (с подмяна на масло) по-рано.

не е само "По-голяма глупост" която "някой да пише по форумите" , а съвсем реална прогноза относно развитието на ситуацията с тоя шок. В защита на думите си, все още съм отворен към финансово подплатени предложения, най-вече от страна на господин jayblack!

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Пет Дек 23, 2022 9:38 am
от Alexi
аз също трябва да се присъединия към мнението ,че написаното от тебе клони към глупост .. първо ,шока прави последните си 5 мм ход извънредно рядко ( и това важи за всеки правилно настроен шок ) реално някое скокче ,дропче ,стълби на скорост такива неща .. после всичко е в рамките на фабричната спецификация .. я ми кажи тогава и за вилката ми прогноза ,че я купих на 130мм а сега е на 150 мм със сменено бутало при това от Б на С пружина ,и там яко чипосване ( Пайк 2021г ) ще живее ли ,или да търся друга :evil: :beer:

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Пон Дек 26, 2022 3:26 pm
от the_rookie
jayblack написа: Също когато накараш двете бутала да се срещнат (дори и с липса на масло) - ми прати снимка.

Посочвам препратка към клипче от тюб-а
със симптом на опиращи бутала!
Иска ми се, ... моля се,
сечете тез мои заблуди ако може с думи,
Вие,...несъгласните с това!
https://www.youtube.com/watch?v=A67TMYpIysQ

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Пон Дек 26, 2022 4:47 pm
от Alexi
и какво общо има този шок с делукс селект + 2022г ? освен дето и 2та са черни ?

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Пон Дек 26, 2022 5:48 pm
от the_rookie
Alexi написа:и какво общо има този шок с делукс селект + 2022г ? освен дето и 2та са черни ?

Alexi, извинявам се- не съм точно по темата, думите ми не бяха адресирани към теб, а по-скоро към отричащите явлението! Допускам че са повече от един затова и пуснах линка тук, но ако държиш ще взема мерки.

Re: Промяна на хода на буталото на Rockshox Deluxe 2020+

МнениеПубликувано на: Пон Дек 26, 2022 7:43 pm
от Alexi
всичко дефектира един ден човек ,особено ако не се сервизира .. из нета клипчета да искаш .. скоро видях протрити стеншъни на вилка 2021г ,фокс степкаст скъп ХС модел и човека я пуснал в ибей с надеждата да и вземе някой лев но защо не я е поглеждал 2г е отделен въпрос ..