Питане за Шок

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

Re: Питане за Шок

Мнениеот ммк » Пон Мар 18, 2024 10:42 am

зачетох темата, но явно съм пропуснал някои неща. Просто ме изкушава идеята да си взема шок и вилка с малко повече ход за повече забава, не знам 1,5 см отзад и 2 отпред дали се усещат толкова и затова питах дали някой е правил подобни експерименти. btw приятел наскоро си купи neuron с fox, който уж е настроен както трябва, но също въобще не заключва, мисля че им писа, ще го питам да сподели какво е станало.
ммк
 
Мнения: 73
Рейтинг: 1160
Регистриран на: Сря Май 09, 2018 10:15 am

Re: Питане за Шок

Мнениеот the_rookie » Пон Мар 18, 2024 8:06 pm

500 psi (или около 35 бара) при малък обем (около 2-3 куб.см) трудно се уцелват и удържат в камера с пробита тапа!
Ще се радвам ако някой, срещал по-подробна информация за помпене без дупчене (с машина или квото и да било), осветли с повече яснота проблема!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Питане за Шок

Мнениеот Sprinter » Пон Мар 18, 2024 11:32 pm

the_rookie написа:500 psi (или около 35 бара) при малък обем (около 2-3 куб.см) трудно се уцелват и удържат в камера с пробита тапа!
Ще се радвам ако някой, срещал по-подробна информация за помпене без дупчене (с машина или квото и да било), осветли с повече яснота проблема!

https://www.shockcraft.co.nz/faux-ifp-v ... craft.html
Ако се намерят още 1-2 заинтересовани да разделим транспортните разходи, бих го тествал при следващото обслужване.

Motorcraft - CM3461 е малко по-евтина алтернатива, но стърчи повече и е грозничко :D
Sprinter
 
Мнения: 107
Рейтинг: 1502
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Питане за Шок

Мнениеот the_rookie » Вто Мар 19, 2024 11:34 am

Sprinter, благодаря! Интересно ще е да се пробва, но цената малко ме въздържа (засега)! Обаче ми даде идеята да помисля за "присаждане" на Presta вентил, което (ако се получи) би било по-евтино и може би по-надежно! :beer:
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Питане за Шок

Мнениеот Alexi » Вто Мар 19, 2024 11:55 am

Fox как ги помпят в завода не знам но оригинално гумичката не е сдупчена .. инак това с вентила е отдавна измислено от Рокшок ,значително по добър вариант от гумичка която продупчиш ли я там ще има известни загуби при това налягане .. както по горе попита някой лостчето за позициите леко ли се движи или има отчетливо цъкане на всяка позиция - това е добър ориентир как е налягането в IFP .. чувал съм оплаквания ,че като друсне на неравност по пътеката шока се "заключвал" .. той не се заключва ,просто се мърда палчето но то отдавна не работи заключването ,ако е толкова лабаво
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Питане за Шок

Мнениеот Sprinter » Вто Мар 19, 2024 2:05 pm

the_rookie написа:Sprinter, благодаря! Интересно ще е да се пробва, но цената малко ме въздържа (засега)! Обаче ми даде идеята да помисля за "присаждане" на Presta вентил, което (ако се получи) би било по-евтино и може би по-надежно! :beer:

Стандартен Presta вентил, мисля че е до около 220 psi.
CM3461 е на ръба (по спецификация е 500psi), Shockcraft не знам какъв използват, но със сигурност и той е над 500. Не знам дали ще успееш да намериш Presta за такова налягане. Иначе има Schraeder вентили до 15 000...

Fox едва ли дупчат във фабриката, но тапата е по-евтино и по-универсално решение, защото целия модул е по-компактен и не ограничава монтажа на шока в рамката, а със спестените долари може малко реклама да се купи :D
Сигурно са тествали процеса и при стабилен монтаж на иглата и налягане от бутилка, резултатите са в рамките на допустимото, затова и го препоръчват в указанията си. Друг е въпроса, как всеки "майстор" се отнася към процедурата.
Sprinter
 
Мнения: 107
Рейтинг: 1502
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Питане за Шок

Мнениеот _SoRa_ » Вто Мар 19, 2024 5:18 pm

На 155-160 psi (~10 бара) е налягането в шока, 11 мм е потъването при напълно затворена врътка.
При местенето на лостчето отчетливо се усеща преместването от една позиция в друга.
При спускане не правя големи скокове, но харесвам да преминавам през по-високите неравности отскачайки.
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Питане за Шок

Мнениеот Sprinter » Вто Мар 19, 2024 5:40 pm

_SoRa_ написа:На 155-160 psi (~10 бара) е налягането в шока, 11 мм е потъването при напълно затворена врътка.
При местенето на лостчето отчетливо се усеща преместването от една позиция в друга.
При спускане не правя големи скокове, но харесвам да преминавам през по-високите неравности отскачайки.

Sag-a или нормалното потъване се измерва в Open положение. При 160 psi ребаунда ти трябва да е на 3 клика от напълно отворено положение (завъртяно докрай обратно на часовниковата, като гледаш шока откъм врътката и после връщаш 3 клика по часовниковата).
Sprinter
 
Мнения: 107
Рейтинг: 1502
Регистриран на: Съб Апр 22, 2023 6:35 am

Re: Питане за Шок

Мнениеот emo_gp » Вто Мар 19, 2024 9:37 pm

Мога ли да попитам дамата пробвала ли е при по високо налягане на шока колко потъва ? Имам го същия шок 200 psi аз съм около 85 кг с екипировката и когато го заключа прави около 2-4 мм макс. ход, заключвам го винаги когато катеря.
Boardman Fs Pro 27.5
Аватар
emo_gp
 
Мнения: 392
Рейтинг: 1430
Регистриран на: Вто Май 29, 2012 5:58 pm
Местоположение: Гр. Стара Загора

Re: Питане за Шок

Мнениеот evilzet » Вто Мар 19, 2024 9:46 pm

Моя е на най-мекото положение откакто е направен. Даже при сервизацията мислех да махна врътката с оста и, и така да няма какво да трака като падне налягането в IFP някой ден :crazy:
evilzet
 
Мнения: 1484
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 2:19 pm
Местоположение: Варна

Re: Питане за Шок

Мнениеот the_rookie » Сря Мар 20, 2024 5:37 am

emo_gp написа:Мога ли да попитам дамата пробвала ли е при по високо налягане на шока колко потъва ? Имам го същия шок 200 psi аз съм около 85 кг с екипировката и когато го заключа прави около 2-4 мм макс. ход, заключвам го винаги когато катеря.

emo_gp, да не подценяваме къде е монтиран и какви са заводските настройки! По серийния номер на Сора са:
"Serial number: 1011067-0019-T
Part number: 972-05-106
Description: 2024_22, FLOAT DPS, P-S, A, 3pos, Evol LV, Canyon, M061 - Neuron Wmn, 190, 45, 0.4 Spacer, LCXL, LRL02, CML, YS-728 Matte_Stealth/YS-728 Matte_Stealth Logo" (подчертани са комбинацийте на шайбови стекове :bigeyes: отнасящи се директно към компресиране при Firm)
Шока отделно ли си го взимал или е пакет с рамката?
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Питане за Шок

Мнениеот emo_gp » Сря Мар 20, 2024 7:53 am

Благодаря за пояснението, шока е взиман отделно от рамката.
Прикачени файлове
IMG_0342.jpg
(458.84 KiB) 53 пъти
Boardman Fs Pro 27.5
Аватар
emo_gp
 
Мнения: 392
Рейтинг: 1430
Регистриран на: Вто Май 29, 2012 5:58 pm
Местоположение: Гр. Стара Загора

Re: Питане за Шок

Мнениеот _SoRa_ » Сря Мар 20, 2024 8:39 pm

Странно. Убедена съм, че рибаунда беше на 3-4 завъртания, но снощи реших да проверя на колко е след като колегата обясни. Е, беше в начало положение. Освен това изключително трудно ми е да въртя накъдето и да е. :dontknow:
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Питане за Шок

Мнениеот the_rookie » Сря Мар 20, 2024 9:04 pm

Не го напъвай, явно си е за отваряне отново :( ! Може да се разглоби само горната част (почти сигурно проблема е там) и да се види, ... обаче пък трябва да се изпусне налягането под буталото. Кой/къде го сервизира?
Информацията от emo_gp потвърждава, че при използване на Volume Spacer 0,6 (следващия по обем след този при Сора) трябва корекция на клапанните стекове от шайби (шимстаковете :bigeyes: )! Натрупването на повече потенциална енергия в пружината си иска по-сериозен "гасител".
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Питане за Шок

Мнениеот _SoRa_ » Сря Мар 20, 2024 9:12 pm

Уж го дадох в добър сервиз в София. Казаха ми, че имат стенд, че използват азот (ако не греша). И някакъв тунинг направиха за човек с по-малко кг (в моят случай 57).
И платих над 200 лв. :lol:
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Питане за Шок

Мнениеот the_rookie » Сря Мар 20, 2024 9:26 pm

Много ми се иска да го прегледам тоя шок...ей така да видя ко правят по сервизите (не че не съм попадал на изпълнения)!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Питане за Шок

Мнениеот Alexi » Сря Мар 20, 2024 10:32 pm

не мисля че 57 кг са малко за рамка XS ,от каньон много добре знаят колко голям колоездач ще кара подобна рамка и колко ще тежи ( щерката подкара мекица когато беше 35 кг ,или по малко - "тунинга" е 70-80 пси на шока и това е .. ) .. не знам защо си дала чисто новия си шок да го пипат разни майсторчета в БГ и сега предлагам вместо да се оплакваш във форума че не работи добре ,да се оплачеш на тях ?
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Питане за Шок

Мнениеот the_rookie » Сря Мар 20, 2024 11:00 pm

Alexi написа:... не знам защо си дала чисто новия си шок да го пипат разни майсторчета в БГ сега предлагам вместо да се оплакваш във форума че не работи добре ,да се оплачеш на тях ?

Все си мисля, че точно тук е добре да се види работата на майсторите (ако проблема е в тях!) ,... и що си мислиш че в Бг е принципно невъзможно да има майстори на топ ниво!?
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Питане за Шок

Мнениеот Alexi » Сря Мар 20, 2024 11:05 pm

може и да има ,аз не бих си поверил шока особено такъв на сезон каране ( което е нищо за шок ) че и тунинг да му правят .. това с тунинга не е като да го отвориш да му смениш маслото ,доста повече знания се искат ( както и да имаш подходящи оригинални шимове )
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Питане за Шок

Мнениеот the_rookie » Сря Мар 20, 2024 11:24 pm

Alexi написа:може и да има ,аз не бих си поверил шока особено такъв на сезон каране ( което е нищо за шок ) че и тунинг да му правят .. това с тунинга не е като да го отвориш да му смениш маслото ,доста повече знания се искат ( както и да имаш подходящи оригинални шимове )

Има една подробност,...допускаш че шока е изначално изправен и е 1-во качество (ако си спомняш ония времена)! Аз обаче съм почти убеден (без да съм го видял), че въпросния е второ или трето качество (това лесно може да се разбере като се отвори)! Не на празно попитах emo_gp как се е сдобил с неговия, а също загатнах и на Ина за по-детайлно разяснение на проблема заради който търси промяна, защото допускам същото...изначално не дотам добро качество на шока!
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Питане за Шок

Мнениеот Alexi » Сря Мар 20, 2024 11:34 pm

велосипеда на Емо аз съм го сглобявал ,шока му е купуван чисто нов от Chain Reaction ( като отделен артикул ,отделно от рамката ) .. виждаме че имат различни фабрични настройки и този на Sora е с доста по леки компресии ,хората от Каньон са предвидили по лек колоездач за рамката XS .. не е трябвало да се пипа
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Питане за Шок

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Мар 21, 2024 11:03 am

Sora, да каже шокът дали е бил по-зле след "тунинга" - не се разбира в момента. Щом в момента рибаунда се върти много трудно и в двете посоки определено му има нещо.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Питане за Шок

Мнениеот Lucky Loser » Чет Мар 21, 2024 11:14 am

Pr3d4t0R написа:Щом в момента рибаунда се върти много трудно и в двете посоки определено му има нещо.

Моят шок наскоро премина през сервиз при Велобууст, и при него рибаунда се върти доста трудно след това.
Втулка доколкото помня казаха, че са сменили, но като цяло не мисля, че точно те не са си свършили добре работата.
Не знам дали има нещо общо, но пък подобни симптоми с тези, които се описват...
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1858
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Питане за Шок

Мнениеот Pr3d4t0R » Чет Мар 21, 2024 3:27 pm

Сега врътнах моят, че беше минало време :D Върти се по-скоро трудно от колкото лесно, но със сигурност не е много трудно. Субектнивно е колко е трудно пък и тя е написала изключително :dontknow:
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Питане за Шок

Мнениеот the_rookie » Чет Мар 21, 2024 8:57 pm

Като гледам дизайна на врътките и осите, струва ми се невъзможно прилагане на по-голям въртящ момент от 4-5 нм. Силата с която маслото избутва стержена за рибаунда, по сметка е около 23 нютона (върху кантарче да речем, приблизителен натиск с пръст около показание от 2,3кг на скалата). Има допълнителна пружина (явно не разчитат само на маслото!) и уплътнител, но като цяло, в рамките на възможния момент приложен нормално, лостовия ефект на механизма трябва да преодолява силите. Една вероятна причинa за нередност е о-ринга, по спецификация на Фокс: размер 5-105 от смес N0552-90 на Parker( https://www.parker.com/literature/O-Rin ... 205712.pdf) . Ако е ползван алтернативен вариант като размер и материал, след увеличавне на обема (винаги има някакъв процент на разширение от маслото!) - стяга стержена и той се движи трудно! Това си важи и за вътрешната ос (споменах го по-рано),а напоследък има оплаквания от качеството на о-пръстените- явно разни евтини заместители допринасят за това!
Lucky Loser щом скоро си ремонтирал, попитай Велобууст какво е тяхното виждане върху промяната.
Аватар
the_rookie
 
Мнения: 470
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 03, 2020 10:39 pm

Re: Питане за Шок

Мнениеот _SoRa_ » Сря Мар 27, 2024 12:07 am

emo_gp написа:Мога ли да попитам дамата пробвала ли е при по високо налягане на шока колко потъва ? Имам го същия шок 200 psi аз съм около 85 кг с екипировката и когато го заключа прави около 2-4 мм макс. ход, заключвам го винаги когато катеря.

На 181 psi прави 11 мм саг. Все едно карам твърдак, няма кой знае какво обиране на неравностите. Не ми допада така. Малко по-плюшен/мазен ми се иска да е работата на шока. Явно е, че иска да се настори по-правилно.
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

Re: Питане за Шок

Мнениеот martin.radev » Сря Мар 27, 2024 9:50 am

11мм САГ е много малко при шок-строук от 45мм
доколкото си спомням по спецификация за Неурона нещата седят така:
Твърдо возене 20-25%<---------------->25-30% Плюшено (30% = 13.5mm SAG)

И аз бих махнал всякакви спейсъри (при този модел може да се махнат даже без да се сваля шока от колелото).
Аватар
martin.radev
 
Мнения: 695
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 22, 2019 6:29 am
Местоположение: София

Re: Питане за Шок

Мнениеот Alexi » Сря Мар 27, 2024 10:23 am

11мм е точно 25% саг при 45мм строк и не е малко ,това все пак е късоходова машина .. струва ми се че колежката има доста високи изисквания за 120мм ,за плюшен ход и обиране на всичко се искат 150+
Аватар
Alexi
 
Мнения: 6312
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Сеп 15, 2015 1:22 pm
Местоположение: Шумен

Re: Питане за Шок

Мнениеот Pr3d4t0R » Сря Мар 27, 2024 10:53 am

Пробвай с 12, макс 13 мм саг - важно е да го мериш винаги еднакво. Първо трябва да откриеш правилният саг и рибаунд и чак след това да се пипат спейсъри. Алекси е прав, че под 140 ход е трудно да вози плюшено, защото компромисът е винаги към ефективност на въртене.
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Питане за Шок

Мнениеот _SoRa_ » Сря Мар 27, 2024 3:32 pm

Благодаря за съветите!
Ще покарам известно време така с 11 саг и след това ще пробвам с 12 и 13 ММ саг. Лошото е, че не намирам подходящ тротоар за да експериментирам с рибаунда.
_SoRa_
 
Мнения: 2529
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Мар 23, 2009 11:34 am

ПредишнаСледваща

Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: stealth и 100 госта