Страница 1 от 3

Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Нед Мар 10, 2024 4:23 pm
от InaKoleva
Здравейте! Бих искала да се обърна към по-опитните за съвет.
Обмислям вариант за смяна на шока, който в момента е FOX Float DPS Performance 130мм 190х45 с такъв с по-голям ход като FOX Float X Factory 2-Position EVOL LV Rear Shock - Metric - 190x45mm или някой друг с подобен ход? Колелото е Canyon Neuron 7 2023, 27.5, S размер и рийч 418мм. Та мисълта ми е при тази геометрия ще има ли проблем за по-голям ход на шока? И изобщо какъв е принципа при избора на шок?
Мерси предварително :beer:

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Нед Мар 10, 2024 6:07 pm
от Alexi
2та шока имат еднакъв ход ,втория е по висок клас и ще работи по добре ( ако е читав не знам дали го обмисляш нов доста скъп модел ) .. при този фабричен шок имаш опцията да сложиш инчов шок 190х51 ,с него вече ще имаш по голям ход на задницата ,при условие че нищо никъде не опира което трябва да се тества предварително :beer:

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Пон Мар 11, 2024 1:05 am
от the_rookie
Ина (обръщам се така, защото много харесвам това име), каква е причината да мислиш за смяна? Вероятно не е точно в липсата на достатъчно ход !? :dontknow: ....предложената алтернатива е със същия размер 190мм (дължина на макс разпънат шок,измерена между центрите на монтажните отвори) Х 45мм (ход, с който намаля дължината когато е свие до края шока)!

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Пон Мар 11, 2024 12:07 pm
от Pr3d4t0R
Ходът на рамката зависи от ходът на шокът. Геометрията на рамката зависи от цялостната му дължина. Твоята рамка за 1 мм ход на шокът прави 2.89 мм ход на задното колело (130:45), което означава че шок с 5 мм повече шок ще добави 14.44 мм ход. Изпусни сегашният ти шок напълно, сгъни задницата и виж колко място до седалковата тръба и седалката. Тъй като това е по-скоро ХС модел надали ще има достатъчно място.

С по-дълъг шок геометрията става по-лоша:
- по-остър челен ъгъл
- по-високо средно

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Пон Мар 11, 2024 1:04 pm
от Alexi
към тази на пръв поглед вярна сметка трябва да се отчете ,че 90% от рамките са прогресивни особено ХС такива ,така че коефициента на окачването към края на хода ще е по скоро 3+ а ние добавяме ход в края на stroke .. рамки с flip chip със сигурност носят на по голям stroke ,но тази не е от тях и аз мисля че няма смисъл да се занимава човек с подобна манипулация

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Пон Мар 11, 2024 6:58 pm
от InaKoleva
the_rookie написа:Ина (обръщам се така, защото много харесвам това име), каква е причината да мислиш за смяна? Вероятно не е точно в липсата на достатъчно ход !? :dontknow: ....предложената алтернатива е със същия размер 190мм (дължина на макс разпънат шок,измерена между центрите на монтажните отвори) Х 45мм (ход, с който намаля дължината когато е свие до края шока)!

Причината е, че наистина ми се искаше повече ход, без да сменям цялото колело. А посочих точно този шок понеже четох някъде, че хода му е 175. Явно не така.
Благодаря за изчерпателните отговори на всички! Научих нещо ново. Може би ще помисля за някаква евентуална смяна с нещо Ендуро.

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Пон Мар 11, 2024 7:48 pm
от Alexi
по скоро работи върху уменията си .. велосипеда ти е доста приличен ,130 ход на задницата никак не е малко, Каньон имат дори ендуро велосипед със 125мм ход на задницата ( е ,геометрията е по агресивна но е и доста по тежък от твоя ) ..

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Пон Мар 11, 2024 7:49 pm
от _SoRa_
Моя шок нещо не ми допада особено. Странно е, че по време на катерене ми харесва как работи, особено като преминавам през големи камъни, а когато се спускам по същите тези камъни нещо ми се губи, дали в настройката ми или някъде другаде :dontknow:
Катеренето по асфалта обаче е една идея по-зле от това по камъните. Средното положение на шока може да се каже, че изобщо не го ползвам. Само заключен и напълно отворен.
Вилката обира и работи идеално. Задницата се излага :D

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Пон Мар 11, 2024 7:54 pm
от Alexi
за това новите модели на рокшок и фокс имат само 2 позиции ,но е въведена компресия с няколко степени за отворената позиция - доста по добро решение ,но тия нови модели са и доста по скъпи .. перформънсчето си е базов шок/вилка ,не очаквайте от него чудеса само защото е Фокс

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Вто Мар 12, 2024 10:20 am
от Pr3d4t0R
_SoRa_ написа:Моя шок нещо не ми допада особено. Странно е, че по време на катерене ми харесва как работи, особено като преминавам през големи камъни, а когато се спускам по същите тези камъни нещо ми се губи, дали в настройката ми или някъде другаде :dontknow:
Катеренето по асфалта обаче е една идея по-зле от това по камъните. Средното положение на шока може да се каже, че изобщо не го ползвам. Само заключен и напълно отворен.
Вилката обира и работи идеално. Задницата се излага :D


Само се оплакваш или търсиш съвет? Ако е второто каква е рамката, шокът и какво точно не ти харесва надолу?

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Вто Мар 12, 2024 11:39 am
от _SoRa_
И двете.
Рамката е Canyon Neuron 6, размер xs.
Не ми харесва това, че е почти не се усеща, че го има. С различно налягане опитвах, но без особена разлика, само където повече потъва когато е заключен.
Ето нагледно. Това е след леко спускане, без камъни, не е и скоростно.
Изображение

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Вто Мар 12, 2024 1:26 pm
от Pr3d4t0R
Не трябва да гълта толкова ход след леко спускане без скоци/падове:
- сагът трябва да е около 25% за тази рамка
- ако е толкова и все още се гълта толкова ход при леко каране трябва да го направиш по-прогресивен с volume spacer

Възможно е рибаунда да ти е твърде бавен също и шокът като глътне ход да не се възстановява. За добра отправна точка:
- намери около 20-30 см висок бордюр
- с бавна скорост и седнала на колелото ги слизаш
- след това шокът е с добре настроен рибаунд, когато:
1. връща след първото потъване
2. потъва пак съвсем леко, връща и се стабилизира.

Това ти е базовата настройка - тъй като най-вероятно не скачаш е добре да го забързаш още няколко клика от там.

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Вто Мар 12, 2024 9:19 pm
от the_rookie
_SoRa_ написа:И двете.
Рамката е Canyon Neuron 6, размер xs.
Не ми харесва това, че е почти не се усеща, че го има. С различно налягане опитвах, но без особена разлика, само където повече потъва когато е заключен.
Ето нагледно. Това е след леко спускане, без камъни, не е и скоростно.

SoRa, тоя шок отдавна ти създава проблем! Някой прави ли нещо по него (на хидравличната част)? Трябва да се УБЕДИШ че няма липса на масло и налягането под пл. бутало е толкова колкото трябва, и чак тогава да се заиграваш с настройки! Шока вероятно изтърва през уплътнението на стержена (омасляваше още от началото), а и заключването не работи адекватно. За мен си е за (читав) ремонт още от предния път като го коментирахме.

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Вто Мар 12, 2024 9:34 pm
от Alexi
нищо му няма на шока ,байка и е на един сезон .. той е нов реално .. всеки шок изтърва по малко масло през семеринга ,дори и чисто новия .. шока и има нужда да се сетне правилно от човек който разбира - налягане ,ребаунд токени за прогресия

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Вто Мар 12, 2024 10:04 pm
от the_rookie
Alexi написа:нищо му няма на шока ,байка и е на един сезон .. той е нов реално .. всеки шок изтърва по малко масло през семеринга ,дори и чисто новия .. шока и има нужда да се сетне правилно от човек който разбира - налягане ,ребаунд токени за прогресия

Часовете до препоръката за ремонт са навъртени със сигурност (125 часа ако се не лъжа)! Друг момент е шок с какво качество е монтиран на колелото. Нали се сещаш, че не всичко излизащо от фабриката задължително е на макс! Когато взимаш готово колело (на сметка) е твърде възможно да е събрано от елементи "с по-широко допусково поле". Всяко действие, без да си сигурен в липсата на проблем с двете неща (масло/налягане) е излишно губене на време. 99 процента съм убеден че въпросния шок работи основно само като пружина и много малко като демфер, тоест има проблем в хидравличната част. Как тълкуваш думите "... само където повече потъва когато е заключен."?

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Вто Мар 12, 2024 10:51 pm
от Alexi
в зависимост от фабричния тунинг на хидравликата шока може да няма заключване ... доста фоксове са ми минали през ръцете ,нямал съм случай на 1г да е за сервизиране на хидравликата ,тия препоръки за 125 часа ги остави това може би е валидно ако ги навъртиш в байкпарк само надолу да речем

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Сря Мар 13, 2024 7:39 am
от Sprinter
the_rookie написа:Как тълкуваш думите "... само където повече потъва когато е заключен."?

В контекста на цялото изречение, може би Сора има предвид, че като намали налягането, дори и при заключен шок потъва повече :dontknow:


Pr3d4t0R го е описал точно.
Ако шока е настроен правилно, с налягане и съответен ребаунд, и го “дъни” както на снимката, трябва да се смени(добави ако няма) тоукъна с по-голям, за да има повече прогресия при хода. Тогава няма да има проблем.
Изображение

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Сря Мар 13, 2024 10:11 am
от _SoRa_
Шока е минал пълна профилактика преди по-малко от една година.
Да, потъва дори когато е заключен.
25% саг от 45 ММ ход са 18 ММ, нали така?

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Сря Мар 13, 2024 10:25 am
от reddevil
По-скоро са 11.25 мм

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Сря Мар 13, 2024 10:35 am
от evilzet
Не трябва да потъва заключен според мен. Като щракаш лостчето за заключване има ли осезаемо щракане или е едно такова вяло и неусетно преминаване през различните положения? На мен ми мирише на ниско високо налягане в IFP камерата, ако и тук има такава.

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Сря Мар 13, 2024 10:57 am
от Alexi
това че е минал пълна профилактика ( в БГ предполагам ) е по скоро негативно обстоятелство ,че на доста познати шоковете "дефектираха" след даване в БГ на сервизиране .. странна работа аз карах до скоро същия модел шок от 2019 до 2024 шока не е отварян ,правен е само малкия сервиз масълце в камерата - до последно си работеше чудесно и заключване и всичко а е видял доста блъскане ,а и аз не съм 50 кила

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Сря Мар 13, 2024 12:27 pm
от Pr3d4t0R
_SoRa_ написа:Шока е минал пълна профилактика преди по-малко от една година.
Да, потъва дори когато е заключен.
25% саг от 45 ММ ход са 18 ММ, нали така?


Ако толкова ти е сагът това са 40%.

Фоксовете (и не само) отдавна нямат пълно заключване на хидравликата. Шок/вилка се настройват в следната поредица:
1 саг
2 рибаунд
3 токени
4 компресия

Въздушната пружина и рибаунд-а са директно свързани. Т.е. промяна на сагът иска настройка и на рибаунда.

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Сря Мар 13, 2024 2:15 pm
от the_rookie
Хулио Иглесиас (според собствените му признания) е спал с хиляди жени. Това прави ли го добър или лош гинеколог?! Да караш колело с окачване, да монтираш шок на колело с окачване и да настройваш окачване са три различни неща! Не знаем кой, как и какво е правил през въпросната профилактика. Много хора, гледали клипчета в нета, си мислят че могат и вероятно правят "профилактика"... и това не е само за България.
Фабричната Lockout настройката на конкретния шок е Light (два варианта- Light и Firm), но пак не трябва да потъва толкова леко! За да работи "частичното заключване" иска налягане (на маслото), както и правилно регулиране. evilzet е имал подобен казус и "надушва" ситуацията. Има подробна информация в сайта на фокс. Когато е изправен демфера също противодейства (настроен според характеристиките на окачването и натоварване). В случая (ако е ок) е лошо настроен заводски (тоест вероятно няма достатъчно демпфериращ капацитет и в двете посоки) или пък е неизправен. И при двата варианта без да си убеден ясно за причината, да компенсираш пружината с токени си е замазване на ситуацията. Разумно и безболезнено е шока да се свали и да му се махне въздушната камера (да остане само демпфер), да се огледа и се свие на в различните режими. Човек който разбира, ще се ориентира има ли проблем в хидравликата и дали е нужно цялостно отваряне. Естествено,истински добра настройка става или с много полеви тестове (трудоемко и времеемко, но пък с добър краен резултат) или на стенд (ама и там някой трябва да го умее). Относно обслужването (когато се прави качествено), добре е да се запише теглото и точното налягане в камерата (с гумената тапа) , така че при евентуален проблем може да се ориентираш чрез проверка на тия параметри.
Да попитам нещо: Как може да напомпаш шок (камерата под плаващото бутало с гумената запушалка) без игла и колко в България го прилагат?

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Сря Мар 13, 2024 2:25 pm
от Alexi
защо да го помпиш без игла ,дори фабричната азотна станция е с игла .. и като цяло толкова много неща си изписал ,а проблема е простичък - шока е пипан от бг "майстор" и сега нещо не е ок ,и това е шок на 1 сезон което е нищо каране

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Сря Мар 13, 2024 2:44 pm
от Pr3d4t0R
Sora не е намеквала, че проблемът се е появил след сервизация :dontknow:

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Сря Мар 13, 2024 3:06 pm
от Sprinter
Преди да обсъждаме фабрични и не фабрични причини за “проблема”, нека първо се уверим (имам предвид Сора, защото останалите гадаем задклавиатурно) има или няма изобщо проблем.

И понеже говорим за относително нов шок, от реномиран производител, който се слага на огромен брои колела от различни марки, нека първо да уточним:
1. Шока напомпан ли е с предписаното налягане от Fox за килограмите на ездача? При напомпването спазена ли е препоръката на всеки 50psi да се раздвижва буталото, за да се изравнят камерите?
2. Съответства ли саг-а при това налягане на препоръчания от Fox 25% ? Защото очевидно в момента не съответства (горе го сметнаха на 40%), ама не знаем при какво налягане ;)
3. Настроен ли е ребаунда спрямо налягането по препоръката на Fox - брои кликове спрямо psi?

След като това е направено - не би трябвало при леко каране маркера да стига до основата на шока и да се чувства “все едно го няма”.

И последно: Float DPS има три позиции - Open, Medium и Firm, като и при трите буталото се движи и шока работи! Разликата е в силата, която трябва да се приложи. Така, че това че “потъвал” при “заключено” положение не знам как да го разбирам.

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Съб Мар 16, 2024 9:48 am
от the_rookie
Две картинки,небрежна информация "The Firm mode is quite firm, as it should be, and most riders are only ever going to reaching for that position when faced with smooth, boring road climbs." от https://www.pinkbike.com/news/fox-float ... eview.html и кратко видео как работи DPS https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=9j3FuvHClJI . Нищо, освен разликата между външното налягане и това на маслото, не повдига пръта който управлява различните режими при компресиране! При подмяна на уплътняващия елемент на въпросния стержен ( специфичен с квадратно сечение!) с неточен такъв пръстен, усилието необходимо за повдигане може да бъде по-голямо! Това, в комбинация с помпене с игла (негарантиращо по никакъв начин наличието на точно налягане в камерата след изваждане на иглата) практически може да лиши демфера от възможност за регулиране на компесията и той да работи само в отворен режим. Това донякъде потвърждава думите
Alexi написа:че на доста познати шоковете "дефектираха" след даване в БГ на сервизиране
Далеч съм от мисълта, че във фабриката зареждат шоковете с игла (и въобще работят по алгоритъма за сервизиране качен на страницата им), но не мога да го потвърдя със сигурност- тези които съм отварял са минавали през сервизация и тапата им е надупчена! Ако все пак оригинално ги зареждат с игла,... хубаво да се замислят за подмяна на инженерния си състав. Ина не уточни причината за желанието за повече ход, но е твърде възможно при нея проблема да е сходен. _SoRa_ се съмняваше и в помпи, и в манометри ако се не лъжа!

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Съб Мар 16, 2024 11:27 am
от Sprinter
Разликата в работата на изправен шок в трите положения е осезаема с просто око или з@дник, който както предпочита :D
Коментарът ми се отнася за това, че няма “заключено” положение, при което да очакваме, че шока няма да се сгъва, и това че потъва и при Firm е нормално, просто трябва да потъва много по-трудно отколкото в Open или Medium.
По отношение на настройките - ако се съмняваме в манометъра на помпата, защо нарочваме шока за проблемен?!?

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Пон Мар 18, 2024 10:28 am
от ммк
Здрасти, да направя леко тъпо включване и аз -
интересува ме някой сменял ли е шок с ход 110 мм на такъв с 10-15 мм повече, усеща ли се някаква разлика , която да си заслужава смяната, функционалността и работата на сегашния ми допадат, този който гледам е подобен, като функционалност, просто с малко повече ход. :dontknow:

Re: Питане за Шок

МнениеПубликувано на: Пон Мар 18, 2024 10:32 am
от Pr3d4t0R
Писахме малко по-горе за това -> не, не си заслужава.
____________________________________________________________

Fox имат специална машина, с която обезвъздушават маслото и помпат IFP камерата. Тя пък има допуск и някой трябва да си е оставил ръцете, за да не е в точните граници като налягане. Повече компресия просто прави маслото да върви по-трудно през шимстака на шока.

Цялата тази процедура може да се прави и на ръка и не е чак толкова сложна. Машината елеминира възможност за грешки обаче - в България май само Veloboost имат такава.