2 въпроса за настройването на дискови спирачки

Форум за въпроси, свързани с поддръжката и ремонта на велосипедите. Примерно: Как да си оправя това? Скърца ми еди къде си - на какво може да се дължи? Съвместимо ли е това с онова? и др. такива.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1100 / 1100 / 20

2 въпроса за настройването на дискови спирачки

Мнениеот m1t3 » Пон Апр 02, 2007 1:15 pm

Имам 2 въпроса за дисковите спирачки:

1. Наскоро си купих колело с дискови спирачки, но на задната гума спирачката огъва диска (не много, но го огъва)
До колкото знам това не трябва да се случва, та въпроса ми е как да регулирам спирачката така че да не огъва диска

2. С предната спирачка нямам такъв проблем, но при спиране издава някакъв звук (въъъър) освен свистенето от триенето - това нормално ли е ?
m1t3
 
Мнения: 5
Рейтинг: 1200
Регистриран на: Пон Апр 02, 2007 1:11 pm

Мнениеот chiMol » Пон Апр 02, 2007 1:26 pm

кажи какви са ти спирачките ;)
http://www.tiarakm.hit.bg
Don't leave your bike, live your life......
https://easycryptobot.com
Аватар
chiMol
 
Мнения: 1900
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Яну 05, 2005 3:00 pm
Местоположение: Bulgaria/sofia/lozenez

Мнениеот Black cat » Пон Апр 02, 2007 1:45 pm

Ако са механични преближи неподвижната накладка , то при тях винаги се криви диска при спиране
Аватар
Black cat
 
Мнения: 838
Рейтинг: 1960
Регистриран на: Пет Юни 23, 2006 3:53 pm

Re: 2 въпроса за настройването на дискови спирачки

Мнениеот bikerider » Пон Апр 02, 2007 1:46 pm

m1t3 написа:Имам 2 въпроса за дисковите спирачки:

1. Наскоро си купих колело с дискови спирачки, но на задната гума спирачката огъва диска (не много, но го огъва)
До колкото знам това не трябва да се случва, та въпроса ми е как да регулирам спирачката така че да не огъва диска


1. ако апарата има регулируеми бутала (чрез врътки или шестогранни болтове), центрирай диска в процепа на апарата.
2. отхлаби монтажните болтове на апарата, стисни няколко пъти лоста и задържайки го с една ръка, с другата стегни болтовете - това ще центрира диска спрямо накладките.
3. ако апарата има регулируеми бутала, отдалечи вътрешната накладка леко, за да не търка в диска - диска ще се криви минимално, но това е нормално. Не е нормално да е много.

След всичко това, редовно повтаряй тази операция, когато видиш че диска се криви. Целта е да не се износят накладките под ъгъл, т.е. да имаш минимална загуба на сила, минимален шум и прочие.

Относно другия ти въпрос - провери дали предния диск не опира в апарата при спиране. Не е зле да повториш операцията и върху предната спирачка.

Edit: ако говорим за хидравлична спирачка ти е нужна само т.2
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Isidor » Пон Апр 02, 2007 2:04 pm

Диска ти се криви, защото подвижната накладка бута диска докато го приближи до неподвижната, затова приближи неподвижната накладка доста билзо до диска, но да не го опира. Другата пък ако има нужда от някакво местене, това става от жилото ;) :agree:
Rides: Santa Cruz Heckler with Fox DHX 5.0
Аватар
Isidor
 
Мнения: 812
Рейтинг: 1533
Регистриран на: Нед Апр 02, 2006 6:15 pm
Местоположение: Middletown, Connecticut, USA


Назад към Веломеханик

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта